Dreamhack frågor från en gamling

Permalänk

Dreamhack frågor från en gamling

Skall bota min 30års kris nu och har bokat platser på 20+ avdelningen på DH detta är ju en ny avdelning och därav hittar jag inte så mycket info och undrar i vilken område/byggnad det ligger, om det är det lite mer avspärrat (får övriga besökare gå in där). Sen är vi fyra pers som jag bokat fyra platser bredvid varandra. Frågan är måste man aktivera platserna och göra dem personliga med namn nu eller kan man vänta med det tills precis innan man åker? (tänker om man inte aktiverat och gjort platsen personlig så borde man kunna sälja en biljett i sista minuten om någon blev sjuk om den bara är bokad?)

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

Kul med en till över 20 på DH! Själv skall jag sitta i C-hallen eftersom jag åker dit med min son (+en pappa till och hans son) så vi kunde inte sitta på 20+.

Jag vill minnas att dom är i en egen "hall" som man gick förbi mellan de stora hallarna. Det var helt öppet men kanske inte så attraktivt att hänga där. Hittade en karta där det ser ut att stå "L" till vänster om B-hallen, på väg till A-hallen:

OBS! Kartan är inte för DHW14, tror den är för DHW13 eller DHS14.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

20+ hall fan nu börjar man inse hur gammal man börjar bli

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Finns det en egen hall för oss 40+? ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ska dom ha en +20 hall? Känns som man har missat något. Detta låter ju intressant

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Ska dom ha en +20 hall? Känns som man har missat något. Detta låter ju intressant

jepp, gratis kaffe, tygstolar och leg koll på deltagarna samt att där finns fönster så det är inte kolsvart dygnet runt.

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlawsWorth:

jepp, gratis kaffe, tygstolar och leg koll på deltagarna samt att där finns fönster så det är inte kolsvart dygnet runt.

Det låter ju som att man kan tänka sig att sticka dit igen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja det var sannerligen ett smart drag...tycker gott dom kunde höja till 25+ också.
Vi är ett gäng mellan 30 och 45 som inte missat ett enda DH mellan 1999-2011 t, sedan började det av ta av olika anledningar avta. Men detta skulle verkligen göra det intressant att åtminstone göra ett besök till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Finns det en egen hall för oss 40+? ;).

Vore klockrent! Undrar vad dom skulle erbjuda mer än kaffe och tygstolar? Dagens Nyheter och Bridge blandning kanske?

Det ser ut som att 20+ platserna gått åt ganska fort i alla fall.

Vi skall sitta på C15:43 & 45, var skall du sitta PlawsWorth? Vi kanske kan ta en kaffe ihop?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Vore klockrent! Undrar vad dom skulle erbjuda mer än kaffe och tygstolar? Dagens Nyheter och Bridge blandning kanske?

Det ser ut som att 20+ platserna gått åt ganska fort i alla fall.

Vi skall sitta på C15:43 & 45, var skall du sitta PlawsWorth? Vi kanske kan ta en kaffe ihop?

Vi har de orange färgade platserna du ser på bilden, är jag och tre arbetskollegor som kommer pimpla kaffe nu återstår att få ihop lite pengar bara till en vettig maskin så man inte behöver skämmas hehe lutar åt en Lenovo Y50-70 med UHD skärmen då jag vanligtvis inte spelar annat än xbox så får det vara en bärbar...

PS har mailat DH och ställt frågorna om var/när/hur osv för 20+ området som gäller, återkommer med svar här senare när de hört av sig DS

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

LN1 och LN2 har varit i korridoren mellan Entré Nord/Hall A och Hall B.

Jag tror inte det är ljust någon annanstans, eventuellt rakt ovanför bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlawsWorth:

Vi har de orange färgade platserna du ser på bilden, är jag och tre arbetskollegor som kommer pimpla kaffe nu återstår att få ihop lite pengar bara till en vettig maskin så man inte behöver skämmas hehe lutar åt en Lenovo Y50-70 med UHD skärmen då jag vanligtvis inte spelar annat än xbox så får det vara en bärbar.
http://i58.tinypic.com/2n6tesm.jpg

Trevligt! Tror det kan vara rätt skönt i den delen. Om jag får tipsa så har jag valt att sitta inne i en gång för att minimera risken för "walk-by-stealing". Lite jobbigare för folk att snoka efter grejer inne i gångarna.

Angående aktiveringen så har jag tolkat det som att du kan vänta tills sista minuten (det tänker jag göra) men jag håller utkik på sidan om det dyker upp en varning om att man måste aktivera. Dom kanske skickar ett mail om det börjar närma sig deadline och du inte aktiverat ännu.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

20+ hall ? fortfarande kids kirra 30+ minst

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Avstängd

Är dreamhack i sthlm i år?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Är dreamhack i sthlm i år?

Dreamhack Winter och Summer är alltid i Jönköping. Det finns dock event i Stockholm, Dreamhack Stockholm

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Rådström:

LN1 och LN2 har varit i korridoren mellan Entré Nord/Hall A och Hall B.

Jag tror inte det är ljust någon annanstans, eventuellt rakt ovanför bara.

tycker det är lite konstigt att DH på deras karta (om än inte uttalat att den skalla vara perfekt i förhållande till verkligheten) skulle placera 20+ området nere i höger hörn när det egentligen då om det är L1/L2 mellan A & B hallarna är precis tvärtom uppe i vänster hörn?

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlawsWorth:

tycker det är lite konstigt att DH på deras karta (om än inte uttalat att den skalla vara perfekt i förhållande till verkligheten) skulle placera 20+ området nere i höger hörn när det egentligen då om det är L1/L2 mellan A & B hallarna är precis tvärtom uppe i vänster hörn?

Ja, det är lite märkligt eftersom de andra hallarna ligger rätt i förhållande till varandra. Ni kanske sitter på utsidan trots allt?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Just platsbokningen skulle de behöva göra om radikalt. Att det är massvis med ströplatser över hela eventet dagen innan är helt sjukt. Man borde få boka in sig med sina polare så får Dreamhack själva justera så alla ströplatser blir bredvid varandra så alla får plats.

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Just platsbokningen skulle de behöva göra om radikalt. Att det är massvis med ströplatser över hela eventet dagen innan är helt sjukt. Man borde få boka in sig med sina polare så får Dreamhack själva justera så alla ströplatser blir bredvid varandra så alla får plats.

får ha som på SF bio där man inte får lämna enskilda tomma platser bredvid sig när man bokar så hade det väl löst sig

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Just platsbokningen skulle de behöva göra om radikalt. Att det är massvis med ströplatser över hela eventet dagen innan är helt sjukt. Man borde få boka in sig med sina polare så får Dreamhack själva justera så alla ströplatser blir bredvid varandra så alla får plats.

Skulle verkligen de ströplatserna bli bokade om man lade dom bredvid varandra istället?

Om jag ser till mig själv (som vill ha två platser bredvid varandra, inte i en ände, i en gång och i C- eller B-hallen) så skulle jag A: boka tidigt eller B: stryka det/de kriterierna som var minst viktigt och boka sent. Om jag visste att Dreamhack kommer att slumpa ut en plats till mig skulle jag nog tycka att det var överförmynderi. I så fall skulle det kombineras med en "önskelista" där man fick kryssa i alla sina kriterier (utom "jag vill inte ha någon bredvid mig") och sedan fördelade ett smart system ut det.

Dom skulle helt enkelt försöka få tag på någon bra programmerare där på Dreamhack men var skall dom hitta det...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

+ 20

Då kanske man skall våga sig på att testa DH första gången någonsin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hypan:

20+ hall ? fortfarande kids kirra 30+ minst

Håller med. En hall med bara 30+ vore schysst!

30+ med ölservering så hade jag nästan kunnat tänka mig att åka dit.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Skulle verkligen de ströplatserna bli bokade om man lade dom bredvid varandra istället?

Om jag ser till mig själv (som vill ha två platser bredvid varandra, inte i en ände, i en gång och i C- eller B-hallen) så skulle jag A: boka tidigt eller B: stryka det/de kriterierna som var minst viktigt och boka sent. Om jag visste att Dreamhack kommer att slumpa ut en plats till mig skulle jag nog tycka att det var överförmynderi. I så fall skulle det kombineras med en "önskelista" där man fick kryssa i alla sina kriterier (utom "jag vill inte ha någon bredvid mig") och sedan fördelade ett smart system ut det.

Dom skulle helt enkelt försöka få tag på någon bra programmerare där på Dreamhack men var skall dom hitta det...

Min tanke vore att du fick välja vart du ville sitta och att systemet sedan bara knuffade dig lite åt sidan för ströplatserna. Eventuellt kanske flyttade dig en rad eller två åt lämpligt håll. För mig själv vore det inte hela världen bara jag får möjligheten att sitta med polarna, perfekt om någon extra vill hänga med i sista minuten då det annars vore "fullbokat" just där man satt.

Haha, jaaaa.. Dom har ju uppdaterat shoppen ganska bra sedan sist nu. Hoppas platsbokningen är på gång också.

Permalänk
Medlem

Vad är alla röda platser som ej är bokbara?

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Vad är alla röda platser som ej är bokbara?

Jag reserverar mig för att min gissning kan vara fel men jag har för mig att de är reserverade för e-sport / proffs / tävlingar

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vad är alla röda platser som ej är bokbara?

Jag har för mig att jag läste någonstans att det är platser som dom inte bestämt om det skall vara datorplats, monter, utrustning eller ingenting på.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Jag har för mig att jag läste någonstans att det är platser som dom inte bestämt om det skall vara datorplats, monter, utrustning eller ingenting på.

ok

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast

Permalänk
Medlem

snor tråden lite

dreamhack stockholm är endast expo eller är det LAN med?
Jag hittar inget om det på deras sida.

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

snor tråden lite

dreamhack stockholm är endast expo eller är det LAN med?
Jag hittar inget om det på deras sida.

enbart expo.
Inget lan.

Permalänk

20+ området

citerar en vän som arbetat två ggr som personal på dreamhack angående vart "20+" området är som han svarade i morse: "Vet inte exakt men det skall vara nära B-Hallen upp en våning", har inte fått svar från dreamhack ännu.

Visa signatur

All right chums, time's up, let's do this...LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY JEEEEEEENKIIIIIIIIIIIIIIINS!!!!

The Najntis podcast