CD key utan skivor

Permalänk
Medlem

CD key utan skivor

Som topic säger så undrar jag om någon vet någon internetaffär där man kan köpa bara CD-KEYn, och slippa skivorna, Mest för att det blir billigare så.

jag vet att detta har varit uppe innan, men ingen av de affärerna jag har hittat där har funkat

Så någon som vet någon hemsida med bra och säker leverans?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en nyckel till HL2/CS:S på Ebay för 17 USD för ett år sen eller nåt, så det är mitt tips

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Jag köpte en nyckel till HL2/CS:S på Ebay för 17 USD för ett år sen eller nåt, så det är mitt tips

Nog rätt osäkert det där. Kan tänka mig att det är rätt stor risk att bli blåst där.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Så länge du handlar av ett företag så är risken lika stor att bli blås där som någon annanstans..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Nog rätt osäkert det där. Kan tänka mig att det är rätt stor risk att bli blåst där.

Tjackade själv en nyckel, funkar fortfarande efter längre än ett år från inköpsdagen! Allt man behöver göra är att kontrollera säljarens feedback.

Permalänk
Medlem

CD key utan skivor

Har just köpt en begagnad HL2 cd key via nätet och kom att tänka på att jag länge har önskat att enkelt kunna köpa nya cd key utan skivor och annat. Det verkar så himla smidigt och bör vara billigare. Bara knappa in pengar och få cd key och dessutom slippa skivor och sånt.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

Har du köpt en begagnad cd-key? .. menar du inte att du köpt ett steam konto? .. nyckeln binds ju till ett konto.

Som Steam menar du?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Hedersmedlem

Är helt säker på att det fanns en sån affär på internet tidigare som bara sålde själva CD-nyckeln och inte skickade själva spelet, men kan inte googla fram den just nu. Kanske har gått i konkurs, det var ändå ett par år sen jag hörde talas om den sist.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Ebay passar inte bra för mig:/ någon som har något annat tips?

Permalänk
Medlem

Säljer Ebay lösa keys utan skivor? Finns det svenska företag som säljer så?

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har de ju lagt ner. Det var i och för sig bara några få spel som de hade att sälja så.

Jag köpte en begagnad key för en stund sedan. Först såg det ut som att jag blev lurad. Jag skickade pengar först och han började snacka om att han inte kan skicka pga att batterier till internetdosan har tagit slut. Sen fick jag key och inlogningsuppgifter. Det verkar fungera.
Jag laddar ner HL2.

Förresten kan man slå samman två account eller rättare sagt två key? Jag hade redan en till CSS och DoD och nu har jag införskaffat en till HL2 och Condition Zero bla.

Jag var lite skeptisk till det eftersom jag var rädd att denne som säljer kan sälja vidare till någon annan eller fortsätta använda key själv men nu har jag förstått att det inte går då jag kan byta lösenord själv så kan denne som har sålt inte längre ha användning av key.

Spännande att se vad för slags alternativ det utvecklas i framtiden vad det gäller tex möjlighet att köpa bara key och ladda ner och så.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

köper alltid mina cd keys via ebay.. funkar prima.
Många säljer spelen via HongKong mfl. det är bara att säga till dem att maila cd key'n när du kölper spelen, så har duden inom 24timmar.

Har alltid funkat för mig.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

du kan köpa direkt genom Steam, med kreditkort.

Permalänk
Medlem

Direct 2 Drive säljer många spel online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
du kan köpa direkt genom Steam, med kreditkort.

Ja, men det kräver VISA eller liknande. Jag har bara Maestro. Vore bra om man kunde bara knappa in det via internetbanken.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

direct2drive finns fortfarande och dom är väldigt seriösa och är väldigt bra, har själv handlat där några gånger utan problem.

Permalänk

Man kan ansöka om visa via internetbanken. Vet inte vad det heter. Nåt e-variant.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

kul om cdkeyn slutar funka och så vill spelföretaget ha boxshot ^^

Permalänk

Hmm... skulle inte en säljare kunna ta kontakt med steam och säga att hans konto blivit stulet och därmed kunna få tillbaka det?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Moderator
Testpilot

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Jag var dum nog

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag också...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gorant
Ja, men det kräver VISA eller liknande. Jag har bara Maestro. Vore bra om man kunde bara knappa in det via internetbanken.

Om du har FSB kan du via internetbanken aktivera tjänsten E-Kort, som genererar ett engångs MasterCard kopplat till ditt konto, men du kan själv ange hur mycket det ska gå att handla för på kortet. Har själv använt detta till en otrolig massa betalningar, via shoppingsiter, paypal, utländska butiker, you name it.

Läs mer på: http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,25428,00.html

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

jo den risken finns helt klart, därför föredrar jag att köpa genom direct2drive istället för ebay även om det blir lite dyrare

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden ihopslagen med en annan som handlade om samma sak

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gorant
Ja, men det kräver VISA eller liknande. Jag har bara Maestro. Vore bra om man kunde bara knappa in det via internetbanken.

lite ot men med maestro så kan du göra ett e-kort som blir samma sak som ett vanligt "riktigt" Mastercard.
Visa har nått liknande men då blir det visa electron eller nått och är inte alla affärer som tar dom

Permalänk
Medlem

Alltså, varför riskera nånting alls? Köp HL2 genom Steam så slipper ni CD keys och skit. En CD key till HL2 kan bara användas 1 ggr, sen är den förbrukad. Det finns INGA sätt man kan regga om, slå ihop konton osv.
är CD keyn använd kan ni slänga CD keyn och skivorna. Allt laddas ändå ner genom Steam.
"Köp CD key genom Ebay" hehe sånt skitsnack
Ebay=Piraternas guldgruva. Här säljs "begangnade" konton härs och tvärs både till HL2 och WoW. undrar just hur många som blir blåsta om dagen

BTW, en begangad CD key KAN INTE reggas på Steam = du kan alltså inte spela spelet.
För att starta HL2 måste du registrera CD keyn över Steam, är den redan använd så är man blåst.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Alltså, varför riskera nånting alls? Köp HL2 genom Steam så slipper ni CD keys och skit. En CD key till HL2 kan bara användas 1 ggr, sen är den förbrukad. Det finns INGA sätt man kan regga om, slå ihop konton osv.
är CD keyn använd kan ni slänga CD keyn och skivorna. Allt laddas ändå ner genom Steam.
"Köp CD key genom Ebay" hehe sånt skitsnack
Ebay=Piraternas guldgruva. Här säljs "begangnade" konton härs och tvärs både till HL2 och WoW. undrar just hur många som blir blåsta om dagen

BTW, en begangad CD key KAN INTE reggas på Steam = du kan alltså inte spela spelet.
För att starta HL2 måste du registrera CD keyn över Steam, är den redan använd så är man blåst.

För att köpa via Steam krävs KONSTIGT NOG att man äger ett kreditkort. Man kan inte betala via internetbanken, inte heller via Payanova eller liknande. Bara ett traditionellt kreditkort.
Få hoppas att det dyker upp fler alternativ i framtiden. Vore smidigt med svenska butiker där man kan köpa key och betala via föreningssparbansken. Smidigt och enkelt. Man får det kanske mycket snabbt, slipper skivor och förpackningar, frakt och sånt...

Låter bra om man kan göra Maestro till e-kort men jag tror inte att det fungerar ändå. Steam kommer att kräva ett nummer på ett riktigt kreditkort. Det med e.kort är som med Payanova tex. Bara vissa butiker godtar det. Rätta mig om jag har fel men jag är rädd att det är så. Vore smidigast om alla dessa bökiga betalningssätt kunde övergå till betalning via dosan och internetbanken. Ursäkta mig för att jag gnäller men jag tycker att dessa betalningssätt är så vidriga och bökiga att håret reser sig på mig när jag tänker på det. Internetbanken är suverän.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk

Riskera och riskera, folk gillar att vara paranoida . Jag har alltid sagt att man skall kolla på feedbacken hos försäljaren. Tjackat Diablo II-keys, äldre 1.0 CS-keys, CS: Source-keys etc, alla har fungerat och fungerar än!

Ni som kommer med dryga kommentarer att "bli blåst" på eBay - har ni äns provat handlat därifrån?

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på den dagen då det blir möjligt att gå in på vilken svensk spelbutikssida som helst och kunna välja om man ska köpa med eller utan skivor. Väljer man utan skivor kostar det mindre kanske. Man knappar in pengar och får key på några få sekunder eller den dagen då all mjukvara kommer att säljas och / eller hyras via nätet på det viset då skivor blir minne blott.

Visa signatur

A64Clawham3400+, K8N4E, nForce4 2X1GB-XMS400C2..Gainward 7800GT CreativeXFIMusic&Sennheiser555..NEC991SB..Raptor&Seagate..
HauppaugeNova-T..8 MBit Telia..Antec550. WinXPsp2-32bit

Permalänk
Medlem

Är det lagligt att bara köpa CDkeys?
jag mena om ni ska få ner spelet som CDKeyn tillhör måste ni ju ladda hem det som är olagligt.
nu räknar vi inte in Halflife och dess steam nedladndingar.

tex om jag vill spela BF2 online, ser nån på ebay som säljer en nyckel, köper den, han mailar den till mig.

Jaha vad ska jag göra med en BF2 nyckel då?
jo jag laddar ner spelet olagligt från internet och installerar med min köpta nyckel, versionen blir "laglig" men är det endå inte.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc