Permalänk
Medlem

Bästa tanksen

Tjenare gott WoT folk på SweC! Är helt ny till detta spel och undrar om det finns några här som kan ge lite tips.. Gillar att köra aggresivt men inte dö så jätte snabbt.. Det ska inte gå långsamt så gärna en snabb tank.. Finns det någon bra kombination för det här?

Hoppas detta inte var för oklart.. säg till om ni inte fattar !

Tackar på förhand

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Medlem

Jag tror du måste utveckla det där. Tex vad tanken får kosta eller vilken tier du tänkt dig osv.
Om du pratar om light, medium, heavy, TD. Svårt att jämföra en light tanks med en TD.

Permalänk
Medlem

Den i särklass bästa tanken att spela aggressivt med enligt moi - T62A. Mobilitet, bouncyturn, galen ROF = grym att tracka folk runt hörn samt mycket bra camo. Allround heavy = T110E5 (även fast T57an är bra som faen just nu, men nerf lär ju komma inom någon patch).

TDs suger i allmänhet i jämförelse med de andra träden. Men, en pluton om tre Foch155 är fett.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på när jag läste dina önskemål är den amerikanske Tier 10 heavyn T110E5 som är precis som oggan säger än väldigt bra allround-tank. Dock vet jag inte om Tier 10 passar alla då man får väldigt stor press på sig att prestera och att det kräver att man lägger ner en hel del tid och troligtvis en del pengar på att ta sig dit.

Andra bra alternativ i de lägre tiersen är enligt mig:

Mediums:
Matilda (Tier IV)
M4 Sherman (Tier V)
M4A3E8 Sherman (Tier VI)
Cromwell (Tier VI)
VK 3601 (H) (Tier VI)

Heavies:
KV-1 (Tier V)
KV-1S (Tier VI)
T29 (Tier VII)

TDs:
M18 Hellcat (Tier VI)

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Håller med schluug. både m18hellcat och t49 är riktigt roliga vagnar. Kanske lite dåligt pansar men snabb som fasen och skadar riktigt bra om du fixar bästa kanonen till dem. Dock så lär det bli jobbigt om du vill förbi hellcaten sen för t25/2 som är tier7 är en riktig sopa...

som heavy är kv-1s och upp till is7 fruktansvärt roliga. Dock lång laddtid - cirka 12sekunder.

T110E5 är ju bra, men tier1-7 suger något fruktansvärt i det trädet tycker jag. Därför inte det bästa nybörjarträdet då man som noob vill komma igång och vara bra snabbt.

Hetzer (tier4 tysk TD) är riktigt bra med howitzer!! även kommande tanks där är riktigt bra. Särskilt jgpanther som av många beskrivs som den roligaste vagnen i spelet.

Slutligen skulle jag vilja säga att ryska heavyträdet (kv-1s till is7) är det bästa nybörjarträdet. Körde det själv när jag var noob, riktigt kul!Riktigt studsiga några av dem, bra kanon med både hög penetration och hög skada. Enda minus är laddtiden... ett tips är att köpa premium konto för 90 kr/månad så får du 50% mer exp och krediter vilket kommer boosta dina framgångar markant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Den i särklass bästa tanken att spela aggressivt med enligt moi - T62A. Mobilitet, bouncyturn, galen ROF = grym att tracka folk runt hörn samt mycket bra camo. Allround heavy = T110E5 (även fast T57an är bra som faen just nu, men nerf lär ju komma inom någon patch).

TDs suger i allmänhet i jämförelse med de andra träden. Men, en pluton om tre Foch155 är fett.

Det.

Håller med till 100%.

Dock kan det nämnas att tex is7 också är en bra aggressiv vagn men för närstrid (den siktar dåligt, du behöver snapshot, stabilisers) men dess front, om du vet hur du skall bete dig, kan studsa riktigt mycket. Denna är inte lika flexibel som e5 eller t62a men gör andra saker bättre.

Ang. Foch155 så bör det också nämnas att om du är en spelare som ofta gör "pen with no damage" så är det inte vagnen för dig. Kan du däremot sätta dina 3 skott och göra skada med dem... detta är en vagn jag inte har men måste fixa känner jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Då du är helt ny kanske det är bäst att gå upp med ryska då det ger bra valmöjligheter för att hitta din spelstil. Dock är ju varken is-7 eller is-4 att mäta sig med T110E5

Kv-1 hör ju till dem grymmaste på tier V så kan ju vara idé att ta fram kv1s och t-150 från den och sedan skaffa båda för att sedan bestämma om du föredrar mobiliteten på kv1s och framåt ha eller den trevliga armorn t-150 och framåt har.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Ryska mediumträdet är vad du är ute efter som oggan säger. Det franska erbjuder tanks som man kan spela väldigt aggressivt i rätt länge, men dör man dör tokfort om det är fel läge

Permalänk

Känner igen mig i din beskrivning att du vill ha en snabb smidig tank, och ingen gillar väl att dö tidigt i matchen.

Jag tycker att heavys är sega (inte alltid sant), medan lights snabbhet inbjuder till självmordsräder. Mediumtanks passar mig alltså bäst.

Som många redan har rekommenderat så gick jag upp i det ryska mediumträdet och spelar nu den riktigt trevliga T-54:an.
Men, att komma till toppen på ett träd tar tid och det är inte alltid alla tanks på vägen är lika roliga som andra. Vissa behåller du, andra säljer du, allt efter tycke och smak.

Du kommer även att lära dig att även fast en aggressiv spelstil kan löna sig är det långt ifrån alltid så.

Några personliga favoriter:

Cruiser IV: En kanon som kan göra mycket skada snabbt bland lägre tiers.
T-49: Snabb TD med vridbart torn.
M18 Hellcat: T-49 på steroider, lite segare men härlig kanon.
T-34: Smidig med en kanon som kan penetrera det mesta.
T-34-85: T-34:ans storebror som är mer av en sniper.

Kommer ta ett tag sen att komma upp i de högre tiersen, men det är bra att ha ett första mål runt tier V och VI tror jag.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem

Riktigt bra hjälp man får Men som jag förstår det så verkar det ryska trädet vara det bästa för att lära känna spelet och kan vara bra om du är en casual player.. Tack så mycket för all hjälp som jag fått fortsätt komma med förslag:)

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk

Det finns jättemånga tanks och alla passar inte alla spelare. Du kommer att hitta favoriter och dessutom kommer du se tanks i spelet som du kommer bli sugen på att testa själv. Då skaffar du dig ny mål, men det kan ta ett tag att komma dit.

Kom också ihåg att en tank är som bäst när den är fullt uppgraderad och det kan vara en lite seg inkörsperiod för att få alla moduler. Jag får ofta känslan när jag går till nästa tier att den nya tanken inte är fullt så rolig som den förra. Men efter lite uppgraderingar och då jag lärt mig hur jag ska köra den nya så kan den vara toppen.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk

Vill du ha riktig roligt till en rimlig "kostnad" om du är ny?
Köp tyska Pz 1 C, utrusta den med Mauser kulspruta. Roligaste vagnen just nu enligt mig.
Liten, snabb och alldeles hopplös för en motståndare om man använder kulsprutan rätt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Avstängd

Svårt att säga vad den "bästa" tanken är det är individuellt. Frågan är om du vill ha en tank som nästan är "OP" eftersom alla andra har det, eller om du vill ha en tank som du personligen gillar och lärt dig bemästra?

Permalänk
Medlem

KV-1S är en bra vagn om man inte vill satsa på T10. Så nära OP man kommer. Stor chans att oneshotta det motstånd man möter.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Vill du ha riktig roligt till en rimlig "kostnad" om du är ny?
Köp tyska Pz 1 C, utrusta den med Mauser kulspruta. Roligaste vagnen just nu enligt mig.
Liten, snabb och alldeles hopplös för en motståndare om man använder kulsprutan rätt.

Åh vad roligt det är att se en Pz 1C som kör i cirklar runt en KV-1 som inte har en chans...
Det som är ännu roligare är att KV-1:an inte kan skjuta på Pz 1C, medans Pz 1C inte kan penetrera KV-1:an.

Pz 1C som åker runt och kastar sten på en metallvägg, så kan man beskriva det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Så länge man inte har en elit tank eller crew på 100% så är det nog svårt att säga vad som är bra eller inte. Vad jag märkt så påverkar detta mycket.

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Åh vad roligt det är att se en Pz 1C som kör i cirklar runt en KV-1 som inte har en chans...
Det som är ännu roligare är att KV-1:an inte kan skjuta på Pz 1C, medans Pz 1C inte kan penetrera KV-1:an.

Pz 1C som åker runt och kastar sten på en metallvägg, så kan man beskriva det.

Man gör dock KV-1an gripbar för övriga i laget. Som en irriterande fluga, medans getingarna går i ställning.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

KV-1S är en riktigt rolig heavy tank. Kanska mobil med för en heavy, kanon är också riktigt grym men tappar lite för sin laddningstid

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

Okej... Jag har ca 70000 free exp. Jag står i valet mellan att låsa upp t-54 eller t69. Riktigt svåra beslut t-54 verkar vara en riktigt trevlig tank samtidigt som det hade varit kul att testa autoloaders. Snälla, säg något som gör valet lättare jag vet att det beror på spelstil men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Autoloaders är alltid kul när man lär sig spela dom, och det är ju kul att prova något nytt ibland Var berädd på att du kommer behöva (nåja, nästan) skjuta en del guld-ammo med T69:an om du väljer den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Autoloaders är alltid kul när man lär sig spela dom, och det är ju kul att prova något nytt ibland Var berädd på att du kommer behöva (nåja, nästan) skjuta en del guld-ammo med T69:an om du väljer den.

HEAT silver ammo*, ganska nådig uppgradering att använda HEAT, 300mm pen.
T69 är ganska seg med stock motor. Jag hade sparat exp till och låsa upp tracks och motorer istället för att använda free xp till bara tanken. Det börjar bli en mer och mer rolig tank för mig men, är ganska nojjig över den taskiga alpha skadan med 90mm.
T57 Heavy var så jäkla grym i betan iaf när jag testade den.

Skrivet av Krossaren96:

T110E5 är ju bra, men tier1-7 suger något fruktansvärt i det trädet tycker jag. Därför inte det bästa nybörjarträdet då man som noob vill komma igång och vara bra snabbt.

Du pratar smörj om tanks du knappt har kört eller inte har ens ägt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

HEAT silver ammo*, ganska nådig uppgradering att använda HEAT, 300mm pen.
T69 är ganska seg med stock motor. Jag hade sparat exp till och låsa upp tracks och motorer istället för att använda free xp till bara tanken. Det börjar bli en mer och mer rolig tank för mig men, är ganska nojjig över den taskiga alpha skadan med 90mm.
T57 Heavy var så jäkla grym i betan iaf när jag testade den.

Alla säger guldammo när dom menar HEAT så jag kör också på det, även om jag själv tycker det är lite missvisande precis som du påpekar att kalla det guldammo nu för tiden

Permalänk

Det blev en t69. Jag kunde inte hålla mig tyvärr är nätet nere så jag kan inte testa den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kommer inte att bli besviken så länge du har "safe stowage" perken på din loader...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Du pratar smörj om tanks du knappt har kört eller inte har ens ägt.

Vad vet du vad han har kört eller ägt? Och sen när måste man ha kört eller ägt en tank för att ha åsikter om hur de presterar i strid? Jag har aldrig kört en riktig tiger men jag är ändå rätt säker på att den utklassade andra tanks på de flesta plan när den introducerades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Vad vet du vad han har kört eller ägt? Och sen när måste man ha kört eller ägt en tank för att ha åsikter om hur de presterar i strid? Jag har aldrig kört en riktig tiger men jag är ändå rätt säker på att den utklassade andra tanks på de flesta plan när den introducerades.

Uh, det är ju inte mer än att leta efter hans profil inne i spelet.

Om han påstår att t ex M4/M4A3E2 alt. M4 Jumbo och T29'an suger på sina tiers så, har hästen galopperat in i bollplanket och gjort en frivolt, speciellt då han inte ens har spelat nån av dom på sitt konto.
Han får ha sin åsikt men det där påståendet var taget från en tom blå himmel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Uh, det är ju inte mer än att leta efter hans profil inne i spelet.

Om han påstår att t ex M4/M4A3E2 alt. M4 Jumbo och T29'an suger på sina tiers så, har hästen galopperat in i bollplanket och gjort en frivolt, speciellt då han inte ens har spelat nån av dom på sitt konto.
Han får ha sin åsikt men det där påståendet var taget från en tom blå himmel.

Man kan ha flera profiler samt spela på andras konton om man vill testa tanks man inte har, alternativt spela dem på testservern som ofta är uppe, så har jag gett mig själv en rätt god kunskap om tanks jag inte äger på den vanliga servern.

Sen kan jag hålla med om att det finns rätt bra tanks i det amerikanska trädet, t29, t20 samt derp-m4 är väldigt bra för sin tier tycker jag. Heavylinjen under t29 tyckte jag dock aldrig om, alldeles för slöa/dålig armor/dålig skadeverkan jämfört med andra nationer på samma tier.

Permalänk
Medlem

Heavy: T110E5, extremt mycket bättre än resten.

Medium: Batchat. Snabb, extrem burst dps. Allt en medium ska ha.

TD: T110E4, superkanon, HAR TORN, bra armor. Har inte provat britternas nya, ser bra ut.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

E-50M. Dock gäller det att anpassa sig för vad för tanks man får möta. Den är lika stor som de tyska heavies, vilket gör den en ganska stor måltavla, men mer mobil. Dock helt underbar när man agerar som sniper då kanonen har träffsäkerhet på 0.3.

Ser man en E50M rulla ner i en nerförsbacke är det bara att lägga benen på ryggen, en tank på 63 ton gör hysteriskt mycket skada om man t.ex. rammar tanks som väger mindre, som t.ex. T-54/Patton/Batchat

Permalänk

Jag kör ryska medium-trädet. Och jag älskar T-54 och T-62a. Två tanks med lite olika spelstilar. T-54 har lite sämre rate of fire, men bättre armor och tål lite mer. T-62a svänger som en gud, har riktigt bra rate of fire men bouncar inte lika ofta. Sen kör jag en del TD och är inne på ryska T8 nu, ISU-152 och med Tier 10-kanonen på så är den....upphetsande.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)