Nya tanks på horisonten efter 8.5

Permalänk
Medlem

Nya tanks på horisonten efter 8.5

Skrivet av patch notes:

British tier 5 heavy tank A33 Excelsior
Soviet tier 10 tank "Object 907"
US tier 10 medium tank M60
German tier 10 heavy tank VK7201

Hittade detta i nya patch notes och ser ut som att.
M60n kommer att titta fram som ännu en t10 amerikan. (en bättre m48 går det?)
Object 907 som är en pankaks tank ser det ut som (platt som en iallafall).
VK7201 en löwe med en 150mm kanon och bakmonterat torn (ser redan hur fint den kommer att brinna).
A33 EXCELSIOR! t5 heavy... not much more to say.

vk7201 (ser ut som en leksak...)

Dold text

objects 907 (pankaka away!)

Dold text

M60! (inbyggd tv och allt!)

Dold text

EXCELSIOR! (i'm super cereal)

Dold text
Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

haha gillade tråd designen men har ingen koll alls på world of tanks. är det värt att börja spela?

Permalänk
Medlem

Nu börjar de snoka in på 60 talet tom nu med M60 Patton. Första generationen Main Battle Tank så..
Undrar vilken klass denna kommer hamna i, eller vart de ska få in den här någonstans i trädet.

Nu fattas det bara Object 279 ska komma på Ryssarna sida nu när 60-talet är med.
http://en.wikipedia.org/wiki/Object_279

Permalänk
Skrivet av yugurt:

haha gillade tråd designen men har ingen koll alls på world of tanks. är det värt att börja spela?

Eftersom det är gratis så är det klart värt att testa. Jag gjorde det för ca 9månader sedan och sitter fortfarande nästan dagligen och spelar. Ett tips är att kolla på videos hur spelet fungerar med spotting och sånt, annars kan det lätt bli en tråkig första upplevelse om man inte fattar hur spelet är uppbyggt och man bara blir utskjuten hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Nu börjar de snoka in på 60 talet tom nu med M60 Patton. Första generationen Main Battle Tank så..
Undrar vilken klass denna kommer hamna i, eller vart de ska få in den här någonstans i trädet.

Första generationens mbt är redan på väg in i spelet, leo1 finns på testservern och kommer i nästa patch. (och kom i drift i mitten av 60-talet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Första generationens mbt är redan på väg in i spelet, leo1 finns på testservern och kommer i nästa patch. (och kom i drift i mitten av 60-talet)

M48an blev ju uppgraderad för att kunna följa med m60n (så dem inte behövde olika ammo)

M48an i spelet är ju M48A5.

"M48A5 (1975) 105mm main gun installed"

Så vi har en tank från mitten av 75.

Själv tycker jag att det är kul att folk klagar på att t-62an är från 62 (då t-62a är en tidig prototyp av t-62 från 1958)

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Så länge allt förblir någorlunda välbalanserat så ser jag inte problemet. Leoparden känns väldigt bra balanserad, hade den haft en auto-loader så hade den nog varit OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Så länge allt förblir någorlunda välbalanserat så ser jag inte problemet. Leoparden känns väldigt bra balanserad, hade den haft en auto-loader så hade den nog varit OP.

Sen är det wargaming vi pratar om så om en tysk tank är "bra balanserad" blir den nog nerfad sen.

Fast e-50n är ju fortfarande fin så kanske finns hopp att dem låter den vara? ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Sen är det wargaming vi pratar om så om en tysk tank är "bra balanserad" blir den nog nerfad sen.

Fast e-50n är ju fortfarande fin så kanske finns hopp att dem låter den vara? ;o

Aldrig...nerfnerf

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Apropå VK7201....ser ut som om tornet är snott från Löwe. Chassit?...jaa...kanske Loltraktor?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Apropå VK7201....ser ut som om tornet är snott från Löwe. Chassit?...jaa...kanske Loltraktor?

Där har vi det! Loltraktorn som blev mobbad i T10 matcherna kommer tillbaks med blodad tand!

Själv väntar jag sedan länge på mer Tyska TDs. Sturer Emil och rubbet.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Där har vi det! Loltraktorn som blev mobbad i T10 matcherna kommer tillbaks med blodad tand!

Själv väntar jag sedan länge på mer Tyska TDs. Sturer Emil och rubbet.

Jo väntar också på sturer emil och waffenträger trädet.

Ser dock ut som dessa udda tanks (vk7201, obj 907 och m60) kommer bli "speciella tanks" och inte vara med direkt i tech trädet, Utan kommer låsas upp på andra sett (inte guld) enligt senaste infon från WG.

Men annars har vi ju t10 artys efter 8.5 i 8.6 (9.0) beror på vad dem bestämmer sig för att nästa patch ska heta.

Och jag har lurkat runt på wot forumet och nyhets sidor och hittat andra monster för framtiden.
Och har hittat info om 2 kandidater till det amerikanska trädet som WG kollar på för framtiden.
XM-1 A
Första prototypen av den amerikanska M1A1 abrahams.
XM-1 A bär samma kanon som M48 patton, Leopard 1 och fv4202. 105 mm Royal Ordnance L7A1 (olika versioner).

Dold text

MBT-70
Den här är förfadern till M1A1 och leopard 1, Ett samarbete mellan Väst-Tyskland och USA.
Den är bra bepansrad med mycket spaced armor och bär en 152mm kanon eller en 120mm smoothbore kanon.
152mm kanonen kan skjuta både granater och at-missiler.

Dold text

Men nu kommer frågan MBT-70 bär en smoothbore kanon och WG gav oss inte den riktiga t-62an då den bar en smoothbore utan stannade vid prototypen då den använder en rifled 100mm.
Och dem vill dra gränsen vid smoothbore...

Dock så är detta bara sådant som man fått vinkar om från wg och finns stor chans att vi inte får se dem men vem vet vad som väntar i framtiden i wot ...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se strv 103 aka S Tank i spelet! hoppas wg kollar på den =0)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Ja de har ju sagt att Smoothbores inte ska vara med...

Permalänk
Skrivet av Blitz86:

Ja de har ju sagt att Smoothbores inte ska vara med...

Lite synd i så fall.
Kunde tänka mig en amerikansk Sherridan som kunde skjuta TOW genom eldröret, har jag för mig om jag inte kommer ihåg fel. Finns också en flora med ryska stridsvagnar med samma förmåga. Kunde ge ytterligare en dimension till WoT. Häxpipor på spelfältet.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Penix.se:

Jag skulle vilja se strv 103 aka S Tank i spelet! hoppas wg kollar på den =0)

Serb har sagt att den inte kommer implementeras pga spelmotorn inte kan hantera den höj och sänkbara fjädringen.

http://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/18ehsp/silentst...
S-Tank will not be introduced into the game, because it would require the implementation a very special aiming game mechanism, SerB states that it aimed by moving the entire vehicle, that would be very awkward in the game and he doesn't think it's worth implementing because of one tank only.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Lite synd i så fall.
Kunde tänka mig en amerikansk Sherridan som kunde skjuta TOW genom eldröret, har jag för mig om jag inte kommer ihåg fel. Finns också en flora med ryska stridsvagnar med samma förmåga. Kunde ge ytterligare en dimension till WoT. Häxpipor på spelfältet.

Om dem börjar med smoothbore vill jag se en riktig T-62. 115mm smoothbore kanon. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Serb har sagt att den inte kommer implementeras pga spelmotorn inte kan hantera den höj och sänkbara fjädringen.

http://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/18ehsp/silentst...
S-Tank will not be introduced into the game, because it would require the implementation a very special aiming game mechanism, SerB states that it aimed by moving the entire vehicle, that would be very awkward in the game and he doesn't think it's worth implementing because of one tank only.

Kommer väl förr eller senare som prem. tank.

Vad som fattas nu är en hel del "nytt och påhittat" i tyska trädet IMO. Allting är så pre-1945 som antingen/eller är gigantiska maskiner med sämst RoF och pen, E-75, E-100, JgPz E-100, Maus etc. Må ha en hel del tjock plåt på tanksen men, tyska träden känns mest som en nostalgitripp.
När inte jänkarna hade sina T110 tanks och när fransoserna inte fanns, så kändes spelet betydligt med balanserat mellan nationerna. Dock var T34-T30 dåliga som tier IX och X tanks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Kommer väl förr eller senare som prem. tank.

Vad som fattas nu är en hel del "nytt och påhittat" i tyska trädet IMO. Allting är så pre-1945 som antingen/eller är gigantiska maskiner med sämst RoF och pen, E-75, E-100, JgPz E-100, Maus etc. Må ha en hel del tjock plåt på tanksen men, tyska träden känns mest som en nostalgitripp.
När inte jänkarna hade sina T110 tanks och när fransoserna inte fanns, så kändes spelet betydligt med balanserat mellan nationerna. Dock var T34-T30 dåliga som tier IX och X tanks.

T34an funkade fint som tier 9 heavy, Den blev ofta underskattad av fienden och då kunde man ta ner fienden med ett stort övertag i rof.
T30n var väldigt ofta använd i cw då den hade bra gun depression och gjorde ont. Lite kass i random dock då den behövde support från laget för att funka bra.

Men ja det fanns mer av en balans i spelet då.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Kommer väl förr eller senare som prem. tank.

Vad som fattas nu är en hel del "nytt och påhittat" i tyska trädet IMO. Allting är så pre-1945 som antingen/eller är gigantiska maskiner med sämst RoF och pen, E-75, E-100, JgPz E-100, Maus etc. Må ha en hel del tjock plåt på tanksen men, tyska träden känns mest som en nostalgitripp.
När inte jänkarna hade sina T110 tanks och när fransoserna inte fanns, så kändes spelet betydligt med balanserat mellan nationerna. Dock var T34-T30 dåliga som tier IX och X tanks.

T34 och T30 är de mest roligaste tanksen jag spelat i spelet när de var Tier IX och X.
Om man kan använda dem och ha hyfsad support så är T30 livsfarlig.
T34 var och är väldigt underskattad, krävs lite skills för att köra dessa tanks.

Men nu så är de skit i min mening. Ingen roligt att spela, utom T34 om man kan få ett vettigt team.

Permalänk
Medlem

Vad jag menade med dåliga var att det var få som gav dom någon respekt. Självaste vagnen har så lite armor att folk mer än gärna åkte ut och peppra ned dom. Men de flesta jänkarna är ju så gott som oberörda om dom hittar en liten kulle, t ex, som skyddar skrovet. De flesta tanks blir bara bättre med support. I randoms får man hjälp till och från så det är svårt att väga in det.

T30 hade väl också ett väldigt känsligt ammo förråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

T30 hade väl också ett väldigt känsligt ammo förråd?

Inget jag märkte av, blev väldigt sällan ammorackad när t30 var tier 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Inget jag märkte av, blev väldigt sällan ammorackad när t30 var tier 10

Samma här, Tycker min t110e5 och t57 förlorar ammoracken mer än vad min t30 gjorde. :/

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.