Behöver tips på bra mmorpg / fps spel.

Permalänk
Medlem

Behöver tips på bra mmorpg / fps spel.

Tjena spelat World of Warcraft i ca 6 år börjar tröttna ordentligt nu så jag behöver något nytt att spela. Helst PvP då jag tycker PvE är otroligt tråkigt, Det får gärna vara med "ranks" så man har något "mål".. Kom gärna med tips snabbt!

Permalänk
Medlem

Du kanske kunde kolla upp dayz? det finns ju hardcore mode och där är det endast första person. Finns ju inga ranks men du kan ju ge dig fan på att överleva så länge som möjligt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Haha lät ju ganska meningslöst dock ? XD

Permalänk
Medlem

Dom enda andra större MMO i dagsläget är väl ESO och Wildstar?

På FPS fronten kan jag tipsa om Singularity, Far Cry spelen, HL2 (doi). Hört att Metro spelen ska vara bra ickså, men inte spelat än. Finns en hel drös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ranksystemen i dom flesta multiplayer-spel som görs är nästintill obefintliga. Och på dom spel det finns hyfsd rank, samt stor potentiall, så prioriteras "cosmetics" och annat ultra-casual stuff.

SYND! För jag är själv en sån spelare som behöver lite extra morötter för att orka hitta drivet. För personligen så gillar jag inte att bara "play-for-fun", då jag tycker det är = skit trist.

jag tycker även att over-fair och over-balanced spel är tråkiga; Dom blir så fyrkantiga och gråa. :: Gör du den instancen så får du DET itemet, gör du så, så du den DEN saken, speccar du på DET sättet så blir du SÅ bra. Istället för att inbringa lite RNG och dynamik så ska dom göra det så JÄVLa KONTROLLERAT.

Hur som helst, Counter Strike GO samt League of Legends har väl två väl fungerande rankingsystem vad jag vet. Darkfall och Eve har bra dynamik, men inte rank-baserat. Finns för närvarande inget spel som har lyckats kombinera flera element. Man får helt enkelt sär-välja det man tycker är roligast.

Permalänk
Medlem

World of tanks?
Warthunder: ground forces?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nywack:

Tjena spelat World of Warcraft i ca 6 år börjar tröttna ordentligt nu så jag behöver något nytt att spela. Helst PvP då jag tycker PvE är otroligt tråkigt, Det får gärna vara med "ranks" så man har något "mål".. Kom gärna med tips snabbt!

Kolla in planetside 2, mmofps med mycket ranks och det kräver bra med tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

+1 på Planetside 2. Är väl det enda MMOFPS som finns för tillfället. World of Tanks påstår sig vara MMO men har ganska exakt inget som krävs för att klassa sig som det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nywack:

Tjena spelat World of Warcraft i ca 6 år börjar tröttna ordentligt nu så jag behöver något nytt att spela. Helst PvP då jag tycker PvE är otroligt tråkigt, Det får gärna vara med "ranks" så man har något "mål".. Kom gärna med tips snabbt!

Wildstar. Har rankade battelgrounds, arena, warplots (40 vs 40).

Permalänk
Medlem

SMITE? Är typ som en blandning mellan WoW och LoL.

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.