minecraft blinkar

Permalänk

minecraft blinkar

Hej!
För ca en vecka sen så hände det något med minecraft på min dator. Så fort jag startade det så krachade det. Jag tog bort alla minecraft filer och testade, minecraft fungerade men det blinkar på vissa delar i alla möjliga olika färger när jag är inne på en värld eller en server. Vet någon hur man fixar det?

Permalänk
Skrivet av leftthegan:

Hej!
För ca en vecka sen så hände det något med minecraft på min dator. Så fort jag startade det så krachade det. Jag tog bort alla minecraft filer och testade, minecraft fungerade men det blinkar på vissa delar i alla möjliga olika färger när jag är inne på en värld eller en server. Vet någon hur man fixar det?

Fel på grafikkortet du är tvungen att byta det antagligen.

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Fel på grafikkortet du är tvungen att byta det antagligen.

Låter nästan så. Har TS provat fler spel än minecraft och uppstår det blinkningar etc i andra program?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Än så länge är det bara i mibecraft. Har spelat CS:GO, terraria, TF2 och cities skylines sen det hände.

Permalänk
Medlem

Blinkar hela skärmen eller är det bara vissa delar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kör du med Optifine installerat?

Permalänk

Oftast bara vissa delar.

Permalänk

Jag har testat ned och utan optifine och olika versioner.