Emergency 2014 - Byta "display monitor", möjligt?
Har precis installerat Emergency 2014 (första spelet jag tänkter testa i serien). Upptäcker direkt när jag startat att det visas på felskärm. Dvs min sekundära som är inkopplad via HDMI (main är via DVI) så windows vill att den ska vara #1 och enligt spelet main.
Inställningarna in Windows 7 är såklart att DVI skärmen är som primär.
Alla program och spel startar rätt skärm. Ända problemet jag haft innan har varit det nya Wolfenstein spelet, men där fanns inställning vilket skärm man skulle använda (bara jag som inte hitta den först)
Har nu letat som en tok i Emergency 2014, både ingame och i .cfg filen men hittar inget som jag kan tycka fungera. Har även sökt lite på internet men inte hittat något där.
Om någon vet någon inställning i .cfg filen som man ska ändra skulle det vara guld. Eller någon annan fix.
Notera att jag tänker INTE byta plats på skärmarna eller liknande. Då jag har X360 inkopplad i min primära skärm via HDMI. Och enligt mig så är det inte en lösning. Funkar det inte att ändra skärm så blir det avinstallation direkt
CFG:
<?xml version="1.0" ?>
<config>
<var name="a_2dvolume" value="0.5" />
<var name="a_3dvolume" value="1." />
<var name="a_mixbitrate" value="16" />
<var name="a_mixchannels" value="2" />
<var name="a_mixfrequency" value="22050" />
<var name="a_musicvolume" value="0.49534884095191956" />
<var name="a_videovolume" value="1." />
<var name="a_voicevolume" value="1." />
<var name="e2012_freeplay_endless" value="1" />
<var name="e2012_freeplay_training" value="0" />
<var name="e2012_multiplay_map" value="0" />
<var name="e2013_freeplay_training" value="0" />
<var name="e2014_freeplay_training" value="0" />
<var name="e4_ambientsound" value="1" />
<var name="e4_animtranstime" value="0.25" />
<var name="e4_autosave_filepath" value="mod:/Maps/autosave.e4m" />
<var name="e4_bandwidthadaptionmethod" value="1" />
<var name="e4_bluelightintensity" value="1200." />
<var name="e4_chatcolor0" value="ff8080" />
<var name="e4_chatcolor1" value="80ff80" />
<var name="e4_chatcolor2" value="8080ff" />
<var name="e4_chatcolor3" value="d0d0d0" />
<var name="e4_dbgpbuffer" value="0" />
<var name="e4_defaultbasepos_x" value="219." />
<var name="e4_defaultbasepos_y" value="70." />
<var name="e4_depthfill" value="1" />
<var name="e4_detaillevel" value="2" />
<var name="e4_difficulty" value="1" />
<var name="e4_doocclusion" value="1" />
<var name="e4_fakeshadow" value="0" />
<var name="e4_footprints" value="1" />
<var name="e4_footprinttime" value="10." />
<var name="e4_highlightnewvehicles" value="1" />
<var name="e4_lightfactor" value="1." />
<var name="e4_make_screenshot" value="1" />
<var name="e4_maxvideotextures" value="4" />
<var name="e4_minfiretemp" value="-30000." />
<var name="e4_mptimeout" value="15." />
<var name="e4_playername" value="" />
<var name="e4_scrollspeed" value="1" />
<var name="e4_shadow" value="1" />
<var name="e4_shadow_fading" value="1" />
<var name="e4_shadow_object" value="64" />
<var name="e4_shadow_terrain" value="128" />
<var name="e4_shadowdist" value="8000" />
<var name="e4_shadowheight" value="10000" />
<var name="e4_shadowupdate" value="1" />
<var name="e4_sharpshooter_idletime" value="2." />
<var name="e4_shooter_idletime" value="1." />
<var name="e4_shooter_power" value="200." />
<var name="e4_shooter_range" value="750." />
<var name="e4_shooter_spread" value="9." />
<var name="e4_showcampos" value="0" />
<var name="e4_showFireDroneHint" value="1" />
<var name="e4_showFireHelicopterHint" value="1" />
<var name="e4_showobjnames" value="0" />
<var name="e4_smoothdistance" value="150." />
<var name="e4_smoothmovement" value="1" />
<var name="e4_sun" value="1" />
<var name="e4_sunheight" value="32000" />
<var name="e4_sunrise" value="5." />
<var name="e4_sunrise_duration" value="3." />
<var name="e4_sunset" value="21." />
<var name="e4_sunset_duration" value="2." />
<var name="e4_sunx" value="32000." />
<var name="e4_suny" value="16000." />
<var name="e4_sunz" value="4000." />
<var name="e4_tagmarker" value="Objects/Misc/3dcursor.e4p" />
<var name="e4_tutorialenabled" value="1" />
<var name="e4_undomemory" value="32768" />
<var name="e4_use_zbr" value="0" />
<var name="e4_vehicletext_amb" value="" />
<var name="e4_vehicletext_fd" value="" />
<var name="e4_vehicletext_pol" value="" />
<var name="e4_vehicletext_tec" value="" />
<var name="e4_voicevolume" value="-1." />
<var name="e_extinguish_bars" value="1" />
<var name="e_terrainthread" value="1" />
<var name="editor_innerborderdist" value="500." />
<var name="em2012_mode_active" value="0" />
<var name="em2013_mode_active" value="0" />
<var name="em2014_mode_active" value="0" />
<var name="fs_nomissingmsg" value=".v3s" />
<var name="game_server_port" value="58282" />
<var name="master_server_addr" value="81.3.59.192" />
<var name="match_making_port" value="12345" />
<var name="r_anim_usethread" value="1" />
<var name="r_clipfar" value="32000." />
<var name="r_clipnear" value="5." />
<var name="r_colorbits" value="32" />
<var name="r_cs_collisionaccuracy" value="2" />
<var name="r_cs_detail" value="2" />
<var name="r_cs_enabled" value="1" />
<var name="r_cs_lightingdetail" value="2" />
<var name="r_cs_morphing" value="0" />
<var name="r_debug" value="0" />
<var name="r_depthbits" value="24" />
<var name="r_ds_alpha_treshold" value="0.60000002384185791" />
<var name="r_ds_centerx" value="0.5" />
<var name="r_ds_centery" value="0.5" />
<var name="r_ds_far" value="14000." />
<var name="r_ds_fovscale" value="1.2999999523162842" />
<var name="r_ds_near" value="10000." />
<var name="r_ds_nearoffset" value="0." />
<var name="r_ds_size" value="512" />
<var name="r_ds_zoffs" value="4." />
<var name="r_ds_zscale" value="2." />
<var name="r_force_xres" value="0" />
<var name="r_force_yres" value="0" />
<var name="r_fullscreen" value="1" />
<var name="r_gamma" value="1." />
<var name="r_geomem_loc" value="2" />
<var name="r_geomem_size" value="16" />
<var name="r_hdr" value="1" />
<var name="r_hf_collisionaccuracy" value="4" />
<var name="r_hf_detail" value="3" />
<var name="r_hf_uselod" value="1" />
<var name="r_hwocclusion" value="0" />
<var name="r_light_specdetail" value="2" />
<var name="r_light_specular" value="1" />
<var name="r_light_volumetric" value="1" />
<var name="r_manual_init" value="0" />
<var name="r_maximize" value="0" />
<var name="r_occlusion_test" value="1" />
<var name="r_particlebounce" value="0.30000001192092896" />
<var name="r_physx_usethread" value="1" />
<var name="r_second_gbuffer" value="1" />
<var name="r_shader_exclusion" value="" />
<var name="r_stencil" value="1" />
<var name="r_tex_anisotropic" value="1." />
<var name="r_tex_bits" value="32" />
<var name="r_tex_compression" value="1" />
<var name="r_tex_detail" value="2" />
<var name="r_tonemap" value="1" />
<var name="r_triplebuffer" value="1" />
<var name="r_upscale" value="1." />
<var name="r_usevbo" value="1" />
<var name="r_vsync" value="1" />
<var name="r_zreadback" value="1" />
<var name="s_debug" value="0" />
<var name="s_debuglevel" value="2" />
<var name="s_lastDefaultSuccessVideo" value="Unnamed" />
<var name="s_mousespeed" value="60" />
<var name="soundMaxDistance" value="3300." />
<var name="start_antialias" value="1" />
<var name="start_effectdetail" value="5" />
<var name="start_lightingdetail" value="5" />
<var name="start_postdetail" value="5" />
<var name="start_resolution_x" value="1920" />
<var name="start_resolution_y" value="1080" />
<var name="start_shadowdetail" value="5" />
<var name="start_upscale" value="5" />
<var name="ui_novideostream" value="0" />
<var name="ui_tooltips" value="1" />
</config>
PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod