Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-07-04, 20:25 | #1 |
AhmedKadhimMedlem Plats: Kulas väg 6 Registrerad: feb 2008 |
Ny skiva, hur spelar jag gamla save filer?
Hej.
Jag behöver lite hjälp med ett problem jag har. Mitt i story mode på Uncharted 2 så fryser bilden, problemet visar sig vara en djup repa på skivan. Jag beställer en ny skiva som jag fick häromdagen men kan inte spela på mina gamla save filer. Måste starta om story mode eftersom det inte kommer upp något som har med load file att göra på den nya skivan. Spelet vill skapa en ny save. De gamla save filerna finns på PS3an. Är det någon som har någon aning om hur jag kan spela där jag slutade fast från den nya skivan? Tack för svar. |
|
|
| 2012-07-05, 19:48 | #2 |
hundenModerator Plats: Linköping Registrerad: sep 2002 |
Du har nog köpt en annan version av spelet, kanske från en annan region eller en specialutgåva och då funkar inte sparningarna eftersom skivorna har olika spel-ID, har du exakt samma version ska det bara vara att ladda som vanligt.
| 2012-07-05, 22:59 | #3 |
AndreaXMedlem Plats: sektor 001 Registrerad: aug 2003 |
ja, kolla numret på ryggen.
det kan också vara så att du uppdaterat det gamla spelet men inte det nya, ta isf bort spardatan och låt det nya spelet installera/ladda ner nytt igen. kanske funkar.
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes