Citat:
Ursprungligen inskrivet av
taailyn.
Ingenting jag har haft ont utav eftersom min projektor har något högre ljudnivå.
Enda som är värt att tänka på är att PS3an kan inte skicka ut HD-ljud samtidigt som 3D-bild, om det nu skulle vara aktuellt.
och att den dedikerade blu-ray spelaren kan vara något slöare vid uppstart.
två saker som väsnas lika mycket väsnas dock mer än en av sakerna.
nja, det stämmer inte längre, (förutom på de gamla tjock-PS3orna som ännu inte skickar ren HD-kod oavsett 3D eller ej) slim-modellen däremot har matat ut DTSHD och 3D sen runt ett år tillbaka nu.
ja ingen spelare kallstartar nog snabbare än PS3, men det finns en del rena filmspelare som har ett slags standbyläge som håller mjukvaran inläst, dessa är sekundsnabba i utbyte mot lite extra el.
Citat:
Henke779
Tack för all respons

Det blir nog en ps3 då jag inte kommer spela upp filmer via nätverket då jag redan har en nas och htpc i samma rum sen behöver jag inte HD-ljud eller 3D support då jag själv inte har support för detta.
Men om den är tyst och ger lika bra bild som en blu-ray spelare i samma prisklass så har jag gärna lite långsammare laddningstider
Edit: Det finns inte någon annan adapter som funkar med Harmony kontrollerna? Har en 650 men är det värt 400 spänn för att kunna styrs ps3t med den istället för ps3 handkontrollen?
nå, men om du nu byter TV eller förstärkare nån gång så är det som sagt inget som inte redan är förberett då..
beror på vad man gillar för slags bild, PS3 har rent videobjektivt "bra bild" som många testare anser det, rå och oprocessad kallar jag det. sen om man tycker det är en snygg bild eller inte är ett mindre objektivt val, men det behöver inte vara fel. jag skull säga såhär, är du en som blir besviken över "filmbrus" i de flesta filmer, även de med höga betyg för bildkvalitet alltså, undvik Sonyspelare.
ett alternativ till kontroll kan ju vara att köpa nån sån där billig skräpkontroll på Tradera och nos-programmera Harmonyn från den. slösar visserligen bort en USB i maskinen, men det går iof att lösa det med.
Citat:
Lindgren92
Fast jag har en Fat, som köptes 2005, låter inte alls. Men det är kanske för att jag brukar blåsa rent den med högtryck.
ingen avfettning när du ändå är igång?
det är kvalitet på PS3.
Citat:
ozo64
De senaste modellerna av ps3orna är stort sett helt tysta. Det var de äldre som lät som en jetmotor.
det är säkert väldigt maskinindividuellt, men som jag upplevt det låter de nya lite mindre i tomgång (fläkten) medan skivmekanismen låter mer än de gamla, säkert för att skalet dämpar mindre nu. skivljudet märks dock oavsett modell mer vid spel än film då den håller sig hyfsat linjär vid det senare såklart.