Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2006-01-29, 20:09   #31

infelix

Medlem

infelixs avatar

Plats: Småland

Registrerad: nov 2002

det är därför jag hellre köper från tex d2d då dom erbjuder download av spelet och det är helt lagligt
infelix är inte uppkopplad
2006-01-29, 20:11   #32

MooD

Medlem

MooDs avatar

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
Är det lagligt att bara köpa CDkeys?
jag mena om ni ska få ner spelet som CDKeyn tillhör måste ni ju ladda hem det som är olagligt.
nu räknar vi inte in Halflife och dess steam nedladndingar.

tex om jag vill spela BF2 online, ser nån på ebay som säljer en nyckel, köper den, han mailar den till mig.

Jaha vad ska jag göra med en BF2 nyckel då?
jo jag laddar ner spelet olagligt från internet och installerar med min köpta nyckel, versionen blir "laglig" men är det endå inte.
Eller så kan man ha blivit bannad dvs har skivor men en bannad cd-key..
MooD är inte uppkopplad
2006-01-29, 20:21   #33

seth vicious

Medlem

seth viciouss avatar

Plats: Svedala

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av infelix
det är därför jag hellre köper från tex d2d då dom erbjuder download av spelet och det är helt lagligt
Du har nämnt "d2d" 4 gånger nu...
2006-01-29, 20:35   #34

mortifer666

Medlem

mortifer666s avatar

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Va kul om man köper en annan bannad cd-key då...
2006-01-30, 02:35   #35

Steffe

Medlem

Steffes avatar

Plats: Katrineholm

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gorant
För att köpa via Steam krävs KONSTIGT NOG att man äger ett kreditkort. Man kan inte betala via internetbanken, inte heller via Payanova eller liknande. Bara ett traditionellt kreditkort.
Få hoppas att det dyker upp fler alternativ i framtiden. Vore smidigt med svenska butiker där man kan köpa key och betala via föreningssparbansken. Smidigt och enkelt. Man får det kanske mycket snabbt, slipper skivor och förpackningar, frakt och sånt...

Låter bra om man kan göra Maestro till e-kort men jag tror inte att det fungerar ändå. Steam kommer att kräva ett nummer på ett riktigt kreditkort. Det med e.kort är som med Payanova tex. Bara vissa butiker godtar det. Rätta mig om jag har fel men jag är rädd att det är så. Vore smidigast om alla dessa bökiga betalningssätt kunde övergå till betalning via dosan och internetbanken. Ursäkta mig för att jag gnäller men jag tycker att dessa betalningssätt är så vidriga och bökiga att håret reser sig på mig när jag tänker på det. Internetbanken är suverän.
Det går visst alldeles utmärkt att köpa spelen med E-kort genom FSBs internetbank. Jag har själv gjort det, och vad skulle folk tjäna på att sitta och hitta på att det faktiskt går? Enklaste sättet om du tvivlar är ju att testa själv, kom ihåg att sätta in lite mer än det står att det kostar i Steam eftersom moms och sånt läggs på (nej det går inte att välja ett land som inte har moms på spel, dom "ser" vilket land man beställer ifrån.)
2006-01-30, 06:43   #36

Brallan

Medlem

Brallans avatar

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Du har nämnt "d2d" 4 gånger nu...
det kallas E-porr
2006-01-30, 13:20   #37

[Molotov]

Medlem

[Molotov]s avatar

Plats: Norr

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
haha jag måste säga tt har man blivigt bannad så kanske man förtjänar det
[Molotov] är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb