[WOT] Köpa stridsvagn

Permalänk
Medlem

[WOT] Köpa stridsvagn

Hej!
Är ny på detta men läst mycket här, mycket tack:) Vad jag undrar är om det går att köpa alla sorters vagnar eller måste man forska fram dom. Exempelvis -59 eller T-57 som det skrivs mycket om. Tror jag skulle gilla en tung vagn.
Mvh
lasse

Permalänk
Medlem

Du kan köpa premium tanks direkt för riktiga pengar. Men standard vagnar måste du forska fram ledvis. T ex en tier 6 ger en möjlighet att utforska dess vidarutveckling i tier 7.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Ja, du måste forska fram dem. T.ex. om du vill satsa på en KV-1 (rysk) så ser du i tabellen nedan vilka pansarvagnar du måste spela med först (T-18 och sedan väljer du träd, antingen T-19 eller T-26):

http://statcdn.worldoftanks.eu/comeu_v2_110412_release/upload...

Liknande tabell finns i spelet, s.k. "Tech Tree" där du även ser hur mycket erfarenhet som krävs. Sedan finns det Guld-tanks som du kan köpa för riktiga pengar men det är inget jag rekommenderar om du nyss börjat.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren:) Så om jag vill nå t-57 den tunga amerikanska så finns det inga genvägar utan bara börja från början med forskning?
Tar lång tid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lasse48:

Tackar för svaren:) Så om jag vill nå t-57 den tunga amerikanska så finns det inga genvägar utan bara börja från början med forskning?
Tar lång tid?

Tja, kan ta ett år om det vill sig...detta är ett långtidsspel...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ett tips, bestäm dig för en tank du verkligen vill ha och jobba mot den. Gör inte som jag och spreta åt alla håll. Sitter nu med fem tunga vagnar: Tiger, IS, KV-1s, M6, Churchill I + diverse annan bröte men inga cash att byta upp till nästa tier...
Kan heller inte sälja någon då jag vill ha samtliga i nästa tier! :/

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Tackar för svaren:) Så om jag vill nå t-57 den tunga amerikanska så finns det inga genvägar utan bara börja från början med forskning?
Tar lång tid?

Du måste forska fram T-57an (och 99% av alla andras tanks också) men det går att köpa en del olika tanks upp till Tier 8. Dessa kallas premiumtanks och går inte forska fram utan bara köpas. Dom är till för att snabbare tjäna silvercredits. Det går också att samla massa xp med dessa (eller andra fullt framforskade tanks) som man sedan kan betala en liten slant för att kunna använda till vilken forskning som helst (normalt är xp låst till en viss tank). Så vill man ta sig till T-57 snabbt och känner att man kan lägga en del pengarna på spelet går det att korta speltiden för att nå den ganska mycket.

Men jag måste verkligen varna dig för att köpa en premium tank innan du har lärt dig grunderna i spelet (vi snackar om att ha spelat ett par tusen rundor nu). Det är många nya som begår misstaget att köpa en Tier 8 tanks för att sedan komma in i matcher där man inte har något att göra, till allas nackdel - du får inga bra rundor och kommer inte ha kul samt att du kommer få höra massa skit i chatten från ditt lag om hur dålig du är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Ett tips, bestäm dig för en tank du verkligen vill ha och jobba mot den. Gör inte som jag och spreta åt alla håll. Sitter nu med fem tunga vagnar: Tiger, IS, KV-1s, M6, Churchill I + diverse annan bröte men inga cash att byta upp till nästa tier...
Kan heller inte sälja någon då jag vill ha samtliga i nästa tier! :/

Jag kan inte riktigt hålla med, även om att just satsa på Tunga tanks på alla träden kanske inte är idealiskt. Att sprida sina tanks mellan olika sorter ger en större förståelse för hur matcherna fungerar. Det viktigaste med att ha olika sorters tanks är att det är större chans att utnyttja events.

Tipset är att ha flera tanks upplåsta och sedan vänta på att de kommer med i ett event. Sen använda free experience för att prestera bra från första början och få del av alla extra credits. Har köpt samtliga av mina T7, T8 och några T6 på rea. Sedan lagt ner nån extra timme just när det är extra credits.

Väntar i nuläget på att det skall bli rea på Tiger(P) och 30.02(D). Kommer också ha låst upp E-75 ifall jag har tur och får den på "Big and Heavy" specialen.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Skrivet av lasse48:

Hej!
Är ny på detta men läst mycket här, mycket tack:) Vad jag undrar är om det går att köpa alla sorters vagnar eller måste man forska fram dom. Exempelvis -59 eller T-57 som det skrivs mycket om. Tror jag skulle gilla en tung vagn.
Mvh
lasse

Tips! Kolla igenom alla videos som beskriver spelmekanik och spotting m.m , man lär sig faktiskt mycket genom dem. Och om du gillar spelet så tveka inte att köpa ett premiumkonto. Kostar en hundralapp i månaden men gör livet mycket lättare i wot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj vad bussiga ni är med tips till en gubbe, tackar så mycket:) Har börjat med en liten tanks och det är hur kul som helst.

Permalänk

Ett litet tips till...lär dig hur systemet för att träna besättningen fungerar. Man kan göra bort sig totalt där till dyrt intjänad XP och credits.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Trodde TS pratade om riktiga tanks, läste inte vilken forumdel tråden var placerad i... blev lite förvånad

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Trodde du pratade om en riktig stridsvagn först :/ vart väldigt förvirrad

Permalänk

att gå från Tier6 till Tier7 tog mig ca 1½ dag hoppas ta Tier8 inom de närmsta 3/5 dagarna.

fokusera på max 2-3st , om du dör en runda hoppa snabbt in i en ny med nästa.

jag kör t.ex Ryska IS just nu, är den upptagen kör jag min T21 (urk) och som 3e val min Jagtiger 8.8cm

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av lasse48:

Tackar för svaren:) Så om jag vill nå t-57 den tunga amerikanska så finns det inga genvägar utan bara börja från början med forskning?
Tar lång tid?

Detta är ett "morotsspel" i ett slags ständigt "beta-stadium".
"Moroten" är t57 med en autokanon, "hästen" är DU!
Jag har spelat WOT extremt mycket (vägrar betala för betaspel...) vilket är ett symptom på att det tar tid att nå hög grad utan att betala.
I min sits skulle det ta 8 veckor att nå t57 (jag har ingen amerikansk tank utan startar på noll....plus minus att jag har lite fri xp och creds)
Om jag betalade så skulle jag kanske kunna kapa 2 veckor.

Problemet om du vill betala eller ej är ju upp till dig, men det är inte guld bara för att det glimmar lite!

Är du skapligt duktig på låg nivå i spelet, så lär du klara dig på högre nivå med, men spelet i sig är inte bättre/roligare bara för att du spelar tier 10!
(OBS!! jag har själv aldrig spelat tier 10......bara för att jag klarar mig i tier 9...cirka 6000 matcher i tier 9...)

Jag blev lurad av moroten när jag en dag tröttnade på att bli överkörd av nån jävla fransk tank som spankade min tier 9 TROTS att den franska inte hade nått pansar överhuvudtaget.....(läs bat. chat.)
Så jag gav mig den på att spela åtminstone Lorraine, och vet du vad? När jag nådde lorraine så var bat chat inget att ha mer, för de nerfade, "nergraderade", bat chatten i en uppdatering och vips så var "moroten" borta...

Summa: mitt tips är skynda långsamt och hittar du en tank du har kul med/är effektiv så spela den!
Att "grinda" ("nöta" på svenska) för att nå en tank kan göra dig besviken!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

Tycker WOT är så pass bra att det lätt är värt att ge utvecklarna lite stålar och få ett premium-account. Är inga direkt större summor.

Permalänk

Ytterligare ett tips till nya spelare är ju testservern som kommer upp inför varje patch (just nu är den avstängd). Man får 100 miljoner exp. och silver samt 20k guld, sen är det bara att panga på i valfri vagn. För oss som kört ett tag vill man självklart testa det allra senaste (i 8.6 kommer T10 artilleri om jag inte missminner mig) men det finns inget som hindrar dig att testa t.ex. en E100 eller IS-7 för att se om det är något för dig (innan du lägger ner flera månader på äkta varan).

Permalänk
Medlem

Detta är som blocket för pansarfordon:http://www.milweb.net/classifieds.php?type=1#_blank
tror det är vad du letar efter

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Detta är som blocket för pansarfordon:http://www.milweb.net/classifieds.php?type=1#_blank
tror det är vad du letar efter

...men fyfan vad jag blev sugen nu (på riktigt!!!)

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Detta är som blocket för pansarfordon:http://www.milweb.net/classifieds.php?type=1#_blank
tror det är vad du letar efter

*asg*

Undrar vad tullen säger om en beställning därifrån!?

OT! Roligaste tanksen jag spelat än i WOT måste vara Marder II och AMX 12T. Har ju iofs inte kommit över tier7 än men int fan blir det roligare, bara annorlunda!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Oj vad tips och grejer. Tänkte fråga är t 57 en sån fantastisk vagn, verkar omåttlig populär? Skjuta besättningen hur går det till?

Det är ju ett stort spel med väldigt många saker att önska sig. Brukar ni forska fram allt på vagnarna eller bara en del? Viktigaste att träna besättningen först?
När man har vagnar som man inte vill ha kvar eller plats med kan man ta delar och flytta runt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Oj vad tips och grejer. Tänkte fråga är t 57 en sån fantastisk vagn, verkar omåttlig populär? Skjuta besättningen hur går det till?

Det är ju ett stort spel med väldigt många saker att önska sig. Brukar ni forska fram allt på vagnarna eller bara en del? Viktigaste att träna besättningen först?
När man har vagnar som man inte vill ha kvar eller plats med kan man ta delar och flytta runt?

Vissa delar passar till andra tanks i samma nation. Det är ganska ofta jag hoppar över att utforska delar som inte behövs. Det kan tex vara alternativa kanoner eller den värsta radion som inte alltid behövs på alla tanks. Däremot om det är en tank jag gillar utforskar jag alltid allting och trycker på accelererad träning av besättningen vilket man kan köra när man utforskat allt på en tank.

Personligen spelade jag ca 5000 matcher utan att ha läst på någonting om några taktiker eller tittat på någon film om hur man bäst spelar vissa tanks men efter att jag började med det så har jag förbättrat mig med över 50%. Jag kan därför starkt rekomendera att kolla upp tanks även de du inte spelar. Det finns dessutom div mods som kan underlätta något. Kolla tex curse gaming för div mods.

Permalänk

Sry för offt. Men jag var helt jävla bergis på att du skulle köpa en riktig stridsvagn i ca 2-3 minuter

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Avstängd

Lol, ofta man gär en tråd om en riktig vagn här, speciellt i WOT sektionen....

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

*asg*

Undrar vad tullen säger om en beställning därifrån!?

OT! Roligaste tanksen jag spelat än i WOT måste vara Marder II och AMX 12T. Har ju iofs inte kommit över tier7 än men int fan blir det roligare, bara annorlunda!

Gissar att du mena att Marader II va rolig innan de nerfa den så många ggr?

Permalänk
Skrivet av ajaxoptimal7:

Sry för offt. Men jag var helt jävla bergis på att du skulle köpa en riktig stridsvagn i ca 2-3 minuter

Jag med haha.. Man vill ju ha en Leopard 2 A6 ...men får nog inte tillbaka tillräckligt på skatten i år för en sånn

Permalänk
Medlem

Om man dör och inte stannar kvar tills matchen är klar får man poäng då?

Skrivet av truedesire:

att gå från Tier6 till Tier7 tog mig ca 1½ dag hoppas ta Tier8 inom de närmsta 3/5 dagarna.

fokusera på max 2-3st , om du dör en runda hoppa snabbt in i en ny med nästa.

jag kör t.ex Ryska IS just nu, är den upptagen kör jag min T21 (urk) och som 3e val min Jagtiger 8.8cm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Det finns inga negativa konsekvenser av att hoppa ut om du har dött.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk

rätt kul tråd. men enklaste är att köpa prem. om du gillar spelet mycket. så köp en guld tank. Du kan ju köpa en som är tier 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej!
Om att hoppa ut så tänkte jag att man inte får erfarenhet mm utan att man var tvungen att stanna. Ja jag fastnade direkt i spelet:)
WOW:at många år men ledsnat till slut. Det här passar mig som handsken. Kanske när man blivit bättre och så där erfaren som många av er så har man chansen att gå med i något lag, det vore skoj. Har en M5 Stuart nu och innan bara amerikanska vagnar. Efter Stuarten ska man hålla sig i trädet till den STORE eller hoppa till annat land. Hört mycket om Jagtiger eller ryska vagnar.