Kommande SimCity redan förstört med mikrotransaktioner. (Inte officiellt)

Permalänk
Medlem

Kommande SimCity redan förstört med mikrotransaktioner. (Inte officiellt)

Jaha. Vad fan händer med spelindustrin?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130204/mikrotransaktioner...

Läkta SimCity manualen,
http://www.scribd.com/doc/121736732/Leaked-Simcity-manual

FZ citerade från sidan 8. Men jag har även hittat på sidan 3 detta,
The first time you enter the main menu, you are taken to an initial scenario and are introduced to the SimCity Store.

Permalänk
Medlem

Känns väl mest som om Sim City kommer bli ett sims 3 i annat format, samt med ganska låg nivå av realism och simulation.
samt man får hela tiden punga ut med slantar om man vill utveckla sin stad.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

med ganska låg nivå av realism och simulation.

Du har då inte mycket koll.

Permalänk
Avstängd

Det ær EA vad førvæntar ni er.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Och ungefär där dog mitt intresse en rejäl bit!

Låter beställningen stå kvar ett tag men impulsen att avboka kommer nog att fullföljas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jaha. Vad fan händer med spelindustrin?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130204/mikrotransaktioner...

Läkta SimCity manualen,
http://www.scribd.com/doc/121736732/Leaked-Simcity-manual

FZ citerade från sidan 8. Men jag har även hittat på sidan 3 detta,
The first time you enter the main menu, you are taken to an initial scenario and are introduced to the SimCity Store.

Om du läser lite längre ner så står det faktiskt Förläggare: Electronic Arts vad mer behöver man veta för att ha låga förväntningar?

Permalänk
Medlem

Allt ska mjölkas tamefan

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Trist att dom gör så, man kan ju hoppas att de har nått system för o samla poäng så man kan köpa de utan pengar, troligt? Nae inte direkt .. Men man kan ju hoppas iaf.
Det är ju inte oblitoriska saker iaf. På ett sätt är det bra, du kan köpa mindre saker som du vill ha istället för att köpa ett helt expansion med något som kanske innehåller saker du inte kommer använda med.
Förhoppningsvis släpper de även tema pack med alla småsaker i en bundle lite billigare. Jag tror de kan bli bra.
Föredrar o välja vad jag vill lägga till i spelet istället för att köpa en expansion o bli påtvingad saker.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Allt ska mjölkas tamefan

Visst är kapitalism underbart???

Ok... jag är kass på sarkasmer...

Permalänk
Medlem

Mitt hat till EA är fan oändligt och det blev nu ännu värre.

Permalänk
Medlem

Synd. Var jättesugen på att återuppliva lite Sims (som man inte lirat på 15 år..) men nu blev det inget med detta. Får hoppas detta dementeras / ändras på något vis.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Multiplayer-centrerat och en Store. Nope. Kommer inte lira Sim City 5 trots att det verkar kul i övrigt.

Permalänk
Medlem

Vaddå, trodde ni att det inte skulle finnas? Helt seriöst, är ni förvånade? Det har varit en integrerad del i spelvärlden (inte bara EA) sedan ett antal år tillbaka, speciellt då webb- och mobilspelen som är helt designade att i princip bara fungera med extraköp.

Dessutom, detaljerna kring, och omfattningen av är inte presenterade men man kan väl gissa att det blir som i Sims, och alla andra fullprisspel? Inte alls nödvändigt men att det presenteras på ett såpass intressant sätt att man ändå luras vilja ha.

Jag gillar det inte, men det är bara att gilla läget och tala (tiga) med plånboken.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Crille90:

Om du läser lite längre ner så står det faktiskt Förläggare: Electronic Arts vad mer behöver man veta för att ha låga förväntningar?

EA har ju givit ut alla SimCity-spel och eftersom de gamla inte har någon affär är det väl inte så konstigt att man blir förvånad?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Suck!

Belöningar i form av "bättre saker" ska man ju få för att man är duktig på att spela spelet i fråga inte för att man råkar ha och vara villig att spendera pengar i verkliga livet.

Hade tänkt köpa men nu lägger jag nog pengarna på nåt annat istället. Struntar i om det är "frivilliga extras" som säljs, det är en principsak. Gör bra spel istället så tjänar ni pengarna ärligt.

PS. Multiplayer-delarna är ytterligare en sak dom drar ner. Helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Vaddå, trodde ni att det inte skulle finnas? Helt seriöst, är ni förvånade? Det har varit en integrerad del i spelvärlden (inte bara EA) sedan ett antal år tillbaka, speciellt då webb- och mobilspelen som är helt designade att i princip bara fungera med extraköp.

Dessutom, detaljerna kring, och omfattningen av är inte presenterade men man kan väl gissa att det blir som i Sims, och alla andra fullprisspel? Inte alls nödvändigt men att det presenteras på ett såpass intressant sätt att man ändå luras vilja ha.

Jag gillar det inte, men det är bara att gilla läget och tala (tiga) med plånboken.

Point taken, men i mina ögon så känns inte Sims som "den typen av spel". Är lite osäker själv på vart jag gjort den definitionen, men likväl så är det så, åtminstonde för mig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Nya "simcity" är inte simcity. Likt societies är detta spel SKIT. Spelet är skit i grunden och kommer floppa stort jämfört med föregångarna som var bra spel.

Permalänk
Entusiast

Jag tycker microtransactions är helt okej i ett free2play, det är ju så dom tjänar pengar. Men är inte detta ett fullpris-spel?

Oavsett om det är free2play eller inte så ska allt material gå att låsa upp genom att spela, utom möjligt vis oväsentliga saker som varken gör bu eller bä i spelet, typ som en ny typ en Angry birds staty att ha i en park eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Point taken, men i mina ögon så känns inte Sims som "den typen av spel". Är lite osäker själv på vart jag gjort den definitionen, men likväl så är det så, åtminstonde för mig.

Det mesta utvecklas, förbättras, försämras, förändras, förstörs eller hur man nu väljer att se på saker och ting. Vissa saker stannar kvar eftersom det förmodligen fungerar på ett eller flera sätt, och vissa försvinner.
Utformningen i animationer, färgschema, tutorials och ja, hela presentationen av spelet visar ganska klart och tydligt att det aldrig kan bli som det mindre tillgängliga men trevliga hardcorespel det en gång i tiden var.

Jag är förvånad över reaktionen faktiskt. Det här är lika väntat som att temperaturen kommer stiga om några månader. Visst är det trist att vi inte kan leka i snön (om den kommer tillbaka) men vi har ju andra lekmöjligheter då.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ta en tugga i det sura och köpa skiten ändå, tyvärr.

Borde totalbojkotta EA, men tyvärr har de vissa titlar som jag inte kan vara utan, de asen. Låter bli att köpa DLC dock, alltid något.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Två intressanta spel att titta på istälelt:

- Cities in Motion 2
- Train Fever

Dessa fokuserar visserligen mer på transport delen, vilket dock passar mig perfekt.

Permalänk
Musikälskare

Om de stämmer så tack för mig avskyr microtransaktioner som pesten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Dessa överreaktioner när det inte ens är känt vad dessa mikrotransaktioner kommer innebära. Jag är skitpepp på SimCity och ser inget problem med en shop. Med största sannolikhet kommer man kunna köpa saker som liknar de som redan ingår i Digital deluxe varianten. Ett engelskt och franskt stadspaket. Vill man inte ha det, köper man det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Dessa överreaktioner när det inte ens är känt vad dessa mikrotransaktioner kommer innebära. Jag är skitpepp på SimCity och ser inget problem med en shop. Med största sannolikhet kommer man kunna köpa saker som liknar de som redan ingår i Digital deluxe varianten. Ett engelskt och franskt stadspaket. Vill man inte ha det, köper man det inte.

Jag gör som dig och avvaktar med paniken. Kommer troligtvis köpa det till release. Jag tyckte faktiskt om betan, den var liksom avslappande. Gött och bara sitta och bygga lite.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag tyckte faktiskt om betan, den var liksom avslappande. Gött och bara sitta och bygga lite.

Du menar väl att du tyckte om demot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det mesta utvecklas, förbättras, försämras, förändras, förstörs eller hur man nu väljer att se på saker och ting. Vissa saker stannar kvar eftersom det förmodligen fungerar på ett eller flera sätt, och vissa försvinner.
Utformningen i animationer, färgschema, tutorials och ja, hela presentationen av spelet visar ganska klart och tydligt att det aldrig kan bli som det mindre tillgängliga men trevliga hardcorespel det en gång i tiden var.

Jag är förvånad över reaktionen faktiskt. Det här är lika väntat som att temperaturen kommer stiga om några månader. Visst är det trist att vi inte kan leka i snön (om den kommer tillbaka) men vi har ju andra lekmöjligheter då.

Jag motsätter mig inte förändringar, minitransactionkonceptet passar bara inte MIG. Åtminstone inte om detta är ett spel som säljs för vad som normalt klassas som fullpris. Vi får helt enkelt se vad som händer längre fram.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag motsätter mig inte förändringar, minitransactionkonceptet passar bara inte MIG. Åtminstone inte om detta är ett spel som säljs för vad som normalt klassas som fullpris. Vi får helt enkelt se vad som händer längre fram.

Problemet är att många förutsätter att allt som dyker upp en in-gameshop som DLC eller dylikt skulle ha blivit inpatchat helt gratis. Jag tror helt enkelt inte att så hade varit fallet. SimCity säljs för fullpris och jag är helt säker på att det kommer ge mig minst 15-20 timmars speltid vilket jag anser är rimligt med dagens mått mätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag tycker microtransactions är helt okej i ett free2play, det är ju så dom tjänar pengar. Men är inte detta ett fullpris-spel?

Oavsett om det är free2play eller inte så ska allt material gå att låsa upp genom att spela, utom möjligt vis oväsentliga saker som varken gör bu eller bä i spelet, typ som en ny typ en Angry birds staty att ha i en park eller något

Håller med dig till 100%.
Ett spel för 700:- ska vara all-inclusive, och om det kommer någon DLC får de tamefan släppa det som en uppdatering istället !
Jag som varit sugen på nya simcity...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta kan väl knappast vara någon nyhet?! Finns ju i massvis av spel numera, eftersom generellt sätt så spelar man ett spel längre idag än förut(iaf mig). Såklart de ska tjäna pengar, ska de leva på luft eller? DLC är knappast gratis.. Jag kommer säkert köpa lite, men inte allt såklart!

Man har ett val som många andra, trött på detta tjat