Permalänk
Medlem

Warframe

Tänkte att det var dags att ta spelet till Swec då jag gillar det skarpt (varning, tungt tråd med mycket bilder)

Hemsida: https://warframe.com/
Stadium: Closed Beta
Release datum: Ej satt
Typ av spel: Thirdperson, PvE, f2p, action, shooter

Systemkrav:
OS: Windows XP Service Pack 3 eller bättre
Processor: Intel Core 2 Duo e6400 eller AMD Athlon x64 4000+
Minne: 2 GB RAM
Grafikkort: Nvidia GeForce 8600 GT or ATI Radeon HD 3600
DirectX: 9.0c
HDD/SSD utrymme: 1 GB

Story och fraktioner:

Du spelar som Tenno, en mycket gammal ättling till de krigare som existerade under jordens Orokin era. (Vad som menas med Orokin kan vi bara spekulera i). Flera sekel senare efter denna era vaknar alla kvarvarande Tenno för att inse att de befinner sig i ett nytt krig. De har legat bevarade i flera århundraden, deras minnen har försvunnit över tid, men tack vare hjälp från den mystiska "Lotus" får alla nyväckta Tennos hjälp att anpassa sig till den nya världen. Än så länge vet vi inte om Lotus är en ytterst avancerad AI eller en riktig person som styr alla Tennos. Hur som helst är hon den första som tar kontakt med din Tenno. Genom att samarbeta med andra Tenno utför ni uppdrag på order av henne. Din karaktär kan ha många olika "warframes" som erbjuder nya förmågor och ett nytt utseende (se bilden ovan).

Kriget tar plats mellan tre olika fraktioner. Tenno, Grineer och Corpus.

Grineer är människor som tog kontroll över jorden och solsystemet då de bemästrade kloningsteknik. De är aggressiva och har bestämt sig för att utrota alla Tenno till varje pris. Dessvärre lider Grineer av inavel och kraftiga gentiska defekter på grund av den upprepade kloningen. För att kompensera detta använder de sig av teknologi som håller deras kroppar i funktionsdugligt tillstånd.

Corpus består också av människor, till sin hjälp använder de robotar som sköter allt från försvar av deras territorium till skötsel av ekonomi och transport via nätverk. Corpus har kontroll över alla gods och varor som transporteras genom solsystemet. De stjäl reliker och teknologi från Orokin eran och använder dessa som ett syfte för inkomst, detta inkluderar Tenno...

Om spelet:

En överskådlig vy av vårt solsytem låter dig resa mellan olika planeter och infiltera rymdskepp som tillhör Grineer eller Corpus. Det finns olika objektiv för varje bana. Eliminera alla livstecken som finns ombord, befria Tenno som blivit tillfångatagna, förstör en vital del av skeppet, hitta och ta tillfånga en viss person eller fights mot bossar som alltid ger lite intressantare drops utöver det vanliga. I spelet behöver du inte oroa dig för att de andra på banan ska stjäla drops. Komponenter, weapon mods och "Credits" kan plockas upp av alla spelare. Det som inte delas däremot är Health- och Energy drops, dessa får du leta efter själv. Detta förhindrar bland annat vårdslöst rambo'ing som skulle dra ner för mycket på gruppens totala Health och Energy.

På varje bana kan det finnas max 4 spelare, tillsammans utför ni uppdraget som gets av Lotus. När uppdraget är slutfört måste ni ta er till "extraction", små rymdfärjor som plockar upp alla Tenno. Personligen gillar jag denna aspekt, striden är inte över bara för att man skjutit sönder en stor boss, man måste också ta sig hem!

Angående "Credits" används dessa för att köpa nya vapen eller warframe blueprints i "Market". Eftersom spelet är free-to-play finns det givetvis ett sätt att lägga in riktiga pengar, dessa kallas "Platinum". Lyckligtvis har utvecklarna satt en level gräns på vapen som gör att folk faktiskt måste spela sig fram på egen hand. Den som inte vill lägga ner sina pengar kan bygga warframes genom att använda drops de funnit i spelet.

Screenshots!

Menyn "Arsenal" låter dig ändra din Tenno och dess vapen. Jag spelar som "Volt".

Dina Warframes och vapen levlar upp ju mer du använder dem. Lägg dina skill-points i trädet beroende på vad du anser viktigt.

Vårt solsystem, här navigerar du mellan planeter och banorna.

Klickade på en planet och voila, massor att göra

En futtig Grineer, detta är inget jämfört mot 20. Hinner inte ta screenshot då

Som Tenno behöver du inte oroa dig för en kick mellan benen. Det lär klyva allt som en snöplog...

Här skulle jag skryta med mina hax och fick ett pussel med tre bitar...
Genom att haxa dessa paneler kan du öppna dörrar som blivit låsta av fiender.

Avslutar det hela med att kolla om jag fått något nytt och användbart för "Foundry" (crafting).

Det finns gameplay videos på YouTube och bättre screenshots än mina, jag överlåter det till er. De som är sugna på en Beta Key får hålla ögonen öppna på Warframes frontpage, de ger bort några tusen per gång via olika hemsidor. Du kan också köpa "Founders Package" som ger dig en Beta Key och lite annat smått och gott. För det sista vill jag bara säga att jag älskar musiken och ljudeffekterna! Måste spelas för att upplevas

Lite länkar på det hela:
Warframe Wiki: http://warframe.wikia.com/wiki/WARFRAME_Wiki
Fraktioner (factions): https://warframe.com/game/factions
Nyheter: https://warframe.com/news
YouTube kanal: https://www.youtube.com/playwarframe

Permalänk

Bra tråd!

Nådde nyss rank 18 som volt och tycker spelet är helt okej, speciellt att spela med polare Är lite rädd dock för att spelet kan bli väldigt enformigt när det gäller omgivningen, har hittills varit väldigt likt sedan rank 1 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallylaxxen:

Bra tråd!

Nådde nyss rank 18 som volt och tycker spelet är helt okej, speciellt att spela med polare Är lite rädd dock för att spelet kan bli väldigt enformigt när det gäller omgivningen, har hittills varit väldigt likt sedan rank 1 :/

Jo det skulle vara intressant med lite nya omgivningar, jag hoppas vi får se Lotus och vårt moderskepp också. Om vi har något vill säga

Permalänk
Medlem

Warframe BETAKEY giveaway på IGN http://www.ign.com/prime/promo/warframe skynda er som vill prova innan de tar slut.:)

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Warframe BETAKEY giveaway på IGN http://www.ign.com/prime/promo/warframe skynda er som vill prova innan de tar slut.:)

Nu finns det Betakeys på IncGamers.com också
https://warframe.com/news/closed-beta-keys-today-incgamers

Permalänk
Medlem

Trevligt! får man se hur detta spel är då. Har väntat sen förut på att få en nyckel men det gjorde man ju aldrig. Tackar för länkarna!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Closed Beta Update 6 har släppts!

https://warframe.com/news/closed-beta-update-6-here

Visa för att läsa om alla updates. Copypaste från forummet

Update 6 - "New Stompin’ Grounds"

Lots of changes since our 5.4.x update! A new environment, new Warframes, expanded upgrades and more Ninja moves!

BETA-NOTICE
Forced respec has been done for all Warframes! Please use the Arsenal screen to redesign your upgrades and Mods from an expanded set!

Additions:
All New Grineer Asteroid Base – explore and battle in a brand new location set!
Frost! A new ice-based Warframe with chilling power!
Nyx! A psychic-based Warframe named by our Design Council!
Wall Running – a new Space Ninja Style mobility option to master!
Zip-lines – take on foes while ziplining across the more open spaces of the Grineer set!
New weapons: Dual Zoren, Akbolto, and Boltor!
Alternate helmet designs available in the Market for several Warframes.
Solar Map has expanded with two new regions: Ceres and Eris.
Two more deadly bosses added, proceed with caution, Tenno!
More enemy types have emerged: Grinder and Infested Charger.
Dynamic Lighting added to Display Options for those with older hardware.
Firewall/NAT detection added to Options to diagnose connectivity/contact issues.

Changes:
Each Warframe now has a custom upgrade tree with more choices and increased specialization! You must respec as a result of this change!
Player will now be teleported back to their previous spot on the ground after jumping into pits.
Warframes now have different starting statistics for key attributes.

Fixes:
Fix for Jackal falling through elevator and not spawning in proper room.
Fixed issue where players were stuck on black screen if mission failed.
Fixed disappearing datamass problems on host crashes.
Fixed extraction ship disappearing when all players were in level-end without completing missions.
UPnP, connectivity and Contact fixes. If you are still having problems run the Network test on the Options screen.
Performance improvements for particle-heavy scenes (fire and ice).
Launcher and Update fixes related to local internet caches and work-offline modes.

Dold text
Permalänk
Medlem

Dubbelpost, för de släppte nyligen mer Betakeys!

https://warframe.com/news/get-beta-key-play-update-60

Ni får gärna lägga upp screenshots på era Warframes i tråden :3

Permalänk

Testad det här spelet nu. Skön blandning, vibbarna är lite Anarchy online, mixat med Unreal tournament, och gamla Marathon. ibland är det nån "systemlord" som säger nåt i stil med "all your bases are belong to me" eller another visitor, stay a while, stay forever". Fiende/monsterljudeffekterna är riktigt roliga också. Dräkterna, fiendeerna och vapnen ser fräna ut. Kul så här långt, skön avkoppling.
Hoppas man kan få med några kompisar på detta!

Permalänk
Medlem

Ett spel helt i min smak. Ingen PvP utan bara PvE, men PvP kommer säkert i ett senare skede. Finns dock en del uppkopplingsproblem som gör att det kan vara svårt att hitta folk att spela med, den klanen jag är med i verkar också lite halvdöd.

Skulle någon drabbas av ett stort mått av nyfikenhet så har jag ett par beta-nycklar. Kommer dock snart även att dyka upp på Steam i en öppen beta så man kommer inte behöva nycklar särskilt länge.

Permalänk
Medlem

Ny Warframe snart https://warframe.com/news/update-7-teaser

Permalänk

Beta 7 är nu uppe!

https://warframe.com/news/warframe-update-7-here

Update 7: "Stormbringer"

Update 7: "Stormbringer"

NOTE: Respec required due to a massive overhaul of the Upgrade ("Mods") system! New Mods need to be found for your gear! Any old Mods are super valuable to level-up new Mods using the Fusion system!

Additions:
Global Chat - an overhauled communication system for region, clan and squad chat!
Stealth Attacks - sneaking up on unaware enemies now yields stealth attack options with melee weapons.
Sentinels - customize and program a Sentinel “pet” to accompany you on missions.
Saryn - a deadly and beautiful Warframe whose poisonous attacks can dissolve organic and synthetic material.
Banshee - a sonic Warframe capable of filling both Attack and Support roles.
Viper - a Grineer-manufactured, full-auto Light Pistol.
Paris - a Tenno Hunting Bow that launches arrows with a chargeable magnetic field.
Fang - a matching pair of razor-sharp daggers with accelerated attack speed.
Corpus Outpost - a new Corpus base of operation in a chilling outdoor environment!
Dojo challenges - test your skill as a Tenno warrior with new Dojo rank-up challenges!
Endless Defense - a new defense mission type. Survive longer for escalating rewards!
New moves - Ground Attacks, smart-actions for finishing off downed enemies (no more jumping)!
New colors - new palettes added to the store, as well as a bundle to get them all at reduced cost!

Changes:
Mods re-imagined - Please visit our forums to see details on how the new system works! Old Mods can feed the new system with the fusion system!
Weapon placement - a pass to reduce clipping and holster positions.
Weapon Balancing - almost every weapon has been tuned, see complete list in the FORUMS.
New male and female Tenno prisoner model added. "Naked Nick" has been returned to cryo-sleep.
Balance fixes for over-ranged Warframe powers. Additional upgrade tier added for the new Mod system.
Stealth improvements - AI reaction and alert states have been tuned to make stealth play more viable.

Fixes:
Fix for burst weapons firing an extra burst if player double clicks quickly.
Player/AI should no longer fall when teleporting on to stairs.
Fixed Warframes not receiving XP for using abilities.
Fixed an issue with Nyx Mind Control being flagged as "in use" if target dies.
Fixed pressing Alt in a menu pausing the game.
AI should no longer open locked passkey doors.
Fixed radial disarm not working against Grineer enemies.
Fix for crashes caused by unsupported resolutions.
Fixed an issue with boss names after a host migration.
Fixed an issue with ragdolls being "pinned" in mid air.
Removed lens flare from arsenal background.
Fixed Jackal shaking for Clients during intro cinematic.
Ice/Fire hazards will no longer appear in the first few levels.
Fixed an issue with aspect ratio not calculating correctly on a second monitor.

MODS 2.0 details (doc makes it sound more complex that it is though): https://forums.warframe.com/index.php?/topic/15534-mods-20-in...

HOT FIXED:
- Some hitches and crashing
- Problem where the grenade explosion on jackal was playing multiple sounds at once (Lead approved)
- Added FX event for the slowmotion Boss slice's top & bottom halves
- Update beta label
- Another guard against cascading "login failed" popups
- Fixed hand positions to closer match idle, fixed shoulder issue, added motion to bow, added sublte body posture for each direction
- Clear active session count when switching to solo mode
- Auxillary attachment 'arrow' z offset set to .68 -arrow flights no longer in hand
- Rifle weapon UI component not hiding after switching to Sentinel View without a sentinel (clicking would cause a script error and break the UI)
- Default upgrade initial level is now 0 instead of 1
- Fix chat breaking when scrolling user list

Dold text

7.1 Hot-Fixes

7.1 Hot-fixes!

- Mod sort by type
- Boost health and shield mods
- Fix Stalker attacking low level players
- Fixed chat scrollbar scrubber not resetting when the height of the scrollbar was changed
- Fixed chat area text wrapping
- Fixed added text field showing the number of users in the current channel
- Fix sound quake on certain enemies causes them to stand in place after they die
- Gamepad: Jump moved back to A (need Wallrun Toggle controls for this to work) / Crouch moved back to R3 (may move back to B later) / Parry moved to LB so you can hold it while keeping full move & look controls / Use moved to X & reload moved to B (until I can move it on X, shared with Use)
- Fix the Jackal becomes level 9999 after host migration
- Fix 664797 Fix for Sentinels not coming with a reactor when bought with platinum, and fix for reactor not showing up as being applied when used on a Sentinel; it really was applied but would not show up that way until you log out and back in, now it updates immediately
- Fix Recipe blueprints with an empty description tag will now display the description of their result item.
- Fix Arsenal: The player will lose all Arsenal functionality if they unequip their sentinel and then try to change any other equipment
- Fix mission continue UI showing up after the first wave (if migrated before initializing mission flow for the defense mission)
- Fix Stalker attacking Defense object
- Fix transition from charge to reload for bow anims
- Fix memory leak in PhysX effects
- Add missing stealth attacks to melee weapons
- Improvements to Infinite Defense host migration
- Fix some holes in maps thanks for player reports
- Fixe Power Use back to LB / Parry moved to Dpad Up (until I get a free face button) / Weapon Swap moved back to Y
- Fix landing pad platforms alignment/falling through world
- Fix ground attacks falling through world
- Improvements to Infinite Defense reward popup voting
- Improvements to mantling problems in Outpost
- Fixed ability kill achievements counting as pistol
- Fix Sentinel Cloak removed Ashes and Lokis cloaking abilities

Dold text

Uppdaterar så slipper Ecfor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Uppdaterar så slipper Ecfor

haha I saw dat

Köpte Paris Blueprint (en magnetisk pilbåge) och craftade, roliga grejer!

Permalänk

Det blev en rätt blodig omställning här med beta 7, då de ändrade mod-systemet. Jag fattade ingenting från början och åkte på mycket däng.

Hjälper inte heller direkt att chatsystemet är trasigt just nu om jag förstått rätt. Skall komma en patch på chatsystemet i helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bokskorpionen:

Det blev en rätt blodig omställning här med beta 7, då de ändrade mod-systemet. Jag fattade ingenting från början och åkte på mycket däng.

Inga svåra grejer, kolla här på Mod tutorial:

Permalänk
Medlem

Någon som spelar och vill spela med mig? Adda Nightingale om ni vill.

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Fastnat rätt hårt för spelet, lirat ca 48h på 4 dygn,. haha,. men shield moden vägrar dock droppa....

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Hur är det med f2p? Är det pay to win, eller kan man lira det gratis utan större problem? Vad är det för fördelar man kan köpa sig till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Fastnat rätt hårt för spelet, lirat ca 48h på 4 dygn,. haha,. men shield moden vägrar dock droppa....

Jag har samma problem, det varkar vara för jävligt för alla att hitta shield drops. Hoppas de ökar chansen för drop.

Skrivet av FelixJ:

Hur är det med f2p? Är det pay to win, eller kan man lira det gratis utan större problem? Vad är det för fördelar man kan köpa sig till?

Du kan få alla vapen och warframes genom f2p. Det tar givetvis längre tid att spela och ibland hittar man bara kosmetiska items via "Alerts", men hellre det än att betala löjliga summor. Jag har nästan 1000 platinum kvar efter att jag köpte founders package men jag använder inget av dessa pengar på vapen eller warframes, köper blueprints istället och hittar crafting components på banorna

Permalänk
Medlem

Liten update, nu uppe på 87h played, köpte ett founderspack och har nu 7 warframes, dock fortfarande inte någon redirection mod (shield mod). Det som irriterar mig med detta är att den är rankad som common. Men tycker fortfarande spelet är störtskönt så rekomenderar det startk då det inte kostar om man inte vill betala. Jag köpte founders för jag ville ge mitt stöd och för att jag ville ha lite mer frames att leka med.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Tänkte att man kan ju faktist ange sitt ingame name, så om någon vill spela / ha hjälp med något adda spankster

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Oversized klubb-yxa och ett... Svärd med tumörer?

APPROVED

Permalänk
Medlem

Såg deras senaste Q&A som streamades igår http://www.twitch.tv/warframe/c/2138183. Ser verkligen fram emot kommande Clan systemet med Clan Dojo, som man bygger tillsammans med sina medspelare i den kommande patchen 1.8.

Undrar om folket är sugna att börja gruppa och göra en pre-clan så man kan börja köra organiserade missions (specielt defence wave 25+, bossfarm eller xp leveling)?

Har ett par höglevlade warframes och hjälper gärna nya som hardcore players att köra runs. Låter kul?

Det är lättast att få tag på mig via skype, men annars är jag online till och från vid 1800-2400 snåret.
IGN: Bensk
Skype: Ben.Skoglund

Permalänk

Nån som lirar fortfarande, har precis börjat och finner spelet grymt kul Så klart roligare om man slipper alla ryssar.

Permalänk
Medlem

Det är helt dött här?

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem

Jag och några polare kör fortfarande Warframe. Det är faktiskt skoj som fasen även fast vissa av oss har kört över 200 timmar.

Rank 13 och jobbar sakta men säkert mot 14. Har runt 15 vapen kvar att maxa.

Lägg till mig (Zevhran) om någon har lust att köra.

Permalänk
Medlem

Bump! Några som fortfarande spelar? Tyckte personligen spelet var extremt drygt och segt i början men nu när man nästan har 2 warframes i level 30 så har man börjat uppleva spelet på riktigt. De behöver med andra ord förbättra nybörjarupplevelsen.

Har fortfarande en stor del att lära mig om spelet. Vad kommer efter att man har kört igenom alla planeter? Hört talas om något som heter "Dojo" och void. Vad är dessa?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Bump! Några som fortfarande spelar? Tyckte personligen spelet var extremt drygt och segt i början men nu när man nästan har 2 warframes i level 30 så har man börjat uppleva spelet på riktigt. De behöver med andra ord förbättra nybörjarupplevelsen.

Har fortfarande en stor del att lära mig om spelet. Vad kommer efter att man har kört igenom alla planeter? Hört talas om något som heter "Dojo" och void. Vad är dessa?

Dojo är en klandojo. Du kan gå med i en klan, och din klan har tillgång till en Dojo. Beroende på hur mycket research din klan har gjort (Inte en aning hur detta funkar i detalj) så kommer du kunna köpa diverse vapen som inte finns tillgängliga någon annanstans (Grineer och Corpusvapen), och du kan köpa vissa frames utan att behöva grinda annat än cash. Tror också att den sentinel de la till i senaste uppdateringen är exklusiv för Dojon.

Void är bara ett ställe att grinda på mot höglevlade fiender. Du kommer få Void Keys då och då du kan nyttja för att spela igenom en Void mission.
Svårare fiender, oftast bättre loot. Ni bör dock vara några stycken om ni vill få ut något av Void.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Void som så är faktiskt inte svårare. Orokin Tower I har fiender mellan level 10 och 20 eller så. OT-II har 20-30, OT-III har 30-40. Orokin Derelict är 20-30. Som högst ligger det ju då på ungefär samma nivå som Pluto. Den stora skillnaden är igentligen svårigheten att ta sig dit och att man är begränsad i hur många uppdrag man kan göra. Vad man får ut av det är Prime komponenter, bättre versioner av diverse vapen och Warframes som existerar samt Forma.

Vill man verkligen komma in i spelet ska man gå med i en klan tillräckligt länge för att plocka på sig alla blueprints som är tillgängliga eller bygga sin egen dojo med alla lab. Finns så fina grejer som en bazooka och eldkastare.

Om någon ska börja spela så rekommenderar jag att ta Loki i början, förmågan att kunna smyga runt är något jag inte uppskattade förens jag skaffade honom efter en hundra timmar i spelet. Ångrar att jag valde Excalibur, Loki had underlättat en hel del.

Permalänk
Medlem

Update 14 har kommit ut nu. Tycker att nybörjarupplevelsen är tusen gånger bättre nu. Förhoppningsvis drar det fler spelar till sig nu, även om spelet är relativt stort.

En stor del buggar har kommit med patchen också, tycker faktiskt att det släpptes lite för tidigt med tanke på alla "in your face" problem som finns. Utvecklarna borde lätt ha märkt dessa ifall de startade spelet. Den nya mod menyn är inte precis fungerande heller. För det första så finns det ingen kategori för Kubrow mods och för det andra så är ens Warframe i vägen för en del mods så man måste tilta kameran rejält för att kunna se dessa mods.

Finns alltså fortfarande en del att fixa men i stort så ser det bra ut. Ett tips är att göra ett uppdrag på Saturnus och sedan kolla på utsikten från skeppet. Helt fantastiskt. Eller, jag kan visa en bild här antar jag.

Kubrows har även en del problem i övrigt. Speciellt med hur loyalty fungerar. Dör dem så förlorar man loyalty points (runt 20% per death har jag för mig). Går just nu inte att få upp loyaltypoängen igen så var försiktiga.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.