Spel att lira i soffan med flickvännen

Permalänk
Medlem

Spel att lira i soffan med flickvännen

Tjena, har just börjat introducera flickvännen till "riktiga" spel (hon har spelat en massa Bubble Witch Saga och dyl. tidigare), och valet föll på en av mina favoriter genom tiderna, Zelda: Ocarina of Time, som vi hjälptes åt att ta oss igenom under ett par veckor. Hon tyckte i slutändan att det var väldigt kul, även om hon ofta inte vågade göra vissa saker eller blev frustrerad när hon inte klarade av saker, men jag är hoppfull!

Tyvärr är Majora's Mask nästan ospelbart på collectors edition-disken till GameCube då det laggar, kraschar och har sig, så jag tänkte ifall ni har några bra idéer på PC-spel som vi kan spela på liknande sätt? Har för tillfället en Xbox 360-kontroller, men kan tänka mig att införskaffa en till om det dyker upp några trevliga co-op-spel. Jag tänkte mig att detta skulle ske via Steams in-home streaming (har även fått för mig att det funkar med typ emulatorer och dyl, så kanske får spela Majora's mask till slut ändå) till en halvgammal laptop jag brukar ha vid TV:n för att streama hockey och se film etc.

Bra grejer är om spelet är:

¤ Ganska enkelt, hon är trots allt nybörjare (men jag kan spela de svårare bitarna om det är lite blandat, som Zelda).
¤ Lite lättsammare, tror inte hon skulle fastna för typ Assassin's Creed eller så.
¤ Kontroller-vänligt.
(¤ Får gärna vara ett spel som kan engagera en inbiten gamer som jag själv)

Hoppas ni har några lämpliga förslag på lager, PC-spel i första hand, ska experimentera lite med emulering och se om det funkar bra, isf kanske jag gör det också (då blir det Majora's Mask och Wind Waker på momangen).

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Sudeki. Det är ungefär som Zelda. Vet inte hur det är att spela med handkontroll men det ska nog fungera.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Castle Crashers, har själv spelat det med min flickvän.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Avstängd

Dark Souls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Flickvän? Pfft vem behöver en sån när man har en katt!

Permalänk
Medlem

battleblock theater

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Flickvän? Pfft vem behöver en sån när man har en katt!

Tidelag är förbjudet

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Trine 2 kanske kan vara något?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Entusiast

Assassins Creed är väl så casual det blir innan man går över till typ FarmVille?

Förövrigt kan jag säga att min tjej som började spela för typ ett år sedan kanske, brukar fastna för open-world och äventyrsspel. Gärna sådana som är lite på räls Typ Far Cry eller Tomb Raider är spel hon gillade väldigt mycket, det första tog hon sig faktiskt igenom helt själv då det var rätt nyligen, Tomb Raider var när hon började spela så då fick jag ofta hjälpa till. GTA gillar hon också, open-world med mycket valmöjligheter. Din flickvän kanske inte alls har samma smak, men dessa är alla spel som är relativt lätta att ta till sig, samtidigt som de är roliga även för den andre att se lite på/spela.

När det kommer till multiplayer är Titanfall och CoD säkra kort, speciellt med split-screen och zombies i det senare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Prova rayman legends eller castle of illusion. Kanske mortal kombat kan också fungera?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Mortal Kombat 9, om hon inte är emot våld och blod. Annars Tekken 6.

Permalänk
Medlem

Lite synd att du introducerade henne till världens genom tiderna bästa spel Har man inte någon uppfattning om spel så förstår man inte storheten i det.

Aja, lycka till! Har dessvärre inga tips.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian