Bruten högerhand, tips på roliga WASD-spel?

Permalänk

Bruten högerhand, tips på roliga WASD-spel?

Som titeln säger, en polare bröt högerhanden för en dryg vecka sen och kan inte lira mus-heavy spel som mobas/FPS. Några tips på spel man bara använder vänsterhanden på? Har föreslagit Burnout Paradise men han verkar inte vara förtjust i racingspel

Visa signatur

HD7970//4670K @ Stock + h80i PnP//8GB DDR3 1600mhz//HAF 912 PLUS//MSI Z87-G45//Be Quiet! 630W//WD 500gb 7200 HDD//128 GB Samsung 830

Permalänk
Medlem

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

Permalänk
Medlem

Kanske något turordningsbaserat spel så som tex. Heroes of might and magic serien?
Då behöver man inte ha så bråttom & kan använda vänstern till att navigera runt med musen utan någon press att prestera.

Permalänk
Medlem

Worms ?
Tetris ?
äldre RTS spel ?
Audiosurf ?
Braid ?
Trials 2
http://www.rockstargames.com/classics/ dessa också kanske ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Säg till honom att läsa böcker. Finns böcker för alla.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Entusiast

Vad sägs om diverse flash-spel?
Newgrounds är en gammal klassisk favorit. Där finns allt mellan jordens centrum och yttre rymden. Spel, animationer, musik och mer därtill. Finns nog med material för att hålla en sysselsatt under en rätt duktigt lång tid framöver.

Några av mina Newgrounds-favoriter:

Men är det renodlade datorspel som gäller så är det svårt. Äldre spel brukar vara rätt förlåtande på avsaknad av mus.
Här följer några förslag:

  • EVE online. Futurisk MMORPG (Ja, det går rätt bra att spela med minimal mus-aktivitet. )

  • Plattforms-spel, såsom Jazz Jackrabbit med flera.

  • Doom, Wolfenstein. gamla hederliga FPS spel som går rätt bra att spela utan mus. Dags för en nostalgi-tripp?

  • Många Peka-klicka-äventyr brukar gå rätt bra att spela med enbart tangentbordet. En del är dock helt beroende av musen.

Ytterligare ett förslag är att titta på emulatorer, och försöka få tag på gamla hederliga spel. (Fråga dock inte om ROMs, det kan vi inte hjälpa till med på grund av reglerna (§7). Faller under "piratkopiering".)
Där brukar musen sälla/aldrig behövas. Det går att dirigera handkontroller-knapparna på så sätt att man kan styra allt med en hand på tangentbordet, alternativt ett par knappar till den stilla gipsade handen. (Om fingrarna fortfarande är tillgängliga)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Om han gillar pusselspel kan jag rekommendera Thomas Was Alone. Spelet går ut på att man kontrollerar olika block (som har olika egenskaper) och ska ta dem till slutet av varje bana. Detta är svårare än vad det låter ibland, och på vissa banor så får man klura lite. Ett av de bättre indiespelen jag har spelat det senaste.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_was_alone

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk

Det blev Heroes of Might and Magic 6 för han! Tack för de snabba svaren!

Visa signatur

HD7970//4670K @ Stock + h80i PnP//8GB DDR3 1600mhz//HAF 912 PLUS//MSI Z87-G45//Be Quiet! 630W//WD 500gb 7200 HDD//128 GB Samsung 830

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

Fan för dig. Nu är jag fast och har ont i fingret.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingongrova:

Det blev Heroes of Might and Magic 6 för han! Tack för de snabba svaren!

Thomas was Alone är ett ganska trevligt puzzle spel

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

http://www.kongregate.com/keyboard-only-games

Den brukar jag använda när jag sitter med laptop utan mus.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

civ5

/thread

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Fan för dig. Nu är jag fast och har ont i fingret.

Köp bara saker som gör kakor till dig så du slipper klicka, sen tabbar du bara in då och då och köper mer xD

Edit. jag får ~175 kakor i sekunden för tillfället utan att klicka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

Fan, nu är jag ju fast i spelet

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

ta ner en emulator för gameboy eller liknande och spela pokemon

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

satans..... jag med... 20 cps.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

track mania går fint med en hand.

Permalänk
Medlem

QWOP?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Elastomania

Permalänk
Medlem

Fez tycker jag är rätt kul.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Förbövelen, måste plugga ju, dumma cookieclicker -.-

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

580 cps

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Fan för dig. Nu är jag fast och har ont i fingret.

Fan. Jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

Haha, vad roligt! Jag råkade snubbla över detta igår. Aningen beroendeframkallande - efter att ha låtit den stå på över natten så är jag uppe i 50miljoner cps än så länge =P Tur att man inte nödvändigtvis måste vara aktiv hela tiden, i så fall hade det inte blivit mycket annat gjort haha.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Free 2 play (finns tre olika sätt att spela på, två som blir lämpligt för dig då=) http://osu.ppy.sh/

Taiko

Mania

Permalänk
Medlem

Säg åt honom/henne att vara en man/kvinna och lära sig köra musen i vänstern. Alla borde kunna köra båda hållen vid eventuell olycka + the more you can/know!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har mer ont i överamen, men nu räknar den på av sig själv. Men Grandma var ganska lat.

Tack för tipset!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Euro Truck Simulator 2 eller Train Simulator 2013

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

http://orteil.dashnet.org/cookieclicker/
Han får lära sig använda musen med vänsterhanden men innan han är klar med detta kommer din polares hand vara läkt

Skrivet av Subzero299:

Fan för dig. Nu är jag fast och har ont i fingret.

Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Köp bara saker som gör kakor till dig så du slipper klicka, sen tabbar du bara in då och då och köper mer xD

Edit. jag får ~175 kakor i sekunden för tillfället utan att klicka

Skrivet av OskarW90:

Fan, nu är jag ju fast i spelet

Skrivet av Surdal:

satans..... jag med... 20 cps.

Snart ska jag köpa min första Time Machine!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

NBA 2k13

Visa signatur

Born to raise hell