Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Damodred
Kan vara så. Började om istället och nu verkar det fungera bättre.
En lätt orelaterad fråga: Alla mina moddar i NMM försvann. De finns kvar under Plugins men i Mods är de borta. De försvann när jag installerade om NMM, men har ju gjort det tidigare utan problem. Blir svårt att uppdatera mods nu

Kan NMM på något sätt scanna de mods jag redan har och lägga in dem eller måste jag ladda ned dem individuellt igen?
NMM kan installera "from file". (RAR/ZIP-arkivet du får när du laddar ner en mod "manuellt".)
Om du tömmer/har tömt din/a browsers nerladdningsmappar från sånt måste du nog tanka igen , ja.
Annars är det bara att installera om moddarna via NMM mha "Add mod from file".
(Isf skriver NMM över dina gamla filer bara, så det bli inga dubletter.)
Personligen laddar jag alltid ner "manuellt"& installerar enl. ovan, d.v.s. inte med NMM, p.g.a. att jag har en mapp
på min lagringsdisk med "Skyrimmods". Har man modden lagrad kan man ju in/avinstallera utan internet ..
Edit/ Gah, jag rör alltid till det, nytt försök: JAG laddar alltså ner alla min moddar MANUELLT därför att då kan jag
enkelt välja (mha Firefox) var jag ska ha nerladdningar (d.v.s. inte på OS-disken), varefter jag kopierar över moddarna
i en särskild mapp på ytterligare en annan (fysisk) disk. SEN startar jag NMM (senaste inkl beta 0.19.0 idag)
och installerar "from file" från lagringsdisken till speldisken (jag vet) utan att min OS-installation växer ..
(Man kan ju installera NMM på en annan disk än C:, om man vill, men jag har NMM på C:, bara inte dess dwnlds.)