Citat:
Ursprungligen inskrivet av
YamahaDGX630
du pratar om lagg och liknande i kinect? kallar du mitt för dynga? xD ja haoppas så många som hellst läser det ja nu tänker skriva: Varför används kinect i simulatorer för t.ex BF3????? Varför kommer kinect att användas i framtida datorer??? jag kan nog sätta mitt liv på att de som testat både Wii och kinect kan nog med största sannorlikhet säga att kinect hänger med 10 gånger mer än Wii
Här har du ett bra bevis på att Kinect laggar:
http://www.youtube.com/watch?v=axlISu2FoAk
Ja jag har ett kinect och nej oftast märks det inte på spel som dance central och så för där körs inte saker i real time, men ta star wars kinect som exempel där får du nästan en halv sekunds lagg.
Att Kinect är fascinerande håller jag väldigt mycket med om, men det är lika som Wii's wiimote, efter ett tag slutar det vara fascinerande och blir mest bara drygt att spela och man önskar bara att man kunde trycka på en knapp för att svinga ett svärd därför vart jag fundersam när du sa att varför köpa Wii när man har Kinect. Kan bero på spelen, finns inte många spel till Kinect (men väl många bra spel till 360n dock inte så många barnanpassande) därför råder jag att inte köpa en konsol med grund till waggle utan mer utav utbudet och där anser jag att Wii vinner med hästlängder för 5 åringar.
Det finns en framtid för Kinect dock med, den som släpps till PCn har en inbyggd processor för att minska lagget, vilket Microsoft ville släppa till 360 med men man var tvungen att ta bort den för att spara på kostnaderna. Däremot Xbox Durango/720/Loop/infinite kommer nog släppas med Kinect 2.0 och där kan det hända grejor men än så länge är inte tekniken där.