Vad tycker du om framtiden av spel?

Permalänk

Vad tycker du om framtiden av spel?

Jag har tänkt lite. Hur kommer det se ut i framtiden för spelare? Kommer vi att totalt gå över till VR (virtuall reality). Kommer tangentbord, mus och skärm försvinna? Jag tycker om det som det är, jag vill inte att det ska ändras så mycket. Många tycker kanske att det ska bli hur coolt som helst men många är kanske som jag och är väldigt känslig emot nya saker och ändringar. Tekniken går så snabbt framåt och den kommer från alla håll (från olika företag).

Kan vi inte bara fortsätta att försöka göra bättre skärmar, grafikkort, tangentbord och moderkort men samtidigt inte ändra på helheten?

Det var den här videon som fick mig att börja tänka på framtiden igen. Den är från Hybrid Librarian som uppladdade den några dagar sen, så den är ny.

Permalänk
Inaktiv

Industrin är så seg just nu. Man lär ju bli en gammal gubbe innan någon drastiskt händer eller rättare sagt går mainstream.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Industrin är så seg just nu. Man lär ju bli en gammal gubbe innan någon drastiskt händer eller rättare sagt går mainstream.

Förutom att VR kommer bli stort som fan inom ett par år...det har dock dröjt över 20 år, men äntligen är det här!

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna att Flappy Birds, Angry Birds och liknande inte var vad jag hade i åtanke för 20 år sedan om jag skulle dragit en gissning om vad som skulle komma att bli mainstream-spel.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Jag måste erkänna att Flappy Birds, Angry Birds och liknande inte var vad jag hade i åtanke för 20 år sedan om jag skulle dragit en gissning om vad som skulle komma att bli mainstream-spel.

Det är mobilspel dock och är ju inte samma sak som t.ex Battlefield eller GTA

Permalänk
Medlem

Ja VR-utvecklingen stod ju stilla i 20 år, men nu har den kommit igång, har dock svårt att se att den kommer att ersätta vanlig skärm på väldigt långt tid ännu.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag är redo för SAO!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ge mig ett Holodeck!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO