Verktyg Visningsval
2011-11-16, 18:19   #1

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2010

Hur blir man av med vampyr tjollret?

Hej, har en liten fråga till er som är mer inne på skyrim än mig själv. Är nämligen så att jag har tydligen dragit på mig Sanguinare Vampiris från när jag var nere i Broken Fang Cave. Ovetande av detta så har jag sprungit runt och tydligen blivit vampyr. Nu kan jag inte springa under dagtid och folk tjöttar på mig att jag är blek... finns det något sätt som man kan få bort detta?
fnikanor är inte uppkopplad
2011-11-16, 18:21   #2

muzzi

Medlem

muzzis avatar

Registrerad: okt 2005

Konstigt nog fick jag upp ett youtube klipp i rekommenderat på min sida med just detta.

Spoiler:
muzzi är inte uppkopplad
2011-11-16, 18:42   #3

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

YES!!!! Tack ska fara dit nu. Tydligen så ska man skaffa en black soul gem så ska det fixa sig. Tack btw
2011-11-16, 18:46   #4

twit

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2005

Jag blev smittad och av med smittan inom några timmar redan tidigt, sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut, så den delen slipper du kanske inte undan.
2011-11-16, 19:34   #5

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

hmm a men så länge jag kan bli av med vampyr tjollret, vill ju vara varulv o äga rarruuu
2011-11-17, 22:12   #6

Fawkes

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twit Visa inlägg
Jag blev smittad och av med smittan inom några timmar redan tidigt, sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut, så den delen slipper du kanske inte undan.
Har du testat att använda en shrine i valfritt tempel? Brukar fixa vanliga sjukdomar.
2011-11-18, 01:19   #7

bratalix

Medlem

Plats: Lund

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fawkes Visa inlägg
Har du testat att använda en shrine i valfritt tempel? Brukar fixa vanliga sjukdomar.
Det funkade inte för mig iaf
bratalix är inte uppkopplad
2011-11-18, 01:27   #8

Juggernawt

Medlem

Juggernawts avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2010

Shrine eller Cure Disease funkar bara innan man förvandlats 100% till vampyr. Sedan är det bara det questet som gäller.
2011-11-18, 01:37   #9

Grumie

Medlem

Registrerad: aug 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fnikanor Visa inlägg
Hej, har en liten fråga till er som är mer inne på skyrim än mig själv. Är nämligen så att jag har tydligen dragit på mig Sanguinare Vampiris från när jag var nere i Broken Fang Cave. Ovetande av detta så har jag sprungit runt och tydligen blivit vampyr. Nu kan jag inte springa under dagtid och folk tjöttar på mig att jag är blek... finns det något sätt som man kan få bort detta?
Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(
Chassi: Cooler Master CM690 II Advanced MB: MSI Z68A-GD65 RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 8GB CL8 CPU: Intel i7-2600k GPUS: XFX Black Edition 7970 SDD: Corsair F-Series GT 120GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB Ljudkort: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series PSU: Newton R3 1000W Skärm: Samsung S23A700D Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Sennheiser PC360
Grumie är inte uppkopplad
2011-11-18, 01:42   #10

KKay

Medlem

KKays avatar

Plats: Umeå

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Grumie Visa inlägg
Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(
När du väl stöter på en vampyr så ska du låta vampyren attackera dig
2011-11-18, 01:42   #11

jonazz

Medlem

jonazzs avatar

Plats: GBG o STHLM

Registrerad: sep 2004

Citat:
Du ska låta vampyrerna slå dig tillräckligt tills du får smittan jag fick också smittad ovetandes och fick göra questet. Sök på vampires på google och skyrim så hittar du säkert till skyrim wiki och där säger de var det finns vampyrer.
2011-11-30, 19:33   #12

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

Citat:
Min en quest på du ska slakta några vampyrer i en grotta. Minns inte vad staden heter. Tror att det var i Morthal.
2011-11-30, 19:39   #13

KKay

Medlem

KKays avatar

Citat:
Min en quest på du ska slakta några vampyrer i en grotta. Minns inte vad staden heter. Tror att det var i Morthal.
I Solitude finns en sådan quest. Men det viktiga är att låta sig bli attackerad av vampyrerna för att ha en chans att bli smittad.
2011-11-30, 19:55   #14

Gottson

Medlem

Gottsons avatar

Plats: Lund

Registrerad: apr 2010

Citat:
Finns ett quest i Morthal när du stöter på en liten spökflicka i ett uppbrunnet hus. Gör du det så kommer du stöta på en vampyr, det går snabbt
| Silverstone Temjin mATX | i5 2500k | Cooler Master Hyper 212 Plus | Asus Maximus V Gene | Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | ASUS Radeon R9 280X DirectCU II 3GB | Windows 8.1 64bit | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Spinpoint F3 | Newton R2, 650W | Dell U2412M |
Gottson är inte uppkopplad Folding
2011-11-30, 21:05   #15

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twit Visa inlägg
sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut
Undrar om inte de är sponsrade av hon som säljer potions.
Buio är inte uppkopplad
2011-12-01, 16:51   #16

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2003

Alla man träffar säger typ "are you sick, you don't look so good" eller nått i den stilen, men jag har hinkat cure decease, healat och sprungit och dragit på mig massa blessings osv, jag har inte fått upp texten att jag är på väg att bli vampyr, (kör ranged attack) och det syns inget i active effects, vad menas med detta? att man inte käkar eller sover?
1: Intel Core i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x Windforce 7970 OC 3GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | Samsung LE40C655 40" | BenQ W1070 135" | Pioneer HTP-070 5.1 | Windows 8.1 Pro x64
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 8.1 x64 |
Dalton Sleeper är inte uppkopplad
2011-12-01, 16:53   #17

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

Citat:
Wow att ni kunde läsa detta inlägget är ett under XD
2011-12-01, 16:55   #18

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper Visa inlägg
Alla man träffar säger typ "are you sick, you don't look so good" eller nått i den stilen, men jag har hinkat cure decease, healat och sprungit och dragit på mig massa blessings osv, jag har inte fått upp texten att jag är på väg att bli vampyr, (kör ranged attack) och det syns inget i active effects, vad menas med detta? att man inte käkar eller sover?
Det var samma sak för mig. Drog också på mig en hel del blessing. Men för mig var det försent. Efter ett tag så slutade jag kunna få upp stammina under dagtid när jag var ute osv.
2011-12-01, 17:00   #19

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2003

Citat:
Det var samma sak för mig. Drog också på mig en hel del blessing. Men för mig var det försent. Efter ett tag så slutade jag kunna få upp stammina under dagtid när jag var ute osv.
Hm, jag är dock snart level 40 och det var länge sedan det började... jag ahr passat mig riktigt noga i alla vampire caves pga detta. Har också möjligheten att bli werewolf vilken sekund som helst men låter den questen ligga tills vidare. Min elf ser lite tokig ut men jag ser inga drag av vampyr som i oblivion, kan det vara en bugg? Det verkar som man inte kan bli well rested nu även om man slaggar i 24 tim :S
1: Intel Core i7-3930K | 32GB Corsair Dominator GT | Asus Rampage IV Extreme x79 | 2 x Windforce 7970 OC 3GB | 2 x Samsung Pro 840 512GB | Corsair AX1200i | Samsung LE40C655 40" | BenQ W1070 135" | Pioneer HTP-070 5.1 | Windows 8.1 Pro x64
2: Intel Core i7-4700HQ | 32GB RAM | Intel HM87 Express | GTX 780M | 17" | Windows 8.1 x64 |
Dalton Sleeper är inte uppkopplad
2011-12-01, 18:20   #20

KKay

Medlem

KKays avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper Visa inlägg
Hm, jag är dock snart level 40 och det var länge sedan det började... jag ahr passat mig riktigt noga i alla vampire caves pga detta. Har också möjligheten att bli werewolf vilken sekund som helst men låter den questen ligga tills vidare. Min elf ser lite tokig ut men jag ser inga drag av vampyr som i oblivion, kan det vara en bugg? Det verkar som man inte kan bli well rested nu även om man slaggar i 24 tim :S
Har för mig att jag såg någon beskriva samma problem här på Swec, tror det var en bugg. Du kan ju testa söka, det låter iaf som att det skulle vara en bugg.
2011-12-02, 09:42   #21

Yakolev

Medlem

Plats: Märsta

Registrerad: feb 2006

Man kan även bota vampyrism genom att bli en varulv. Och är man engång botad ifrån vampyrism kan man inte bli vampyr igen.
2011-12-02, 09:44   #22

Lösbonde

Medlem

Registrerad: maj 2006

Citat:
hmm a men så länge jag kan bli av med vampyr tjollret, vill ju vara varulv o äga rarruuu
Varulv är lite av en besvikelse för mig..armorn försvinner o allt skit.. så jobbigt liksom.
2011-12-02, 10:26   #23

Bean

Medlem

Beans avatar

Plats: Någon stad i sverige

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lösbonde Visa inlägg
Varulv är lite av en besvikelse för mig..armorn försvinner o allt skit.. så jobbigt liksom.
Tycker det samma,och så kan man inte plocka upp något eller loota och så speciellt stark är den inte heller så jag tog bort det ganska snabbt för man vill ha resting bonus.
Bean är uppkopplad nu
2011-12-03, 02:13   #24

fnikanor

Medlem

fnikanors avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bean Visa inlägg
Tycker det samma,och så kan man inte plocka upp något eller loota och så speciellt stark är den inte heller så jag tog bort det ganska snabbt för man vill ha resting bonus.
Det ända som jag tycker vad synd var just att man inte kan loota. Tycker annars att den är as bra.
2011-12-03, 12:32   #25

KKay

Medlem

KKays avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Yakolev Visa inlägg
Man kan även bota vampyrism genom att bli en varulv. Och är man engång botad ifrån vampyrism kan man inte bli vampyr igen.
Om man blir botad ifrån att vara varulv så kan man inte bli varulv igen, men vampyr kan man bli hur många gånger som helst, enligt guide boken.
2011-12-03, 19:04   #26

LinusNeuman

Medlem

LinusNeumans avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2011

Info om Vampyrer, så blir du och såhär blir du frisk.

Tjena!
När du kommit i combat med en vampyr så kan du helt random efter en viss tid efteråt bli en vampyr.
Hänt mig flera gånger. När du blivit smittad så dyker det upp på skärmen. Du har sedan 72 timar på dig(ingame timmar) att gå till ett "Shrine of Talos", inget annat tempel funkar! Shrine of Talos finns i Whiterun och Markarth om jag inte har kört över mitt minne
Om det redan gått 70 in-game timmar så är du en 1St stage Vampire, Då har du fått dina första Vampyr abilites. Det är inte bara nackdelar med att vara Vampyr vettu
Bland annat får du i 1St stage följande:
En spell som heter "Vampiric Drain" - Den ger dig möjligheten att absorbera 2Hp från fienden per sekund (Spellen måste köpas förstås/hittas!)
Powers
"Vampire Sight" - Ger dig lite Nightvision I en minut funkar den
"Vampire's Servant" - Återskapar en Zombie åt dig! Funkar i en minut och kan bara användas en gång om dagen.
Abiliteter
"Champion of the Night" - Illusion Spells är 25% starkare! (Bra som fan vettu!)
"Night Stalker's Footsteps" - Du är 25% svårare att bli hittad när du sneakar!
"Resist Disease" - Du får dubbelt så starkt immunförsvar!
"Resist Frost" - Du är 25% starkare mot frys-skada!
"Resist Poison" - Du är dubbelt så stark mot fiendens potions!
Nackdelarna
Du blir 25% svagare mot eld!
Din Stamina/Health/Magicka regenererar inte i solen! OCH är reducerade med 15 poäng.

Det där var bara en Stage 1 Vampyr, finns fyra stages.
För varje stage så får du bättre abilities och sämre nackdelar.
Du kan INTE bli en vampyr om du är en Varulv! Som vi alla vet så har Vampyrer och Varulvar stridit i alla tider
LinusNeuman är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker