Om Prison Architect.

Permalänk
Medlem

Om Prison Architect.

Sökte efter egen tråd om detta underbara lir som jag äntligen fick tummen ur och köpte i helgen.

Lite funderingar, Alpha 13 nu. "Introduktions"leveln, executionchamber, enda "tutorial" som finns? Ingen fortsättning på den?

Bygger holding cells och var dum och byggde dem små och försöker utöka dem men får det inte att fungera. River en vägg i befintlig och lägger ny byggnad upp intill den men det blir som två separata byggnader ändå?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det är ju som sagt en alpha. Började spela ganska tidigt men insåg att dom ändrade så mycket varje release att det man byggt upp inte funkade eller behövde ändras. Nu väntar jag på en stabilare senare version innan jag ens ger mig på det igen.

Kommer inte ihåg riktigt men om man byggde den nya byggnaden intill och river väggen efter det är klart så tror jag det gick att slå ihop byggnader. Det ska gå iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Sökte efter egen tråd om detta underbara lir som jag äntligen fick tummen ur och köpte i helgen.

Lite funderingar, Alpha 13 nu. "Introduktions"leveln, executionchamber, enda "tutorial" som finns? Ingen fortsättning på den?

Bygger holding cells och var dum och byggde dem små och försöker utöka dem men får det inte att fungera. River en vägg i befintlig och lägger ny byggnad upp intill den men det blir som två separata byggnader ändå?

Om du vill ha tutorials, så kolla på en del "Let's play prison architecht" videos ...

http://m.youtube.com/#/user/OfficialStuffPlus har en del videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Sökte efter egen tråd om detta underbara lir som jag äntligen fick tummen ur och köpte i helgen.

Lite funderingar, Alpha 13 nu. "Introduktions"leveln, executionchamber, enda "tutorial" som finns? Ingen fortsättning på den?

Bygger holding cells och var dum och byggde dem små och försöker utöka dem men får det inte att fungera. River en vägg i befintlig och lägger ny byggnad upp intill den men det blir som två separata byggnader ändå?

Håller med om att det har potential att bli riktigt härligt.

Än så länge så är det den enda tutorial som finns ja. Kör lite wiki på de rum som du får problem med och testa dig fram. Det gick för mig i alla fall.

Om du bygger den nya byggnaden bredvid, dvs drar ut byggnaden längs med den befintliga väggen, då måste du riva väggen i din befintliga byggnad för att slå dem samman.
Väljer du däremot att dra ut byggnaden överlappande med den befintliga byggnadens vägg. Då river de även väggen och byggnaden blir till en på en gång.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag spelet är för dyrt, jag hade gärna betalt runt $10 med tanke på i vilket stadie spelet är i men $30 anser jag är för mycket. Det blir till att hålla koll på reor framöver

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kiane:

Personligen tycker jag spelet är för dyrt, jag hade gärna betalt runt $10 med tanke på i vilket stadie spelet är i men $30 anser jag är för mycket. Det blir till att hålla koll på reor framöver

Är i precis samma läge, spelet verkar riktigt intressant men 30 dollar för en alpha på ett "indie" spel är på tok för mycket i min mening.
Får hoppas på en sale eller nått snart.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Tack för svar och youtubetips!

Provade lite allt igår. La upp ny "grund" upp intill väggen på befintlig byggnad och rev sedan väggen emellan. Testade även att riva väggen innan jag la ny "grund". Men ingenting fungerade. Är som två separata byggnader.

Förstår att det är alpha, undrade bara om någon knäckt mitt lilla bekymmer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Snusfri

Köpte spelet igår för 130:- och jäklar vilket beroendeframkallande spel det är.
Visst finns det mycket som behövs fixas till, men det har blivit totalt 16h hitills

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för svar och youtubetips!

Provade lite allt igår. La upp ny "grund" upp intill väggen på befintlig byggnad och rev sedan väggen emellan. Testade även att riva väggen innan jag la ny "grund". Men ingenting fungerade. Är som två separata byggnader.

Förstår att det är alpha, undrade bara om någon knäckt mitt lilla bekymmer.

Vad menar du med två byggnader. Som du har gjort ska det bara vara att dra typen av rum så blir det till ett stort. Dy kanske måste dra över hela rummet och inte bara den nya delen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar spelet och kan nog bli riktigt bra. Dom har gjort stora framsteg med sina uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med att ens fångar bara stannar i cellerna? det funkade perfekt igår, men när jag startade spelet idag så äter dem inte, duschar inte osv. Detta leder till att dem dör som flugor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Är det någon annan som har problem med att ens fångar bara stannar i cellerna? det funkade perfekt igår, men när jag startade spelet idag så äter dem inte, duschar inte osv. Detta leder till att dem dör som flugor.

Du har inte råkat tryckt lockup / bangup? Kolla längst ner i högra hörnet för att vara säker. Annars kan du ju kolla regimen så du inte råkat ändra något där.

Just det med lockup / bangup knapparna är något jag hört folk ha problem med förut, att de skulle trycka på något i den där mappen men istället ovetande klickat de andra knapparna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonpab:

Du har inte råkat tryckt lockup / bangup? Kolla längst ner i högra hörnet för att vara säker. Annars kan du ju kolla regimen så du inte råkat ändra något där.

Just det med lockup / bangup knapparna är något jag hört folk ha problem med förut, att de skulle trycka på något i den där mappen men istället ovetande klickat de andra knapparna.

Löste det genom att svälta alla fångar, och sedan ta in nya.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Löste det genom att svälta alla fångar, och sedan ta in nya.

Se där ja, det finns ju ofta fler än ett sätt att lösa problem på!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel, och oja, beroendeframkallande :).

Det största bekymret för mig är när vakterna inte avlöser varandra i säkerhetsrummet som kontrollerar remote doors, utan de bara sticker, sen får man ett tjugotal fångar som står och bankar på dörren till matsalen. Eftersom de redan är jävligt hungriga så behövs det inte mycket för att någon ska bli sur och börja shanka folk till höger och vänster :D.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det största bekymret för mig är när vakterna inte avlöser varandra i säkerhetsrummet som kontrollerar remote doors, utan de bara sticker, sen får man ett tjugotal fångar som står och bankar på dörren till matsalen.

Var ett tag sen jag spelade, men i mitt senaste fängelse (baserat på vers. A25) så löste jag det problemet med att använda sådana där tryckplattor och tidsstyrda dörrar i nån avancerad kombo. Känslan är att endast remote doors+servo lätt får samma problem som du har så man måste improvisera lite för att bygga runt det.

Permalänk
Medlem

Spelet går idag ur sin Alpha och blir 1.0, med en hel del nya features.
Riktigt roligt spel och nu definitivt värt varenda krona.

http://www.introversion.co.uk/prisonarchitect/

Permalänk

Fett najs kommer köra det så fort jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Vad har ni fått för intryck av spelet nu? Spelade sist i våras men saknade då lite "endgame". Hoppas få tid och ro att spela mer under hösten

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

@Nightcrawl: Well, nu, 6 månader efter ditt inlägg, har vi iaf escape mode, man ska rymma ifrån ens välbyggda fängelse, och spelar som en av internerna, och ska bygga upp en crew, samla contraband och tillslut försöka rymma

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.