Har spel torka. Någon som kan rekommendera något?

Permalänk
Inaktiv

Har spel torka. Någon som kan rekommendera något?

Som titeln säger så har jag spel torka.
Har nyligen slutat med WoW och söker nu något som inte kostar i månaden
Jag är öppen för alla sorts spel. Shooters,Horror,RPG,MMO you name it.
Gör inget om det är single player eller multi player spel. Dock är det ett + för spel där man kan köra Co-op.

Innan ni börjar rekommendera spel så kan jag säga mina "krav".
Det ska inte kosta för mycket. Orkar inte betala mer än 200-300kr för det (Ska ju har råd med Diablo 3 den här månaden ).
Skall räcka ett tag. Drygt med spel som man kan klara på 8 timmar.

Här är min steam lista så ni kan se vad jag redan har för spel.

Så finns det något som ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Serious sam 3 kanske ?
Köpte det själv häromdan och är mycket nöjd. En massa hjärndöd slaktaraction.
Bra utmaning också om man kör på svåraste nivån.
Tror det finns co-op läge också. Har inte kollat upp det än.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Saints Row: The Third

Permalänk
Medlem

Har testat lite Blacklight rertribution nu ett par dagar.
Ett riktigt bra gratis shootem spel.

Permalänk
Medlem

Prova sniper elite v2 demot. OM du gillar så släpps det på fredag

Permalänk
Medlem

Natural selection 2?

http://www.unknownworlds.com/ns2/
Teaser: http://www.youtube.com/watch?v=ZjPywj1TODo&feature=player_emb...!
fortfarande beta men är fullt spelbart och roligt, är ett steamspel också.
Får tillgång till betan i steam om man förbokar det, plöjt alldeles för många timmar i det nu

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Kan rekommendera METRO 2033 om du vill ha ett single player spel

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JesperT:

Serious sam 3 kanske ?
Köpte det själv häromdan och är mycket nöjd. En massa hjärndöd slaktaraction.
Bra utmaning också om man kör på svåraste nivån.
Tror det finns co-op läge också. Har inte kollat upp det än.

Kanske något man får kolla på

Skrivet av Vimm:

Saints Row: The Third

Testade det hos en kompis. Tyckte inte riktigt om det.

Skrivet av Byss:

Har testat lite Blacklight rertribution nu ett par dagar.
Ett riktigt bra gratis shootem spel.

Har kört det med några polare
Dock så börjar det bli tråkigt och så gillar jag inte F2P spel där du kan betala för att få vissa vapen unlockade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av filipcombat:

Kan rekommendera METRO 2033 om du vill ha ett single player spel

Det har jag redan

Permalänk
Medlem

Just Cause 2.

Finns på Steam för 19,99€ (ungefär 180kr) men tycker inte att det är lönt att köpa därifrån när det är billigare i butik.

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2 , vet inte hur lång tid det tar att spela igenom dom och göra alla uppdrag, men ruggigt roliga spel!

Permalänk

om du vill ha mmo, så testa Tibia (på världen/servern "Inferna")
riktigt skoj när man kommit in i det

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Just Cause 2.

Finns på Steam för 19,99€ (ungefär 180kr) men tycker inte att det är lönt att köpa därifrån när det är billigare i butik.

Det har jag redan (finns i min My Games lista på steam)

Skrivet av Mögel:

Fallout 1 & 2 , vet inte hur lång tid det tar att spela igenom dom och göra alla uppdrag, men ruggigt roliga spel!

Dom har jag funderat på att köra igenom faktiskt. Verkar riktigt roliga

Permalänk
Medlem

blir det Natural selection 2 så adda joelgbg i steam så lirar vi

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Trine och Trine 2.
Dungeon Defenders.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Det har jag redan (finns i min My Games lista på steam)

Sorry, såg ej spelet, din lista var ganska lång.

Permalänk

Fallout: new vegas borde väl sitta fint Det är open och det finns alltid något att göra, Tror inte det är så dyrt längre

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

Alice: Madness Returns

Skrivet av stoffe1100:

Fallout: new vegas borde väl sitta fint Det är open och det finns alltid något att göra, Tror inte det är så dyrt längre

Riktigt värt, har själv köpt det, mycket underhållning för pengarna!!!
http://cdon.se/spel/fallout_new_vegas%3a_ultimate_edition-182...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Portal 2 - Kanske lite kort men har coop och är grymt kul, finns även en community med extra material.
Starctaft 2 - Gillar du RTS är et allt du behöver.
Heroes of might and magic 3 - Enligt mig tidernas bästa spel, du lär dock ha nån att spela med.
Tribes Ascend - Helt ok gratis FPS liknande halo/Unreal tuornament.
Total war serien - Enkelt och roligt grand strategy med häftiga realtime battles.
Europa universalis 3 - Gillar du Grand strategy så kan detta va nånting. (Paradox har många bra grand strategy).
Battlefield 3 - Det vet du vad det är.

Kan även tipsa om att många steam cdkeys går att köpa billigt och enkelt på http://www.cjs-cdkeys.com/ (man får cd-keyn mailad till sig och kan aktivera på steam).

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk

Om du inte spelat det tidigare så, GTA sa

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyZk0:

Alice: Madness Returns

Riktigt värt, har själv köpt det, mycket underhållning för pengarna!!!
http://cdon.se/spel/fallout_new_vegas%3a_ultimate_edition-182...

Fallout sviker INTE dina slösande timmar du har mycket värt spel, "gratis" eller ej

Permalänk
Medlem

Tribes: Ascend om du är ute efter något FPS. Riktigt roligt. Jag har tagit en paus från BF3 bara för att spela Tribes.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Glyptic:

Portal 2 - Kanske lite kort men har coop och är grymt kul, finns även en community med extra material.
Starctaft 2 - Gillar du RTS är et allt du behöver.
Heroes of might and magic 3 - Enligt mig tidernas bästa spel, du lär dock ha nån att spela med.
Tribes Ascend - Helt ok gratis FPS liknande halo/Unreal tuornament.
Total war serien - Enkelt och roligt grand strategy med häftiga realtime battles.
Europa universalis 3 - Gillar du Grand strategy så kan detta va nånting. (Paradox har många bra grand strategy).
Battlefield 3 - Det vet du vad det är.

Kan även tipsa om att många steam cdkeys går att köpa billigt och enkelt på http://www.cjs-cdkeys.com/ (man får cd-keyn mailad till sig och kan aktivera på steam).

Är det lagligt att köpa därifrån och är det säkert? Ingen lurendrejeri?

Permalänk

Witcher 2, Dead island, Alan wake, EVE online.

Permalänk
Entusiast

Fall of the samurai, grymt spel med riktigt bra co-op!
http://cdon.se/spel/downloads/total-war-shogun-2-fall-of-the-...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk

Assassins Creed (Hela serien): Något trögt spel med en mycket ingripande story som ger dig en käftsmäll av överraskningar när man väl börjat tröttna. Inte förrens vid Revalations då spelet är allmänt kul(Iaf för mig som älskar plattformsspel) oavsett storyn. Mycket utmaningar finns det ifall man vill få lite extra bakgrundshistoria.
Sonic Generations: Väldigt balanserat plattformspel med mycket utmaningar.
Darwinia: Väldigt gammalt steamspel som man antingen älskar eller hatar, riktigt fin charm i spelet.
DC Universe Online: Kul ifall man gillar DC serier som funkar väldigt bra för en casual MMO spelare.
Mass Effect(Hela Serien): Förutom slutet som är rätt spoilat idag är det en fantastisk upplevelse där man verkligen sätter punkt för hur ett interaktivt spel ska vara, ME1 kanske är lite flummigt för den FPS vane spelaren men ME2 och ME3 så känner man sig hemma med hur man kontrollerar din karaktär i strid eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Tribes: Ascend om du är ute efter något FPS. Riktigt roligt. Jag har tagit en paus från BF3 bara för att spela Tribes.

väldigt off-topic men hur sitter fästena till dina fläktar på din processorkylare? monterade en till en kompis och hans satt hur löst som helst..

till TS, om du gillar spel liknande GTA IV är Saints Row serien och rekommendera, sen måste du också spela Mafia II om du inte redan har det!

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 när det släpps!

Visa signatur

Citera för svar. kthxbai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Är det lagligt att köpa därifrån och är det säkert? Ingen lurendrejeri?

http://www.g2play.net/store/

där har du en liknande sida som den andra, denna är 100% pålitlig handlat där flera gånger riktigt billigt och bra.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.