Produkter kopplade till tråden
Produkt (3 st) Bästa pris Betyg
Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 209:- 8.6
Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 199:- 9.3
Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 168:- 8.32

Verktyg Visningsval
2012-08-05, 00:52   #4081

Damodred

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av frankof Visa inlägg
Jag är skeptisk till att det är ditt minne som tar slut(pga skyrim), jag har också 8Gb ram, har aldrig sett en minnesanvändning över 60% (logitech G15 skärm), det är total minnesanvändning för hela systemet.
Däremot kan ditt vram ta slut, men det brukar ju resultera i låg prestanda, kolla i win. log om du får ut något vettigt
Tror faktiskt det är minnet som tar slut. Nu på senast när Skyrim har kraschat så har denna bild dykt upp i bakgrunden

Inte min bild men exakt en likadan i alla fall Har vare sig webläsare, spotify eller något annat i gång...Så blir väl att bygga ut med minne istället. Har inte hängt med i prisutvecklingen men det verkar nästan vara gratis med ram idag
Damodred är inte uppkopplad
2012-08-05, 01:41   #4082

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Plats: Steelport

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Damodred Visa inlägg
Tror faktiskt det är minnet som tar slut. Nu på senast när Skyrim har kraschat så har denna bild dykt upp i bakgrunden http://www.andyrathbone.com/wp-conte...lMemoryLow.jpg

Inte min bild men exakt en likadan i alla fall Har vare sig webläsare, spotify eller något annat i gång...Så blir väl att bygga ut med minne istället. Har inte hängt med i prisutvecklingen men det verkar nästan vara gratis med ram idag
Väldigt konstigt jag har bara 6GB å aldrig en krasch p.g.a. minnet tar slut. Har dock inte speciellt mycket moddar.
Som jag sagt tidigare så närmar jag mig dock 2GB Vram i "bara" 1080p. Kan inte köra skuggorna på Ultra då hänger inte min CPU med, även med skuggorna på high har jag drops ner mot ~40FPS i vissa städer.
krrjon är inte uppkopplad
2012-08-05, 10:05   #4083

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Plats: Lövstad

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krrjon Visa inlägg
Väldigt konstigt jag har bara 6GB å aldrig en krasch p.g.a. minnet tar slut. Har dock inte speciellt mycket moddar.
Som jag sagt tidigare så närmar jag mig dock 2GB Vram i "bara" 1080p. Kan inte köra skuggorna på Ultra då hänger inte min CPU med, även med skuggorna på high har jag drops ner mot ~40FPS i vissa städer.
Jag har heller inga krascher p.g.a. för lite minne, sys i sign, tror inte att det är felet.

Kör själv i 1920x1200 med allt på ultra utom skuggor & decals som är på "high".
Texturerna i mitt spel är en blandning av "nebulas" 2k-texturer & Bethesdas egna HD.
Har aldrig framedrops under 55fps, ens. Massor med moddar installerade.
Hammar är inte uppkopplad Folding
2012-08-05, 13:09   #4084

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
Jag har heller inga krascher p.g.a. för lite minne, sys i sign, tror inte att det är felet.

Kör själv i 1920x1200 med allt på ultra utom skuggor & decals som är på "high".
Texturerna i mitt spel är en blandning av "nebulas" 2k-texturer & Bethesdas egna HD.
Har aldrig framedrops under 55fps, ens. Massor med moddar installerade.
Jag kör 2k, improved NPC clothing samt water and terrain för texturer sen en del andra som ett par hus å inga spindlar å så.

I ett visst uppdrag i Markarth när man är på ett visst ställe så har jag ~30FPS å graffekortet klockar ner sig, de lustiga är att CPU användningen inte är hög heller, liksom RAM är nästan lägre än annars så det kan ju vara nånting som "krockar" eller så är kodningen bara kass på detta ställe.
2012-08-05, 13:23   #4085

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Antingen kodningen, eller så är det som i Oblivion att du "ser" typ en hel dungeon
åt det håll du tittar (om du hade sett genom väggar) & att det framedroppar för det.
Är ju därför Skyrims dungeonarkitektur är rund.

När du är på ett sånt ställe kan du testa "tfc <1>" & kolla åt det hållet & se efter.
2012-08-05, 15:49   #4086

frankof

Medlem

Plats: Mölnlycke

Registrerad: sep 2008

Citat:
Tror faktiskt det är minnet som tar slut. Nu på senast när Skyrim har kraschat så har denna bild dykt upp i bakgrunden http://www.andyrathbone.com/wp-conte...lMemoryLow.jpg

Det där är inte ditt minne(RAM) som tar slut, utan det är något med din växlingsfil/virtuellt minne.
Jag har sett detta i många andra spel och då har det varit en korrupt installation som har varit anledningen.
Men börja med att kolla upp ditt virtuella minne.
2012-08-05, 16:36   #4087

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Virtuella minnet är väl backup-minne som främst används när man har slut på just RAM. Kan även användas när man har slut på VRAM enligt vad jag läst.

Har iaf aldrig varit med om att Skyrim drar så mycket. Kolla aktivitetshanteraren under spelandet om det är något annat program som drar mycket samtidigt. Kan säkert vara en kass RAM-sticka också, så skulle kunna köra memtest för att utesluta det.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2012-08-05, 19:56   #4088

frankof

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo Visa inlägg
Virtuella minnet är väl backup-minne som främst används när man har slut på just RAM. Kan även användas när man har slut på VRAM enligt vad jag läst.
det var tänkt så från början, då alternativet vid minnesbrist är totalkrasch, men vissa program kräver en del ledigt virtuellt minne vare sig det behövs eller inte, en "designfråga".
Som sagt, jag har sett detta för, och då har det varit en korrupt installation.
2012-08-07, 03:46   #4089

Damodred

Medlem

Hmm så här ser det ut efter tio minuters spelande:

Var även tuvngen att avaktivera Claralux Lightning eller vad det heter då det kraschar spelet efter några minuter. Däremot ser jag att sedan jag installerade Dawnguard så sticker mina saves iväg till 40-60MB på någon timme. Tog mig från Solitude till Riften och mina saves började på 8-10MB och slutade som sagt på drygt 60MB... ska det vara så? Hur ser era saves ut?
2012-08-07, 04:21   #4090

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

Citat:

Bild

Var även tuvngen att avaktivera Claralux Lightning eller vad det heter då det kraschar spelet efter några minuter. Däremot ser jag att sedan jag installerade Dawnguard så sticker mina saves iväg till 40-60MB på någon timme. Tog mig från Solitude till Riften och mina saves började på 8-10MB och slutade som sagt på drygt 60MB... ska det vara så? Hur ser era saves ut?
Mina save files går stiger sakta men säkert uppåt, 11mb just nu, efter 86timmars spelande. Dawnguard är installerat men inga drastiska förändringar save files än.
Kan inte svara mer än att 4gb ddr2 räcker åt skryim i 1680*1050 för mig angående hur mycket minne det använder. Fåtal moddar installerade med Bethesdas HD texturpaket.
Asus Geforce 560ti @1000/2340mhz| 3.3Ghz Quad core i5 | 8Gb ram DDR3 Vengeance | Windows 8 | Fractal Design Arc Midi R2i | Skärm 1: Asus VE248 Skräm 2: Fujitsu Siemens D22W-1
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-08-07, 09:57   #4091

frankof

Medlem

Citat:

"bild"

wow, det ser ju inte alls bra ut, gissningsvis är det någon mod som inte fungerar som den skall.
Jag är så tråkig att jag bara har använt original mod än så länge, och efter 5-6 timmars spelande är minnesanvändningen fortfarande på runt 40-50%
Saves ligger på ca. 12MB
2012-08-07, 14:54   #4092

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Citat:
Hur ser era saves ut?
9-12Mb, nära 300timmar på denna installationen, inte på en char dock.

Installerade moddar:

83willows101bugs
Ancientnordarmorbuff
Arrowsmith
BookofConsole
BucklersComplete
BetterCarriages
Wearablelanterns
Claralux
Conjurablechest
Crimsontide
Deadlydragons
Bandoliers
Dreadhuntressarmor
Elementalist
fcteResurrection
GuildDuelistArmor
HDTextures (Nebula)
hothtrooper44_Armorcompilation
iHUD
JaySusSwords
LegendaryshieldofYsgramor
MehrunesRazor5percentKillchance
NoHelmetsRequired
Phenderix´s Magic Evolved
RingsOfPower
Scoutarmor
(SKSE)
SkyMonsterMod
SkyrimSpellsandPowers
SylgjaRedone
UFO
UniqueBoozeBottles
VariousGardreplacer
W.A.T.E.R.

.. Och några armor-replacers.

Du har inget skräp kvar från "Sounds of Skyrim",
som är känt för att kunna göra savefilerna större/korrupta då?
2012-08-07, 19:23   #4093

Damodred

Medlem

Kan vara så. Började om istället och nu verkar det fungera bättre.
En lätt orelaterad fråga: Alla mina moddar i NMM försvann. De finns kvar under Plugins men i Mods är de borta. De försvann när jag installerade om NMM, men har ju gjort det tidigare utan problem. Blir svårt att uppdatera mods nu Kan NMM på något sätt scanna de mods jag redan har och lägga in dem eller måste jag ladda ned dem individuellt igen?
2012-08-07, 19:58   #4094

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Citat:
Kan vara så. Började om istället och nu verkar det fungera bättre.
En lätt orelaterad fråga: Alla mina moddar i NMM försvann. De finns kvar under Plugins men i Mods är de borta. De försvann när jag installerade om NMM, men har ju gjort det tidigare utan problem. Blir svårt att uppdatera mods nu Kan NMM på något sätt scanna de mods jag redan har och lägga in dem eller måste jag ladda ned dem individuellt igen?
NMM kan installera "from file". (RAR/ZIP-arkivet du får när du laddar ner en mod "manuellt".)
Om du tömmer/har tömt din/a browsers nerladdningsmappar från sånt måste du nog tanka igen , ja.
Annars är det bara att installera om moddarna via NMM mha "Add mod from file".
(Isf skriver NMM över dina gamla filer bara, så det bli inga dubletter.)

Personligen laddar jag alltid ner "manuellt"& installerar enl. ovan, d.v.s. inte med NMM, p.g.a. att jag har en mapp
på min lagringsdisk med "Skyrimmods". Har man modden lagrad kan man ju in/avinstallera utan internet ..

Edit/ Gah, jag rör alltid till det, nytt försök: JAG laddar alltså ner alla min moddar MANUELLT därför att då kan jag
enkelt välja (mha Firefox) var jag ska ha nerladdningar (d.v.s. inte på OS-disken), varefter jag kopierar över moddarna
i en särskild mapp på ytterligare en annan (fysisk) disk. SEN startar jag NMM (senaste inkl beta 0.19.0 idag)
och installerar "from file" från lagringsdisken till speldisken (jag vet) utan att min OS-installation växer ..
(Man kan ju installera NMM på en annan disk än C:, om man vill, men jag har NMM på C:, bara inte dess dwnlds.)

Senast redigerad av Hammar 2012-08-07 klockan 20:17.
2012-08-09, 20:23   #4095

Buio

Medlem

Buios avatar

How Skyrim should have ended
Buio är inte uppkopplad
2012-08-10, 15:51   #4096

krrjon

Medlem

krrjons avatar

Trodde att bakom dessa dörrar är alltid ett shout stämmer inte det? Hittade inget där inne i alla fall.

Shadowmere var visst inte odödlig......

.....denna bug/glitch jag råkade ut för händer ofta med allt djurliv runt i skyrim men första gången det hände mig. Hände dessutom två gånger idag när jag bara var ute å red på Shadowmere.

Exempel på djur som buggar ur. Dom går å rör sig som vanligt där uppe svävandes, sen när dom faller ner dör dom naturligtvis
2012-08-10, 17:03   #4097

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krrjon Visa inlägg
Exempel på djur som buggar ur. Dom går å rör sig som vanligt där uppe svävandes, sen när dom faller ner dör dom naturligtvis
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/...A3E7E0001CE38/
Har hänt mig ett par gånger att mammutar svävande upp i luften har överlevt när de fallit ner
Asus Geforce 560ti @1000/2340mhz| 3.3Ghz Quad core i5 | 8Gb ram DDR3 Vengeance | Windows 8 | Fractal Design Arc Midi R2i | Skärm 1: Asus VE248 Skräm 2: Fujitsu Siemens D22W-1
2012-10-22, 16:26   #4098

gamefreak

Medlem

Plats: Älvängen

Registrerad: jun 2007

Hej! Är det någon som känner till en mod som gör att saker respawnar? Har gått runt och stulit ur många hus men vill att det ska komma tillbaka saker i husen så man kan gå dit igen. Även när man besöker grottor igen vore det trevligt om lådorna fylls upp igen.
2012-10-22, 16:46   #4099

Sca

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: maj 2009

Med anledning av kommande dlc har jag förstått att det finns moddar (iallafall under utveckling) som utökar spelet med andra av tamriels regioner. Är det bara jag som tycker att Bethesda, istället för att göra TES online, borde utöka TES5 med de andra regionerna? Jag hade lätt köpt DLC:s till fullpris om varje DLC låste upp en ny region att utforska. Men så har jag inte riktigt hängt med i diskussionerna kring TES-online mer än att jag förstått att seriens stamkunder inte riktigt accepterar spelet.

Hursomhelst, hur funkar det med extra-regioner-moddarna? Är det några som är spelbara?
2012-10-22, 16:57   #4100

Galarix

Medlem

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hammar Visa inlägg
9-12Mb, nära 300timmar på denna installationen, inte på en char dock.

Installerade moddar:

MASSA TEXT
Wow, kollade på några moddar som verkade coola och dom "blew my mind", hur lång tid tog det att installera alla mods?
Vill gärna ha alla dessa fungerande, om du har tid så får du gärna hjälpa mig.
Galarix är inte uppkopplad
2012-10-22, 17:02   #4101

Azoicer

Medlem

Azoicers avatar

Plats: Oxelösund

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sca Visa inlägg
Med anledning av kommande dlc har jag förstått att det finns moddar (iallafall under utveckling) som utökar spelet med andra av tamriels regioner. Är det bara jag som tycker att Bethesda, istället för att göra TES online, borde utöka TES5 med de andra regionerna? Jag hade lätt köpt DLC:s till fullpris om varje DLC låste upp en ny region att utforska. Men så har jag inte riktigt hängt med i diskussionerna kring TES-online mer än att jag förstått att seriens stamkunder inte riktigt accepterar spelet.

Hursomhelst, hur funkar det med extra-regioner-moddarna? Är det några som är spelbara?
Knappt någon som är värd det just nu.
De bästa regions moddarna finns till Morrowind som det ser ut i dagsläget.
Konsoler: NES, SNES, N64, GameCube, Wii, Playstation + Diverse Tillbehör
Azoicer är inte uppkopplad
2012-10-22, 17:29   #4102

grafit

Medlem

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sca Visa inlägg

Bethesda kommer inte göra DLC för de andra regionerna då det verkligen inte ligger i samma skala som en DLC för 200kr vilket jag tycker är mycket klokt. Köp Morrowind och Oblivion för att utforska Vvardenfell och Cyrodiil, Morrowind omfattar inte hela regionen Morrowind utan bara ön Vvardenfell. Skyrim är redan ett så enormt spel och speciellt Morrowind var till kartan ännu större så att tillägga en region vore ett enormt jobb.

Med tanke på TES Online så är det inte ens Bethesda som gör det utan någon annan, spelet är också till spelstilen helt olikt TES och allt lore som serien haft misstar sin betydelse eller så ändras det. Jag tycker inte man borde smutsa ner TES namnet med någon MMORPG då TES inte behöver den här nya publiken.

Det finns lite region moddar men de är av mycket lägre kvalité än skyrim då det skulle vara ett mycket stort arbete att göra en region till till skyrim.
grafit är inte uppkopplad
2012-10-23, 18:02   #4103

Hammar

Medlem

Hammars avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Galarix Visa inlägg
Wow, kollade på några moddar som verkade coola och dom "blew my mind", hur lång tid tog det att installera alla mods?
Vill gärna ha alla dessa fungerande, om du har tid så får du gärna hjälpa mig.
Eftersom dom släppts över en lång tid har jag installerat dom vid olika tillfällen,
så hur lång tid det tar att lägga in allt vet jag faktiskt inte.

Jag är dock en van TES-moddare då jag moddade sönder både Morrowind
& Oblivion på sin tid. Har även gjort egna moddar till Oblivion.

Finns en snubbe på tuben som också är moddare som lägger upp
how-to:s för hur man moddar Skyrim på ett bra sätt:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL96C073B0B8BFC01D

Kolla in dom 60 klippen så kan du "allt" efteråt.
2012-11-11, 22:29   #4104

Buio

Medlem

Buios avatar

Skyrim 1-års jubileum idag förresten.

Vad tycker draken om det?

Firar med ett brinnande ljus!
Buio är inte uppkopplad
2012-11-11, 22:38   #4105

frozrr

Medlem

frozrrs avatar

Plats: Blekinge

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Skyrim 1-års jubileum idag förresten.

Vad tycker draken om det?
http://www.abload.de/img/skyrim_0290s9q68.jpg

Firar med ett brinnande ljus!
http://www.abload.de/img/skyrim_0291dtqf9.jpg
Hah, den var bra den! Man får även inte glömma den nya delen som kommer till spelet snart!

2012-11-14, 19:06   #4106

Buio

Medlem

Buios avatar

Gjorde klart huvudquesten igår, den med drakarna. Första gången dessutom, fick achivement! Tog mig bara ett drygt år och 550+ timmar i spelet. Sandbox tralalalala. :)
Buio är inte uppkopplad
2012-11-14, 21:21   #4107

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Gjorde klart huvudquesten igår, den med drakarna. Första gången dessutom, fick achivement! Tog mig bara ett drygt år och 550+ timmar i spelet. Sandbox tralalalala.
Utmärkt sätt att fira ett års jubileumet?
2012-12-17, 18:44   #4108

Buio

Medlem

Buios avatar

Skyrim för cirka 160 SEK på rea;
http://www.greenmangaming.com/s/se/e...olls-v-skyrim/

Edit: Obs gammal rea, gäller ej längre.

Senast redigerad av Buio 2013-02-10 klockan 10:21.
Buio är inte uppkopplad
2013-01-10, 18:53   #4109

Dwightschrute

Medlem

Dwightschrutes avatar

Registrerad: okt 2012

Någon här med Win8 och som har Skyrim + någon ENB?
Hur fick ni igång ENB?

Jag får aldrig igång det i Win 8 men i Win 7 är det inga problem att köra ENB.
Texten kommer upp i vänstra hörnet när spelet når menyn, men efter det så är det inga effekter ingame eller något, dvs standard spelet. Har provat med och utan andra mods. Och ja, jag har .dll filen från enbdev hemsidan.
Och nej Shift + F12 gör ingenting.

Ok... tydligen stödjer inte Boris windows 8.
Dwightschrute är inte uppkopplad
2013-02-21, 18:28   #4110

Buio

Medlem

Buios avatar

Jag råkade bugga mitt Skyrim på nåt sätt. Får CTD direkt vid start och hittade ingen enkel lösning. Blä. Sitter och överväger avinstallera allt och lägga på digitalhyllan ett tag nu. Har ändå blivit nästan 600 timmar.
Buio är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb