Vart kan man köpa sig pengar på Steam?

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa sig pengar på Steam?

Hej! Jag undrar om någon har någon aning om i vilken butik man kan köpa sig Steam pengar att sedan lägga in på Steam.

Snabba svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa mina steamkort på gamestop

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem

Gamestop!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag sätter in med paypal... Men det kanske inte går för dig?
Inte åldern inne kanske?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

paysafecard. Finns i pressbyrån.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Varför köper ni pengar för att få pengar?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

Varför köper ni pengar för att få pengar?

Om man inte har tillgång till kreditkort.

Eller om man vill handla anonymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Varför köper ni pengar för att få pengar?

För att dem inte kan/vill/får använda kortet direkt på nätet?
Eller betalar kontant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarynoth:

För att dem inte kan/vill/får använda kortet direkt på nätet?
Eller betalar kontant?

Jag ser många frågetecken men ingen fråga.
Sen kanske dom kan svara själv.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Paysafecard - Pressbyrån/Direkten Steamkort Gamestop

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag ser många frågetecken men ingen fråga.
Sen kanske dom kan svara själv.

Självklart kan dem svara själva men jag är en av dem som gör detta så jag svarade för mig själv.

Permalänk

Som sagt innan, Paysafecards är det bästa alternativet då du slipper gå in i helveteshålan Gamestop, vilket är ett annat alternativ.

Permalänk
Medlem

Gamestop är smidigast om man inte vill köra med kortbetalning. 180 spänn för 20€ senast jag köpte ett, billigare än om man betalar med kort, och du slipper ha kvar ett Paysafecard med några kronor på.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Gamestop var billigare än att köpa med kort innan men jag tror det är nästan samma. skillnaden ligger väl på 10-30 öre skillnad numera (per euro)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag ser många frågetecken men ingen fråga.
Sen kanske dom kan svara själv.

Varför? Det var en onödig fråga, det är väll självklart alla har inte kreditkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Varför? Det var en onödig fråga, det är väll självklart alla har inte kreditkort.

Såtillvida det inte gäller minderåriga så låter det som den här gubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Varför köper ni pengar för att få pengar?

Brukar köpa steamkort när jag fått presentkort i julklapp eller liknande. Annars använder jag betalkort på steam

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk

Paysafecard som finns hos pressbyrån, direkten, 7-eleven och kanske något mer ställe. Men om du köper det så skapa ett paysafekonto så får du ut mer av dina pengar för köper du tex ett 100kr paysafecard så får du bara 10 euro om du använder ditt paysafecard direkt på steam men lägger du in det på ett paysafekonto så får du 100kr i euro vilket är typ 10,5 euro som du sen kan använda på steam. Hoppas jag inte skrev för rörigt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagster:

Hej! Jag undrar om någon har någon aning om i vilken butik man kan köpa sig Steam pengar att sedan lägga in på Steam.

Snabba svar uppskattas!

Varför använder du inte kreditkort? Steam tar både VISA och Mastercard.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Brukar köpa steamkort när jag fått presentkort i julklapp eller liknande. Annars använder jag betalkort på steam

Ah! Smart! Det ska jag komma ihåg!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Varför? Det var en onödig fråga, det är väll självklart alla har inte kreditkort.

Haha fiskar du efter en konflikt eller? Har jag sagt att alla har kreditkort? Jag undrade bara varför, och jag fick till och med ett bra tips på den frågan, tipset om att man kan t.ex använda ett presentkort, och köpa steam pengar för.

Så tyst.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k