Mitt mystiska problem med EA Origin (erfarna problem lösare rekommenderas)

Permalänk

Mitt mystiska problem med EA Origin (erfarna problem lösare rekommenderas)

Som titeln tyder så har jag nog ett av de mest svårknäckta problemet 2013/1014. Till problemet

I ca 1 ½ år nu kanske så har jag inte lyckats komma åt butiken/clienten i Orgin, när ska logga så kommer inte start butiken fram utan den hamnar nere i verktygsfältet som vanligt men jag kan inte trycka fram orgin och jag inte högerklicka på nått sätt, utan det är låst nere i verktygsfältet, Jag har provat allt möjligt som går men inget av nånting funkar. Jag misstänker att mitt Windows 8 blockerar nånting för att orgin ska kunna starta och kunna spelet på de. Och mitt orgin har funkat bra tidigare, men sen efter en period så slutade det funka helt och hållet, Jag har steam installerat och funkar jätte fint. Jag vet inte om detta problem uppstod när jag installerade Windows 8.1. En kompis till mig provade och logga in på hans dator med mina uppgifter och han kom in på konto på hans dator. Nedan här finns en lista vad jag har provat och vad som inte funkar.

Avinstallerat avast antivirus - Funkar ej
Stängt av brandvägg - Funkar ej
Lagt till clienten så att brandväggen ska tillåta de - Funkar ej
Ändrat ea ikonen till Administratör, samt kör som Windows 7 - Funkar ej
Avinstallerat och Installerat om - Funkar ej
Satt datorn i felsäkert läge och kollat igenom - Funkar ej
Felsökt orgin i kontrollpanelen - Funkar ej

Finns säkert nånting mer som jag har provat som jag inte kommer på.

Nu hänvisar jag till ALLA på sweclockers om ni har nån lösning på detta problem.

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Som titeln tyder så har jag nog ett av de mest svårknäckta problemet 2013/1014. Till problemet

I ca 1 ½ år nu kanske så har jag inte lyckats komma åt butiken/clienten i Orgin, när ska logga så kommer inte start butiken fram utan den hamnar nere i verktygsfältet som vanligt men jag kan inte trycka fram orgin och jag inte högerklicka på nått sätt, utan det är låst nere i verktygsfältet, Jag har provat allt möjligt som går men inget av nånting funkar. Jag misstänker att mitt Windows 8 blockerar nånting för att orgin ska kunna starta och kunna spelet på de. Och mitt orgin har funkat bra tidigare, men sen efter en period så slutade det funka helt och hållet, Jag har steam installerat och funkar jätte fint. Jag vet inte om detta problem uppstod när jag installerade Windows 8.1. En kompis till mig provade och logga in på hans dator med mina uppgifter och han kom in på konto på hans dator. Nedan här finns en lista vad jag har provat och vad som inte funkar.

Avinstallerat avast antivirus - Funkar ej
Stängt av brandvägg - Funkar ej
Lagt till clienten så att brandväggen ska tillåta de - Funkar ej
Ändrat ea ikonen till Administratör, samt kör som Windows 7 - Funkar ej
Avinstallerat och Installerat om - Funkar ej
Satt datorn i felsäkert läge och kollat igenom - Funkar ej
Felsökt orgin i kontrollpanelen - Funkar ej

Finns säkert nånting mer som jag har provat som jag inte kommer på.

Nu hänvisar jag till ALLA på sweclockers om ni har nån lösning på detta problem.

Det kan antingen vara uppgraderingen av Windows från 8 till 8.1 eller något annat som spökar i bakgrunden.
Testat att installera om Windows?

Permalänk
Medlem

Gissar att den kanske hamnar 'utanför' bilden? Har du provat att shift+högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet och välja maximera, eller återställ? Du kan även prova alternativet flytta och se om du får fram det. Testa annars lite olika alternativ på Windowstangenten på tangentbordet och P (Win+P) för att växla mellan olika skärmlägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Gissar att den kanske hamnar 'utanför' bilden? Har du provat att shift+högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet och välja maximera, eller återställ? Du kan även prova alternativet flytta och se om du får fram det. Testa annars lite olika alternativ på Windowstangenten på tangentbordet och P (Win+P) för att växla mellan olika skärmlägen.

Kolla i skärminställningarna så att du har rätt antal monitorer/skärmar konfigurerat där. Så att inte Windows lägger fönstret på en monitor som du inte har.

Edit: Glömde säga att du kan prova använda piltangenterna efter att du shift+högerklick valt att flytta fönster. Testa dig fram lite..

Edit2: Du kan även prova Windows+Shift+Vänster/högerpil och se om du kan lura fram den på så sätt. Det förutsätter dock att min huvudtes stämmer.

Permalänk

Tack för era svar.. Men tyvärr så funkar inte detta heller, Det enda jag inte har provat som som AndersLjungdahl skriver, Installerat om Windows? Nej det är det enda jag inte har provat jag har haft den tanken och göra det , men jag känner mig inte så sugen och göra det, då jag måste installera om alla uppdateringar, program, spel osv,

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Prova med en VPN eller proxy.

Permalänk
Medlem

Den här tråden innehåller en mängd förslag: http://answers.ea.com/t5/Origin/Origin-won-t-start-doesn-t-la...

Kanske finns något där som hjälper dig?

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Skrivet av AndersLjungdahl:

Det kan antingen vara uppgraderingen av Windows från 8 till 8.1 eller något annat som spökar i bakgrunden.
Testat att installera om Windows?

Misstänker att det är Windows 8.1 som stör Orgin, min polare har kollat upp lite, och vi tror att det är 8.1 som är felet. Går det och avinstallera 8.1 på nått sätt?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Misstänker att det är Windows 8.1 som stör Orgin, min polare har kollat upp lite, och vi tror att det är 8.1 som är felet. Går det och avinstallera 8.1 på nått sätt?

Jag kör 8.1 och har inga som helst problem. Tror dock inte det går att avinstallera utan att göra en ominstallation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova att köra en återställning av Windows. Dvs att Windows reparerar sitt system. Det skall gå o göra en "refresh" så att installerade program/spel inte påverkas. Har för mig att du kan komma åt den funktionen genom att först starta datorn nån recover meny.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-...

Permalänk
Medlem

Själv fick jag ett helmysko problem med min Windows 8.1 dator. Helt plötsligt en dag kunde jag inte komma vidare efter windows inloggning. Efter inloggning blev skärmen svart men jag kunde se musmarkören. Kunde t.o.m plocka fram aktivitetshanteraren och starta commandoprompten osv men det gick inte att köra någon systemåterställning, refresh/recover osv. Det enda sättet var att läsa tillbaka en backup image jag hade tagit (som tur var) för några månader sen.
Så ett tips...Ta en fet backup image med t.ex Norton ghost eller Acronis truimage. Windows 8/8.1 är fan inte att lita på.

Permalänk

Tack för era svar.. Mitt problem är löst. Jag tvingades och göra om windows på nytt. Och nu funkar mitt ea origin, och då har jag inte installerat 8.1. Verkar som det var 8.1 som orsakade Origin problemet. Lite synd, jag vill ju ändå ha 8.1 installera tanke på alla funktioner och uppdateringar i det. Nu är det funkar utan 8.1 så nu är det väl inte värt och installera 8.1 igen? Om det nu verkligen var 8.1 som orsakade det, så att det inte var nått annat som hindrat.. Svårt val

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Jag kör 8.1 och har inga som helst problem. Tror dock inte det går att avinstallera utan att göra en ominstallation.

Skickades från m.sweclockers.com

Ea origin funkar?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Ea origin funkar?

Jepp på alla tre datorer, men ser hjälper ju inte dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Jag tvingades och göra om windows på nytt"? Vad exakt menar du?
Har du blåst datorn och installerat Windows 8? Eller har du kört någon recover/systemåterställning?

Permalänk
Skrivet av robie76:

"Jag tvingades och göra om windows på nytt"? Vad exakt menar du?
Har du blåst datorn och installerat Windows 8? Eller har du kört någon recover/systemåterställning?

Jag gjorde en åteställning samt installera om Windows på nytt igen i inställningar

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Jepp på alla tre datorer, men ser hjälper ju inte dig

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade win 8.1 nu under kvällen, och än så länge så funkar det för mig också nu, vet inte om det kanske har varit nått annat som blockerat orgin tidigare.. Men just nu funkar orgin med 8.1 för mig. När jag läste att det funkade för dig med 8.1 så var jag tvungen och prova installera 8.1 igen. Nu ska jag bara installera uppdateringar så återstår det och se sen vad som händer senare.

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

som jag skrev så är mina erfarenheter att det kan uppstå konstiga saker med windows 8/8.1.
Windows 7 var en gudagåva.

Permalänk
Skrivet av robie76:

som jag skrev så är mina erfarenheter att det kan uppstå konstiga saker med windows 8/8.1.
Windows 7 var en gudagåva.

Det tackar jag för, och lärt mig också Jag har haft många funderingar om man jag ska skaffa windows 7, men som en del säger, Så är det väldigt dumt och nedgradera operativsystem =/.. Svårt när man inte vet vem man ska lyssna på när det gäller det tekniska när folk säger olika saker

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robie76:

som jag skrev så är mina erfarenheter att det kan uppstå konstiga saker med windows 8/8.1.
Windows 7 var en gudagåva.

Min erfarenhet är raka motsatsen. 8.1 funkar klockrent.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Det tackar jag för, och lärt mig också Jag har haft många funderingar om man jag ska skaffa windows 7, men som en del säger, Så är det väldigt dumt och nedgradera operativsystem =/.. Svårt när man inte vet vem man ska lyssna på när det gäller det tekniska när folk säger olika saker

Jag tycker också Windows 8.1 fungerar riktigt bra och jag är egentligen OS X användare...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

har aldrig haft några problem med windows 8.1 (instalerade den från grunden däremot) en sak som kanske skulle ha kunnat löst det va att öppna komando tolken i adminrättighet och skriva sfc /scannow och testa annat admin konto,