Permalänk
Medlem

Playstation 4

Då kommer nyheten som alla har väntat på!

Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"!!!!

Forsknings- och utvecklingskostnaderna har ökat för Sony. En högt uppsatt Sony-chef berättar att anledningen är att uppföljaren till Playstation 3 redan är på gång, men att spelarna inte behöver känna någon stress:

– PS3 har fortfarande lång tid kvar, förtydligar Masaru Kato för Eurogamer enligt Kotaku.

Men det här handlar också om affärer och Sony har redan påbörjat utvecklingen av (om de får säga det själva) Project Café- och "Xbox 720"-dödaren. Just därför är framtidens konsol redan kostsam för Sony. Kato låter också hälsa att han inte kan yppa några detaljer om när den här framtiden kommer.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110527/sony-vi-jobbar-pa-...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Announce på E3 2012, release Q4 2013?

Permalänk
Medlem

Att dom har jobbat på ps4 sakta är väl ingen nyhet? det har dom säkert gjort sen ps3 kom samma har säkert microsoft gjort men det är ju några år dit minst..

Permalänk
Skrivet av Elmoth:

Då kommer nyheten som alla har väntat på!

Sony: "Vi jobbar på Playstation 4"!!!!

Forsknings- och utvecklingskostnaderna har ökat för Sony. En högt uppsatt Sony-chef berättar att anledningen är att uppföljaren till Playstation 3 redan är på gång, men att spelarna inte behöver känna någon stress:

– PS3 har fortfarande lång tid kvar, förtydligar Masaru Kato för Eurogamer enligt Kotaku.

Men det här handlar också om affärer och Sony har redan påbörjat utvecklingen av (om de får säga det själva) Project Café- och "Xbox 720"-dödaren. Just därför är framtidens konsol redan kostsam för Sony. Kato låter också hälsa att han inte kan yppa några detaljer om när den här framtiden kommer.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110527/sony-vi-jobbar-pa-...

Härliga nyheter. Läste det innan idag på Gamereactor. Kommer köpa en PS4 nästa gång. Jag trivs överlägset bäst med Sony och deras Playstation produkter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Härliga nyheter. Läste det innan idag på Gamereactor. Kommer köpa en PS4 nästa gång. Jag trivs överlägset bäst med Sony och deras Playstation produkter.

Jag med, lätt. Hoppas bara inte Microsoft är lika värdelösa på att tillverka hårdvara som de är idag. Jag vill inte se en "Xbox 720" som låter som en hårfön eller som repar mina skivor eller att nätaggregatet inte är inbyggt. Gamla "Xbox 1" var ju klockren, men fan va Xbox 360 är skit.

Är säker på att Sony inte gör sådana misstag. Jag hade velat se att Microsoft gör en bra konsol nästa gång, så kan man ha 2 stycken Och få det bästa ur båda världar så att säga.

Permalänk
Medlem

I samband med årsrapporten Sony lämnade igår, har man också uttalat sig om ersättaren till Playstation 3, det vill säga den förmodade Playstation 4. Sony fick nämligen frågan om de kraftigt ökade kostnaderna för forskning och utveckling, vilket man besvarade med att det är Playstation 3-uppföljaren som kostar pengar.

Medan det i sig är naturligt att Sony jobbar med uppföljaren till Playstation 3, är det ett tecken på att man hunnit en bit i utvecklingen och kommit igång ordentligt när kostnaderna börjar bli stora.

Gamasutra rapporterar dock att Sony inte kommer lägga lika mycket resurser på utvecklingen av Playstation 4 som man gjorde med trean: "It is no longer thinkable to have a huge initial financial investment like that of the PS3", säger Sonys vice president Masaru Kato. Vad det betyder i praktiken angående kvalitet, prestanda och liknande återstår dock att se.

http://www.gamereactor.se/nyheter/27502/%22Playstation+4+ger+...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Jag med, lätt. Hoppas bara inte Microsoft är lika värdelösa på att tillverka hårdvara som de är idag. Jag vill inte se en "Xbox 720" som låter som en hårfön eller som repar mina skivor eller att nätaggregatet inte är inbyggt. Gamla "Xbox 1" var ju klockren, men fan va Xbox 360 är skit.

Är säker på att Sony inte gör sådana misstag. Jag hade velat se att Microsoft gör en bra konsol nästa gång, så kan man ha 2 stycken Och få det bästa ur båda världar så att säga.

Jag hade köpt PS3 på release om den kostat 4500 kronor. Som vi alla vet gick den på 6500 kronor från början. Så jag köpte mig en X360 20GB som lät som en skördetröska och maskinen brakade samman två gånger..... Sen smälte en av mina skivor i den så varm som den blev. Jag har själv ägt Playstation 1, PSONE, Playstation 2, Playstation 3 80GB och nu har jag en Playstation 3 Slim 320GB. Och kvaliteten har alltid varit strålande när det gäller Sony produkter. Sen gillar jag själv Sony exklusiva spel så får PS4 en mer normal prislapp köper jag nog den direkt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag kommer säkert skaffa PS4, speciellt om den har bakåt-kompatibilitet med PS2 spel också.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Jag har ett PS3 och jag ska nog köpa PS4.

Det är nog mest för att jag gillar dom spelen som bara kommer till PS3 och att jag hatar xbox handkontrollen.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Med röda siffror undrar jag om Sony vågar satsa lika mycket. Enorma utvecklingskostnader, stora subventioneringar och ett helt formatkrig senare så undrar man ju hur innovativa de kan tillåta sig vara. BD vore ju galet att överge och Cell lär de ju bara hotta upp, nu när de nyss har köpt tillbaka allt från Toshiba. Det blir ju bara mera RAM och bättre grafik på det, nått annat vore ju otänkbart. De "sparkade" ju sina galna visionärer, så PS4 blir nog betydligt mera sansad. En PS3 med extra allt!

Höjdpunkten med PS3 var Metal Gear Solid 4. Jag sa då att det var det bästa spelet jag kört och kommer att köra. Tyvärr verkar det som att det blir så...
Sony behöver verkligen några topptitlar igen. Jag hoppas att Agent och Uncharted 3 blir riktigt bra. Kanske ett "riktigt" wipeout. Detta E3 blir sjukt viktigt för att hålla uppe ett momentum tills E3 2012. Det vore väldigt tråkigt om inte Sony hade råd att bygga PS4. Nu när utvecklare kan pressa musten ur PS3 så skulle det kännas som bortkastad talang. PS3 har ju ändå framtvingat kunskap som idag är värd mycket. Nästa steg skulle ge mycket snabbare resultat då utvecklarna vet hur man ska ta sig an Cell osv...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

Gamasutra rapporterar dock att Sony inte kommer lägga lika mycket resurser på utvecklingen av Playstation 4 som man gjorde med trean: "It is no longer thinkable to have a huge initial financial investment like that of the PS3", säger Sonys vice president Masaru Kato. Vad det betyder i praktiken angående kvalitet, prestanda och liknande återstår dock att se.

http://www.gamereactor.se/nyheter/27502/%22Playstation+4+ger+...

I början av 2000-talet investerade Sony tillsammans med Toshiba och IBM 400 miljoner dollar för en utvecklingsanläggning för CELL processorer. Även om inte Sony stod för allt och även om inte CELL enbart är tänkt för PS3 så är det en betydande summa pengar.

Dessutom hade de inte PSN plattformen innan PS3 lanserades, att utveckla den kostade nog ett par dollar också.

Även om de väljer att köra CELL även denna gång eller väljer något mer "mainstream" alternativ så borde de inte välja att lägga ut pengar för forskning på helt ny arkitektur. Men med tanke på att de nyss köpte ut Toshiba från fabriken som tillverkar CELL så är det nog ingen omöjlig tanke att det blir en sådan även i nästa maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Härliga nyheter. Läste det innan idag på Gamereactor. Kommer köpa en PS4 nästa gång. Jag trivs överlägset bäst med Sony och deras Playstation produkter.

Trots att de tar bort funktioner som du har betalat för? Förvarar dina uppgifter med amatör-kryptering? Nej, har köpt sony produkter sen Ps1, men nu är jag less på deras nonchalanta hantering av kunder. Kommer aldrig köpa en ps4, som säkert också är överprisad vid release.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av SanCo:

Trots att de tar bort funktioner som du har betalat för? Förvarar dina uppgifter med amatör-kryptering? Nej, har köpt sony produkter sen Ps1, men nu är jag less på deras nonchalanta hantering av kunder. Kommer aldrig köpa en ps4, som säkert också är överprisad vid release.

Inte bättre än Microsoft som säljer defekta produkter till kunder? Som är feldesignade från början. Har du hört något om att miljontals kunder blivit bestulna på en massa pengar sen PSN hacken? Svar = Nej. Tror inte det är så allvarligt som vissa vill måla upp det. Varken du eller någon annan kan bevisa att det var dåligt skyddat eller icke krypterat det är bara rykten. Men det är klart att man själv får bestämma om man vill tro på allt som skrivs i media.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Trots att de tar bort funktioner som du har betalat för? Förvarar dina uppgifter med amatör-kryptering? Nej, har köpt sony produkter sen Ps1, men nu är jag less på deras nonchalanta hantering av kunder. Kommer aldrig köpa en ps4, som säkert också är överprisad vid release.

överprs och överpris. enligt wikipedia såldes PS3 till med självförlust fram till 2008 någon gång (med tredje krympningen sjönk tillverkningskostnaderna tillräckligt.)skulle säga att PS3 var en lite lätt puckad design rent objektivt men den presterade ju riktigt bra när den kom

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Blir nog ingen PS4 för mig, inte någon annan ny konsol heller. Nu handlar allt om häftigaste och snyggaste grafiken. Jag kan lika gärna köpa en Nintendo 8-bit och njuta mer av spelen idag. När grafiken begränsade gick det att ägna sig åt att skapa underhållning. Kanske har man blivit för gammal för att se framemot nånting nytt...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Inte bättre än Microsoft som säljer defekta produkter till kunder? Som är feldesignade från början. Har du hört något om att miljontals kunder blivit bestulna på en massa pengar sen PSN hacken? Svar = Nej. Tror inte det är så allvarligt som vissa vill måla upp det. Varken du eller någon annan kan bevisa att det var dåligt skyddat eller icke krypterat det är bara rykten. Men det är klart att man själv får bestämma om man vill tro på allt som skrivs i media.

Ja för man ska ju alltid acceptera dåligt skydd fram till att det är försent, sen att du inte vill leta eller läsa bevisen kan inte jag göra något åt. Och exakt vad har microsoft med saken att göra? Måste man köpa det ena eller det andra? 2 fel gör inte ett rätt, herregud.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av SanCo:

Ja för man ska ju alltid acceptera dåligt skydd fram till att det är försent, sen att du inte vill leta eller läsa bevisen kan inte jag göra något åt. Och exakt vad har microsoft med saken att göra? Måste man köpa det ena eller det andra? 2 fel gör inte ett rätt, herregud.

Vem säger att där var dåligt skydd? Eller du drar den slutsatsen för att det blev hackat? Jag jämförde bara med Microsoft. Så det är inte bara Sony som är elaka....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Om man vill vara lite konspiratorisk av sig så kanske Sony bara försöker skylla en del av sina förluster på något och dra igång lite snack. Den här hacker-historian har nog inte varit helt bra för anseendet.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

nej inget ps4 eller xbox 720 för mig inte lägger nog de pengarna på ett fläskigt grafikkort typ gtx 880 eller vad som kommer 2013;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Vem säger att där var dåligt skydd? Eller du drar den slutsatsen för att det blev hackat? Jag jämförde bara med Microsoft. Så det är inte bara Sony som är elaka....

Alla kan bli hackade. Det Sony hade klantat sig med var att förvara alla uppgifter i klartext på servern.
Vem förvarar namn och kontonummer i klartext på en server uppkopplad på internet?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Skrivet av mortifer666:

Vem förvarar namn och kontonummer i klartext på en server uppkopplad på internet?

Det är säkert många som gör det?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Att Playstation 4 kommer snart är inte speciellt troligt med tanke på alla förluster Sony drabbats av. Både pga hacker-attackerna och att PS3 inte drog in tillräckligt med pengar. Det känns som att sony inte vill gå ännu mera back genom att släppa en ny konsol i dagsläget.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag gillade verkligen playstationkontrollen innan jag skaffade en xbox 360. Numera kan jag inte använda några andra handkontroller.

Tycker precis som du, har alltid varit "Ps-kille", men sen fick jag tag i en xbox 360 kontroll. Jag säger bara Halleluljah, jag vill nästan göra den på smällen asså

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Tycker precis som du, har alltid varit "Ps-kille", men sen fick jag tag i en xbox 360 kontroll. Jag säger bara Halleluljah, jag vill nästan göra den på smällen asså

Samma här, nåja kanske inte göra på smällen, men sen jag köpte en 360-kontroll till PC:n så kan jag säga att jag e mycket sugen på att köpa en Xbox 360

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Samma här, nåja kanske inte göra på smällen, men sen jag köpte en 360-kontroll till PC:n så kan jag säga att jag e mycket sugen på att köpa en Xbox 360

Jag förstår dock inte varför alla tycker Xbox 360 kontrollen är så skön? Jag tyckte Xbox kontrollen var skönare än 360 dock satt vissa knappar oerhört korkat till. Men Gamecube kontrollen är den absolut skönaste som finns, dock känns den lite plastig och billig. Alla har ju inte samma händer, men att alla tycker 360 kontrollen är så skön ger mig bara en massa frågetecken.

Blir dock intressant att se vad som händer med PS4 kontrollen.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag förstår dock inte varför alla tycker Xbox 360 kontrollen är så skön? Jag tyckte Xbox kontrollen var skönare än 360 dock satt vissa knappar oerhört korkat till. Men Gamecube kontrollen är den absolut skönaste som finns, dock känns den lite plastig och billig. Alla har ju inte samma händer, men att alla tycker 360 kontrollen är så skön ger mig bara en massa frågetecken.

Blir dock intressant att se vad som händer med PS4 kontrollen.

Har väldigt liten erfarenhet av kontroller men PS3-kontrollen är fel för mig, får ont i händerna(mest höger hand och arm) ganska fort. Tycker inte jag har direkt stora händer heller men den kontrollen lirar inte med mina händer. Sen ska jag vara ärlig vet jag inte om Xbox 360-kontrollen är bäst men ont i händerna får jag inte å den "ligger" skönt i händerna.

Om dom gör PS4-kontrollen större så kanske den passar mig bättre.

Visa signatur
Permalänk

Då Playstationkontrollen haft exakt samma passform sedan Playstation 1 (största förändringen var när dualshock kom och lade till rumble och analogspakar, men den huvudsakliga formen var även då densamma) tvivlar jag på att Sony kommer förändra formen på kontrollerna till Playstation 4. Dualshock-kontrollen är helt klart ett vinnande koncept, och de flesta moderna handkontroller är designade efter den (yep, till och med Xbox-kontrollerna har sin rot i Dualshock, samt att Gamecube-kontrollen var en färgglad kusin).

Så räkna snarare med en Dualshock 4 med ny anslutning (bluetooth 3/4?), bättre batteri och kanske bättre rörelseavkänning. New guts, same shape.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Då Playstationkontrollen haft exakt samma passform sedan Playstation 1 (största förändringen var när dualshock kom och lade till rumble och analogspakar, men den huvudsakliga formen var även då densamma) tvivlar jag på att Sony kommer förändra formen på kontrollerna till Playstation 4. Dualshock-kontrollen är helt klart ett vinnande koncept, och de flesta moderna handkontroller är designade efter den (yep, till och med Xbox-kontrollerna har sin rot i Dualshock, samt att Gamecube-kontrollen var en färgglad kusin).

Så räkna snarare med en Dualshock 4 med ny anslutning (bluetooth 3/4?), bättre batteri och kanske bättre rörelseavkänning. New guts, same shape.

Jo man misstänker ju tyvärr något sånt. Gillar PS3 men när man inte kan spela så mycket med kontrollen så är det ju tyvärr inte så mycket att göra. GT5 och TDU2 går ju utmärkt då jag har en G27 men alla andra spel....

Så det lutar ju mot Xbox endera redan en 360 eller nästa generation har inte riktigt bestämt mig än. Kommer kanske att försöka sälja mina övriga 3(ja bara 3 ) PS3-spel då man inte kan njuta till fullo.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jo man misstänker ju tyvärr något sånt. Gillar PS3 men när man inte kan spela så mycket med kontrollen så är det ju tyvärr inte så mycket att göra. GT5 och TDU2 går ju utmärkt då jag har en G27 men alla andra spel....

Mjo, trycker inte heller så mycket om den längre. Den kändes bättre när jag var en tio eller tolv år och fick min PS1:a, för då hade jag lite mindre händer Personligen tycker jag mer om Xbox 360-kontrollen, inte för stor (antar att många minns "The Duke" från första Xbox), utan lagom stor, och framför allt har den mycket bättre analogspakar, man får mer precision (inte av PC-kaliber, men bättre än dualshock-spakarna).

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Boka PS4!

Man kan redan boka PS4 på CDON för ca 8k :P:

http://cdon.se/spel/playstation_4-14751557

Skrev fel