Finns Det Något Spel Som Liknar Guild Wars 1?

Permalänk
Medlem

Finns Det Något Spel Som Liknar Guild Wars 1?

Hej!

Det jag undrar är finns det nått spel som liknar Guild Wars 1 då menar jag allt som har med lvl/item caps samt hela skillsystemet,karaktär uppbyggnaden.
Vad jag har sett så finns det inget som liknar 'GW1' gällande spel aspekterna.

Är inte intresserad i GW2 då det var en ren besvikelse gentemot GW1.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

GW2 har fått musike från GW1.

1:an har många olika delar, 3 kampanjer och 1 expansion. Det finns typ uppdrag att köpa till om man vill men har t.ex. inte själv gjort riktigt alla uppdrag i de 4 delar som jag köpt trots att jag kört i bra mång år.

AION som har också ett skillsystem som är liknande, är ett karaktärspel som GW och innehåller ganska mycket också. Finns idag som free-ware men vissa saker är begränsade per dag. Linage II är också fritt idag och är relativt lika GW1 med lvl, item mm.
Inget av spelen ser dock karaktärerna likadana ut. Det går säkert att hitta en uppsjö av spel som har liknande uppbyggnad men det är meningslöst att speal en kort stund då de flesta kräver att man håller på ett tag innan man når de svårare partierna.
WOW har också vissa likheter men kostar skjortan och det går inte att banda med så mycket annat.

Permalänk
Medlem

Letar själv också efter ett, GW2 var verkligen en besvikelse... Tänkte att det skulle bli som GW1 fast med öppen värld... men blev något helt annat.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Har det kommit något nytt eller nått som verkar intressant som liknar GW1?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Har det kommit något nytt eller nått som verkar intressant som liknar GW1?

nop mmorpg fronten är rätt fattig men du kanske kan ge wildstar en chans?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Vet inte så mycket om GW1 men på mmorpg fronten ser Archeage lovande ut, dock är den i alpha just nu. Har spelat lite själv och hittills ser det väldigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Letar själv också efter ett, GW2 var verkligen en besvikelse... Tänkte att det skulle bli som GW1 fast med öppen värld... men blev något helt annat.

Tråkig story, väldigt väldigt få skills, lvl 10 armor ser likadan ut som lvl 30 armor... Det kändes som att din gubbe inte blir starkare alls. GW1 var goda tider!