Era karaktärer i Skyrim

Permalänk

Era karaktärer i Skyrim

Tjena alla Skyrim-lirare! Jag tänkte göra en tråd här där folk gärna får skriva lite om hur de väljer att spela sina karaktärer då det kan vara en väldigt bra inspirationskälla för andra läsare!

Ni får gärna skriva varför ni kör med just den spelstilen. Ex. vad var det som fick dig till att låta din wood elf ta upp kampen med just en båge och restoration?

Själv så sitter jag i en sån jobbig sits att jag har beslutsångest över hur min spelstil ska bli(alltid haft det här problemet i Elder Scrolls-serien xD) så det slutar bara upp med att jag sitter och producerar en halv armé som jag sen sitter och roterar genom. Men den här gången så skulle jag gärna vilja kunna gå pang på rödbetan och finna en tilltalande spelstil snarast så jag verkligen kan börja ta itu med lite drakdräperi!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Avstängd

Spelstil: Magi med Enhands-svärd, och ibland två-hands svärd/yxa. Conjurer samt Destruction är main prioritet.
Varför? Gandalf! Svärd och stav, mäktigt! Och ibland så skriker man lite: UNLIMITED POOWWWWEER! När man kör Dualwield, Stav och Magi!

Dock ser man väl inte ut som någon stavbärare eller magiker. Då man har ett Quiver med pilar i på ryggen och ett maffigt svärd.

(Hatar verkligen skuggorna i Skyrim)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Kör en khajiit med båge. Archery, sneak och lockpick'ing är det jag satsat på hittils. Ska försöka öka på pickpocket lite också, har läst att det tydligen ska vara ett bra sätt att snabbt få ihop pengar för att köpa training. Sedan kan man pickpocketa tillbaka pengarna och köpa training igen.

En bild:

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Fan gick jag in här för. längtar bara mer efter det..
bara 20% kvar nu........

Permalänk
Medlem

darkelf med enhands och destruktion, känns ju som ett vinande koncept med eldtålig alv när det sprutas eld lite varstans hela tiden, i form av fällor och drakar.

restoration för helning, ska väl titta lite på conjuration mm, ifall man kan slippa mecka med lockpickers.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Kör en Nord med svärd/mace och sköld, samt lite pilbåge.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Kör Nord som ser.. minst sagt galen ut, dualwieldar yxor

Men jag kan inte spela för att det vägrar ladda mina save Fun times

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag kör en typisk dark elf, alltså en sneaky jävel med light armor, enhandssvärd och destruction

Vet inte varför, det bara blev så. Jag ville inte spela min typiska wood elf bågskytt/tjuv, men heller inte byta spelstil helt och hållet. Sen gillar jag hela konceptet med dark elves, de känns så mystiska och genom-coola på något sätt :>

blacksmith är han också förresten, har nyss kommit över 30 smithing så nu ska han få sig lite fina Elvengrejer istället för den gamla leather-kostymen.

btw, om mn inte är nöjd med sitt val men inte orkar starta från scratch så går det att ta fram rasväljaren genom konsolen.. jag vet dock inte om skills, perks osv sparas så gör en ordentlig save först.

Permalänk
Medlem

Imperial med mage som stjärntecken.
Första hand lägger jag fokus på magier. Kör till 80% med one handed sword och sedan fire spell i vänstra handen. Och när livet tryter så lägger jag healing spell på båda händerna, springer lite samtidigt som jag healar mig.
Kör just nu med Bound sword, alltså spell som ger mig ett svärd i 120 sekunder.
Annars är det light armors eller robes som gäller.

Bilden är någon timme gammal men stuket på henne är ungefär desamma.

Edit: Alltid innan kört som dark elf i TES spelen just för det är den enda rasen som sett "vettig" ut enligt mig och imperials kändes smålovande, kanske lite trista men tycker jag vart nöjd med min karaktär så. Och svärd i ena handen och magier i andra men med störst fokus på magier kändes nästan självklart för mig, alltid lirat warrior/knight innan men det nya dual weld systemet är så jäkla bra så jag älskar det.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av dagbro:

Jag kör en typisk dark elf, alltså en sneaky jävel med light armor, enhandssvärd och destruction

Vet inte varför, det bara blev så. Jag ville inte spela min typiska wood elf bågskytt/tjuv, men heller inte byta spelstil helt och hållet. Sen gillar jag hela konceptet med dark elves, de känns så mystiska och genom-coola på något sätt :>

blacksmith är han också förresten, har nyss kommit över 30 smithing så nu ska han få sig lite fina Elvengrejer istället för den gamla leather-kostymen.

btw, om mn inte är nöjd med sitt val men inte orkar starta från scratch så går det att ta fram rasväljaren genom konsolen.. jag vet dock inte om skills, perks osv sparas så gör en ordentlig save först.

Det där lät ju faktiskt inte alls dumt med din DE!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Nord i lätt rustning som på grund av sitt dåliga öga helst smyger och använder pilbåge första hand, men när det är dags för närstrider så åker de dubbla yxorna fram!

Wotan

Permalänk
Medlem

Själv kör jag dark elf. Alltid lirat stealth i tidigare elder scrolls spel, men ville prova på magi lite nu. Och dessa var en blandning mellan stealth och magi så tyckte det lät bra. Kör med både båge och magi, samt att jag pickpocketar och låser upp en del dörrar. Bågen åker fram när det är långt avstånd till fienden sen bytar jag till destruction etc när det är närstrid.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

En nord ''warrior'' med 1h/sköld som jag har skillat i One Hand/Smithing/Blocking/Heavy Armor (den ordningen). Kanske inte så orginellt, men jag har alltid gillat 1h/sköld, och det verkar bara naturligt att välja en Nord, hehe.

Så använder jag lite bågar ibland när jag ska döda något riktigt stort... för då får man oftast lägga benen på ryggen.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Nord "Warrior" med. Använder mest dubbla Yxor. Har skillat i: One Hand/Smithing/Heavy Armor/Restoration/Lockpick.

Använder sällan pilbågar, men det händer.

Edit: Hyffsat aktuell bild: http://osny.myftp.org/filez/shit/skyrim/TESV%202011-11-14%2020-15-01-28.png

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Här är min level 22 Imperial. Har sattsat på 1-hand, heavy armor, restoration och smithing än så länge. Någon sort battlemage eller spell sword. Kör oftast med svärd, selfheal och wards. Slänger ibland upp min sköld och kan ibland slänga en eldboll eller två.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

En nord iförd fullt Daedric set (Heavy armor) och kör dual Dadric sword som melee och kör med båge på långt avstånd. Använder även destructionbaserade magier lite då och då Ska även nämnas att min nord är blond, blåögd och är stor som ett hus.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Började med en Dark Elf Sneaking Archer/Dual Wield fast tröttnade på de och har börjat om som en High Elf Destruction/Conjurer.

Funderar på om jag ska köra med en conjured svärd i 1h eller köra 2st Frost Spikes i händerna.

Åsikter?

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

Har alltid kört Dark Elf i TES spelen så det blev en igen. Det blev light armor för heavy armor är för tungt och det segar ner en, jag vill ju vara snabb i strid. Sedan så kör jag dual-wield (svärd & yxa) eller svärd och magi. De magier som jag använder är restoration, destruction och conjurtion. Utöver detta så är jag även en varulv.

Anledningen till att jag är Dark Elf är att jag alltid har kört det i tidigare TES spel och jag tycker att de är "jack of all trades". Sedan så vill jag vara snabb på foten i strid så det fick bli light armor. Huvudorsaken till att jag kör dual-wield är att jag vill testa det men även för att vara så farlig som möjligt.

Här är en bild på min lvl 21 Dark Elf, Dahqir.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Lvl 19, Archer, Sneak, Light Armor.

Ville ta bilden i min grotta " House ". Men det kan nog spoila en del

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

ops

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Redguard med dual-weild, smithing och enchanting. Köttar ner folk riktigt snabbt nu med dubbel power-attack. Dock kör jag inga ranged perks alls vilket är lite av ett problem mot drakar. Brukar vänta tills han ger sig på min follower och sedan kötta gärnet, sen en shout, kötta igen, sen fram med en liten familiar och kötta igen. Sen är det bara kuta järnet runt närmsta hörn. Rekommenderar alla att köra på "Master"-nivå. Spelet är så sjukt mycket bättre om man är lite rädd! Ikväll blir det till att levla upp smithing några steg till och göra en hel ebony-rustning!

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Orc med ett stort skyforge greatsword. Hjälm med horn är självklart. Bild kommer ikväll

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

http://farm7.static.flickr.com/6106/6339839407_301e838964_b.j...

http://farm7.static.flickr.com/6040/6340588678_1ee9079f42_b.j...

Lvl 19, Archer, Sneak, Light Armor.

Ville ta bilden i min grotta " House ". Men det kan nog spoila en del

Var köper man den där hästen? Eller är det nått quest av nå slag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Redguard med dual-weild, smithing och enchanting. Köttar ner folk riktigt snabbt nu med dubbel power-attack. Dock kör jag inga ranged perks alls vilket är lite av ett problem mot drakar. Brukar vänta tills han ger sig på min follower och sedan kötta gärnet, sen en shout, kötta igen, sen fram med en liten familiar och kötta igen. Sen är det bara kuta järnet runt närmsta hörn. Rekommenderar alla att köra på "Master"-nivå. Spelet är så sjukt mycket bättre om man är lite rädd! Ikväll blir det till att levla upp smithing några steg till och göra en hel ebony-rustning!

Master-nivå med en del klasser är ju rätt omöjligt. Klarar knappt adept med mina Sneak Archer, hahaha. Hur fan tänkte jag?

Permalänk
Medlem

Kör som Nord, kändes som en bra början, Warrior, 2h svärd/Yxa, lite smithing på det med heavy armor. Men det blir nog att man kör en liten magiker snart, eller något sneakigt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Handa:

Master-nivå med en del klasser är ju rätt omöjligt. Klarar knappt adept med mina Sneak Archer, hahaha. Hur fan tänkte jag?

Oj! Har inte testat att köra archery alls. Tänkte testa en sneaky-snubbe efter den jag kör nu och försöka enchanta fortify archery på så många prylar som möjligt. Känns som det ihop med andra archery-perks borde kunna göra en hel del skada. Men om en pil gör ungefär lika mycket skada som ett normalt slag med ett av mina enhandsvapen så fattar jag att det är sjukt svårt. Tar sån jäkla tid att ladda om.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Oj! Har inte testat att köra archery alls. Tänkte testa en sneaky-snubbe efter den jag kör nu och försöka enchanta fortify archery på så många prylar som möjligt. Känns som det ihop med andra archery-perks borde kunna göra en hel del skada. Men om en pil gör ungefär lika mycket skada som ett normalt slag med ett av mina enhandsvapen så fattar jag att det är sjukt svårt. Tar sån jäkla tid att ladda om.

Insåg nyligen att man kunde ha Merc också som tankar åt en, ska testa senare och se om det fungerar bättre då men gör faktiskt väldigt lite skada. Dock har jag ju satsat mycket på sneak och lockpicking också annars hade jag väl antagligen gjort mer med bågen.

Permalänk

Argonian, rebell, melee/mage/range. Speccat sneak, heavy armor och archery mest, plus lite annat.

Sista bilden har jag steel plate armor

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Spelar någon form av hunter där jag skillar upp Sneak, One-Handed, Light Armor, och Archery. För att bli så mycket survivalinriktad som möjligt. Planerar att börja lvla upp Alchemy, Enchanting och Blacksmithing för att kunna bli ännu mer overpowered mot drakar än vad man redan är (syftar på dragonrend shoutet).

Permalänk
Medlem

Dark Elf! Speccat Sneak, Archery och lite One-handed.

Springer runt med båge ända tills närstrider kommer, då shoutar jag OSTKAKA och drar svärd och yxa.