Citat:
Ursprungligen inskrivet av
TiasE
Generellt sett så är hatet mot EA just för att de förstör massa franchises och lägger microtransactions på saker som bör vara gratis när man väl köpt ett spel samt orimliga DRM (t.ex Spore för några år sedan).
Hatet mot Origin uppstod väl när det uppdagades att det sökte igenom filer som det inte har nånting att göra med.
Kommer ihåg när Steam släpptes, vara samma typ av hat mot den tjänsten när den kom, mest för att den inte funkade dock.. personligen testade jag Steam när det kom och sen höll jag mig borta i 8 år innan jag gav det en ny chans just för att det funkade så jävla dåligt, orsakade krasher och tvingade fram en ominstallation av mitt OS.
Okej sjyst för svaret. kör inte google med samma sak?
Förstår att köpa upp små företag och sedan mjölka dem till sista droppen inte kanske ser så vänligt ut
men affärsvärlden har väl i de stora hela sett likadant ut sen tidernas begynnelse.
jag läste i ett annat forum nu då skrev en kille en bra sak.
"Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas, detta enskilda hat mot någon eller något. Inom spelvärlden handlar det mycket om nostalgi, människor lär sig älska vissa spel när de växer upp och när de blir besvikna på uppföljare eller detaljer i dessa så tar de ut det över den som de tror är orsaken till det. Ofta är det väldigt missriktat och ologiskt. De gillar skylla på "stora onda företagen", det är enklaste förklaringen."
btw, så kallade "microtransactions" som du nämnde. Jag personligen diggar inte "extra kostnader" för ett redan betalt spel. Men i det stora hela kanske det är dom intäkterna som driver företagen framåt ytterligare?
Gillar att vara öppen för förslag.