Verktyg Visningsval
2011-03-17, 09:47   #181

TheJerk

Medlem

Plats: Mölnlycke

Registrerad: mar 2009

Började en co-op kampanj med en polare igår. Lite småstruligt att joina innan man vant sig. Men vääldigt mysigt att sitta och snacka taktik tillsammans. Sen har dom gjort det väldigt smart måste jag säga, så att man kan köa byggnader, rekrytera osv även när det inte är ens egen tur, det blir inte alls lika trist. Sen när ens tur kommer kan man flytta arméer, kriga och hålla på med diplomati.

En sak som jag undrar om någon annan märkt... När jag tabbade ur så märkte jag att de gamla hederliga minnesläckorna är kvar. Spelet tuggade i sig nästa 3gb ram efter ca 2,5h spel. Mer förvånande och konstigt är att grafikkortet ligger på 100% gpu-usage även när man bara sitter och kollar på kartan och bygger. Min gpu-temp hade legat stadigt på 71 grader hela tiden. Nu låter inte detta så farligt kanske men jag har bra kylning på kortet och har aldrig sett en högre temp än 67 grader på det innan, oavsett spel och då endast som topp. Så spelet gör att kortet ligger ca 5 grader varmare konstant än det någonsin gjort vid engångstillfällen. Vet inte om detta har att göra med buggiga drivisar eller ej, men ni som sitter på varma kort eller dubbelkortslösningar kanske borde ta en kik på det där. Polaren som har ett gtx295 låg på 88 grader på cpu 5 minuter efter vi hade avslutat spelet (kan nämna att vi avslutade eftersom det började "snöa" på hans skärm ). Eftersom jag har ett 5870 och han ett gtx295, dvs vitt skilda generationer och tillverkare, så misstänker jag att inte bara just vi två lider av varma kort. Vi använder båda default settings vilket var inställt på high, very high eller ultra på det mesta utom AA som var på off.

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario
TheJerk är inte uppkopplad Folding
2011-03-17, 09:47   #182

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Plats: regnvm Helsingia regio

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hockey Stick Visa inlägg
Har inget kavalleri förutom generalen och han är för viktig för det (är väldigt tidigt i kampanjen)

Vill dock påpeka att jag inte är helt nöjd med hur moralen fungerar i det här spelet. I min senaste strid när endast fiendegeneralen stod kvar och jag hade fyra infanterienheter började flaggorna ändå blinka vitt. De flydde visserligen inte, men det finns liksom ingen anledning att börja vackla när det inte finns några fiender i närheten och man i princip har vunnit. Antar att det berodde en del på avsaknaden av min egen general som fegt nog flydde striden *huttar med näven* men man kan ju tycka att japanerna inte borde vara så fega.
Beror väl på hur dåliga dina enheter var i övrigt (gissar billiga yari ashigaru?) och hur bra fiendens general var. Sen så ska det väl spegla det feodala japans kultur där högt uppsatta personer nästan dyrkades som gudar.
Dessa är såklart endast kvalificerade gissningar.
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1280MHz-OC |CPU: Intel i7-3610QM |Minne: 6gb 1600MHz DDR3 RAM |Systemdisk: 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
Konsol: N64+expansion pack.
Zeuxlarsson är inte uppkopplad
2011-03-17, 10:14   #183

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Plats: Borås

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TheJerk Visa inlägg
Började en co-op kampanj med en polare igår. Lite småstruligt att joina innan man vant sig. Men vääldigt mysigt att sitta och snacka taktik tillsammans. Sen har dom gjort det väldigt smart måste jag säga, så att man kan köa byggnader, rekrytera osv även när det inte är ens egen tur, det blir inte alls lika trist. Sen när ens tur kommer kan man flytta arméer, kriga och hålla på med diplomati.

Snack om varmt kort...
Visst är Co-op kul! Underbart spelläge!

Varma kortet tror jag inte är en bugg eller har med drivisar att göra. Kartan är bara så krävande. Ifall det är en bugg är det inget CA har erkännt, vad jag läst. Samma gällde i Empire och Napoleon för de flesta, även mig.
Dock har det blivit lite bättre i Shogun2.

Moralen efter att generalen dör, är en välkänd bugg som ska åtgärdas att när generalen dör/flyr så drabbas moralen otroligt mycket... Väldigt irriterade, då man kan vara mitt uppe i en strid som man kanske t.o.m håller på att förlora och sedan lyckas man döda generalen men en lycklig pilträff och då vänder sig hela fiendens arme om och flyr direkt.

Ja högt uppsatta personer dyrkades under denna tidsåldern. Eller "Shogun" gjordes ju det, men det blir liksom inte kul på det här sättet, tycker jag Någon moral borde de förlora men idag är det bara löjligt, men som sagt de ska lösa detta...
| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)
ErDraug är inte uppkopplad
2011-03-17, 10:41   #184

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Plats: Örebro

Registrerad: jun 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson Visa inlägg
Beror väl på hur dåliga dina enheter var i övrigt (gissar billiga yari ashigaru?) och hur bra fiendens general var. Sen så ska det väl spegla det feodala japans kultur där högt uppsatta personer nästan dyrkades som gudar.
Dessa är såklart endast kvalificerade gissningar.
Mjo, enheterna spelar säkerligen roll, hade bara ashigaru, samt avsaknaden av min general. Kan ändå tycka att de åtminstone inte borde börja vackla bara för att de står ensamma utan varken fiender eller egen general inom räckhåll. Även med general har jag märkt att enheter som är långt bort kan börja vackla. I ett fall jagade en av mina enheter efter en flyende fiende och plötsligt började flaggan blinka. Lite klent även för bönder tycker jag nog. Ingen game breaker dock. Sen spelar säkert uppgraderingar och generalens erfarenhet in ganska så betydande.

Kort sagt, lite måtta får det väl vara

Ang. temperaturer så kan jag hålla med om att det är ett varmt spel. Jag sitter dock på ett 4850 som med originalkylare utan problem ska kunna hantera 110C (ja, etthundratio grader) i arbete. Det låter dock så in i farstun så jag införskaffade mig en betydligt bättre kylare som drog ner temperaturerna med ca 35C. Så även om mina temperaturer ligger runt 80C så ska jag klara mig bra
Hockey Stick är inte uppkopplad
2011-03-17, 12:19   #185

miffo

Medlem

miffos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ErDraug Visa inlägg
Moralen efter att generalen dör, är en välkänd bugg som ska åtgärdas att när generalen dör/flyr så drabbas moralen otroligt mycket... Väldigt irriterade, då man kan vara mitt uppe i en strid som man kanske t.o.m håller på att förlora och sedan lyckas man döda generalen men en lycklig pilträff och då vänder sig hela fiendens arme om och flyr direkt.

Ja högt uppsatta personer dyrkades under denna tidsåldern. Eller "Shogun" gjordes ju det, men det blir liksom inte kul på det här sättet, tycker jag Någon moral borde de förlora men idag är det bara löjligt, men som sagt de ska lösa detta...
Är det inte bara så att ni spelar tidigt i spelet och har mest Ashigaru som slåss?

Ashigaru har bara 5 i moral medan samurajer har 10
Det är vad jag kan tänka mig som gör att enheter flyr direkt när generalen dör

jag har inte hunnit bygga en dojo men man börja med en Yari Samuraj enhet och den slaktade Yari Ashigarus, samma med mina Kisho Ninja.( Kisho Ninjas är grymma för övrigt med sina bomber dom kan kasta )
Citat:
Även med general har jag märkt att enheter som är långt bort kan börja vackla. I ett fall jagade en av mina enheter efter en flyende fiende och plötsligt började flaggan blinka. Lite klent även för bönder tycker jag nog. Ingen game breaker dock. Sen spelar säkert uppgraderingar och generalens erfarenhet in ganska så betydande.

Kort sagt, lite måtta får det väl vara
de blir väll utmattade av att springa efter vilket gör att moralen börjar svika
2011-03-17, 12:42   #186

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av miffo Visa inlägg
Är det inte bara så att ni spelar tidigt i spelet och har mest Ashigaru som slåss?

Ashigaru har bara 5 i moral medan samurajer har 10
Det är vad jag kan tänka mig som gör att enheter flyr direkt när generalen dör

Noepp inte för mig, är redan inne på min andra kampanj...

Kolla runt på de officiella forumen för Shogun2 så får du se att moralen i dagsläget är lite för låga enligt de flesta

Eller att effekten av att generalen dör är för hög
| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
2011-03-17, 13:06   #187

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Citat:
Visst är Co-op kul! Underbart spelläge!

Varma kortet tror jag inte är en bugg eller har med drivisar att göra. Kartan är bara så krävande. Ifall det är en bugg är det inget CA har erkännt, vad jag läst. Samma gällde i Empire och Napoleon för de flesta, även mig.
Dock har det blivit lite bättre i Shogun2.

Faktum är att moralen är väldigt tätt knuten till generalens närvarande och välbefinnande och inte alls någon bugg. Det finns gott som exempel i historien om hur en generals död kan fullkomligt utplåna moralen hos fotfolket.
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1280MHz-OC |CPU: Intel i7-3610QM |Minne: 6gb 1600MHz DDR3 RAM |Systemdisk: 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
2011-03-17, 13:07   #188

miffo

Medlem

miffos avatar

Registrerad: aug 2002

Citat:
Noepp inte för mig, är redan inne på min andra kampanj...

Kolla runt på de officiella forumen för Shogun2 så får du se att moralen i dagsläget är lite för låga enligt de flesta

Eller att effekten av att generalen dör är för hög
Tråkigt, har inte märkt av det, dock så brukar jag försöka hålla generalen så säker som möjligt

Och jag vill hem och spela Shogun! grr jobba är segt
2011-03-17, 14:01   #189

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Citat:
Faktum är att moralen är väldigt tätt knuten till generalens närvarande och välbefinnande och inte alls någon bugg. Det finns gott som exempel i historien om hur en generals död kan fullkomligt utplåna moralen hos fotfolket.
Alltså hur det är i verkligheten är ganska ovidkommande, CA har ju sagt själva att det för nuvarande är för hög drop av det... Ifall företaget som gjort spelet säger att det för närvarande inte är som det ska vara då är det en bugg. :S

Ofta var generalen i verkligheten nästan aldrig hotad. Mindre viktiga officerare ja, men aldrig generalen eller så got som aldrig. Slagen i verkligheten var mycket större än vad dessa små slagen i Total war serien är. Dock hade det blivit ohållbart att styra så stora slag för att inte prata om vilka datorer det skulle kräva

Citat:
Ursprungligen inskrivet av miffo Visa inlägg
Tråkigt, har inte märkt av det, dock så brukar jag försöka hålla generalen så säker som möjligt

Och jag vill hem och spela Shogun! grr jobba är segt
hehe ja timmarna på jobbet smyger fram som vanligt
2011-03-17, 16:53   #190

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Har börjat om igen. Övergav munkklanen i norr och kör istället med Oda.
Det går nu betydligt bättre och jag har börjat behärska moralsystemet lite bättre och har börjat vinna striderna med betydligt större marginal än tidigare. Gäller bara att hålla generalen i närheten och ibland inspirera enstaka trupper som lider stora förluster.

Måste även säga att belägringarna är betydligt bättre i årets upplaga. Det flyter på mycket bättre, enheterna rör sig snabbt till och från sina positioner på murarna och de fastnar heller inte vid portarna. Sen har AI:n tydligt skräp till sig och jag fick verkligen flytta runt mina trupper lite varstans när jag stod som försvarare.
2011-03-17, 17:22   #191

Basilisken

Medlem

Registrerad: aug 2006

Måste man använda Steam för att kunna installera/spela Shogun 2? Jag vill verkligen inte installera en massa spel på någonting som kan bli "hackad".
Basilisken är inte uppkopplad
2011-03-17, 17:40   #192

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Ja, du behöver Steam. Fixa ett toklångt och komplicerat lösenord bara och glöm inte bort e-mailadressen du registrerar med. Blir du oturligt nog hackad kan du kontakta Valve. Det ska inte vara några problem så länge du kommer ihåg din e-mail vad jag har förstått.
2011-03-17, 17:58   #193

flyawaynille

Medlem

flyawaynilles avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2008

du kan även använda steam guard som gör att endast din dator kan logga in. Chansen att bli hackad är inte så stor om man inte går runt och säger sitt lösenord.
flyawaynille är uppkopplad nu
2011-03-17, 19:28   #194

furuliden

Medlem

furulidens avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Basilisken Visa inlägg
Måste man använda Steam för att kunna installera/spela Shogun 2? Jag vill verkligen inte installera en massa spel på någonting som kan bli "hackad".
Citat:
Ja, du behöver Steam. Fixa ett toklångt och komplicerat lösenord bara och glöm inte bort e-mailadressen du registrerar med. Blir du oturligt nog hackad kan du kontakta Valve. Det ska inte vara några problem så länge du kommer ihåg din e-mail vad jag har förstått.
Gör som Hockey Stick, men man kan också använda sig av sitt kortnummer om man blir hackad. Bara att berätta för Steam vilket kortnummer man har köpt spel ifrån.
2011-03-17, 19:34   #195

Gi][Gurra

Hedersmedlem

Gi][Gurras avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: maj 2002

Är det bara jag eller är matchmakingen helt broken?
Försöker man så händer 1 av följande:

1. Det står "searching for opponent" för evigt
2. Det står "Opponent found" för evigt
3. Spelet kraschar under tiden 1 eller 2 ovan
4. man kommer in i ett team game och får "invalid army"
5. man kommer in i ett 1v1 och får invalid army
6. man får connection lost innan man börjat spela

SPelade 5 matcher tidigare idag och det gick felfritt, men nu verkar det vara helt kört . Undrar om deras servrar är överbelastade. Har försökt nu i en halvtimme att hitta någon att spela emot men det verkar ju vara ett lost cause
2011-03-18, 07:59   #196

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Hade kommit ganska långt i en kampanj igår på Vh/VH. hade ca 25 "städer", inte Kyoto dock. Ändå hade "realm divide" hänt vilket betyder att hela japan vänder sig emot mig.

Jag hade ganska många Vassaller och tänkte att ändå dessa skulle förbli mig trogna vilket stämde ganska bra, det enda irriterande är dock att de förklarar krig mellan varrandra... Vilket betyder att jag måste välja en sida, så nu har jag massvis med länder bakom mina "front linjer" som är i krig med mig som dessutom hade armeer bland mina städer. Blir att befästa mina fort längs frontlinjen och tokrusha tillbaka min armeer för att döda förädarna och sedan ta över deras provinser och inte dra alternativet "Make Vassal". Några enstaka vassaller får jag nog ha men inte så många som jag haft tidigare vilket varit kanske 50% av alla städer jag tagit...

Sjukt irriterande att de ska förklara krig emot varandra :/
2011-03-18, 10:58   #197

mangemani

Medlem

mangemanis avatar

Plats: sundsvall

Registrerad: okt 2002

Citat:
Hade kommit ganska långt i en kampanj igår på Vh/VH. hade ca 25 "städer", inte Kyoto dock. Ändå hade "realm divide" hänt vilket betyder att hela japan vänder sig emot mig.

Jag hade ganska många Vassaller och tänkte att ändå dessa skulle förbli mig trogna vilket stämde ganska bra, det enda irriterande är dock att de förklarar krig mellan varrandra... Vilket betyder att jag måste välja en sida, så nu har jag massvis med länder bakom mina "front linjer" som är i krig med mig som dessutom hade armeer bland mina städer. Blir att befästa mina fort längs frontlinjen och tokrusha tillbaka min armeer för att döda förädarna och sedan ta över deras provinser och inte dra alternativet "Make Vassal". Några enstaka vassaller får jag nog ha men inte så många som jag haft tidigare vilket varit kanske 50% av alla städer jag tagit...

Sjukt irriterande att de ska förklara krig emot varandra :/
samma sak som i rome och medeival.
vad jag har lärt mej utav totalwar spelen,skapa ALDRIG allianser,utplåna dom alla.
2011-03-18, 12:52   #198

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Jag tror det gäller att ha koll på vilka ens allierade själva är allierade med. Om de exempelvis är allierade med en potentiell fiende till dig samt att deras relation är bättre en er egen allians så kan de mycket väl vända sig mot en. Jag är ganska försiktig nu när jag försöker bilda nya allianser då jag själv har fått bryta dem lite då och då när en mindre allians hamnar i krig mot en bättre. Diplomatin är ett pussel, men det är väl så det ska vara

I och för sig spelar jag på normal, så diplomatin kanske är ur balans på de högre svårighetsgraderna (?).
Vet i alla fall att min allians med Takeda (jag spelar Oda) har gått utmärkt sedan start. De bröt t.o.m sin allians med Hattori när jag förklarade krig mot Hattori just för att vår allians var betydligt starkare.
2011-03-18, 13:14   #199

TheJerk

Medlem

Vad jag kan se är "give/demand region" borta från Diplomacy options? Någon som hittat detta?

2011-03-18, 14:20   #200

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TheJerk Visa inlägg
Vad jag kan se är "give/demand region" borta från Diplomacy options? Någon som hittat detta?
Noepp de har tagit bort detta valet... Mycket irriterande.

Hade varit perfekt i Co-op and kunna byta lite regioner

På högre svårighets grader blir det betydligt svårare att behålla allianser då AIn blev mer och mer aggressiv emot dig som spelare.
Även handel avtal blir svårt som faen att få ibland
2011-03-18, 14:34   #201

TheJerk

Medlem

Citat:
Noepp de har tagit bort detta valet... Mycket irriterande.

Hade varit perfekt i Co-op and kunna byta lite regioner
Precis i det syftet jag tänkte använda det. Nu får man göra det lite krångligare när man anfaller en region gemensamt och bestämt innan vem som ska få den.

2011-03-20, 13:02   #202

Tomatsalad

Medlem

Tomatsalads avatar

Plats: stockholm

Registrerad: mar 2005

Är det bara jag som har problemet att den CTDar varje gång jag klickar på end turn? Någon som vet hur man löser det?
Tomatsalad är inte uppkopplad
2011-03-20, 16:29   #203

furuliden

Medlem

furulidens avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jan 2010

Någon som testat 3D i Shogun 2? Hur bra tycker ni den fungerar?
2011-03-21, 10:57   #204

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Nu har man då tagit över Kyoto och blivit Shogun men jag måste säga att hela "Realm Divide"-biten är lite trasig IMO. Realm Divide sabbar då ens relationer med alla klaner; börjar med -20 och blir sämre varje runda. Detta är väl ok, det är förståeligt då jag tar över landet och inte dem. Problemet är dock att det inte verkar finnas någon gräns för hur mycket ens relation kan sjunka genom Realm Divide. Detta bidrar således till att hela diplomatisystemet lamslås och det blir snabbt omöjligt att göra någonting över huvud taget genom diplomati.
2011-03-21, 12:21   #205

ErDraug

Medlem

ErDraugs avatar

Citat:
Nu har man då tagit över Kyoto och blivit Shogun men jag måste säga att hela "Realm Divide"-biten är lite trasig IMO. Realm Divide sabbar då ens relationer med alla klaner; börjar med -20 och blir sämre varje runda. Detta är väl ok, det är förståeligt då jag tar över landet och inte dem. Problemet är dock att det inte verkar finnas någon gräns för hur mycket ens relation kan sjunka genom Realm Divide. Detta bidrar således till att hela diplomatisystemet lamslås och det blir snabbt omöjligt att göra någonting över huvud taget genom diplomati.
Håller med, realm divide är en bra idé men är implementerat på ett riktigt dumt sätt...
2011-03-21, 14:13   #206

Hockey Stick

Medlem

Hockey Sticks avatar

Hittade en Realm Divide mod på twcenter. Vad den gör är att när man når Realm Divide får man en någorlunda kraftig stöt på ens diplomatiska relationer med ca. -50 (beroende på svårighetsgrad) som sedan minskar med varje runda. Detta istället för att få en liten stöt som sedan ökar och tillslut lamslår hela diplomatisystemet, som det är nu i originalet. Detta gör att rivaliserande klaner lär alliera emot dig MEN du kan fortfarande bibehålla dina mest solida allianser och vasaller.

Den här modden lär göra andra halvan av kampanjen mindre frustrerande och lite mer realistisk
Achievements ska tydligen inte påverkas av denna mod. Har dock inte provat den själv ännu.

Länk:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=436082

Senast redigerad av Hockey Stick 2011-03-21 klockan 14:28.
2011-03-28, 19:39   #207

Knightstreet

Medlem

Registrerad: mar 2008

Blir sjukt sugen på Shogun 2 nu, jag måste bara göra mig av mig min UL30VT först. Hur krävande är spelet egentligen?

Tror ni jag kan köra Shogun 2 på high, eller i vart fall flytande på medium på denna dator? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626574

Den har Intel Core i5 2410M / 2.3 GHz med turbo på 2.9, sen har den ett NVIDIA GeForce GT 550M 1 GB DDR3 SDRAM

Tack!
2011-03-29, 08:43   #208

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Knightstreet Visa inlägg
Blir sjukt sugen på Shogun 2 nu, jag måste bara göra mig av mig min UL30VT först. Hur krävande är spelet egentligen?

Tror ni jag kan köra Shogun 2 på high, eller i vart fall flytande på medium på denna dator? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=626574

Den har Intel Core i5 2410M / 2.3 GHz med turbo på 2.9, sen har den ett NVIDIA GeForce GT 550M 1 GB DDR3 SDRAM

Tack!
Shogun 2 är mycket krävande, har du tur så klarar du på medium. Beror ju på hur stora enheterna man valt att ha också såklart.

EDIT: någon som vet hur det ligger till med DX11 patchen?
2011-03-29, 10:14   #209

stn1337

Medlem

stn1337s avatar

Plats: Mariestad

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av furuliden Visa inlägg
Någon som testat 3D i Shogun 2? Hur bra tycker ni den fungerar?
Sådär, i kartan hamnar vägar och städer i osynk med resten av kartan. (som i Empire)

I strid känns det mycket mäktigt, slagfältet får ett helt annat 'djup'.

Men det är bara klicka på brillorna när man kommer in i en strid, och sen klicka bort när man kommer tillbaka till kartan.
2011-03-29, 11:13   #210

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
EDIT: någon som vet hur det ligger till med DX11 patchen?
Den 15:e sa de 2-4 veckor, vilket nu borde innebära "inom 2 veckor". Men risken finns förstås att det blir fördröjt.

http://forums.totalwar.com/showthrea...regarding-DX11...
Buio är uppkopplad nu
Sök jobb