Skyrim får mounted combat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

UNDERBART med sånahär patcher, inte bara "Fixed a bug blabla" utan istället lägger de till content, hur kul som helst!

Permalänk
Medlem

Trevligt. Saknat det från start faktiskt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt. Det finns som en beta-patch nu, man får gå i i Steam options och välja in det.

Enda grejen är att det är lite knepigt att de adderar strid till häst men inte förbättrar hanteringen av hästar något. Hästar känns som ett halvhjärtat tillägg i grundspelet och är ofta irriterande om man inte kör med någon mod som förbättrar de litegrann. Jag har på mina senaste karaktärer valt att helt strunta i häst och followers.

Permalänk
Medlem

Va skoj, har inte spelat det på ett halvår så nu är det snart dax igen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Feeeett längtat efter detta Älskar hur de fortsätter att patcha spelet trots såhär långt efter release.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Feeeett längtat efter detta Älskar hur de fortsätter att patcha spelet trots såhär långt efter release.

Ett halvår är inte lång tid för Bethesda.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Nu får vi hoppas att det dyker upp fler saker som de visade är möjliga.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tvekar på att en sån liten ändring kommer ge mig suget åter till Skyrim, och finns tyvärr för många flaws i spelet för att jag ska ha lust att spendera någon mer tid än de 250h jag redan lagt på Skyrim

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tvekar på att en sån liten ändring kommer ge mig suget åter till Skyrim, och finns tyvärr för många flaws i spelet för att jag ska ha lust att spendera någon mer tid än de 250h jag redan lagt på Skyrim

Tänkte exakt likadant när patchen blev tillgänglig, men så kom jag på att under den här långa perioden jag inte spelat så bör det finnas gott om nya mods!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

skulle varit med från början, men fantastiskt att dem lagt till det nu. Öppnar upp för såååååå många nya spelstilar och uppmuntrar till att bege sig me häst ist för fast travel!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Jag är så himla kär i det här spelet alltså ;P

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Oblivion är fortfarande bättre ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Oblivion är fortfarande bättre ...

Skickades från m.sweclockers.com

Usch nej, verkligen inte. Oblivion var en besvikelse jämfört med Morrowind, sen blev det bättre med Skyrim (med moddning).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Bättre om dom hade sett till å fixa alla main quest å sido quest buggar först, innan dom lägger till något annat som ev skapar fler nya buggar.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Det kommer säkert en ny patch i samband med DLC'n.

Tycker alla spel i serien verkligen har haft både för och nackdelar. Det finns många grejer som är mycket bättre gjort i Oblivion jämfört med både Morrowind och Skyrim, och samma sak gäller dom andra spelen. Man får ta det som det kommer helt enkelt och göra vad man kan med moddar. I ärlighetens namn så favoriserar jag faktiskt fortförande Oblivion mer än Skyrim. Morrowind gillade jag inte alls.

Angående topic så tycker jag att mounted combat är riktigt bra gjort! Hästar är äntligen användbara, och det finns fan inget skönare än att rusa in i bandit-camps ridandes och hugga ner folk i farten Tur att dom löste svingandet på både höger och vänster sida på ett smidigt sätt. Det enda som fortförande är otroligt trögt är att ta sig ner från hästen, men det går att lösa med moddar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro