Klantat till registrering av Dirt 3, vad gör jag?

Permalänk

Klantat till registrering av Dirt 3, vad gör jag?

Jag köpte Dirt 3 superbilligt (tack forumet) och när jag skulle lira så startade jag spelet via Steam och sedan tyckte Dirt 3 att jag även skulle logga på via Games for Windows..
Spelet frågade om jag vill logga på och jag tryckte nej för jag kom inte ihåg lösenordet. Fick lira lite utan att spara mina "framgångar".

Tänkte att jag skulle lira lite i dag igen och valde att skapa en ny live-profil för att kunna starta spelet med sparfunktion. När jag gjort mig besväret och ska regga cd-nyckeln mot nya användaren så tycker spelet att jag redan reggat mig mot gamla användaren..tack för det.

Jag försöker nu få tillgång till mitt gamla konto men det är ju omöjligt tydligen. Kommer inte ihåg säkerhetsfrågan och de tycker inte att jag borde få tillgång till mitt konto via frågeformuläret man kan fylla i..

Är det kört eller finns det någon väg att gå här? Det hela är ju mycket irriterande.

Permalänk
Medlem

Vill du spela online så måste du lyckas få tillgång till ditt konto igen, kan inte svara hur dock. Vill du bara spela singleplayer och kunna spara kan du skapa en offline profil.

Permalänk
Skrivet av v1p3r_91:

Vill du spela online så måste du lyckas få tillgång till ditt konto igen, kan inte svara hur dock. Vill du bara spela singleplayer och kunna spara kan du skapa en offline profil.

Är det enkelt att göra en offlineprofil?

Permalänk
Medlem

Japp

Gör så här:

  1. Välj "Create New Profile"

  2. Scrolla ner till sista stycket

  3. Tryck på "create a local profile" som finns blå-markerat i texten

Permalänk
Skrivet av v1p3r_91:

Japp

Gör så här:

  1. Välj "Create New Profile"

  2. Scrolla ner till sista stycket

  3. Tryck på "create a local profile" som finns blå-markerat i texten

Du är grym!! Tack!
Edit: Jag tar tillbaka det där.. jag har skapat ett offlinekonto men det står iaf vid start av Dirt3 att jag måste vara inloggad på live för att kunna spara.
Jag är ju alltså redan då inloggad med offlinekontot..

Vad gör jag för fel här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Du är grym!! Tack!
Edit: Jag tar tillbaka det där.. jag har skapat ett offlinekonto men det står iaf vid start av Dirt3 att jag måste vara inloggad på live för att kunna spara.
Jag är ju alltså redan då inloggad med offlinekontot..

Vad gör jag för fel här?

Vet inte riktigt, har aldrig varit med om att det inte fungerar tyvärr.

Har du uppdaterat spelet eller har du det på steam eller liknande?

Permalänk

Har det på Steam.. står att man måste vara inloggad på live för att kunna spara.
Jag ger upp, jag har ändå betalt för spelet så jag ska försöka få tag på det igen på ett annat sätt.

Tack för visat intresse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Distordera:

Har det på Steam.. står att man måste vara inloggad på live för att kunna spara.
Jag ger upp, jag har ändå betalt för spelet så jag ska försöka få tag på det igen på ett annat sätt.

Tack för visat intresse

http://marketplace.xbox.com/en-US/PC/Games

Logga in/glömt lösen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

I mitt första inlägg kan man läsa följande och jag citerar:

"Jag försöker nu få tillgång till mitt gamla konto men det är ju omöjligt tydligen. Kommer inte ihåg säkerhetsfrågan och de tycker inte att jag borde få tillgång till mitt konto via frågeformuläret man kan fylla i.."

Då har jag angivit namn, kontokortsinfo, födelsedag, CV2-kod. Tack ändå!

Permalänk
Medlem

Tycker att du borde skriva ned lösenordet/säkerhetsfrågor mm

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli