"Must-play" singleplayer PC spel?

Permalänk
Medlem

"Must-play" singleplayer PC spel?

Lista era "must-play" singleplayer spel!

Man skall ju egentligen börja dessa trådar med en egen lista, men tyvärr har jag inte spelat något singleplayer spel alls :S Försöker få lite tips om vad som bör spelas.. har nämnligen ny dator som e redo o maxxa lite spel samt en del tid på mina händer så tänkte kötta lite!

Skriv gärna en rad eller två om vad för typ av spel/story det är på spelen ni valt lista!

Permalänk

Metro serien, BF3 har rätt så skön singelplayer samt Elder Scrolls serien.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Stalker spelen säger jag. Helt klart en av mina favorit serier av spel.
Fallout spelen är riktigt nice.
halo (även om bara första finns till pc)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
99:e percentilen

Åh, Far Cry (2004) är ett riktigt bra PC-spel med en riktigt bra kampanj. Det bästa är att det verkligen är ett PC-spel och ingen värdelös konsolport som FC2 och FC3.

Tror det kostar 29:- på CDON och det är det verkligen värt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Stalker spelen säger jag. Helt klart en av mina favorit serier av spel.
Fallout spelen är riktigt nice.
halo (även om bara första finns till pc)

Mjo halo har jag faktiskt kört igenom på Konsoll och igen på PC Riktigt bra, skulle vilja ha ngt liknande fast nyare till PC

Permalänk
Avstängd

The Walking Dead

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Bioshock spelen är bra

Permalänk
Medlem

Hur kunde jag glömma mass effect serien!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Fallout 1&2, portal 1&2

Permalänk

Du kommer säkert älska Skyrim.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

ummm... Half Life någon..? ...

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

mafia 1 & 2

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem

Finns massor:

Telltale's Walking Dead
Bioshock serien
Tomb Raider 2013
Borderlands 1&2
Dishonored
Far Cry 3 + Far Cry 3 Blood Dragon
Assassin's Creed serien
Elder Scrolls serien

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Stalker spelen säger jag. Helt klart en av mina favorit serier av spel.
Fallout spelen är riktigt nice.
halo (även om bara första finns till pc)

Halo 2 finns på pc med

Första Crysis är riktigt trevligt på en fin dator.

Skrivet av Navi97:

ummm... Half Life någon..? ...

Såklart, grymma spel på pc

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Half life 2, BioShock serien, Mirrors Edge, COD4 och BF3 har ganska nice story...

Permalänk

FarCry 3 BloodDragon är riktigt kul kort spel. Musiken är skitgrym, men jag rekomenderar att bara spel storyuppdragen, för det blir enformigt efter ett tag om man gör allt som finns att göra. Men för 100 spänn är det värt. Och Hitman blood money har jag spelat mer än jag borde, men det är så kul att hitta nya sätt att klara av uppdragen på, och det är skönt att kunna ta sin tid och tänka ut hur man ska utföra morden på.

Visa signatur

Silverstone TJ08B-E - Intel 330 180GB - WD Blue 1TB - Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz - i3-3220 - be quiet! Straight Power E9 400W - ASUS P8B75-M LE - XFX Radeon HD 7870 2GB

Permalänk
Medlem

Det första Mass Effect och om du går euforisk ur den upplevelsen som man bör göra så är det bara att fortsätta på serien.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Det mesta på http://www.gog.com/ dock dessa spel är oftast lite äldre min finns otroligt många bra spel och de flesta har du rabatt på just nu.

T.ex. bra spel http://www.gog.com/promo/superb_sierra_selection bra klassiska äventyrs spel, vist inte för alla men riktigt bra, alla av dom.

http://www.gog.com/promo/definitive_dungeons_and_dragons här har du ett paket med bland de bättre RPG'na som kommit till PC, alla där rekomenderas. Speciellt planscape tourment.

Finns så otroligt mycket mer att rekommendera men aja

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Stalker spelen säger jag. Helt klart en av mina favorit serier av spel.
Fallout spelen är riktigt nice.
halo (även om bara första finns till pc)

Om du tänker på halo combat evolved så finns det till första Xbox/Xbox original också

Permalänk
Medlem

Spec ops the line

Vilken jävla story...

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Om du tänker på halo combat evolved så finns det till första Xbox/Xbox original också

Det han sa var att endast första Halo finns till PC. Inte att första Halo endast finns till PC.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Ingen som nämner GTA serien ?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Half Life eller Black Mesa Source/HL2 med expansioner
Portal/2
Far Cry 3
Doom 3
Bioshock/Infinite
Call of Duty 4: Modern Warfare
Starcraft/Brood War/2/Heart of the swarm
Assassins Creed-spelen (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
Batman Arkham Asylum (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
Batman Arkham City (Dock med Xbox 360-kontroll, sämst med tgb och mus)
L.A. Noire
Max Payne/2/3

/ = uppföljare

Dessa är nog de spel som jag anser är tillräckligt bra för att man måste spela dom. Det är en del, men dom är riktigt schyssta allihopa.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

serious sam spelen
tomb raider spelen
thief spelen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Men vafan grabbar, The Witcher 2!

Permalänk
Medlem

Zelda: Ocarina of Time
Zelda: Twilight Princess
Zelda: Skyward Sword
GTA IV
Starcraft II
Assassin's Creed 3

Tyvärr är ju inte zelda spelen till datorn, men har du en relativt kraftull dator så kan du i teorin skaffa dolphin emulator och spela dem där! Ser ofta bättre ut också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det mesta på http://www.gog.com/ dock dessa spel är oftast lite äldre min finns otroligt många bra spel och de flesta har du rabatt på just nu.

T.ex. bra spel http://www.gog.com/promo/superb_sierra_selection bra klassiska äventyrs spel, vist inte för alla men riktigt bra, alla av dom.

http://www.gog.com/promo/definitive_dungeons_and_dragons här har du ett paket med bland de bättre RPG'na som kommit till PC, alla där rekomenderas. Speciellt planscape tourment.

Finns så otroligt mycket mer att rekommendera men aja

Väldigt bra tips. De har rea på Deus Ex och bullfrogs spel just nu t.ex. Alla underbara spel. Utöver det är som sagts tidigare half-life(och dess uppföljare expansioner) jäkligt bra.

Monky Island spelen är peka-klicka under dess absoluta guldålder och skapade av mästarna inom genren(lucasarts)

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Portal serien
Half-life serien
Assassins Creed 1&2
Bioshock serien
Prince of Persia serien (rekommenderas med kontroller)
StarCraft serien
WarCraft serien
Mass Effect serien
Call Of Duty serien (tyck vad man vill om multiplayer, singleplayer delarna är fantastiska)
Splinter Cell serien fram till Conviction
Dishonored
Fear 1&2
Deus Ex serien
Max Payne 1&2 (har inte spelat MP3 än)
thief serien
Spec Ops: The Line
Mirrors Edge
Saints Row 2
-----------------------
OBS: vissa av dessa är äldre spel, så man får vara lite försiktig om man är allergisk mot sämre grafik.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Just Cause 2,
The Witcher 1 & 2
Deus Ex, Deus Ex: Human Revolution
Dishonored

Permalänk

Blir ju så svårt, spel är en färskvara när det gäller första upplevelsen.
Zelda: A link to the past
Tomb Raider (1996)
Deus Ex
S.T.A.L.K.E.R
Bioshock
Metal Gear Solid

+ några som man glömt i stressen...