Permalänk
Medlem

World of Tanks

Någon mer än jag som vill se mer av http://www.gametrailers.com/video/debut-teaser-world-of/61916 ? World of Tanks låter fasen mäktigt

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

WoT = Wheel of Time...

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

haha även ifall grafik osv inte imponerar så mkt i detta spelet så är konceptet verkligen unikt, tankar i ett mmorpg är bara för komiskt att tänka sig!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Börjar man som en kettenkrad vid låg lvl för att sedan bli en Tiger i slutet tro ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ingen aning, skall bli intressant att följa upp detta och se hur dom gör

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Börjar man som en kettenkrad vid låg lvl för att sedan bli en Tiger i slutet tro ?

Nej, man börjar ju självklart som en cykel med en turret på

Permalänk
Medlem

Blir kul att PvP'a med en tank.

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Medlem

Haha jo, pvp i ett mmorpg med tankar o.o undra om det kommer köra med massa skills och cooldowns? o.o

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
tankar i ett mmorpg är bara för komiskt att tänka sig!

Ja, de flesta brukar ju vara rätt dumma så man undrar ju vad som rör sig i deras huvud.

Eller menar ni tanks? Eller kanske till och med pansarvagnar om man vill vara petig?

Och appropå att vara dum, varför skriver man WoT och sen förklarar i en parentes att det är en förkortning på titeln? Istället för att bara skriva ut "World of Tanks"? Det är mer än dubbelt så många tecken att skriva, du försvårar för alla och det är allmänt korkat. Lägg av!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, de flesta brukar ju vara rätt dumma så man undrar ju vad som rör sig i deras huvud.

Eller menar ni tanks? Eller kanske till och med pansarvagnar om man vill vara petig?

Och appropå att vara dum, varför skriver man WoT och sen förklarar i en parentes att det är en förkortning på titeln? Istället för att bara skriva ut "World of Tanks"? Det är mer än dubbelt så många tecken att skriva, du försvårar för alla och det är allmänt korkat. Lägg av!

Din bittra fan.

Ska vi vara jävligt petiga så heter det stridsvagn.

Ser förövrigt fram emot att få testa spelet.

Permalänk
Medlem

Här kan ni skaffa en beta nyckel: WoT - World of Tanks items and currency

Betan ska börja idag

Permalänk
Sötast
Skrivet av head:

Här kan ni skaffa en beta nyckel: WoT - World of Tanks items and currency

Betan ska börja idag

Tackar!

Edit:

Hmm.... 3 D/L servrar, 2 som går i 0,5Mbit och 1 som går i 100Mbit men som ger en korrupt installer >_<

Edit: Ah nu gick primary mycket snabbare

Permalänk
Medlem

Hatar hatar hatar artilleri..är ju som snipers som alltid headshottar. Överlever ju aldrig mer än en träff och dom verkar aldrig missa

Permalänk
Sötast

Hmm, har älskat alla deras trailers.

Igår provade jag en match, sen stängde jag av det. Vet inte om det KANSKE blir ett försök till, annars är det nog bara att avinstallera

Kunde ju likabra bara varit gubbar med granatgevär som står på en stor tom yta med ett träd här och var sedan bara skjuta.

Inge vidare skoj

Permalänk
Medlem

Själv måste jag säga att jag gillar det. Blev lite roligare när man fått lite bättre och snabbare tanks.
Dock kan jag hålal med om att artilleriet kan vara lite för kraftfulla. Dock så kan man ju undvika att bli träffad genom att röra på sig

Har dock själv bland annat en SPG och det är riktigt skoj, tills någon tank kommer in nära, då är man körd såvida man inte får in ett turskott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm, har älskat alla deras trailers.

Igår provade jag en match, sen stängde jag av det. Vet inte om det KANSKE blir ett försök till, annars är det nog bara att avinstallera

Kunde ju likabra bara varit gubbar med granatgevär som står på en stor tom yta med ett träd här och var sedan bara skjuta.

Inge vidare skoj

Spela mer tills du får iallafall en bättre tank, hur kul som helst är spelet
Har en T-46 nu, en jävla damage ibland (:

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem

Bara jag eller går det inte att ändra mouse sensitivity ?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av MathewT:

Din bittra fan.

Ska vi vara jävligt petiga så heter det stridsvagn.

Ser förövrigt fram emot att få testa spelet.

Ha! Där blev han allt jävligt ägd. +1 till dig.

Ska testa det direkt när telia äntligen ger mig mitt jävla bredband. Tills dess ~

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Håller på att testa nu.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har en key över om någon vill ha.
Skicka ett PM, först till kvarn

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk om spelet hittills?

Själv körde jag enbart på stridsvagnar men tyckte det var lite segt för mig när jag fick min Panzer III (tier 4).
Tog och testade tank detroyers istället ett tag och blev mycket roligare för min del.
Man kan göra mycket skada på folk med tunga stridsvagnar med en Marder II Tier 2) men man tål inget själv haha.

Ser framemot att få tag på en Stug III inom snar framtid, en av mina favorit tank-destroyers.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Helt ok spel.. Dock bara lirat en halv timma..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Relik 📜

Jag tycker det blir lite segt.. Förstår att det ska ta lång tid att nå nya tiers, men det blir lite väl.
Precis när man når tier 3 och bara kan köra standard blir det väldigt repetativt, man möter ju folk som ligger bra många tiers över. Visst kan man få in lite turträffar och smälla på bra rundor, men i allmänhet blir det lite väl svårt..
Tycker jag, då.

Hur sjutton har du råd med tier 4 btw? Kostar inte de massa guld?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kul tidsfördriv, för att vara gratis och och utan månadskostnad!
Känns lite segt nu bara eftersom man vet att man kommer behöva börja om

Känns lite konstigt dock att man får 150guld var 24 timme, som man kan byta mot credits/experience eller special tanks/items
får hoppas det inte riktigt blir så enkelt när det går live

Roligt om man är ett gäng som spelar samtidigt i samma games!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hur sjutton har du råd med tier 4 btw? Kostar inte de massa guld?

Man får 150 guld varje 24:e timme automatiskt som man i in tur kan växla in mot credits och så spelar man en hel del så får man credits för matcherna och sen guldet.

Tillslut så har man råd men sen kommer all forskning man måste göra på nya stridsvagnar och det tar sin lilla tid eftersom det gör man med exp man får med stridsvagnen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Testar detta spel lite med nu. Så vad ska man sikta in sig på för tank+utrustning?
Sen det tog ju inte jättelång tid att få tag på lite pengar till nån vagn, men nästa nivå kosta ju 10ggr så mycket och man får väll runt 2500spän för varje match. Kommer ta veckor?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Testar detta spel lite med nu. Så vad ska man sikta in sig på för tank+utrustning?
Sen det tog ju inte jättelång tid att få tag på lite pengar till nån vagn, men nästa nivå kosta ju 10ggr så mycket och man får väll runt 2500spän för varje match. Kommer ta veckor?

Ja det är ju ett MMO som ska hålla en sysselsatt, inte direkt tänkt att man ska få det bästa som går att få tag i på 3-4 timmar...
Vad man väljer e ju helt beroende på vad man gillar.

Light tanks är ju kul att utmanuvrera panzerjagers och rusha artelleriet man är svår som fan att träffa osv.

Medium tanks/heavy tanks är ju gruntsen, svängbara turrets lite halvadana på det mesta.

Panzerjagers är ju garranterat dom starkaste kanonerna och riktiga snipers, men blir fort illa ute i närstrid eller om dom får sina tracks utslagna.

SPGs (Arty) får man mycket kills och så om man nu tycker det är häftigt.
Men det är förbannat trist, det ända man gör är att sitta bakom sina egna linjer och vänta på att ens light tank polare ska "scouta" fram andra tanks, sen sitter man bara å klickar pang pang pang ingen direkt skill i det hela.
Är även dyrast eftersom ammon kostar väldigt mycket.. så förlorar man så går man väldigt mycket back i credits för repairs/ammo.

Personligen tycker jag vanligare tanks är roligast hittils

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Relik 📜

Jag kör på TD:s, tycker det är kul att hänga precis bakom linjen och "snajpra".

Finns inget vettigt sätt att lira med polare, va? Tänkte om man skulle dra ihop ett gäng..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kör på TD:s, tycker det är kul att hänga precis bakom linjen och "snajpra".

Finns inget vettigt sätt att lira med polare, va? Tänkte om man skulle dra ihop ett gäng..

Nu i betan finns det inget vettigare sätt än att bara klicka "battle" samtidigt.
Men i final versionen ska det finnas andra möjligheter.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Segt att få in exp med Hetzer, den är så slö att röra på sig.

Vill ha min Stug III nu tack.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"