Verktyg Visningsval
2012-03-06, 00:00   #1

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Skyrim 1.5 beta på gång


http://skyrim.nexusmods.com/news/article.php?id=80

Det fanns en nyhet på Bethblog om det, men togs ner för betan var inte klar ännu. Antagligen kommer den snart upp i alla fall.

Citat:
Today on Steam we've released a new beta update that gives you a first look at what's we'll be bringing to PS3, 360, and PC in the forthcoming 1.5 update.

In addition to a number of new bug fixes, we're now using title updates as an opportunity to add new features to the game. Included in this update, players will be able to enjoy all-new kill cameras, including ones specific to ranged combat and magic.
Buio är inte uppkopplad
2012-03-06, 02:44   #2

edgren

Medlem

edgrens avatar

Plats: Skoghall

Registrerad: jan 2004

Underbart! Jag längtar, men främst till då de ska lägga till de andra landskapen från de gamla spelen.
__________________
edgren är inte uppkopplad
2012-03-06, 19:20   #3

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

"including ones specific to ranged combat and magic."

Tyckte de kändes orättvist. att bara melee hand finishing moves. Asnice
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-03-06, 19:23   #4

Blueson

Medlem

Bluesons avatar

Plats: Älmhult

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av edgren Visa inlägg
Underbart! Jag längtar, men främst till då de ska lägga till de andra landskapen från de gamla spelen.
Vänta? Ska de lägga till alla de andra landskapen? När sa de det??
__________________
Citera för svar!!
Blueson är inte uppkopplad
2012-03-06, 21:24   #5

edgren

Medlem

edgrens avatar

Plats: Skoghall

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blueson Visa inlägg
Vänta? Ska de lägga till alla de andra landskapen? När sa de det??
Citerat från Bethesda förklarar Cyrodiil och Morrowind i Skyrim:
"Minns du avslöjandet om att regionerna Morrowind och Cyrodiil finns avbildade i Skyrim? Nu förklarar Bethesda varför de valde att lägga in kartor för de angränsande områdena – och de avfärdar inte idén att platserna kan dyka upp som DLC i framtiden."
__________________
edgren är inte uppkopplad
2012-03-10, 17:55   #6

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Verkar som de var rejält för tidiga med nyheten om v1.5 på Bethblog. Ingen mer info sen Nexus la upp nyheten. Kommer väl när de är klara helt enkelt.
Buio är inte uppkopplad
2012-03-11, 19:01   #7

Damodred

Avstängd

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2003

Motsvarande ytor fanns ju mångt och mycket även i Oblivion så vi ska nog inte dra förhastade slutsatser av någonting här.
Damodred är inte uppkopplad
2012-03-15, 19:43   #8

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Betan är tillgänglig på Steam nu
http://www.bethblog.com/2012/03/15/n...ht-1-5-update/

Smithing skill blir nu som Alchemy med "Smithing skill increases now factor in the created item’s value". Sakers som är dyrare att göra ger högre ökning.

Nya killcams-video


Citat:
NEW FEATURES
  • New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells
  • New kill moves and animations for melee weapons
  • Shadows on grass available (PC)
  • Smithing skill increases now factor in the created item’s value
  • Improved visual transition when going underwater
  • Improved distance LOD transition for snowy landscapes

BUG FIXES
  • General crash fixes and memory optimizations
  • Fixed issue with Deflect Arrows perk not calculating properly
  • In “A Cornered Rat,” the death of certain NPCs no longer blocks progression
  • Fixed issue where Farkas would not give Companion’s quests properly
  • Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded
  • Followers sneak properly when player is sneaking
  • Fixed issue with weapon racks not working properly in Proudspire Manor
  • Arrows and other projectiles that were stuck in objects in the world now clean up properly
  • Fixed issue where “Rescue Mission” was preventing “Taking Care of Business” from starting properly
  • Fixed issue where certain NPCs would fail to become Thieves Guild fences
  • Fixed issue in “Diplomatic Immunity” where killing all the guards in the Thalmor Embassy before starting the quest would break progress
  • In “Hard Answers,” picking up the dwarven museum key after completing the quest, no longer restarts the quest
  • Killing Viola before or after “Blood on the Ice” no longer blocks progression
  • Fixed issue where Calixto would fail to die properly in “Blood on the Ice”
  • In “Waking Nightmare” fixed occasional issue where Erandur would stop pathing properly
  • Fixed issue where letters and notes with random encounters would appear blank
  • Fixed rare issue where dialogue and shouts would improperly play
  • Lydia will now offer marriage option after player purchases Breezehome in Whiterun
  • Fixed issue where if player manually mined ore in Cidhna Mine, jail time would not be served
  • Fixed rare issue with skills not increasing properly
  • Fixed issue where the Headsman’s Axe did not gain proper buff from Barbarian perk
  • In “A Night to Remember” it is no longer possible to kill Ysolda, Ennis or Senna before starting the quest
  • Fixed issue with the ebony dagger having a weapon speed that was too slow
  • Fixed issue with “The Wolf Queen Awakened” where backing out of a conversation with Styrr too soon would block progress
  • The third level of the Limbsplitter perk now properly improves all battle axes
  • Fixed a rare issue where Sanguine Rose would not work properly
  • In “Tending the Flames” King Olaf’s Verse will no longer disappear from explosions

Senast redigerad av Buio 2012-03-15 klockan 19:51.
Buio är inte uppkopplad
2012-03-16, 08:34   #9

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Trodde "Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded" skulle göra att man kunde ladda games med olika ugrid, men det fungerar forfarande inte. Kör med ugrid 7 och har ett par äldre saves med ugrid 9 som inte fungerar. Går förstås att ställa om till 9 igen och fixa till de sparfilerna, men tänkte det skulle bli lite enklare. Men det är antagligen någon annan fix det handlar om.
Buio är inte uppkopplad
2012-03-16, 23:14   #10

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Trodde "Fixed crash when loading saves that rely on data that is no longer being loaded" skulle göra att man kunde ladda games med olika ugrid, men det fungerar forfarande inte. Kör med ugrid 7 och har ett par äldre saves med ugrid 9 som inte fungerar. Går förstås att ställa om till 9 igen och fixa till de sparfilerna, men tänkte det skulle bli lite enklare. Men det är antagligen någon annan fix det handlar om.
Kan hoppas att de fixar de till den färdiga patchen?`
Mycket trevlig patch iaf

"New cinematic kill cameras for projectile weapons and spells
New kill moves and animations for melee weapons
Shadows on grass available (PC)
Improved distance LOD transition for snowy landscapes" + quest fixar ^^
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-03-21, 08:12   #11

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Nu är v1.5 släppt som release-version.
http://www.bethblog.com/2012/03/20/s...able-on-steam/
Buio är inte uppkopplad
2012-03-21, 14:03   #12

Sweets589

Medlem

Sweets589s avatar

Plats: Bromölla

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Nu är v1.5 släppt som release-version.
http://www.bethblog.com/2012/03/20/s...able-on-steam/
Då de blir de att patcha när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
Citera för svar :)
Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
EVGA Gefore 760 4GB | 2500k i5 | 16Gb ram DDR3 Vengeance | Windows 8.1 | Fractal Design Arc Midi R2 | Skärm 1: Asus VE248 Skräm 2: Fujitsu Siemens D22W-1
Sweets589 är inte uppkopplad
2012-03-29, 20:39   #13

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Bugfix-update släpptes idag, v1.5.26
http://www.bethblog.com/2012/03/29/i...live-on-steam/


Citat:
BUG FIXES

Fixed issue with frequency of first person kill cameras
Underwater effects now display properly
Fixed crash when loading certain plugins (PC Only)
Fixed issue where sun would not appear properly after fast travel
Buio är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker