Produkter kopplade till tråden
Produkt (1 st) Bästa pris Betyg
World of Tanks (PC-spel) 173:- 9.67
Relaterade trådar
Trådtitel (0 st) Svar

Verktyg Visningsval
2012-03-25, 19:35   #3721

spicata

Medlem

Registrerad: dec 2006

Vad gäller vid färdigheter egentligen, man kan träna sin besättning så att de blir 100% camo etc, men måste man träna dem alla till samma sak, eller kan de tränas olika och tanken blir bra på mycket, eller är det så att alla måste tex köra camo till 100% och först då är den maxad i sin färdighet?

Har elitat några tanks besättningar och de tränas i sina färdigheter, men hur ska man tänka här?
spicata är inte uppkopplad
2012-03-25, 21:38   #3722

murklor

Medlem

Plats: Rönnigne

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bjjb Visa inlägg
Hur mycket kostar den per skott? Jag tycker den verkar motsvaras rätt väl av 8,8cm PaK 43 L/71 hos JP vars ammo kostar 252. Är det samma pris?

Jag har ingen erfarenhet av den själv, är inte närmare Tiger II än PzKpfw II som jag vare sig har kört elite eller har kvar.
Det är samma kanon (och samma pris), enda skillnaden är att jagdpanthern har högre RoF om jag minns rätt.
murklor är inte uppkopplad
2012-03-25, 22:07   #3723

bjjb

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av spicata Visa inlägg
Vad gäller vid färdigheter egentligen, man kan träna sin besättning så att de blir 100% camo etc, men måste man träna dem alla till samma sak, eller kan de tränas olika och tanken blir bra på mycket, eller är det så att alla måste tex köra camo till 100% och först då är den maxad i sin färdighet?

Har elitat några tanks besättningar och de tränas i sina färdigheter, men hur ska man tänka här?
Om du har fyra i besättningen och två av dem har 100% på en skill och de andra har 0% på samma så ska det vara samma som att alla haft 50%, dvs ett genomsnitt. Det står så i beskrivningen i spelet.

Bland de nya skillsen så kommer det en del nya där enbart nivån från den med mest räknas. Då gör det ingen nytta att träna mer än en i det, om du inte vill ha backup utifall den första skulle bli dödad under en match, då bör ju nästa besättningsmedlems nivå kunna räknas (om WG väljer att ha det så).

Citat:
Ursprungligen inskrivet av murklor Visa inlägg
Det är samma kanon (och samma pris), enda skillnaden är att jagdpanthern har högre RoF om jag minns rätt.
Väl lite bättre på spridningen också har jag för mig i så fall.
bjjb är inte uppkopplad
2012-03-26, 10:02   #3724

Krucix

Medlem

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Saber Visa inlägg
Hmm körde med 100mm i betan från 34-85 och uppåt och tyckte 85mm var lite klen.
Men smaken är som baken. Vill kunna penetrera mina fiender. ;p
Jo den har mer i pen och gör mer skada, antar att det var för att jag inte hade 100% crew som jag missade som fasen.
Får se om man lägger tillbaka 100mm nu när man fått upp crewn lite.
Köpte tanken för att lira med en kompis som var på väg upp och för att jag skulle spara lite free xp nu när jag ska gå mot IS-3+.
Krucix är inte uppkopplad
2012-03-26, 11:10   #3725

spicata

Medlem

Köpte en kopia av spelet hos CDON för 97kr just nu, för att se om deras retail erbjudande gäller även för kunder som redan har ett konto.
Tyckte det kunde vara värt att chansa pga medföljande bonusar såsom 2000guld, 1 v premium och en tanks + slot.
2012-03-26, 11:59   #3726

Helge200

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jun 2009

söker en klan i world of tanks...
spelar ofta som faen..
Helge200 är nicket. adda och kolla in ok. just nu fått ner % i statestiken men är med iaf.
Helge200 är inte uppkopplad
2012-03-26, 16:15   #3727

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Plats: sweden

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Krucix Visa inlägg
Jo den har mer i pen och gör mer skada, antar att det var för att jag inte hade 100% crew som jag missade som fasen.
Får se om man lägger tillbaka 100mm nu när man fått upp crewn lite.
Köpte tanken för att lira med en kompis som var på väg upp och för att jag skulle spara lite free xp nu när jag ska gå mot IS-3+.
HM, konstigt. Jag körde med 100mm så fort jag fick tag i den och då hade jag inte 100% crew. Den är elite nu så jag vet vad kanonen och tanken går för.

Men det är väll vad man själv gillar. Vist man missar men det gör inte så mycket laddar ju förhållandevis snabbt (9,39 sek ca för varje skott vid 100% crew).
Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\
Broken-arrow är inte uppkopplad Folding
2012-03-26, 20:00   #3728

Surgubben

Medlem

Surgubbens avatar

Plats: Järfälla

Registrerad: dec 2009

Nu har jag fanke mig rundgång i spelet på att dra ihop cash...

Spelar i o f s Jagdtiger, E75, T34, GW Tiger, E50 mest, men har även AMX 13- 75/90 och ARL 44.

Ligger och pendlar mellan 870k och 970k...upp och ner, upp och ner.
Har låst upp T30 och GW E för eoooner sen, men dem kommer man inte se rökaen av i den här takten. Blir faktiskt lite sur :[
2012-03-26, 20:34   #3729

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Surgubben Visa inlägg

Spelar i o f s Jagdtiger, E75, T34, GW Tiger, E50 mest, men har även AMX 13- 75/90 och ARL 44.

Har låst upp T30 och GW E för eoooner sen, men dem kommer man inte se rökaen av i den här takten. Blir faktiskt lite sur :[
Låter inte kul. Runt tier 5 tjänar man mest pengar. Jag kör blandat med KV-2 och is 3 och pengarna har växt flera 100k. så kör på dom som du tjänar bäst på.
2012-03-26, 20:43   #3730

Surgubben

Medlem

Surgubbens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Broken-arrow Visa inlägg
Låter inte kul. Runt tier 5 tjänar man mest pengar. Jag kör blandat med KV-2 och is 3 och pengarna har växt flera 100k. så kör på dom som du tjänar bäst på.
Så förbenat tråkigt bara...

Har man slitit ihop dessa fina vagnar vill man använda dem. Trots allt.
E50 är nog den mest svåra att gå plus med så det blir inte så ofta man får lufta den, tyvärr.
Surgubben är inte uppkopplad
2012-03-26, 20:47   #3731

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Citat:
Så förbenat tråkigt bara...

Har man slitit ihop dessa fina vagnar vill man använda dem. Trots allt.
E50 är nog den mest svåra att gå plus med så det blir inte så ofta man får lufta den, tyvärr.
mmm håller med, synd att dom gjort det så svårt att tjäna pengar utan prem.
2012-03-26, 21:52   #3732

tiger7925

Medlem

tiger7925s avatar

Plats: höganäs

Registrerad: apr 2011

Citat:

sattsa på att samla guld så du kan köpa Löwe. den drar minst in 40.000 per slag som man deltar i. det tog mig 2,5 dagar att samla in pengar till E-75 med den
tiger7925 är inte uppkopplad
2012-03-26, 23:09   #3733

carll

Medlem

Registrerad: nov 2011

kan inte logga in nu helt plötsligt. "unable to connect to network". vad är fel?
carll är inte uppkopplad
2012-03-26, 23:11   #3734

Krucix

Medlem

Maintenence
2012-03-26, 23:20   #3735

carll

Medlem

Citat:
Maintenence
nu? vart läser man sånt?
carll är inte uppkopplad
2012-03-26, 23:25   #3736

Krucix

Medlem

På hemsidan, annars så står det när du startar spelet och får upp loadern.
Står en massa nyheter där.
2012-03-26, 23:47   #3737

Pontraz

Medlem

Pontrazs avatar

Plats: Sollentuna

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av carll Visa inlägg
nu? vart läser man sånt?
http://worldoftanks.eu/news/1766-gam...r-maintenance/
Pontraz är inte uppkopplad
2012-03-26, 23:48   #3738

str8forthakill

Medlem

Plats: Vid datorn

Registrerad: feb 2007

hoppas i helvete inte patchen är nu, skulle precis köpa T34 efter en två-tre matcher till i T32an.
Forumet och allt är nere atm. Inte ens game launchern laddar.
str8forthakill är inte uppkopplad
2012-03-26, 23:52   #3739

carll

Medlem

Citat:
På hemsidan, annars så står det när du startar spelet och får upp loadern.
Står en massa nyheter där.
brukar inte starta med launcher men såg det nu.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pontraz Visa inlägg
den funkar inte för mig av någon anledning
carll är inte uppkopplad
2012-03-27, 06:32   #3740

Krucix

Medlem

Det var då ingen 7.2 patch i alla fall
2012-03-27, 07:02   #3741

Schluug

Medlem

Schluugs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: okt 2001

Citat:
Det var då ingen 7.2 patch i alla fall
Phew! Skulle precis köpa min T34 efter en tids credit grind. Sålde min kära T32 och tänkte, fan va mycket free exp jag har.. DOH! Hade glömt forska fram T34 innan jag sålde 32:an.. en miljon i sjön. Suck! Tycker de borde ha så att man får köpa tillbaka sin tank till det pris man sålde den för under ett par timmars tid om man som jag gör bort sig..
2012-03-27, 08:28   #3742

Surgubben

Medlem

Surgubbens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Schluug Visa inlägg
Phew! Skulle precis köpa min T34 efter en tids credit grind. Sålde min kära T32 och tänkte, fan va mycket free exp jag har.. DOH! Hade glömt forska fram T34 innan jag sålde 32:an.. en miljon i sjön. Suck! Tycker de borde ha så att man får köpa tillbaka sin tank till det pris man sålde den för under ett par timmars tid om man som jag gör bort sig..
Jag tror du kan forska fram den ändå. Gå in i techtree och kolla. Funkar i o f s kanske bara med free xp men försök.
Surgubben är inte uppkopplad
2012-03-27, 09:07   #3743

bjjb

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: aug 2010

Citat:
Citat:
Jag tror du kan forska fram den ändå. Gå in i techtree och kolla. Funkar i o f s kanske bara med free xp men försök.
Jag provade med en T-26 som jag hade lite xp kvar på och som inte var elite.

Jag gick in via "Tech Tree", klickade på tanken och låste upp modulen. Jag har alltså inte T-26:an i mitt garage men kunde forska på den ändå.

Jag använde delvis free xp men den använde också all xp:n jag hade kvar på T-26:an så det bör gå att använda bara xp från den specifika tanken.
bjjb är inte uppkopplad
2012-03-27, 11:58   #3744

Pontraz

Medlem

Pontrazs avatar

Citat:
Snälla säg att du inte köpte tillbaks T32an.. Bara gå in i tech tree och forska fram där. Jag hoppade tex över PIV när jag skulle till Mausen.
2012-03-27, 12:06   #3745

Llhweiir

Medlem

Llhweiirs avatar

Plats: Tullinge

Registrerad: okt 2008

Citat:
Köpte en kopia av spelet hos CDON för 97kr just nu, för att se om deras retail erbjudande gäller även för kunder som redan har ett konto.
Tyckte det kunde vara värt att chansa pga medföljande bonusar såsom 2000guld, 1 v premium och en tanks + slot.
Berätta hur det går... har samma tanke och överväger att beställa också.
Corsair Obsidian 800D | Asus P7P55D-E PRO | Intel i5-750, 2,67 | Corsair H50 | Corsair XMS3 DDR3 8 GB | Samsung 840 Pro 256GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Crucial m4 64GB för World of Tanks & War Thunder | Intel X25-M G2 80GB för övriga spel | 2*Samsung Spinpoint F3 1Tb i RAID 1 | 2*Gigabyte Geforce GTX 560 Ti OC i SLI | BeQuiet Dark Power Pro10 850 W | Windows 7 Ultimate 64-bit
Llhweiir är uppkopplad nu
2012-03-27, 12:34   #3746

Tobblish

Medlem

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2010

Citat:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Llhweiir Visa inlägg
Berätta hur det går... har samma tanke och överväger att beställa också.

Jodå det fungerar till oss med konto, du får en kod om du redan har ett konto och en att ge bort.
(Vet inte om du först kan använda reff koden för 1k guld sen den andre för att få 2k)

Om du redan har den premium tanken så får du garage spot + 750Guld.
Citera för Svar - Gratis Frakt: Inet - Alina.se| Ferentus RIP
Tobblish är inte uppkopplad
2012-03-27, 13:23   #3747

spicata

Medlem

Låter bra!

Som det ser ut så kommer jag att fortsätta med att spela det här spelet, trodde inte att jag skulle fastna så hårt på detta, men det är så kul att låsa upp grejer och fortsätta med de rätta taktiska dragen, otroligt vad tillfredställande det kan kännas när man sätter skotten och man själv hindrat en framryckning på en oskyddad flank.

Jag har kollat in lite på youtube och ser att de flesta använder någon form av moddning till spelet och speciellt en mod gör mig lite intresserad att pröva ( om inte det räknas som cheat förstås) och den gör så att konturerna på inkommande/framryckande tanks blir röd, t.ex när tanksen inte syns, men är "skjutbar" bakom buskar eller dylikt, vet någon vad den heter?

Måste också få tacka för svaren som jag har fått, de har hjälpt mig mycket!
2012-03-27, 14:24   #3748

Pontraz

Medlem

Pontrazs avatar

Citat:
Låter bra!

Som det ser ut så kommer jag att fortsätta med att spela det här spelet, trodde inte att jag skulle fastna så hårt på detta, men det är så kul att låsa upp grejer och fortsätta med de rätta taktiska dragen, otroligt vad tillfredställande det kan kännas när man sätter skotten och man själv hindrat en framryckning på en oskyddad flank.

Jag har kollat in lite på youtube och ser att de flesta använder någon form av moddning till spelet och speciellt en mod gör mig lite intresserad att pröva ( om inte det räknas som cheat förstås) och den gör så att konturerna på inkommande/framryckande tanks blir röd, t.ex när tanksen inte syns, men är "skjutbar" bakom buskar eller dylikt, vet någon vad den heter?

Måste också få tacka för svaren som jag har fått, de har hjälpt mig mycket!
Så vitt jag vet så finns den funktionen i spelet default.

Om du tex står bakom en buske som du således inte kan se igenom, dvs INTE i busken, och du siktar på en spottad fiende som du har clear line of shot till dvs inga strukturer eller så ivägen så kommer konturerna på tanken bli röda..
2012-03-27, 14:32   #3749

Pontraz

Medlem

Pontrazs avatar

Haha! Fan vad gay! Dom har nu infört så att Clanemblet syns på stridsvagnen!

I mitt fall innebär det en X-ray på Homers huvud där hans hjärna är stor som en ärta. Ser lite kul ut.

Fast nu när jag skulle ta en screenshot försvann dom.. :S
2012-03-27, 15:11   #3750

spicata

Medlem

Jamen dåså!
Här har man gjort lite fel och försökt att knö in plåtlådan i busken för att kunna se något i sniperläget och så finns det redan denna funktion!

Måste testa och tack för info!
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb