Något roligt F2P spel?

Permalänk
Avstängd

Något roligt F2P spel?

Tjena Sweclockers!
Undrar om någon där ute vet någon kul spel som är F2P?
Kan vara vilken genre som helst och med det menar jag typ FPS, MMORPG och allt sånt ni vet :]
Det vart allt från mig, tack och hejjj!

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Inaktiv

team fortress 2, resten är väl mer eller mindre skit?

Permalänk
Medlem

Spelar själv:
Team Fortress 2 (rekommenderar stort att köpa prenium)
Tribes Ascend
Blacklight Retribution (pay-to-win spel, typ)
LoL

Alla dessa är gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tribes: Ascend och World of Tanks.

TF2 är extremt överskattat om man frågar mig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

RUNESCAPE!! nää bara skoja

Själv har jag börjat köra mycket LoL på sista tiden. Grymt kul om man kör med kompisar.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ^fel:

Spelar själv:
Team Fortress 2 (rekommenderar stort att köpa prenium)
Tribes Ascend
Blacklight Retribution (pay-to-win spel, typ)
LoL

Alla dessa är gratis

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha pay-to-win spel, klockren! xD
Iallafall thx ;D

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem

Aion är även det F2P numera.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Quake Live ^^ det är jättekul. http://www.quakelive.com/#!

Permalänk
Medlem

tribes ascend och TF2 bästa F2P FPS spel du kan köra på. dock så har båda extremt stora för delar om man spenderar lite pengar på dom

Permalänk

Jag och några vänner har haft roligt med Super Monday Night Combat senaste dagarna! Finns på steam.

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings Online

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

tribes ascend och TF2 bästa F2P FPS spel du kan köra på. dock så har båda extremt stora för delar om man spenderar lite pengar på dom

Vart är det för fördelar i Team Fortress 2? Förutom en roligare upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Blacklight Retribution (pay-to-win spel, typ)

BLR är inte riktigt P2W. Mer utav P2Shortcut, då man i princip bara köper genvägar till det bättre utrustningen. Annars kan man lira dit själv utan att betala en krona och låsa upp allt med pointsen när man väl når leveln grejerna blir upplåsningsbara på.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Vart är det för fördelar i Team Fortress 2? Förutom en roligare upplevelse.

större backpack, du kan ge folk items och vissa servarar har en F2P block som gör att den kickar alla som har ett F2P acc

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

BLR är inte riktigt P2W. Mer utav P2Shortcut, då man i princip bara köper genvägar till det bättre utrustningen. Annars kan man lira dit själv utan att betala en krona och låsa upp allt med pointsen när man väl når leveln grejerna blir upplåsningsbara på.

Ska man inte betala så tar det verkligen evigheter att få ihop pengar. När man väl gjort det, så inser man att man bara har råd att köpa objektet under en dag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

tribes ascend och TF2 bästa F2P FPS spel du kan köra på. dock så har båda extremt stora för delar om man spenderar lite pengar på dom

Kan hålla med om fördelarna i Tribes: Ascend(där man ju ändå kan låsa upp vapen osv med XP, även om det tar mer tid), men i TF2 får man inga större övertag mot de som använder stock-vapnena. Om nu inte hattar är en stor fördel

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Testa Nitronic Rush vet ja'.
http://nitronic-rush.com/

Permalänk

Jag måste säga det lite äldre f2p spelet Battlefield Heroes, men det har blivit sämre med tiden och nu är det väldigt mke (jag citerar) pay to win. Dock en roolig cartoon shooter!

Annars som nämndes tidigare, Quake Live erbjuder mke action över kort tid, alltså kan man vilja lira en 15-30 minuter och hoppa in på quake live och få full krigsföring direkt Sedan så har de absolut identiska möjligheter ingame för premium som free user!

GL

Permalänk
Skrivet av harith:

större backpack, du kan ge folk items och vissa servarar har en F2P block som gör att den kickar alla som har ett F2P acc

Så inte alls P2W, utan bara fördelar...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Quake live
TF2
LoL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så inte alls P2W, utan bara fördelar...

fördelen med TF2 om man köper nått är att backpacken går från 50 slots till 300 om jag kommer ihåg rätt. och en backpack på 50 kan inte hålla alla vapen i spelet atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Ska man inte betala så tar det verkligen evigheter att få ihop pengar. När man väl gjort det, så inser man att man bara har råd att köpa objektet under en dag...

Nja, till en början så får(fick?) man iaf 'level packs' med varje unlock för leveln i 3 dar, sen efter det så kostar dom flesta prylarna ungefär det man får ihop i ett eller två games. Fast om man nu inte lirar på ett tag o blir av med allt så blir det ju dyrt att köpa ihop alla delar, speciellt gadgetsen igen.

Men det är fortfarande inte P2W, IMO. Det är ju F2P så dom måste ju på nåt sätt uppmuntra folk att köpa grejerna istället. I BLR är det just att man gör det aningen krångligt och mer krävande att få ihop grejerna, speciellt om man ska låsa upp dom permanent.

Man kan säga att man antingen investerar tid eller pengar för att komma åt allt. Med andra ord; Time is money, friend.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för World Of Tanks. F2P till den mån att man inte köper in-game guld. Men det behöver man inte heller för att ha roligt.

Permalänk
Medlem

PangYa, ett gratis mmo-golf! Sjukt kul om man kommer in i det, och mycket trevligt folk dessutom.

Permalänk
Medlem

Vi lanade lite Bloodline champions ett tag och hade jävligt roligt. Online pvp spel där man duellerar. Vi spelade bara mot varandra så jag vet inte om det är pay2win eller inte, men antagligen är det väl så med de flesta gratisspel.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Keeper of Traditions

TF2 oldschool (inte den skiten den det är idag, finns väl servers som kör standard tror jag)

Firefall, ett rkitigt grymt MMOFPS som nyss fick igång 24/7 beta, tror den är öppen.

Dota 2, otroligt mycket bättre än HoN/LoL skräpet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

APB Realoder (Min absoluta favorit, tillbringat nära 500 timmar i det nu och har säkert betalat en hel del också för premium och lite vapen och så men det är inget P2W spel alls! )

Lust å adda mig och komma med i en av dom 2 svensk only clanerna på Obeya servern så är det bara att lägga till mig (reeper) i spelet och PMa mig.

Vi kräver inte att du är bra på att spela med att du har lite erfarenhet och är trevlig ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av laxaee:

Tjena Sweclockers!
Undrar om någon där ute vet någon kul spel som är F2P?
Kan vara vilken genre som helst och med det menar jag typ FPS, MMORPG och allt sånt ni vet :]
Det vart allt från mig, tack och hejjj!

Jag har själv kört en HEL del LOTRO, men jag vet inte hur mycket folk som fortfarande är där. Om du klarar av EXTREEEMA mängder rage så rekommenderar jag LoL starkt. Helt fantastiskt kul om man kör med kompisar och när man väl kommit in i det. Tyvärr så är inlärningskurvan som en lodrät vägg. Utan steg, bara hala spikar. Som brinner. Och är vinklade neråt. Nää, riktigt så extremt är det inte, men den är väldigt brant. LoL står alltså för League of Legends.
Står du ut med enorma mängder frustrationer så är SuperCrateBox ett kul tidsfördriv.
BrickForce är också väldigt kul.
Kolla runt på Steam vettja, där finns massvis med gratisspel

Permalänk
Medlem

World of Tanks och TF2

EDIT: Battlefield Heroes är också kul, dock är det väldigt stora fördelar att betala (vapen, kläder osv.)

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

World of Tanks (WoT), man klarar sig förvånansvärt bra utan att hala fram plånboken...