Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Heroes of Newerth ett spel som utvecklas av S2games. Det är såvitt som jag förståt lite av en DotA klon, med en egen utvecklad spelmotor, där dom spinner vidare på DotA konseptet, som börjar kallas för MOBA- genren. (Multiplayer Online Battle Arena)

Väldigt lite finns om spelet, lite på youtube o en bild på deras hemsida, men dom har en facebook sida där man kan bli fan o få chancen att bli beta-testare samt lite bilder o länkar återigen till youtube.

http://www.heroesofnewerth.com/
http://www.facebook.com/pages/Heroes-of-Newerth/63037549101

http://www.youtube.com/watch?v=xTLgQbYVISA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JZ1VFN4mP4M&feature=related

Nu finns det möjlighet att komma in i betan på flera sätt. Jag vet att dom som fått beta access har fått så kallade 'friend keys' om någon har ett par som skräpar och känner att dom vill dela med sig så skriv i tråden, jag vill gärna få en nyckel, så pm:a mig!

Enjoy!

Visa signatur

okej

Permalänk

Sett det lite från och till nu på sistone, verkar fint Är inge DotA fan, men verkar ändå kul

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Ser ut som dota med en ny motor, skulle inte tacka nej till en betakey heller men chansen är väl inte så stor att någon har

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

HoN tycker jag verkar rätt coolt faktiskt. Jag är ett riktigt dota-fan så :p. Jag har försökt att få en beta key ett tag, men inte haft så tur :(. Vore jäkligt skoj att prova på det, om någon har en beta key till övers!

Permalänk
Medlem

Jag såg inte det nya? Det ser ju exakt likadant ut som DOTA. Till och med mappen ser likadan ut. Det är en ripoff.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Tja nu e det så att jag fått foten innanför betan:) och har 2 beta keys övers!

För att få tag i en beta nyckel, så vill jag att ni skriver en liten sketch om hur ni tror HoN förhåller sig till Dota.

Lycka till!

Visa signatur

okej

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad är det som utgör skillnaderna mellan DotA och HoN?

Permalänk
Medlem

Det är ingen som vet egentligen utom de som spelar betan. Eftersom HoN är i stängd beta med NDA får man inte diskutera spelet offentligt eller publicera bilder och videos (de ovan har läckt).

Men det verkar vara väldigt likt DotA i gameplay, men med bättre grafik (baseras på s2games egna motor. Dessutom drar det säkert nytta av deras tidigare spel Savage 2, och det baseras också på samma värld och bakgrund (Newerth).

De har postat systemkrav på Facebook sidan:
http://www.facebook.com/pages/Heroes-of-Newerth/63037549101?v...

Citat:

A multiplayer game whose secrets are not quite yet to be revealed. HoN displays a level of polish and attention to detail higher than any other S2 Games title.

Min Sys Requirements:
Processor: Pentium 4 2.2 Ghz or Athlon XP 2200+
Ram: 1 GB
Video Card: GeForce 5 and ATI 9800 w/ 128 MB VRAM or Intel w/ PS 2.0 and 128 MB VRAM

Permalänk
Medlem

O vill ni få chansen att ta reda på hur det är och få njuta o ha kul i HoN så skriv ett bidrag, läs min post ovan!

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Det jag tror utifrån dem läckta bilderna och filmerna så verkar det som Heroes of Newerth kan bli en stark "motspelare" jämtemot DotA av flera anledningar som att det är en standalone, inget mera wc3 bara för att kunna spela en map.

Plus att det är enklare för S2games att göra mechanics mer avancerade än vad IceFrog kan göra för han måste hålla sig i Warcraft3 editorn medans S2games har en helt egen motor och kan göra lite "som dem vill".

Det är i alla fall vad jag tror.

Permalänk
Medlem

Allt ja får säga är väl att det är RIKTIGT bra

Permalänk
Medlem

Cerre, du får min sista beta invite, pma email.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Pmat dig nu

Permalänk
Medlem

Om det finns någon som har en nyckel över så är jag mer än gärna villig att ta emot den

Permalänk
Medlem

Ahhh nej missade att du hade key hade skrivit ett helt A4 för den !! ;D

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

jodå detta ser schysst ut! men men, bara o vänta på öppen beta antar jag

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Coolt, när kan den öppna betan komma?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

HoN hemsidan berättar klart och tydligt att spelet är baserat på DotA och har tillåtelse att göra spelet.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna testa betan om jag hade tid, men just nu kör jag en annan beta och spelar även två andra spel av och till. Men jag kommer definitivt följa spelet till release, verkar bli riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Verkar ju oerhört intressant måste jag säga, då jag har varit ganska inbiten i DotA tidigare så vore det ju kul att testa ett spel som kan ta konceptet till nya höjder.

Som cerre skrev så har de ju en bättre miljö för att utveckla denna idén iom. att de slipper sitta och hålla på med triggers och tarvliga scripts i Wc3 Editor ;P

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Det dota lider av nu är ju en föråldrar spelmotor, sköter dom sina kort rätt så kan detta bli riktigt bra.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

ojoj, det där kan bli riktigt coolt. Som inbiten DotA-spelare skulle jag bli riktigt glad av att få en invite.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

har ni fejjaboken kan ni lägga till för att få key när det blir öppen beta, länk finns här http://www.facebook.com/home.php#/pages/Heroes-of-Newerth/630...

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

tackar så mycket Yaroze för nyckeln! detta ska bli intressant!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Ni får gärna återkomma med intryck m.m. när de släpper NDA. Hoppas det inte är allt för långt bort.

Edit: såg på deras fb sida att Open Beta inte är så långt borta nu.

Citat:

facebook fans get the first look at Open Beta. When we take the beta open, we will have a hidden URL that will allow our fb fans to sign up and get early access to the open beta. What does this mean? Sign up as a friend and be the first to get into the Open Beta, and it is not too far away.

Permalänk
Medlem

Undrar dock om det håller måttet
Dota har ju funnits så länge nu så det finns en massa hjältar och items att kombinera

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Har 2 keys över också , så de 2 första som skriver ut sina adresser får.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

du får gärna PM:a mig en om du vill. vill gärna prova detta spel

Permalänk

Det ser faktiskt rätt så roligt ut, sitter just nu på lan med 4 polare och spelar just dota vi är uppe i 12 vinster utan förlust "Beyond Godlike!!!" xD