[Space Engineers] Är det någon som har spelat eller spelar det.

Permalänk
Medlem

[Space Engineers] Är det någon som har spelat eller spelar det.

Hej jag undrar om det är några här som har spelat Space engineers eller spelar det spelet. Och undrar vad ni tycker om spelet.

Jag älskar spelet. Än så länge även fast spelet har många buggar. Men jag älskar idér som är i rymden. Som man kan styra sina egna skepp.

Så tänkte höra med er vad ni tycker om spelet. Och om någon är intresserad att spela tillsammans. Känns lite ensamnt att sitta helt själv i en jätte stor rymd

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jag spelar det då och då med mina vänner. Besväret jag har är att det är alldeles för segt för att spela själv. Att lägga ett golv till en plattform i survival kan ta flera timmar... så antingen får man modda eller vänta på att skaparna sätter in något som snabbar på det, drönare hade varit tufft. Så sätter man ut själv blocket men så kommer drönare och bygger själva blocket. Det hade varit tufft för då kan man dra iväg och gräva efter nytt material medans drönarna bygger golvet till plattformen där man vill ha sin bas.

Det är ett kul men alldeles för långsamt spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag spelar det, jag tycker att det kommer ut uppdateringar till spelet halv-ofta
Jag varierar mellan Creative och Survival, jag testar att bygga något nytt jag behöver i Creative Mode först, så jag kan optimera design och funktion samtidigt som man gör det så billigt som möjligt (det kostar inget i Creative men man måste ju ändå tänka på det )

Jag har ett Survival där jag började i en shuttle i ett asteroidfält, eftersom jag är en klant så krashade jag shuttlen i närmaste asteroid och jag fick snabba mig att plocka isär skeppet och bygga en station (Som ni kanske kan gissa så blev det en vääldigt liiten station efter någon timmes harvande )

Det jag upplever som mest frustrerande är hur litet inventory man har, nu finns det möjlighet att ställa in så att man har större, men man vill ju köra Realistic Survival inte typ Realsitic 10x Känns som "fusk" att ställa om så

Sen antar jag att det kommer komma massvis med godis i spelet när det börjar närma sig release, vilket jag inte har en aning om när det är

Inreda de lite större skeppen med sängar, matsal, hissar mm skulle ju göra att det kändes som om att man hade "sitt eget" skepp man bodde i lite mer

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det ett tag nu och tycker det är roligt men det buggar en del för mig men skulle vilja spela med några fler om det finns intresserade

Permalänk
Medlem

Söker folk till detta. Sätter ihop en liten grupp att lira med. Skicka PM.

Permalänk
Geeks Gaming

jag lirar gärna men vill hitta en server att köra på. Köra via kompisar funkar i början, men vill man kunna lira när man vill så behöver man en server. har en 18 timmar speltid så är ganska ny.

Jag vill egentligen bara spela för att bygga roliga saker och lära mig mer om spelet, är inte så intresserad av PVP. PVP kan säkert vara kul senare men nu i början och i början av spelet så känns det lite onödigt bara.

Så har ni någon server o köra på så är jag helt klart på. Har en polare jag kör med nu och kan säkert övertala honom o börja lira med fler.

Heter TheMadPanda på steam, har 18 timmar sedan i lördags ;).

Permalänk
Medlem

Någon fler som fastnat för det här spelet? Jag spelar det lite till och från, men fick en liten kick när de introducerade programmering till spelet, så man kan programmera sina block och göra komplicerade lösningar för att få sin station eller rymdskepp att fungera

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Skrivet av AlvarBerglind:

jag lirar gärna men vill hitta en server att köra på. Köra via kompisar funkar i början, men vill man kunna lira när man vill så behöver man en server. har en 18 timmar speltid så är ganska ny.

Jag vill egentligen bara spela för att bygga roliga saker och lära mig mer om spelet, är inte så intresserad av PVP. PVP kan säkert vara kul senare men nu i början och i början av spelet så känns det lite onödigt bara.

Så har ni någon server o köra på så är jag helt klart på. Har en polare jag kör med nu och kan säkert övertala honom o börja lira med fler.

Heter TheMadPanda på steam, har 18 timmar sedan i lördags ;).

Kan tänka mig att starta upp en server har en "Gammal" dator med en i5 2320 får se om jag fastnar något mer för spelet

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Znurf:

Någon fler som fastnat för det här spelet? Jag spelar det lite till och från, men fick en liten kick när de introducerade programmering till spelet, så man kan programmera sina block och göra komplicerade lösningar för att få sin station eller rymdskepp att fungera

Skrivet av ShatteredXs:

Kan tänka mig att starta upp en server har en "Gammal" dator med en i5 2320 får se om jag fastnar något mer för spelet

Jag har börjat lira på skyttegravs Space Engineers server. Det som krävs är att man är med i skyttegravs steamgrupp, det är en survival utan PVP.

Permalänk
Medlem

Det låter ganska vettigt faktiskt, om jag spelade multiplayer skulle jag nog vilja spela survival utan PVP PVP känns "svårt" i SE, som spelare dör man direkt, och i Survival är det svårt att bygga överdrivna monsterskepp, iaf i början Så man är ganska utsatt, misstänker jag iaf

Visa signatur

Star Citizen #75162