Open Broad Cast Problem!

Permalänk
Medlem

Open Broad Cast Problem!

Tjo, vet inte om jag valt rätt forum kategori men kör på det.

Tänkt börja streama nu med min nya PC, har försökt streama tidigare men tappat lusten då och då (med den äldre PC). Jag har 100/20 MB Bahnhof fiber lina, jag får ut 94/20.

För cirka 3 dagar sedan installerade jag OBS (smått erfaren sedan tidigare) allting fungerade perfekt. Körde på 3000 bitrate + 30 och 60 FPS (Båda fungerade bra), använder 1920x1080 och testade senare 720p vilket fungerade bra också. Testade spel som CS:GO, League Of Legends, Starcraft 2 och Total War Rome 2. Alla spelen fungerade utmärkt. Men idag när jag skulle testa streama igen så började streamen ladda varje 15 sek typ för tittarna. Testat mig igenom allt, sänkt och höjt men fortfarande samma problem. Någon som vet?

Specs nya dator:

Processor: I7 4790K 4.4GHz
Ram: HyperX Savage 16GB 2400Mhz
Hårddisk: (För Windows + spel) SSD 240 GB Intel
Moderkort: MSI Z97 GAMING 7
OS: Windows 7 Ultimate 64Bit
Skärm: BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Sänk bitraten.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Jag har, har sänkt ända till 2000 men samma problem. Men varför ska jag behöva ha så lågt, alla guider och andra kör ju betydligt högre med sämre potential :P?

Permalänk
Medlem

buffering tyder oftast på att du har för hög bitrate.
Har du provat att byta server du streamar till?
Själv kör jag 2500kbps i bitrate med 720p@60fps till twitch stockholm server. Fungerar oftast perfekt.

Det går att få utmärkt kvalitét även vid låg bitrate, det når man genom att ändra sin encoder preset.
Desto högre du ställer den (eller "långsammare" som insällningarna säger) desto starkare CPU behöver du.
Prova att sätta din preset på faster och sänka bitrate.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Hmm. Det verkar fungera bra för mig mellan 2500-3000, 720p@60fps + att jag ändrar till en mer långsammare encoder. Ska kolla runt lite på andra spel, bara testat CS:GO nu.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LappeeN:

Tjo, vet inte om jag valt rätt forum kategori men kör på det.

Hade väldigt lite med folding att göra, men åtgärdat.

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.