Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
The Elder Scrolls V: Skyrim (PlayStation 3-spel) 135:- 8.69
The Elder Scrolls V: Skyrim (Xbox 360-spel) 149:- 9.33
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC-spel) 169:- 8.48
The Elder Scrolls V: Skyrim -... 269:- 10
Sidan 146 av 146 « Första 4696136143144145 146

Verktyg Visningsval
2014-03-01, 00:09   #4351

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Registrerad: nov 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tinardirith Visa inlägg
Om man bara fick prova en liten stund

Han var jävligt lik sig själv i spelet. Undrar vilken mod han använt?

Senast redigerad av AMD-FX 2014-03-01 klockan 00:18.
AMD-FX är inte uppkopplad
2014-03-01, 10:51   #4352

Damodred

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Tror det är tvärtom, han har gjort sig lik sin avatar
Damodred är inte uppkopplad
2014-03-01, 19:30   #4353

sorcgsdf

Medlem

sorcgsdfs avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Om man bara fick prova en liten stund

Det där är väl inget nytt, har funnit såna där i alla tider, kallas för gåstol

Nåväl, det verkar riktigt grymt!

För er som har olika grafiska problem med moddar och dylikt och kör RealVision som enb, kolla installationsmanualen lite längre ner där han skriver vilken ordning man ska installera alla moddar för att undvika konflikter. Nu kanske man inte vill köra med exakt samma grejjer som han men det kan ändå vara bra att kika lite .

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?
sorcgsdf är inte uppkopplad
2014-03-03, 14:24   #4354

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2004

Fler som har det här problemet?
Att ibland när man byter område eller liknande så blir det segt?
T ex: Jag var nyss i Falkreath och gick in på värdshuset där, sov en stund och när jag gick ut därifrån så gick spelet skitsegt.

Det som är intressant är att om jag tabbar ur och sen in igen så flyter det på bra igen.
Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13
Loxus är inte uppkopplad
2014-03-03, 17:21   #4355

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Fler som har det här problemet?
Att ibland när man byter område eller liknande så blir det segt?
T ex: Jag var nyss i Falkreath och gick in på värdshuset där, sov en stund och när jag gick ut därifrån så gick spelet skitsegt.

Det som är intressant är att om jag tabbar ur och sen in igen så flyter det på bra igen.
Med segat menar du att det hackar?

Jag har enbart på vissa ställen i spelet stora problem. Jorrvaskr nedre plan så är det som att gå i klister, medan övre plan så är det helt normalt. Har också det problemet i en affär i solitude (strax efter ingången till solitude) och nån mer stans jag inte minns namnet på. Det är dom ställena jag hittat än så länge
2014-03-03, 21:15   #4356

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD-FX Visa inlägg
Med segat menar du att det hackar?

Jag har enbart på vissa ställen i spelet stora problem. Jorrvaskr nedre plan så är det som att gå i klister, medan övre plan så är det helt normalt. Har också det problemet i en affär i solitude (strax efter ingången till solitude) och nån mer stans jag inte minns namnet på. Det är dom ställena jag hittat än så länge
Ja, typ hacka...precis som du säger, det är som att gå i klister.
Det intressanta är som sagt att det försvinner ifall jag tabbar ur och sen går in igen.
Loxus är inte uppkopplad
2014-03-03, 21:36   #4357

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ja, typ hacka...precis som du säger, det är som att gå i klister.
Det intressanta är som sagt att det försvinner ifall jag tabbar ur och sen går in igen.
Vad har du för grafikkort? ifall det är nåt med drivrutinen som kan strula till det. Jag har märkt att där det segar för mig är det lite lägre i tak (kan vara inbillning dock)

Edit:
Vet inte hur länge ni har haft Skyrim, men när spelet var nytt så mötte jag ett Water Troll som var transparent som vatten, men har bara sett trollet en eller två gånger och det var när jag var på väg mot Markarth fast lite vid sidan om vägen.Troligtvis har Bethesda patchat bort det. Har ingen bild på trollet heller

Senast redigerad av AMD-FX 2014-03-04 klockan 16:52.
2014-03-04, 18:59   #4358

Loxus

Medlem

Loxuss avatar

Citat:
Vad har du för grafikkort? ifall det är nåt med drivrutinen som kan strula till det. Jag har märkt att där det segar för mig är det lite lägre i tak (kan vara inbillning dock)

Edit:
Vet inte hur länge ni har haft Skyrim, men när spelet var nytt så mötte jag ett Water Troll som var transparent som vatten, men har bara sett trollet en eller två gånger och det var när jag var på väg mot Markarth fast lite vid sidan om vägen.Troligtvis har Bethesda patchat bort det. Har ingen bild på trollet heller
Det segar för mig i städer och outdoors, aldrig inne nånstanns.
Har ett GTX 680.
Loxus är inte uppkopplad
2014-03-04, 23:19   #4359

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Det segar för mig i städer och outdoors, aldrig inne nånstanns.
Har ett GTX 680.
När jag spelade med mitt andra kort som inte är så kraftfullt så var det tvärt om. Då flöt det på utomhus men segt som sirap inne i husen. De problem jag har med R9 290 4GB VRAM inomhus fanns inte med mitt gamla Sapphire HD5870, men då körde jag bara med high settings tack vare 1GB VRAM, nu kör jag med Ultra
2014-03-05, 12:04   #4360

Freddemann

Medlem

Registrerad: mar 2012

Har fastnat i detta spel igen, försöker köra som något form av battle mage alá morrowind.
Försöker dock också hitta någon mod som gör att man kan köra spellen som gör att man kan flytta sig snabbt som fladdermöss i människoform. Och helst utan att ha varit vampyr.
Någon som vet om någon sådan mod där ute?
Freddemann är inte uppkopplad
2014-03-05, 12:18   #4361

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Plats: Falun/Långsele/Tamriel

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Freddemann Visa inlägg
Har fastnat i detta spel igen, försöker köra som något form av battle mage alá morrowind.
Försöker dock också hitta någon mod som gör att man kan köra spellen som gör att man kan flytta sig snabbt som fladdermöss i människoform. Och helst utan att ha varit vampyr.
Någon som vet om någon sådan mod där ute?
I det här packet finns en alteration spell som man rör sig mycket snabbare med. Kommer inte ihåg va den hette men jag använde den hela tiden när jag körde mage.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16225/?

Edit: Med "snabbt som fladdermöss" menar du att du ska flyga också eller vad?

Senast redigerad av Tinardirith 2014-03-05 klockan 14:11.
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Corsair Vengeance LP Blue 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Platta: Nexus 7 16GB Ljud: Logitech Z-906 || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30
Tinardirith är inte uppkopplad
2014-03-05, 18:37   #4362

Freddemann

Medlem

Registrerad: mar 2012

Citat:
I det här packet finns en alteration spell som man rör sig mycket snabbare med. Kommer inte ihåg va den hette men jag använde den hela tiden när jag körde mage.
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16225/?

Edit: Med "snabbt som fladdermöss" menar du att du ska flyga också eller vad?
Jag menar väl egentligen som den spell/power man får som heter Bats.
Freddemann är inte uppkopplad
2014-03-07, 00:40   #4363

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Hur gör man om man blir ovän med sin followers? Jag hade magen från Riften som follower. Det han gjorde var att han blockerade dörrporten när jag skulle stänga en dörr så jag slog till han och då blev han givetvis arg och skulle döda mig. Jag lyckades fly en bit utanför Whiterun, sedan kom han där utan att attackera mig, så jag trodde det var lugnt igen. När vi gick tillbaka mot Whiterun så såg jag några banditer som jag skulle ta livet av. När jag skulle kasta mina spells så drog min follower också upp sina lightspell som jag trodde var för banditerna, men istället så dödade han mig, va fan tänkte jag, det var visst inte helt bortglömt Nu ska jag börja om igen men utan follower då man inte kan lita på dem. Det blir mycket tuffare utan medhjälpare, men jag gör ett försök
2014-03-07, 00:44   #4364

Damodred

Medlem

Testa att byt cell, åtminstone kör en laddningsscen.
Alternativet om du får en aggressiv rackare efter dig är att klappa till en vakt eller liknande så du får en bounty och betalar av den. Då ska det nollställas igen. Med lite tur.
2014-03-07, 00:46   #4365

waspen123

Medlem

waspen123s avatar

Registrerad: aug 2011

Citat:
Hur gör man om man blir ovän med sin followers? Jag hade magen från Riften som follower. Det han gjorde var att han blockerade dörrporten när jag skulle stänga en dörr så jag slog till han och då blev han givetvis arg och skulle döda mig. Jag lyckades fly en bit utanför Whiterun, sedan kom han där utan att attackera mig, så jag trodde det var lugnt igen. När vi gick tillbaka mot Whiterun så såg jag några banditer som jag skulle ta livet av. När jag skulle kasta mina spells så drog min follower också upp sina lightspell som jag trodde var för banditerna, men istället så dödade han mig, va fan tänkte jag, det var visst inte helt bortglömt Nu ska jag börja om igen men utan follower då man inte kan lita på dem. Det blir mycket tuffare utan medhjälpare, men jag gör ett försök
Haha! Aldrig hört talas om men lät lite kul Själv har jag död på alla mina followers, är det inte jag själv som råkar döda dom så dör dom av de vi möter..

Än så länge har 2 merc's samt lydia och archer killen från riverwood dött för mig, är lvl 5

Förstår inte hur heller! Kör en destruction mage (heavy armor) och är rätt så jävla OP för den delen, men dom dör ändå! xD
| Intel i5-4670K @Stock w/ MSI Z87-G45 Gaming | Noctua NH-D14 | XFX Radeon HD7850 2gb @ 920/1255mhz | 8gb DDR3 Corsair Vengence @ 1600mhz | Corsair HX 750w Nätagg 80+ Gold | NZXT H2 Chassi | Kingston SSD Now! 120gb | Western Digital Black 7200rpm 64mb Cache | Mods: Sidofläkt ^-^ PCI-E ljudkort köpes! Eller externt.
waspen123 är inte uppkopplad
2014-03-07, 00:46   #4366

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Damodred Visa inlägg
Testa att byt cell, åtminstone kör en laddningsscen.
Alternativet om du får en aggressiv rackare efter dig är att klappa till en vakt eller liknande så du får en bounty och betalar av den. Då ska det nollställas igen. Med lite tur.
Ok, men då dödar inte vakten mig?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av waspen123 Visa inlägg
Haha! Aldrig hört talas om men lät lite kul Själv har jag död på alla mina followers, är det inte jag själv som råkar döda dom så dör dom av de vi möter..

Än så länge har 2 merc's samt lydia och archer killen från riverwood dött för mig, är lvl 5

Förstår inte hur heller! Kör en destruction mage (heavy armor) och är rätt så jävla OP för den delen, men dom dör ändå! xD
Dom har en jäkla förmåga att springa i vägen ja. Är man magiker med fireball så är det stor risk att sin egen follower stryker med. Det bästa är om man har en annan typ magiker eller bågskytt som inte är close combat, då är det större chans att man får behålla sin follower levande. Jag vet inte, men bågskytten från Riverwood måste ha en bug. Han kan ju inte hela sig efter det att han tagit skada. Nu har jag dock inte kollat om felet är åtgärdat i nyare UOP. Jag kör också en mage med heavy armor då robes är totalt kasst utan som helst skydd mot pilar eller slag. Det finns i och sig magiska skydd, men dessa är ju bara temporärt. Det är ju jobbigt att stå och kolla om det slutat vara aktivt

Senast redigerad av AMD-FX 2014-03-07 klockan 00:58.
2014-03-07, 00:58   #4367

Damodred

Medlem

Nej vakten ska "ta dig tillfånga" så att säga om du inte har en bounty på flera tusen. Då är det kill on sight som gäller.
Yield gör man genom att blockera och sätta tillbaka sina vapen tror jag. Det var enklare i Oblivion när ma n bara tryckte på Alt...
2014-03-07, 00:59   #4368

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Nej vakten ska "ta dig tillfånga" så att säga om du inte har en bounty på flera tusen. Då är det kill on sight som gäller.
Yield gör man genom att blockera och sätta tillbaka sina vapen tror jag. Det var enklare i Oblivion när ma n bara tryckte på Alt...
Om man är magiker är det svårt Jag har ju varken sköld eller vapen. Jo det var lättare i Oblivion, det håller jag med om
2014-03-07, 01:01   #4369

Damodred

Medlem

blir du aldrig sugen på att komma längre i spelet?
2014-03-07, 01:04   #4370

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
blir du aldrig sugen på att komma längre i spelet?
har enorma krav vettu
2014-03-07, 01:07   #4371

Damodred

Medlem

haha har förstått det men...jag hade ju velat se Skyrim också Vad kör du på för svårighetsgrad?
2014-03-07, 03:22   #4372

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
haha har förstått det men...jag hade ju velat se Skyrim också Vad kör du på för svårighetsgrad?
Maxixmum som är Legendary. Kör också med Skyrim Immersive Creatures, även där på högsta (finns separat inställning för det i modden) Fick slåss mot 16 vargar (tror jag det var). Såg för ett tag sedan ett helt nytt monster jag aldrig sett förut och han skickade en lighting spell som tog mitt liv på ett försök. Jag gör ett stort misstag att enbart satsa på mana det första jag gör för att kunna kasta högre spells, men då dör man väldigt lätt som sagt . Hatar Ferocious Snow Wolves och Feral Snow Wolves då deras bett är overrated utan tvekan. Trots heavy armor så biter dom ihjäl en på ett bett

En annan mod har satt mitt jumping skills till 76 (antar att det är 76% av 100) vilket gör att jag har svårare att klättra och blir därmed ett lättare byte för attackerande fiender/djur

Edit:
Det finns en nackdel med att vara mage och det är man möter förr eller senare en som kallar sig Challenger (oftast i städer) som man ska döda eller bli dödad som vill visa vem som är den bästa magen i Skyrim. Jag har inte dött än men hatar att möta honom eftersom du har inget val när du träffar honom. Någon som vet om man behöver stöta ihop med såna där utmanare fler än en gång?

Edit:
Min Fire Atronach dödade Challenger. Hoppas jag får vara i fred nu

Senast redigerad av AMD-FX 2014-03-08 klockan 13:47.
2014-03-28, 17:42   #4373

Tinardirith

Medlem

Tinardiriths avatar

Plats: Falun/Långsele/Tamriel

Registrerad: jul 2011

Ett shout-out! Skyrim Legendary Edition går för ~130:- just nu på GMG ( - 40%) Gäller under den här helgen.

Prenumererar man på GMGs nyhetsbrev har man dessutom fått en voucher för ytterligare 20% rabatt! Men det vet ni ju som fått det Annars är det ett tips till er andra att checka in er på det så att ni får sånt här.
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Corsair Vengeance LP Blue 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Platta: Nexus 7 16GB Ljud: Logitech Z-906 || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30
Tinardirith är inte uppkopplad
2014-03-29, 12:30   #4374

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Nu kör jag mage High Elf och gått ner från Legendary till Master då Legendary är lite för svårt, men det känns som jag sagt i modtråden alldeles för lätt nu när jag vant mig med Legendary level. Jag satsar enbart på liv och ingen magica (till en början) för överlevnaden skull. Det funkar riktigt bra då varje gång man från Novice, Expert m.m. så halveras mana konsumtionen för varje svårighetsgrad, samt att jag har ett halsband som ger 30 extra mana. Har Lydia med gigantklubban som medhjälpare och en conjured Skeleton Mage som är riktigt bra att ha som medhjälpare
2014-04-01, 18:46   #4375

Crentus

Medlem

Registrerad: jan 2013

Citat:
Nu kör jag mage High Elf och gått ner från Legendary till Master då Legendary är lite för svårt, men det känns som jag sagt i modtråden alldeles för lätt nu när jag vant mig med Legendary level. Jag satsar enbart på liv och ingen magica (till en början) för överlevnaden skull. Det funkar riktigt bra då varje gång man från Novice, Expert m.m. så halveras mana konsumtionen för varje svårighetsgrad, samt att jag har ett halsband som ger 30 extra mana. Har Lydia med gigantklubban som medhjälpare och en conjured Skeleton Mage som är riktigt bra att ha som medhjälpare
Hur får man tag på skeleton mage?

Själv kör jag Breton archery/conjuration. Oerhörd skada när man väl får Bound bow och lite enchantments. Det ser snyggt ut också.
Sony Vaio Pro 13 i5 8gb RAM 256gb SSD
Crentus är inte uppkopplad
2014-04-01, 19:55   #4376

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Crentus Visa inlägg
Hur får man tag på skeleton mage?

Själv kör jag Breton archery/conjuration. Oerhörd skada när man väl får Bound bow och lite enchantments. Det ser snyggt ut också.
Antingen så får du öka conjuration i level och köpa en bok i Winterhold, alternativt öster om Whiterun finns en kulle med en standing stone som vaktas av en mage. The Ritual Stone heter stenen. På backen där ligger en spellbok. Man kan få Warrior, Archer eller Magen som jag fick, obs detta är slumpvis vilken man får. Magen är klart bästa av de tre som i sin tur conjurar fram en Fire Atronach. Om du vill öka level snabbt ska du skaffa dig en Muffle spellbok från Farengar. I början ökar det en level för varje kast man gör, efter det så får man kasta fler gånger ju högre upp i level man kommer. Muffle är den snabbast ökande spellen tror jag

Jag har ju en del moddar installerat så jag är inte säker på om det ligger en bok där som standard eller om det är en mod som lagt dit den där. Du kan ju kolla i alla fall
2014-04-03, 08:35   #4377

Crentus

Medlem

Registrerad: jan 2013

Citat:
Antingen så får du öka conjuration i level och köpa en bok i Winterhold, alternativt öster om Whiterun finns en kulle med en standing stone som vaktas av en mage. The Ritual Stone heter stenen. På backen där ligger en spellbok. Man kan få Warrior, Archer eller Magen som jag fick, obs detta är slumpvis vilken man får. Magen är klart bästa av de tre som i sin tur conjurar fram en Fire Atronach. Om du vill öka level snabbt ska du skaffa dig en Muffle spellbok från Farengar. I början ökar det en level för varje kast man gör, efter det så får man kasta fler gånger ju högre upp i level man kommer. Muffle är den snabbast ökande spellen tror jag

Jag har ju en del moddar installerat så jag är inte säker på om det ligger en bok där som standard eller om det är en mod som lagt dit den där. Du kan ju kolla i alla fall
Efter lite snabbt googlande hittade jag modden på nexus. Muffle är väl illusion? Jag brukar spamma Bound sword nära ett par arga valrossar för att levla upp conjuration.
Sony Vaio Pro 13 i5 8gb RAM 256gb SSD
Crentus är inte uppkopplad
2014-04-03, 12:04   #4378

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Crentus Visa inlägg
Efter lite snabbt googlande hittade jag modden på nexus. Muffle är väl illusion? Jag brukar spamma Bound sword nära ett par arga valrossar för att levla upp conjuration.
Ja, Muffle är illusion. Jag brukar använda illusion för att få fienden att attackera sina egna vilket kan vara bra om det är många och starka banditer eller stor vargflock

Senast redigerad av AMD-FX 2014-04-03 klockan 12:23.
2014-04-04, 03:01   #4379

Damodred

Medlem

låter sjukt men tog precis bort 8gb av save filer...

har börjat på Hanging Gardens of Babylon questet, problemet är att vakterna i Markath har skjut först fråga sen på mig då jag vägrar göra questet i fängelset
2014-04-04, 03:57   #4380

AMD-FX

Medlem

AMD-FXs avatar

Citat:
låter sjukt men tog precis bort 8gb av save filer...

har börjat på Hanging Gardens of Babylon questet, problemet är att vakterna i Markath har skjut först fråga sen på mig då jag vägrar göra questet i fängelset
8gb!! en massa backuper som inte syns i savelistan
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb