Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
Relaterade trådar
Trådtitel (1 st) Svar

Verktyg Visningsval
2011-09-02, 00:34   #10741

Windir87

Medlem

Windir87s avatar

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling Visa inlägg
Det har jag nog inte gjort, men inbillar mig att byggnader etc känns snyggare nu? Fast kanske bara är inbillning/andra moddar då som ger ett snyggare helhetsintryck. Är du säker på att man måste fixa med sånt för att t.ex. qarls textures ska börja "gälla"?

Edit: måste fan fungera ändå, sjukt snyggt känns det alltså.

Edit2: Skulle vilja ha en mod som ändrar all magis partikeleffekter. De är fan inte snygga alltså.
Möjligt att det redan är aktiverat om du använder dig av OBMM/Wrye Bash.

Kolla Midas Magic Spells för en hel mängd nya spells och effekter.
Asus P8P67 Deluxe B3 | i7 2600k| Asus GTX580 DirectCU II| Corsair AX850W | 8GB Corsair XMS3 1600MHz| Noctua NH-D14 | Cooler Master HAF-X | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC 350 | Dell Ultrasharp 24'' U2412M
Windir87 är uppkopplad nu
2011-09-02, 00:53   #10742

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Det är bara vissa textur-ändringar som inte funkar om man inte uppdaterar sin archive invalidation. Men med Qarls så måste man göra det för att allt ska bli korrekt. Grejen är den att normalmaps blir korrekta, men colormapsen är fortförande orginal-texturerna. Man kan lätt få intrycket av att det ser okej ut på lite avstånd iom att Qarls normalmaps är så grova, men tittar man närmare så ser man att det är två helt olika texturer på varandra.

Men det är ju liksom 3 klick i Oblivion Mod Manager så är det fixat. Det står i Qarls readme-fil hur du gör. Läs som sagt alltid readme-filerna innan du installerar! Det är ju bara onödigt att fråga här om hjälp när du haft svaret precis framför dig hela tiden.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2011-09-02, 11:23   #10743

Generalkyckling

Medlem

Generalkycklings avatar

Plats: Skövde

Registrerad: nov 2007

Waa det hade jag helt missat. Fixat nu dock.

Midas Magic spells" hittade jag igår, men om jag har förstått det rätt verkar det vara ny spells och banor etc. Jag skulle bara vilja ha nåt som ändrar utseendet på redan existerande spells. Men hittar ingen sån mod, så finns kanske helt enkelt inte.
2011-09-03, 20:50   #10744

Generalkyckling

Medlem

Generalkycklings avatar

Plats: Skövde

Registrerad: nov 2007

När jag trodde att allt fungerade så har några nya effekter som fattas börjat visa sig. Verkar vara spelleffects. Vissa frost spells OCH spelleffecten som StarX vampire deaths etc ska ordna kommer bara som "lila moln" (tror lila är färgen när den riktiga effekten fattas?). Ingen av er som verkar grymma på det här som vågar sig på en gissning på hur jag kan lösa detta?
2011-09-03, 21:58   #10745

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Lila är en typisk färg som dyker upp i Oblivion när en textur saknas eller av någon anledning inte kan visas. Antagligen har du alltså placerat de berörda texturerna i fel mapp. "StarX vampire deaths" har en del egna texturer för detta, så prova att installera om den modden och se till att alla filer hamnar på rätt plats.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
2011-11-09, 21:22   #10746

Damodred

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Har inte lirat Oblivion på ett bra tag nu men tänkte köra lite med min gamla karaktär innan Skyrim.
Nu fungerar inte spelet riktigt, utan måste installera om det. Moddarna har jag i Oblivion-mappen, inkl ModManager, OBSE och allt vad de heter. Går det att bara installera om Oblivion utan att behöva installera alla dessa småprogram igen?
Damodred är inte uppkopplad
2011-11-16, 19:49   #10747

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Plats: stockholm

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Mycket eko här!

Här är en lista på de flesta grafiska moddar man vill installera för få ett så vackert Oblivion som möjligt. Det är saxat ur min egen mod-lista som dock är ett halvår gammal nu, så jag skippade version-nummer då vissa moddar säkert har uppdaterats. Allt borde finnas på www.tesnexus.com ;

-Qarls Texture Pack
-OBGE
-Landscape LOD Textures by Xerus
-Really Almost Everything Visible When Distant (RAEVWD)
-Animated Window Lightning System & Chimneys (Föredrar Grey Textures)
-Enhanced Vegetation
-Natural Environments (Endast Natural Habitat i samband med övriga moddar i listan)
-Improved Trees and Flora
-Enhanced Waters HD
-Enhanced Weather
-Real Lava
-A Bloody Mess (+Bloody Fights)
-Better Explosions
-Improved Fire Spell Texture
-StarX Vampire Deaths (Episkt!)
-Less Overpowered Nighteye
-Immersive Health Indicator
-Immersive interface

-HGEC Body
-Roberts Body
-Body Seam Reducer
-Eyelashes
-Danis13 Beauty Faces
-TNR All Races Final
-Nice Teeth

Sen är som sagt FCOM ett fett måste för bästa möjliga upplevelse rent gameplaymässigt!
Tack för listan. Ska installera dessa. Vet du om man kan köra med obmm och installera dessa mods random?
astrob0y är inte uppkopplad
2011-11-17, 13:08   #10748

anden55

Medlem

anden55s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2010

Tja,

Har för mig att det ska finnas en mod som är ett helt nytt spel typ. Men att det körs på oblivions motor. Men jag kommer inte ihåg vad den hette, så hittar den inte. Kanske fanns två olika till och med?

Någon som vet kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av anden55 2011-11-17 klockan 13:09.
2011-11-17, 18:57   #10749

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

installerade alla mods som Mr.Bravo rekommenderade. Spelet vägrar att starta, kom dock fram till lanucher screen men hamnade i någon form av loop när jag tryckte på "lanuch game". Jag har nu ominstallerat spelet , men problemet finns kvar. Har tagit bort .ini filerna i documents.

Senast redigerad av astrob0y 2011-11-18 klockan 10:22.
2011-11-18, 16:12   #10750

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av astrob0y Visa inlägg
Tack för listan. Ska installera dessa. Vet du om man kan köra med obmm och installera dessa mods random?
Absolut! De moddar som finns tillgängliga som omod's är lika bra att installera via obmm. Övrigt är bara att slänga på som vanligt, alternativt skapa omods av dom manuellt. OBMM är smidigt att köra en archive invalidation på också efter att man har slängt in nya texturer

Citat:
Ursprungligen inskrivet av astrob0y Visa inlägg
installerade alla mods som Mr.Bravo rekommenderade. Spelet vägrar att starta, kom dock fram till lanucher screen men hamnade i någon form av loop när jag tryckte på "lanuch game". Jag har nu ominstallerat spelet , men problemet finns kvar. Har tagit bort .ini filerna i documents.
De grafiska moddarna jag listade upp borde inte kunna åstadkomma några krasher, då det handlar om 95% textur-replacers. De som kan krocka är möjligtvis Enhanced Weather och Natural Environment om alla esp-filer är aktiverade (Använd bara Natural Habitat från NE). Ladda ner programmet BOSS från tesnexus och låt det fixa din esp-lista, om du inte redan har gjort det. Funkar inte det så stäng av Natural Environment.

Om du även har installerat FCOM så är det nog garanterat det som strular. Det är viktigt att man installerar rätt versioner av alla moddar och patchar exakt enligt guiden, annars blir det knas. Ska du ge dig på FCOM så gör det först av allt, och hoppa in i spelet för att se till att det funkar ordentligt innan du börjar spendera tid på resten av moddarna. Det kan vara riktigt drygt att fippla med i längden, så i värsta fall kan du nog nöja dig med att bara använda OOO som har en väldigt simpel omod-installation.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av anden55 Visa inlägg
Tja,

Har för mig att det ska finnas en mod som är ett helt nytt spel typ. Men att det körs på oblivions motor. Men jag kommer inte ihåg vad den hette, så hittar den inte. Kanske fanns två olika till och med?

Någon som vet kanske?

Du tänker nog på Nehrim Det ska finnas ett annat stort projekt också, fast som är på ryska. Det skulle släppas nu i höst, men har helt glömt bort det och vad det hette. Får kika runt lite.
2011-11-19, 06:43   #10751

astrob0y

Medlem

astrob0ys avatar

Citat:
Absolut! De moddar som finns tillgängliga som omod's är lika bra att installera via obmm. Övrigt är bara att slänga på som vanligt, alternativt skapa omods av dom manuellt. OBMM är smidigt att köra en archive invalidation på också efter att man har slängt in nya texturer

Om du även har installerat FCOM så är det nog garanterat det som strular. Det är viktigt att man installerar rätt versioner av alla moddar och patchar exakt enligt guiden, annars blir det knas. Ska du ge dig på FCOM så gör det först av allt, och hoppa in i spelet för att se till att det funkar ordentligt innan du börjar spendera tid på resten av moddarna. Det kan vara riktigt drygt att fippla med i längden, så i värsta fall kan du nog nöja dig med att bara använda OOO som har en väldigt simpel omod-installation.

.
Tack för det utförliga svaret som troligen finns någonstans i tråden iom att den är fylld av frågor. Så ett stort tack att du tog dig tid att guida en nybörjare till en lösning
2011-11-20, 03:20   #10752

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Vet inte om det pratas om innan, men är det någon annan som har haft problem med att vattentexturen försvinner efter ett tags spelande? (Kommer tillbaka om jag startar om spelet)
Det som händer är att yt texturen försvinner, så vattnen är helt genomskinligt, det ända som finns kvar är speglingen där ytan brukade vara. Detta resulterar i att alla sjöar ser kristallklara ut.

I samband med detta så brukar eld/is effekterna försvinna, alltså när man använder flame spellen så lyser händerna, man hör ljudet och där lågan skulle ha träffat så bränns marken, men ingen "stråle" av eld. Samma sak gäller för is, och drakars attacker.
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: Twin Frozr III GTX 680 SLI+120/+350 | |PSU: Corsair HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: WD Black 3 x 2 TB RAID 0 | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är uppkopplad nu
2011-11-21, 05:43   #10753

M4D4SS

Medlem

M4D4SSs avatar

Registrerad: mar 2010

Hej hej.

Snabb fråga ang smedjan. Jag försökte uppgradera mina vapen och min rustning. Gick inge vidare. Jag lyckas bara uppgradera en gång, sedan säger den att jag inte har rätt Skill för att kunna fortsätta. Vad gör jag fel?
M4D4SS är inte uppkopplad
2011-11-21, 06:36   #10754

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av M4D4SS Visa inlägg
Hej hej.

Snabb fråga ang smedjan. Jag försökte uppgradera mina vapen och min rustning. Gick inge vidare. Jag lyckas bara uppgradera en gång, sedan säger den att jag inte har rätt Skill för att kunna fortsätta. Vad gör jag fel?
Hm...är du i fel tråd? Det här är för Oblivion
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2011-11-21, 06:53   #10755

-ronz

Medlem

-ronzs avatar

Plats: Storvik

Registrerad: mar 2009

Trodde denna var för Skyrim också
AMD Phenom II X6 1100T @ 4.0ghz | Asus Crosshair V Formula 990FX | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Red | SLI Asus DCII GTX 670 | Intel X25-M G2 80GB SSD | 500GB WDC Blue | Corsair AX 850W | Corsair H60 | Silverstone Fortress 2 | Asus Xonar DX | Eizo Foris 2331
-ronz är inte uppkopplad
2011-11-21, 06:54   #10756

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av -ronz Visa inlägg
Trodde denna var för Skyrim också
Nä, den har sin egen tråd: http://www.sweclockers.com/forum/136.../index108.html
Loxus är inte uppkopplad
2011-11-21, 14:34   #10757

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Plats: regnvm Helsingia regio

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Vet inte om det pratas om innan, men är det någon annan som har haft problem med att vattentexturen försvinner efter ett tags spelande? (Kommer tillbaka om jag startar om spelet)
Det som händer är att yt texturen försvinner, så vattnen är helt genomskinligt, det ända som finns kvar är speglingen där ytan brukade vara. Detta resulterar i att alla sjöar ser kristallklara ut.

I samband med detta så brukar eld/is effekterna försvinna, alltså när man använder flame spellen så lyser händerna, man hör ljudet och där lågan skulle ha träffat så bränns marken, men ingen "stråle" av eld. Samma sak gäller för is, och drakars attacker.
Jag antar att du menar i Skyrim då jag har samma problem, troligen pga drivrutiner som inte är optimerade än eller så behöver spelet patchas. Hur som helst, fel tråd då den här är för Oblivion.
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1280MHz-OC |CPU: Intel i7-3610QM |Minne: 6gb 1600MHz DDR3 RAM |Systemdisk: 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
Konsol: N64+expansion pack.
Zeuxlarsson är uppkopplad nu
2011-11-23, 05:39   #10758

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson Visa inlägg
Jag antar att du menar i Skyrim då jag har samma problem, troligen pga drivrutiner som inte är optimerade än eller så behöver spelet patchas. Hur som helst, fel tråd då den här är för Oblivion.
Så det var DÄRFÖR jag inte fick nått svar xD ber om ursäkt, jag verkar ha kommit fel (:

| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: Twin Frozr III GTX 680 SLI+120/+350 | |PSU: Corsair HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: WD Black 3 x 2 TB RAID 0 | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är uppkopplad nu
2011-11-23, 15:27   #10759

anden55

Medlem

anden55s avatar

Registrerad: jul 2010

Citat:
Du tänker nog på Nehrim Det ska finnas ett annat stort projekt också, fast som är på ryska. Det skulle släppas nu i höst, men har helt glömt bort det och vad det hette. Får kika runt lite.
Ja, så hette det! Tack så mycket
anden55 är inte uppkopplad
2011-11-26, 12:12   #10760

frankof

Medlem

Plats: Mölnlycke

Någon som har koll på om det finns någon fungerande fps cap till oblivion, frånsett v-sync?
Det finns inte riktigt användning för 3000 fps och det ser ut till att springandet är knuten till frameraten, pinnar på som fan inomhus och i grottor(300+ fps), svårstyrd är bara förnamnet.

Hittade ett tweak, men det begränsade bara visningen, så det sto snyggt 100fps i hörnet fast det gick som vanligt.
(iFPSClamp=100 gjorde ingen skillnad)

Senast redigerad av frankof 2011-11-26 klockan 12:19.
2011-11-26, 18:04   #10761

A7V

Medlem

Plats: Uppland

Registrerad: maj 2006

Streamline har väl någon limiter inbyggd.
Men om du har så där mycket fps så finns det ju grafikmoddar att lägga in som obge eller enb-series som säkert kan hjälpa till lite.
Enbseries var nice... men kraschade för mig ibland då det krävde en så där 500 MB Vram extra eller nåt.

Oblivion Stutter Remover borde väl vara bäst dock?
Sätter max och min fps på Oblvion.

Senast redigerad av A7V 2011-11-26 klockan 18:23.
2011-11-26, 23:22   #10762

frankof

Medlem

Plats: Mölnlycke

Citat:
Ursprungligen inskrivet av A7V Visa inlägg
Streamline har väl någon limiter inbyggd.
Men om du har så där mycket fps så finns det ju grafikmoddar att lägga in som obge eller enb-series som säkert kan hjälpa till lite.
Enbseries var nice... men kraschade för mig ibland då det krävde en så där 500 MB Vram extra eller nåt.

Oblivion Stutter Remover borde väl vara bäst dock?
Sätter max och min fps på Oblvion.
Tack för tipsen, får kolla genom det lite.

Det är bara "innomhus" jag har bekymmer, utomhus är det ok, 80-120 fps, så ätt dänga på med ytterilgare texturer käns lite mot syfte.
Har redan QTP, natural weather och någon "plant förbättrare".
2012-01-22, 12:35   #10763

Coldfire2143

Medlem

Coldfire2143s avatar

Plats: Göteborg/Bollnäs

Registrerad: okt 2009

Ni får ursäkta om det här redan har frågats, men jag orkar inte läsa igenom 10600 posts...

Vet ni om det finns en mod som ger alla statics skuggor?
Coldfire2143 är inte uppkopplad
2012-05-06, 18:47   #10764

Rudzki

Medlem

Registrerad: sep 2011

Hur ska jag göra för att starta det utan skiva?
Rudzki är inte uppkopplad
2012-05-06, 19:01   #10765

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Skivan behövs väl inte överhuvudtaget? Eller menar du installera det?
Loxus är inte uppkopplad
2012-05-06, 21:48   #10766

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Jo Oblivion krävde att skivan var i för att kunna starta spelet. Fast idag kan man väl binda spelet till Steam och lira därifrån istället?
2012-05-06, 21:57   #10767

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Jo Oblivion krävde att skivan var i för att kunna starta spelet. Fast idag kan man väl binda spelet till Steam och lira därifrån istället?
Haha, doh. Trodde det var Skyrim-tråden -.-

Tror inte det går binda icke-steamversioner...

Hm, undrar om inte jag slapp skivan på nåt sätt...men kanske minns fel.

EDIT: Kom på, icke-steamversioner har väl inte ens nån nyckel?
Loxus är inte uppkopplad
2012-05-06, 22:06   #10768

Wizbro

Medlem

Wizbros avatar

Plats: Täby

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Coldfire2143 Visa inlägg
Ni får ursäkta om det här redan har frågats, men jag orkar inte läsa igenom 10600 posts...

Vet ni om det finns en mod som ger alla statics skuggor?
Jag skulle spana in OBGE, men jag vet ej om de kommit såpass långt, än. Dock använde jag det sist för drygt ett år sedan (och redan då hade de sunshafts, SSAO, och en hel del annat imponerande).

Citera för svar!
Wizbro är inte uppkopplad
2012-05-07, 02:05   #10769

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Haha, doh. Trodde det var Skyrim-tråden -.-

Tror inte det går binda icke-steamversioner...

Hm, undrar om inte jag slapp skivan på nåt sätt...men kanske minns fel.

EDIT: Kom på, icke-steamversioner har väl inte ens nån nyckel?
Jodå, det krävde så klart cd-key också

Det går visst att binda en mängd retail-spel till Steam. Har gjort det med ett gäng gamla spel förr. En google-sökning säger dock att det inte verkar funka med just Oblivion
2012-05-07, 10:35   #10770

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Hm, tror inte min Oblivion-version har nån cd-nyckel...

Ja, sa inte att det inte går att binda spel till steam, bara att det inte går med just Oblivion
Loxus är inte uppkopplad
Sök jobb