Origin och strömsparläge.

Permalänk
Medlem

Origin och strömsparläge.

Hallå, jag laddar just nu ner BF-4. Problemet för mig nu är att jag har varit vaken sedan kl-7 i morse och börjar MINST SAGT bli jävligt trött.
Och då funderar jag på.....För jag ser att man kan pausa nedladdningen, men om jag sätter min dator i strömsparläge, finns det risk för att nedladdningen avbryts?
Tacksam för svar.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hallå, jag laddar just nu ner BF-4. Problemet för mig nu är att jag har varit vaken sedan kl-7 i morse och börjar MINST SAGT bli jävligt trött.
Och då funderar jag på.....För jag ser att man kan pausa nedladdningen, men om jag sätter min dator i strömsparläge, finns det risk för att nedladdningen avbryts?
Tacksam för svar.
/Lifooz

Sätter du datorn i strömspar läge kommer nedladdningen att avbrytas med 99 % säkerhet. Internet "stängs väl av" när det är igång och då loggas allt ut och nedladdningar avbryts. Detta är förutsätt att det är en desktop med w7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Sätter du datorn i strömspar läge kommer nedladdningen att avbrytas med 99 % säkerhet. Internet "stängs väl av" när det är igång och då loggas allt ut och nedladdningar avbryts. Detta är förutsätt att det är en desktop med w7.

Ok jag kör Windows 8.1, och jag trycker då på pausa nedladdningen.
Nåväl jag får testa. Jag sitter på Telias 8mbit och med en gammal söndermöglad telefonlina in till huset som borde bytts ut för typ 20 år sedan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ok jag kör Windows 8.1, och jag trycker då på pausa nedladdningen.
Nåväl jag får testa. Jag sitter på Telias 8mbit och med en gammal söndermöglad telefonlina in till huset som borde bytts ut för typ 20 år sedan.

Kan du inte bara låta datorn stå då? Tror jag missuppfatta vad du ville göra först, tror faktiskt att nedladdningen sparas oavsett om du pausar eller om internet försvinner. Så allt du laddat ner kommer vara kvar om du skulle starta den imorgon igen.(tror jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Kan du inte bara låta datorn stå då? Tror jag missuppfatta vad du ville göra först, tror faktiskt att nedladdningen sparas oavsett om du pausar eller om internet försvinner. Så allt du laddat ner kommer vara kvar om du skulle starta den imorgon igen.(tror jag)

Eftersom att min dator aldrig kan stanna i sitt förbannade strömsparläge så stängde jag av skiten, den startade upp igen när jag hade lagt mig.
Jag har gått igenom hela jävla UEFI men i helvete heller att jag hittar något som ser till att strömsparläge blir just vad det heter och inte (amen-jag-startar-upp-mig-själv-igen-utan-din-tillåtelse) läge.
Hur som helst så blev det precis som du sade, det var bara att fortsätta igen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!