Produkter kopplade till tråden
Produkt (3 st) Bästa pris Betyg
Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 140:- 8.6
Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 199:- 9.3
Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 168:- 8.32

Verktyg Visningsval
2012-02-14, 06:37   #3991

ToJa92

Medlem

ToJa92s avatar

Plats: /dev/null

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av klotim Visa inlägg
Dom ändrade inte vattnet på HD packetet om du är medveten om det
Nej, men någon ville se vattnet. Troligen i förhoppning om att det faktiskt såg bättre ut, men så var det ju inte.
Citera för större chans till svar! | Förbehåller mig mot eventuella faktafel. | Stationär(4TB + 128GB SSD, AMD 955, 560Ti OC, Arch Linux + W7) | iPad mini(iOS 6.1.2, 32GB, svart, WiFi) | iPhone 4(iOS 6.1.2, 32GB, svart) | PC Engines Alix.2d3 (Arch Linux)
ToJa92 är uppkopplad nu
2012-02-15, 09:00   #3992

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Såg att HardOCP testat, HD7770 med bla Skyrim.
Från testet, No arrows were taken to the knee during the testing of this game.

Off Topic.
Kortet får nog sjunka i pris, innan det blir intressant, HD6870 är en bättre deal, men man kan ju förstå att AMD vill sälja slut på sina gamla kort först.
AMD FX-8350, 16GB ram, Asus Sabertooth 990FX, Radeon HD6950 (upplåsta shaders), OCZ Synapse Cashe SSD 64GB i Hybrid med Samsung F3 1TB, Ageia PhysX PPU, Corsair VX 550W, Noctua NH-U12P SE2, Dell U2410, vit Corsair 600T Graphite, Windows7 64.
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2012-02-16, 19:27   #3993

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Blev Skyrim plötsligt Steam Cloud Sync enablat? Den stod och syncade bra länge efter en session och molnsymbolen är där på Skyrim. Kanske synkar de senaste sparfilen? Inte sett något announcment om det och Skyrim har väl inte synkat tidigare? Edit: Stod 98MB i Steam Cloud för Skyrim, 2MB ledigt. Kan ju vara jag som inte kollat i Steam ordentligt efter patchen, och att den synkar saves.
Buio är inte uppkopplad
2012-02-16, 19:31   #3994

Steffe

Medlem

Steffes avatar

Plats: Katrineholm

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Blev Skyrim plötsligt Steam Cloud Sync enablat? Den stod och syncade bra länge efter en session och molnsymbolen är där på Skyrim. Kanske synkar de senaste sparfilen? Inte sett något announcment om det och Skyrim har väl inte synkat tidigare? Edit: Stod 98MB i Steam Cloud för Skyrim, 2MB ledigt.
"Steam Cloud saves are now enabled for Skyrim, meaning you can sync and access your PC saves anywhere." Så ja, det har cloudstöd numera
Steffe är inte uppkopplad Folding
2012-02-16, 19:34   #3995

Buio

Medlem

Buios avatar

Steffe: Var det jag som missat att det fanns tidigare alltså?
Buio är inte uppkopplad
2012-02-16, 19:35   #3996

Steffe

Medlem

Steffes avatar

Plats: Katrineholm

Registrerad: aug 2002

Nja, tweeten om det kom strax efter din post ^^ Så det är "ganska" nytt ;p
2012-02-16, 19:37   #3997

Buio

Medlem

Buios avatar

Aha, ok tack
Buio är inte uppkopplad
2012-02-19, 17:16   #3998

Cameltotem

Medlem

Cameltotems avatar

Registrerad: jan 2012

Hej eftersom jag har spelat om det här spelet 3 gånger och kommit till level 7 max så undrar jag om det är någon som har en "savefile" på en gubbe under level 10. Helst mage om det går. Level 3 funkar med, bara du har kommit förbi första questen med guldhanden.

Eat, sleep, train.
Cameltotem är inte uppkopplad
2012-02-19, 20:23   #3999

Zimonk

Medlem

Zimonks avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jun 2009

Jag har hittat alla 24 Unusual gems/Stones of Barenziahs och pratat med Vex i Thieves Guild. Nu står det "Vex has revealed to me that the Crown of Barenziah is actually a paragon for the Thieves Guild. If I can recover the crown from Tolvald's Cave, she should be able to restore our paragon to its full strength." Men jag har inte fått att man ska hämta kronan under objectives, så jag har ingen questmarker på kartan. Provade att hämta den utan att det stod under objectives men då var vägen inne i grottan blockerad (en stenvägg för ingången till rummet där kronan finns).
Någon som vet vad man ska göra? :S

Senast redigerad av Zimonk 2012-02-19 klockan 21:06.
Zimonk är inte uppkopplad
2012-02-19, 23:26   #4000

Ladestam

Medlem

Plats: Öckerö

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cameltotem Visa inlägg
Hej eftersom jag har spelat om det här spelet 3 gånger och kommit till level 7 max så undrar jag om det är någon som har en "savefile" på en gubbe under level 10. Helst mage om det går. Level 3 funkar med, bara du har kommit förbi första questen med guldhanden.
Det är ju bara att spela en timma så är man ju 10+
Ladestam är inte uppkopplad
2012-02-19, 23:32   #4001

-rand-

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ladestam Visa inlägg
Det är ju bara att spela en timma så är man ju 10+
Inte om man (som jag gjorde) springer igenom allt så mycket som det går
springa förbi alla gubbar, inte döda mer än nödvändigt
klarade main questen på lvl 8 :3
spelade typ 5 timmar X) (Fast jag var/är ny till sånna här spel)
-rand- är inte uppkopplad
2012-02-19, 23:35   #4002

Andreas_SyntaX

Medlem

Andreas_SyntaXs avatar

Plats: Norrköping

Är själv dock besviken på Skyrim :/
2012-02-19, 23:36   #4003

cybertomten

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2010

4000 om forumet räknar rätt

Citera om du vill ha något sagt.
cybertomten är inte uppkopplad
2012-02-19, 23:44   #4004

Ladestam

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cybertomten Visa inlägg
4000 om forumet räknar rätt
Nej den tog jag!
2012-02-20, 15:27   #4005

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Plats: Steelport

Registrerad: jan 2010

Jag är lvl56 och har långt ifrån lessnat på spelet, finns fortfarande mycket kvar att göra. Många quests kvar å fortfarande en bra bit kvar att utforska.

Tycker inte det är ett kasst spel tvärt om jag älskar det, men jag har ju i.o.f.s. inte spelat något annat TES-spel så jag har inget att jämföra med
krrjon är inte uppkopplad
2012-02-21, 02:24   #4006

Ladestam

Medlem

Hum... Har spelat till lvl 40 typ 4 gånger nu men tröttnar varje gång.
Efter ett tag så springer man ju fortfarande runt och dödar draugr och spindlar men nu helt utan motivation.
Vad ska man ens göra efter mainquesten är slut?
2012-02-21, 02:35   #4007

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ladestam Visa inlägg
Hum... Har spelat till lvl 40 typ 4 gånger nu men tröttnar varje gång.
Efter ett tag så springer man ju fortfarande runt och dödar draugr och spindlar men nu helt utan motivation.
Vad ska man ens göra efter mainquesten är slut?
Imperials vs Stormcloaks? Guilds? Jarls? Daedrics? Moddar? Creation Kit?
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är uppkopplad nu
2012-02-21, 02:52   #4008

Muss3

Medlem

Registrerad: jul 2009

Någon som kan rekommendera nå mods?
2012-02-27, 04:17   #4009

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Registrerad: aug 2004

Har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa
Ögonen ser ut så här:

Hur fixa?
Modlista:

Skyrim.esm
Update.esm
ApachiiHair.esm
Extended Colors.esm
RealisticWaterTextures.esp
Cowardly essential horses.esp
Cowardly essential Frost - install before quest.esp
Cowardly essential Shadowmere.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
CrowdedCities.esp
FionaOutfit.esp
Warmagearmor.esp
DualSwords.esp
R18Pn - Eisen Platte Armor.esp
OrientalRace - Patched.esp (patchad för Extended Sliders)
WeightlessPotions.esp
WeightlessDragonBones.esp
WeightlessScrolls.esp
WeightlessOreIngotsPeltsGems.esp
WeightlessDwemerSmeltables.esp
WeightlessDragonClaws.esp
WeightlessQuestItems.esp
WeightlessAlchemyIngredients.esp
WeightlessFood.esp
WeightlessCraftedPotions.esp
faster vanilla horses.esp
MoreTraining_50.esp
RichMerchants.esp
Live Another Life.esp
Sprint1.esp
StaminaCarryWeight_25.esp
ApachiiHair.esp
LovelyHairstyles.esp
MTOH.esp
Extended Colors - Selection.esp
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är uppkopplad nu
2012-02-27, 09:14   #4010

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Skulle tippa på att det är "orientalrace" som spökar lite, texturglitch.

Jag har fått så där med ett par ggr, jag åtgärdar det genom att installera
om/en ny texturmod på ögonen & det funkar varje gång. Testa det.

Alternerar mellan dessa två:
Vivid Eyes & Bright Eyes.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-02-27, 14:42   #4011

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Skulle tippa på att det är "orientalrace" som spökar lite, texturglitch.

Jag har fått så där med ett par ggr, jag åtgärdar det genom att installera
om/en ny texturmod på ögonen & det funkar varje gång. Testa det.

Alternerar mellan dessa två:
Vivid Eyes & Bright Eyes.
Blir så på alla raser. Men ska testa ögon-textur
Loxus är uppkopplad nu
2012-02-27, 19:18   #4012

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Hepp. Det hjälpte inte :<

EDIT: Doh!! Det berodde på min grafikdrivrutin...körde nån preview på CCC 12.3 -.-

Nu undrar jag bara vad det är som gör att min karaktär ändras när jag gör färdigt den vid skapandet.
Alltså, jag gör karaktären och trycker R, skriver in namn och kommer in i spelet...men då ser den helt annorlunda ut -.-

Senast redigerad av Loxus 2012-02-28 klockan 01:26.
Loxus är uppkopplad nu
2012-05-08, 08:10   #4013

Buio

Medlem

Buios avatar

Handlade ett spel på Steam nyligen och kollade lite försäljningstopplistan etc. Såg att Skyrim låg på 3:e plats, trots att det inte är någon rea utan är fullpris (var det rea nyligen?). Då vet man att de sålt bra. Hoppas PC får lite mer fokus i framtiden nu när Skyrim är en succe även där.

Nästa nya singelplayer RPG från Bethesda lär vara för "nextgen", oavsett om det är Fallout 4 eller ES6. Får hoppas konsolerna får rejält med minne och schysst grafik, så hänger det med till PC sen också. Ta t.ex. det med minne, det är konsolernas nuvarande fjuttmängd minne som gör att det är en massa laddningar överallt (gå in i stan, gå in i hus, gå in i grotta, ladda ladda, meh).

(Lite slumpmässigt blabbinlägg)
Buio är inte uppkopplad
2012-05-08, 14:55   #4014

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Handlade ett spel på Steam nyligen och kollade lite försäljningstopplistan etc. Såg att Skyrim låg på 3:e plats, trots att det inte är någon rea utan är fullpris (var det rea nyligen?). Då vet man att de sålt bra. Hoppas PC får lite mer fokus i framtiden nu när Skyrim är en succe även där.

Nästa nya singelplayer RPG från Bethesda lär vara för "nextgen", oavsett om det är Fallout 4 eller ES6. Får hoppas konsolerna får rejält med minne och schysst grafik, så hänger det med till PC sen också. Ta t.ex. det med minne, det är konsolernas nuvarande fjuttmängd minne som gör att det är en massa laddningar överallt (gå in i stan, gå in i hus, gå in i grotta, ladda ladda, meh).

(Lite slumpmässigt blabbinlägg)
Menar du att tidigare ES-spel och även Fallout 3/NV inte gjort succé på PC i längden? Nja, dom är garanterat medvetna om att det säljer mycket bra här och hur mod-communityn håller liv i spelen. Det märkte man ju verkligen nu på deras satsning med workshop och textur-packet. Även vad gäller patchar, iom beta-releaser och mängder med fixar för prestanda just för PC. Deras blogg/Twitter/facebook har ju även ganska uteslutande fokus på vad som händer på PC-plattformen.

Men dom vill väl att det ska sälja på alla plattformar, särskilt med tanke på att många köper spelet till både någon konsol och PC. Det börjar alltid med att hypas på konsoller, hur det ser ut där och exklusiva release-datum, etc, som att det vore likvärdigt. Men i längden så är det alltid överlägset på PC, och det vet dom.

Fördelen med att utveckla det till konsol i förstahand är nog för att lättare kunna anpassa det för deras usla hårdvara. Det som funkar på konsol funkar garanterat på PC, men tvärtom blir det klurigare. Nackdelen är väl att dom kan snöa in sig för mycket på det området och släpper en väldigt slarvig PC-version, både vad gäller grafik och hårdvarustöd. Särskilt om dom vill ha samtidiga release-datum.

Fast vad gäller laddningstider för interiörer så tycker jag nog att det snarare är en fördel iom att det är en separat cell. Det skapar mängder med fördelar rent tekniskt sett. Däremot så borde dom kunna chilla lite med laddningstider från interiör till interiör, där vissa fall bara är löjliga, som tex att ha en laddningstid från ett vardagsrum till ett sovrum. Särskillt nu när dom har "Room Markers" och "Portals" för att optimera mängden laddade objekt.

Storstäder tror jag också är bäst att göra till egna celler. På så vis kan man smocka dom med mer detaljer och helt enkelt göra dom livligare, plus att prestandan blir mycket jämnare utanför. Det tycker iaf jag är en bättre prio än att ha dom öppna mot omvärlden. Man måste ju trots allt ändå ta sig in i städerna genom portarna, så varför ta bort/öppna dom?

Men ja, visst finns det många brister i motorn iom flaskande konsoller, som borde fixas. Särskillt vad gäller minnes-hantering och ljus-effekter. Ironiskt egentligen med tanke på att spelen har så stor fokus på massiva spelvärldar och "mörka" grottor

(Blahablabla)
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är uppkopplad nu
2012-05-08, 18:31   #4015

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Menar du att tidigare ES-spel och även Fallout 3/NV inte gjort succé på PC i längden? Nja, dom är garanterat medvetna om att det säljer mycket bra här och hur mod-communityn håller liv i spelen. Det märkte man ju verkligen nu på deras satsning med workshop och textur-packet. Även vad gäller patchar, iom beta-releaser och mängder med fixar för prestanda just för PC. Deras blogg/Twitter/facebook har ju även ganska uteslutande fokus på vad som händer på PC-plattformen.
Tittar man på ES: Oblivion så var konsoler fokus och det sålde mycket bättre på konsol än PC. Även om det förstås var en succe på PC också, blir det alltid jämfört relativt konsolförsäljningen av samma titel. De har ju lagt till extra godis och patchat PC-versionen av Skyrim, och jag tror att de kunnat haft med en del av det redan från början om PC-versionen varit viktigare för dem. Jag är i alla fall glad för det jag får, så klagar inte.

När det gäller laddningarna och vad som är världsceller och inte, så även om det är praktiskt idag att ha större städer i egna celler tycker jag laddningar tar bort lite av öppna-världen känslan. Jag ser inte på det från CK-perspektiv dock, utan bara som spelare. När man går in i en mindre by känns det som en del av världen, men när man går in i Whiterun känns det som sin egna lilla slutna värld. Dessutom är inte städerna så stora, i alla fall inte i Skyrim.

Nu är förstås nästa ES-titel långt borta, gissar på ungefär samma intervall som mellan Oblivion och Skyrim.
Buio är inte uppkopplad
2012-05-09, 13:06   #4016

thunderboy88

Medlem

thunderboy88s avatar

Plats: sundsvall

kanske fel tråd, då får ja ursäkta mig här för det, men är det någon fler(mest troligt) som har problem med bugar vid vatten i skyrim när man kör med SLi i mitt fall 2st 570GTX
2012-05-09, 22:53   #4017

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thunderboy88 Visa inlägg
kanske fel tråd, då får ja ursäkta mig här för det, men är det någon fler(mest troligt) som har problem med bugar vid vatten i skyrim när man kör med SLi i mitt fall 2st 570GTX
Drivisar, grafikmods till vatten? Kom det plötsligt eller har det hållt på länge?
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-05-20, 19:53   #4018

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Har stött på ett par "spelförstörande" buggar nu

Det är companion quests och Blades quests. Väljer att dölja resten för den som inte vill veta.

Spelar på Xbox men kan tänka mig att PC kan råka ut för liknande/samma.

Spoiler:

Börjar med Companions, eller rättare sagt Vilkas. Det är questet Purity(rena hans själ, ta bort varulvs tramset). När man ska göra detta blir ju Vilkas din nya följeslagare och detta funkar bra så länge jag inte lämnar Jorrvaskr, så fort jag går ut så lämnar han mig å går in igen och questen hamnar som klar(eller misslyckad) i listan. tack vare detta kan jag inte längre ha någon följeslagare eftersom alla tror att Vilkas följer t.o.m. han själv.
Kan inte heller få något mer jobb av dom andra i Companions eftersom jag inte gjort klart Purity antar jag, som redan är klar/misslyckad.

Samtliga markerade i listan har buggat ur + även "Speak to Degaine"

Sen Blades, fick ett uppdrag av Esbern att döda en drake men när jag kom dit så var det en jag dödat för kanske 100 spelade timmar sedan så den finns självklart inte där. Dock stannar alla Blades kvar där och jag kan självklart inte få nåt nytt uppdrag av Esbern.

Finns ingen drake här......

stått å väntat ett tag men inte kommer det någon drake :/

Inte en drake så långt man kan se.....

Synd på ett sånt bra spel som jag gillar att spela då å då. Jag vill ha en följeslagare så det är nästan totalt spelförstörande att jag inte längre kan det :/

EDIT: Löst det med companions och följeslagare, nu är det bara Blades kvar att få fixat.

Senast redigerad av krrjon 2012-05-21 klockan 00:54.
2012-05-21, 20:07   #4019

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Har du testat att spawna en drake mha console & döda den?

player.placeatme 000FEA9B 1

Edit / Missade "xbox" när jag läste, sorry.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-05-21, 20:40   #4020

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Har du testat att spawna en drake mha console & döda den?

player.placeatme 000FEA9B 1

Edit / Missade "xbox" när jag läste, sorry.
Haha, for dit igen å då blev vi attackerade av en drake men tyvärr hjälpte det inte då de inte var "rätt" drake.
Så questen är fortfarande trasig......
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb