Open world exploration spel

Permalänk

Open world exploration spel

Jag är intresserad av open world exploration pc-spel som:

* Innehåller non-linear/sandbox möjigheter utöver ens huvuduppdrag
* Inte är "för mycket på samma plats combat-orienterat", utan snarare att spelet utspelar sig på många olika platser och inte alltid har med combat att göra.
* Är story orienterat.
* Har bra grafik.

Är Skyrim det givna valet?

Permalänk
Medlem

Nej, eller typ.
Men Morrowind/Daggerfall är ännu mer ett givet val, pga. mycket bättre story, och mycket mer "customization".

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Nej, eller typ.
Men Morrowind/Daggerfall är ännu mer ett givet val, pga. mycket bättre story, och mycket mer "customization".

Glömde nämna att spelet helst ska ha bra grafik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Greedy:

Glömde nämna att spelet helst ska ha bra grafik!

Morrowind + MGE = Oblivion grafik. Måste ha en bra dator för det dock.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Morrowind + MGE = Oblivion grafik. Måste ha en bra dator för det dock.

Eller så kör man Morroblivion.

Permalänk
Medlem

Har du testat Fallout 3 eller Fallout: New Vegas?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Diablo III den 15 Maj

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Diablo III den 15 Maj

Fast det är väl ändå rätt linjärt? Och combat är typ det enda man sysslar med.

Permalänk
Medlem

som folk skriver, Skyrim och Fallout New Vegas känns som dom kan vara värda för dig och prova

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

GTA IV? om du kan få det att flyta...
Annars Just Cause 2

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk

Inte för att det någonsin platsar under ditt grafikkriterium (iofs så är ju voxlar ändå lite häftigt och 1999 var det definitivt häftigt grafikmässigt) men gamla goda Outcast kanske är något att lira igång

http://www.youtube.com/watch?v=u_XCfB-tq7E&feature=related

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Greedy:

Jag är intresserad av open world exploration pc-spel som:

* Innehåller non-linear/sandbox möjigheter utöver ens huvuduppdrag
* Inte är "för mycket på samma plats combat-orienterat", utan snarare att spelet utspelar sig på många olika platser och inte alltid har med combat att göra.
* Är story orienterat.
* Har bra grafik.

Är Skyrim det givna valet?

Fallout 2, du behöver inte utöva våld själv(du kan vad jag minns nästan klara allt med speech, reserverar mig då jag körde speech och hacking) , icke linjärt, och massor av valmöjligheter och högt omspelsvärde.
Jag tycker grafiken är vacker trots sina år, mer 2d åt folket. Men jag antar att du menar grafiskt modernt och där faller det väl. Finns mods så du kan köra högre upplösning med!

Det och morrowind är nog de 2 spel jag spelat om mest i mitt liv. Bara för det blir det och installera fallout 2 imorgon!

Permalänk
Medlem

Om du gillar rymd spel så är x- serien något för dig, se X-Rebirth, ny uppföljare i X-serien från Ego soft

Spelen finns hos steam: http://store.steampowered.com/search/?snr=1_5_9__12&term=x3
Om du vill testa ett så är nog X3: Terran conflict eller X3 Reunion det bästa valet.
X Superpack innehåller alla spel i serien, utom det outgivna X Rebirth

Edit:
Ett annat rymd spel som också passar in är Freelancer
http://en.wikipedia.org/wiki/Freelancer_(video_game

Det är betydligt mer story baserat än x-serien, som inte är så story basserat.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett spel som dyker upp i mitt huvud och som uppfyller alla dina kriterier utom ett, dvs att det inte är till Pc.

Spelet är "Red Dead Redemption"

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Saints Row: The third? Dock är det ganska överkomisk story i det. Så dumt att det blir roligt. Är samma koncept som GTA serien. Svårt att klämma in alla delarna om man inte skall blanda in något MMO spel

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Om du gillar rymd spel så är x- serien något för dig, se X-Rebirth, ny uppföljare i X-serien från Ego soft

Spelen finns hos steam: http://store.steampowered.com/search/?snr=1_5_9__12&term=x3
Om du vill testa ett så är nog X3: Terran conflict eller X3 Reunion det bästa valet.
X Superpack innehåller alla spel i serien, utom det outgivna X Rebirth

Helt klart ett mycket bra spel, men då måste man gilla den sorten med, kan va lite svårt i början innan man förstår allt men sen flyter det på finfint!

Permalänk
Medlem

Fallout New vegas helt klart, och kanske borderlands, men det är bara combat, men är supercool co-op om man har en kompis som vill spela.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av bladezkin:

Inte för att det någonsin platsar under ditt grafikkriterium (iofs så är ju voxlar ändå lite häftigt och 1999 var det definitivt häftigt grafikmässigt) men gamla goda Outcast kanske är något att lira igång

http://www.youtube.com/watch?v=u_XCfB-tq7E&feature=related

+1, kan aldrig gå fel med Outcast! Kan vara kul för yngre personer också som aldrig upplevt voxelgrafikens korta era.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"