Permalänk
Medlem

Tråden om Wii U

Kommer ni att köpa Wii U när det släpps? Vad tycker ni om lanseringstitlarna till det?

Priset kommer vara 3000kr för basic modellen i Sverige och 3500kr för Premium modellen.
Jag lägger lanseringstitlarna i drop down listan.

Call of Duty Black Ops 2

Skylanders Giants

Transformers Prime

Wipeout 3

Disney Epic Mickey 2: The Power of Two

EA Sports FIFA Soccer 13

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition

New Super Mario Bros. U

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Nintendo Land

Sing Party

Sonic & All-Stars Racing Transformed

Warriors Orochi 3 Hyper

Darksiders 2

Assassin's Creed 3

ESPN Sports Connection

Just Dance 4

Rabbids Land

Your Shape: Fitness Evolved 2013

ZombiU

Scribblenauts Unlimited

Game Party Champions

Batman: Arkham City Armored Edition

Dold text
Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min dator Kanske gör beslag på en Wii U när priset gått ner.

Permalänk
Medlem

vet inte, har inte läst en rad om wii u:P

vad är lanseringspriset? vilka är lanseringstitlarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

vet inte, har inte läst en rad om wii u:P

vad är lanseringspriset? vilka är lanseringstitlarna?

Jag uppdaterade inlägget med lanseringstitlarna i spoilern. Lanseringspriser är 3000kr för basic och 3500kr för premiummodellen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag uppdaterade inlägget med lanseringstitlarna i spoilern. Lanseringspriser är 3000kr för basic och 3500kr för premiummodellen.

Tackar:)

Låter intressant, har spelat VÄLDIGT mycket Wii men aldrig ägt någon, kanske är på tiden att införskaffa sig en Nintendo-konsol:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hade köpt en om jag hade pengar.

Behöver dock nya vinterkläder så närmare 10k~ går dit :/ (Jacka, byxor, g00gles, skor)

Dold text
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

P S 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Är nöjd med min dator Kanske gör beslag på en Wii U när priset gått ner.

Jag skulle säga att en wii U för tredjeparts spel är totalt ointressant om man redan har en dator. Det som är intressant är ju de konsolexklusiva spelen och Nintendos egna varumärken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har alla Nintendo-konsoler förutom Wii, vilket aldrig lockade mig. Kunde dock spela de spelen jag ville genom att låna konsolen någon vecka ibland.
Är lite sugen på WiiU, men kommer antagligen vänta tills jag ser Zelda, Metroid eller Fzero på spelhyllan.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte köpa den alls, har redan en ipad, som ju nu ska gå och använda till xbox med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Kommer nog inte köpa den alls, har redan en ipad, som ju nu ska gå och använda till xbox med

Hur?

Permalänk
Medlem

Givetvis. Förbokade hos webhallen förra sommaren. Det blir ZombiU paketet för min del 4295 på webhallen. Då ingår ZombiU + en pro controller. Mest prisvärda paketet. Bokat 3 spel också fast det är osäkert om de släpps innan jul. Skaffat Metroid Prime Trilogy som jag aldrig spelade på Wii så jag kommer ha att göra oavsett. Blir en trevlig jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Han syftar nog på http://gizmodo.com/5915553/what-is-xbox-smartglass

Permalänk
Medlem

Det som gör att jag tvekar lite är releasetitlarna. Det som verkar intressant är ju Super Mario bros och Zombiu i början.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bara zombiu av de titlarna jag kommer köpa. Har bokat rayman legends, the wonderful 101 och pikmin 3. Kommer kanske köpa mass effect 3 senare.

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att jag kommer att vänta. Kanske införskaffar mig en begagnad när priset har gått ner en smula.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk

ZombieU verkar riktigt bra. Dlvis älskar jag katastrof-spel typ fallout och så jämförs det med Demon Souls i svårighetsgrad och då får man ståpäls.
Dom verkar också utnyttja paden ok.

Däremot verkar det lite dyrt, ok PS3 kostade väl 6k när den kom men i USA får man premium för 350dollars, hur fan kan det bli 3500? 2500.- vore mer normalt, men så brukar det ju alltid vara med Bergsala, gånga dollarn med 10 eller 11.

Ser inga andra spel som jag vill spela, men men, får se om tomten kommer eller inte..

Men listan är dag-1 spel tror jag, det finns en lista till med "launch window"-spel som är betydligt längre, den sträcker sig dock till Mars men hittar man 1 eller 2 bra spel till launchday (plus Nintendoland) så håller det kanske till då.

Permalänk
Medlem

Som alltid när det gäller konsoller får det vänta med inköp tills den är hackad. Releasetitlarna är som förväntat heller inte så värst imponerande, så tycker inte det finns några skäl att stressa med det, det lilla vettiga som finns såhär i början blir ju inte sämre av att man väntar lite

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig köpa det mest för om det kommer ett Zelda spel inom en inte alltför lång tid framöver. Mario är ju så klart också en bidragande faktor till ett eventuellt köp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

ZombieU verkar riktigt bra. Dlvis älskar jag katastrof-spel typ fallout och så jämförs det med Demon Souls i svårighetsgrad och då får man ståpäls.
Dom verkar också utnyttja paden ok.

Däremot verkar det lite dyrt, ok PS3 kostade väl 6k när den kom men i USA får man premium för 350dollars, hur fan kan det bli 3500? 2500.- vore mer normalt, men så brukar det ju alltid vara med Bergsala, gånga dollarn med 10 eller 11.

Ser inga andra spel som jag vill spela, men men, får se om tomten kommer eller inte..

Men listan är dag-1 spel tror jag, det finns en lista till med "launch window"-spel som är betydligt längre, den sträcker sig dock till Mars men hittar man 1 eller 2 bra spel till launchday (plus Nintendoland) så håller det kanske till då.

Pris i USA * Dollarkurs * Moms + "Sverige påslag"
Så brukar man få priset, "Sverige påslag" är en konstant som jag lägger in för att balansera upp motsvarade kostnad som inte motiveras av min ekvation (Här ca 600kr).

350 * 6,67200 * 1,25 = 2919

I övrigt verkar främsta anledningen till att köpa en Wii U vara Bayonetta 2.

Permalänk
Medlem

Japp, bokad och klar Här ska spelas NSMB!

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Hittar typ ingenting hur wii-golf är, typ det enda jag och mina kompisar spelar på nuverande wii så måste få se lite mer innan jag vågar köpa.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tror inte priset på wii u kommer att gå ner eftersom Nintendo redan säljer maskinen till en förlust.
Det kommer nog ta ett tag för dem att få ner produktions kostnaderna.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Till nästa jul blir det nog en prissänkning.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag inte har råd eller inte men med tanken på att hela Wii linupen så finns det mer eller mindre 3-4 spel jag vill spela, så blev inte att jag skaffade en. Hur det kommer bli med Wii U vet jag inte men just idag finns det inte ett enda spel jag vill spela. Kanske Pikmin då de vart roliga till Gamecube men inget jag köper en konsol för.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det jag sätt i början som lockar är väl mest Super Mario bros. Blir nog att jag köper en i början med Mario bros. Kanske även att jag beställer Zombie u och ett till spel från england. Det finns ju en hel del lockande titlar i release fönstret. Sen blir det trist om man ska behöva vänta flera månader för att få en wii u om man inte köper den i början som med wii.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Pris i USA * Dollarkurs * Moms + "Sverige påslag"
Så brukar man få priset, "Sverige påslag" är en konstant som jag lägger in för att balansera upp motsvarade kostnad som inte motiveras av min ekvation (Här ca 600kr).

350 * 6,67200 * 1,25 = 2919

Pris i USA * 10 är lättare att räkna och du slipper konstanten som inte är en konstant utan en variabel relaterat till dollarkursen

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

alltid varit nintendo frälst så det kommer nog antagligen bli en konsol dock inte med en gång utan när den gått ner lite. Köpte vanliga wii men hinner inte spela så mycket på det så känns onödigt att köpa en ny dyr konsol och knappt spela

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Pris i USA * 10 är lättare att räkna och du slipper konstanten som inte är en konstant utan en variabel relaterat till dollarkursen

Enklare, men inte lika roligt