PhatPong, tanka mitt nya spel här!

Permalänk
Medlem

PhatPong, tanka mitt nya spel här!

PhatPong har nu kommit till sitt singleplayer-stadie och behöver buggtestas som aldrig förr
Ett stort tack till alla som har hjälpt till tidigare!

PhatPong har vissa speciella funktioner, här är några utav dem:

  • Importering av egna bakgrunder, sker via mapp

  • Inbyggd mp3-spelare, importering sker via mapp

  • Utbytbara ljudeffekter

  • Specialeffekter så som dammpuffar, skakningar och ljuseffekter

  • Olika spelstilar med speciella inställningar

  • Bollmanipulering, styrning av bollen

  • Sparning av inställningar

  • Konsoll

För mer detaljerad information om t.ex. hur man styr konsollen eller lägger till egna bakgrunder så kika i hjälpsektionen i spelet.

Tangenter som används i spelet (taget ur F.A.Q'n):

W: Player1 Up
S: Player1 Down
UpArrow: Player2 Up (also NumPad 8), scroll console up
DownArrow: Player2 Down (also NumPad 2), scroll console down
LeftArrow: Hide console (also NumPad 4)
RightArrow: Show console (also NumPad 6)
R: Next musicfile
E: Previous musicfile
M: Music On/Off
B: Change background while playing (recommended to pause first)
Esc: Show/Hide menu, go back one step

Ett konsollkommando som kan vara bra att veta är "hide", det minimerar applikationen för att köras i bakgrunden istället.

Version 1.3 (pre-release) ute - 3/6 2005

Tanka hem version 1.3 - 15.4Mb (online)

OBS: Om du bestämmer dig för att ta bort PhatPong behövs ingen avinstallation, det är bara att ta bort mappen där du installerade spelet. Detta är för att installern inte lägger några filer utanför mappen du väljer att installera till, inga registernycklar skapas heller. Vid uppdatering av spelet är det bara att installera till samma mapp så skriver den över tidigare filer som behöver uppdateras.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tankar det nu. Får se om det är nått att hänga i julgranen

Permalänk
Medlem

Som sagt, kom gärna med förslag på förbättring, kanske nya spelstilar och diverse smått och gott De förslag som ges och som blir inbakade kommer ge creds i spelet i form av en "thanks to"

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Verkar rätt coolt, ska testa.

Permalänk
Medlem

Coolt! *Tankar*

Du heter alltså Jakobsson? Det gör jag med

edit: Klart. Har inte provat det än, bara installerat, men jag har en möjlig sak du kan ändra på:

* Istället för att default install plats är skrivbordet, så kan det gärna vara "C:\Program\PhatPong05"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Coolt! *Tankar*

Du heter alltså Jakobsson? Det gör jag med

edit: Klart. Har inte provat det än, bara installerat, men jag har en möjlig sak du kan ändra på:

* Istället för att default install plats är skrivbordet, så kan det gärna vara "C:\Program\PhatPong05"

Hehe jepp

Installern ska jag fixa till, det låter rimligast med "C:\Program\PhatPong05", ska ordna det till senare när jag har hajat hur man får den att placera en genväg på skrivbordet

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

När jag startar spelet får jag upp en sån här ruta:

Vad kan det bero på?

Och angående musiken i menyn:
Det är ju en låt som man hör börjar någonstans och slutar någonstans, skulle du inte kunna göra så att man.. inte gör det? Jag skulle tycka det vore skönare ifall den började någonstans mitt i och fortsatte loopa så att man aldrig hörde att den slutade. Eller vad vet jag. Skön låt är det i vilket fall.

Jag provade att lägga in egna låtar, och när jag körde dem i spelet så blev dem på ganska hög volym. Vet inte ifall det händer för någon annan än mig dock.

I övrigt - > sköna knappar och ljud och grejer! Du har verkligen fått till det.

Permalänk

Fruktansvärt störiga pilar som rör sig med pong-racket. Syftar på den röda man ser på bilden.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tyckte det var fräckt. Väntar på en Online/SP-version.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Coolt. Lite svårt att hålla reda på båda plattorna själv bara

Permalänk
Medlem

1 player event hade varit kul..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Helt klart läckert! Men som sagt, ändra installationskatalogen, blir så besvärligt om allt hamnar på skrivbordet..

Snyggt jobbat hur som helst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdInfinitum
Helt klart läckert! Men som sagt, ändra installationskatalogen, blir så besvärligt om allt hamnar på skrivbordet..

Snyggt jobbat hur som helst!

Det besvärliga ligger inte i att den hamnar på skrivbordet, det besvärliga är att ändra katalogen.
För du vet att man faktiskt kan ändra den, right?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
När jag startar spelet får jag upp en sån här ruta:

http://img255.echo.cx/img255/788/xtra2nh.jpg

Vad kan det bero på?

Och angående musiken i menyn:
Det är ju en låt som man hör börjar någonstans och slutar någonstans, skulle du inte kunna göra så att man.. inte gör det? Jag skulle tycka det vore skönare ifall den började någonstans mitt i och fortsatte loopa så att man aldrig hörde att den slutade. Eller vad vet jag. Skön låt är det i vilket fall.

Jag provade att lägga in egna låtar, och när jag körde dem i spelet så blev dem på ganska hög volym. Vet inte ifall det händer för någon annan än mig dock.

I övrigt - > sköna knappar och ljud och grejer! Du har verkligen fått till det.

Den lilla irriterande pop-up rutan när man startar spelet är på grund av en så kallad Xtra (resolution.x32) som körs i demoläge, betalar man för att använda den som programmerare så försvinner den, men just nu har jag inte pengarna, speciellt inte när det är freeware, i sinnom tid kommer jag göra en uppdatering där man slipper rutan, men det är efter att jag känner att jag har råd

Bra att du påpekade musiken, menymusiken får nog vara som den är, det är för att om man lägger in en egen menylåt så ska den kunna spelas fritt som den är, annars kommer den också loopas med samma tidskod som originalet. Ljudnivån på låtarna är pga att när jag spelade in dem så har jag bara kollat ljudnivåer sinsemellan ljudeffekterna och musiken, inte med andra låtar, ska göras om och förbättras till version 1.2, tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Fruktansvärt störiga pilar som rör sig med pong-racket. Syftar på den röda man ser på bilden.

Det är de så kallade aimarrows, de går att stänga av i "Start" menyn, de är till för motståndaren att se ungefär vart den andra siktar någonstans, vilket kan vara aningen onödigt eftersom spelet går så pass fort att man inte hinner med att kika efter pilarna, ska se om det kan göras någon förbättring på dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jag tyckte det var fräckt. Väntar på en Online/SP-version.

Tack Antagligen kommer singleplayer komma till v1.2 och online till v1.3

Meddela gärna eventuella buggar och övriga företeelser som verkar skumma

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Det funkar inte...

Permalänk
Medlem

Det va kanon gjort, tycker dock pilarna rör sig aldeles för snabbt eller vad man ska säga. trycker man ner en gång så flyttas pilen ett helt streck, hade gärna haft mer finkalibrering, finns det med i settings? Annars helt lysande gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Det funkar inte...

Om det är datorn du har skrivit i dina specs så är det inte så underligt, det går bara att spela på en Windowsbaserad plattform, så som Windows 98, Windows2000 och Windows XP.
Om det är en PC du testat på så berätta gärna hur det ser ut när det inte fungerar, om det kommer upp något meddelande eller dyl.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Snyggt spel!

Men Single Player Mode? Eller de kanske finns?

Hann inte kolla så noga, men riktigt snyggt, synd att de är ett "macromedia project"

Riktigt snyggt annars!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Snyggt spel!

Men Single Player Mode? Eller de kanske finns?

Hann inte kolla så noga, men riktigt snyggt, synd att de är ett "macromedia project"

Riktigt snyggt annars!

Tack
Singleplayer kommer finnas med i nästa version, så håll öyera öppna
Jo, det skulle kännas mer stabilt om det var gjort i C++ eller liknande, men som den sanne lingokodare jag är så har jag fastnat med Director.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Det besvärliga ligger inte i att den hamnar på skrivbordet, det besvärliga är att ändra katalogen.
För du vet att man faktiskt kan ändra den, right?

Uhm, nej det hade jag ingen aning om..

Permalänk
Sötast

Måste säga att det var _jävligt_ coolt snabbt å ballt... tog lite tid att lära sig kontrollera båda två dock

Något som du kan försöka fixa till är just att man kan väldigt lätt få bollen att röra sig i exakt samma mönster genom att bara ha paddlarna... ja.. still i något läge... lite synd... kanske att man kan sätta skruv på bollen? då borde det bli lite annorlunda mönster

Edit: samma sak händer i paintball, att "bollen" just fastnar i mönster :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Måste säga att det var _jävligt_ coolt snabbt å ballt... tog lite tid att lära sig kontrollera båda två dock

Något som du kan försöka fixa till är just att man kan väldigt lätt få bollen att röra sig i exakt samma mönster genom att bara ha paddlarna... ja.. still i något läge... lite synd... kanske att man kan sätta skruv på bollen? då borde det bli lite annorlunda mönster

Edit: samma sak händer i paintball, att "bollen" just fastnar i mönster :/

Hehe tack
Det är något jag jobbar på, tråkigt när bollen hamnar i mönster, speciellt i Painball där den faktiskt bör vara lite mer regerlig och samtidigt svårberäknelig. Nästa version kommer med lite fler inställningar, t.ex. hur finkänslig ballmanipulation ska vara och förhoppningsvis en aningens självskruvande boll.

Efter att bollen har studsat på ens bricka så kan man styra den med hjälp av att bara röra brickan uppåt eller neråt om man har valt att ha ballmanipulation på, men det har du nog redan upptäckt

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Sötast

jupp.. det märkte jag.. men visste inte att det var pga ballmanipulation var najs!

cant wait for tcp/ip games

Permalänk
Avstängd

Fy faan vad roligt spel:D

Hur lång tid kommer det ta innan dom andra versionerna kommer?

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk

Väldigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nallon
Fy faan vad roligt spel:D

Hur lång tid kommer det ta innan dom andra versionerna kommer?

Roligt att du tycker om det
Sitter just nu och donar med v1.2, det som kommer ta tid är singleplayer och ny musik, skulle tippa på en vecka ungefär, men vi får se hur mycket tid jag har, kan ta 3-4 dagar om jag ligger i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzly-WD
Väldigt snyggt!

Tack mannen, det värmer

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

mycket underhållande spel. kosta mig och några kompisar en svenska lektion.

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det var ju kul

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt gjort och väldigt underhållande. Håller i timmar! KUTGW save!

Kan man inte spela mot datorn? Hittar inte den funktionen.