Citat:
Ursprungligen inskrivet av
TheJerk
Började en co-op kampanj med en polare igår. Lite småstruligt att joina innan man vant sig. Men vääldigt mysigt att sitta och snacka taktik tillsammans. Sen har dom gjort det väldigt smart måste jag säga, så att man kan köa byggnader, rekrytera osv även när det inte är ens egen tur, det blir inte alls lika trist. Sen när ens tur kommer kan man flytta arméer, kriga och hålla på med diplomati.
Snack om varmt kort...
Visst är Co-op kul! Underbart spelläge!
Varma kortet tror jag inte är en bugg eller har med drivisar att göra. Kartan är bara så krävande. Ifall det är en bugg är det inget CA har erkännt, vad jag läst. Samma gällde i Empire och Napoleon för de flesta, även mig.
Dock har det blivit lite bättre i Shogun2.
Moralen efter att generalen dör, är en välkänd bugg som ska åtgärdas att när generalen dör/flyr så drabbas moralen otroligt mycket... Väldigt irriterade, då man kan vara mitt uppe i en strid som man kanske t.o.m håller på att förlora och sedan lyckas man döda generalen men en lycklig pilträff och då vänder sig hela fiendens arme om och flyr direkt.
Ja högt uppsatta personer dyrkades under denna tidsåldern. Eller "Shogun" gjordes ju det, men det blir liksom inte kul på det här sättet, tycker jag

Någon moral borde de förlora men idag är det bara löjligt, men som sagt de ska lösa detta...