Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MugiMugi
PSP Vita är den regions fri som föregångaren? Samt hur är det med 3DS? så got som alla spel jag vill spela till 3DS har inte en enda släppts i Europa så vet i fan om jag år så sugen på att låsa in mig.
Regionsfri:
GameBoy
GameBoy Color
GameBoy Advance
Nintendo DS
Regionslåst:
DSi
3DS
När DSi kom ut så tänkte jag först "åh en ny konsol från Nintendo, den ska jag nog köpa"
Sen när jag fick reda på att den blev regionslåst och dessutom hade de tagit bort GameBoy Advance stödet så brydde jag mig inte om att skaffa en DSi. Den var ju trotts allt inte så mycket bättre än DS / DS Light.
3DS skaffade jag ändå. Gillade inte att den hade samma nackdelar som DSi. Att de tar bort GameBoy Advance porten kan man väl visserligen förstå. Men regionslåsningen känns bara onödig. Speciellt med tanke på att det är mer sannolikt att man tar med sig en 3DS på semester utomlands än att man tar med sig en Wii eller PS3.
Men tyckte ändå att det var tillräckligt mycket nytt med 3DSen för att skaffa en, trotts regionslåsningen.
Men om du måste ha regionsfritt så får du hålla dig till DS Light eller ännu äldre av Nintendos portabla konsoler. Kanske går att chippa/hacka på något vis. Men sånt är omständligare på dagens konsoler som kan behöva uppdateringar för senaste spelen och för att gå online osv.