Produkter kopplade till tråden
Produkt (3 st) Bästa pris Betyg
Nintendo Wii U Basic (Stationära konsoler) 2599:- 8.36
Nintendo Wii U Premium (Stationära konsoler) 2395:- 8.42
Nintendo Wii U Premium - Mario... 2777:- 8.25
Relaterade trådar
Trådtitel (3 st) Svar
Sidan 115 av 115 « Första 1565105112113114 115

Verktyg Visningsval
2015-01-30, 08:02   #3421

solemn

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: jan 2011

Underbart med Metroid Prime Trilogy! Någon som tänker spela direkt eller "ha det liggande tills suget smyger på"?
solemn är inte uppkopplad
2015-01-30, 08:20   #3422

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: apr 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av solemn Visa inlägg
Underbart med Metroid Prime Trilogy! Någon som tänker spela direkt eller "ha det liggande tills suget smyger på"?
Jag köpte det igår, men har annat att spela först, främst på PC, så det blir nog liggandes ett tag tills jag får mer tid över, men spelas ska det göras
2015-01-30, 09:12   #3423

iller

Medlem

illers avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av solemn Visa inlägg
Spelade igenom det förra våren.
Köpte ändå från e-shop. Blir till att sälja sitt fysisk ex nu.
iller är uppkopplad nu
2015-01-30, 09:55   #3424

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Men 100kr är ju ett kap! Visserligen gamla spel, men ändå. Tycker det var billigt.
2015-01-30, 10:59   #3425

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

För 100 spänn borde alla som har Wii U köpa det. Larvigt billigt. Äger Metroid Prime till Gamecube och trilogin på skiva men köpte ändå det igår. Smidigare att ha det på hårddisk än på skiva.
ozo64 är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:18   #3426

9110

Medlem

Plats: Uddevalla

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ozo64 Visa inlägg
För 100 spänn borde alla som har Wii U köpa det. Larvigt billigt. Äger Metroid Prime till Gamecube och trilogin på skiva men köpte ändå det igår. Smidigare att ha det på hårddisk än på skiva.

Jag hade kanske köpt det, men det är en sak som stoppar mig. Spelet är stort. Mina 32 GB räcker inte till och jag blir tvungen att köpa till mer minne.
Jag försöker att ha mina spel på skiva, det är bara när spelet inte finns på skiva som jag blir tvungen att välja digitalt.
9110 är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:27   #3427

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Vet du om man måste spela med "viftpinnen" eller om det går att köra med Wii U controllen?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 9110 Visa inlägg
Jag hade kanske köpt det, men det är en sak som stoppar mig. Spelet är stort. Mina 32 GB räcker inte till och jag blir tvungen att köpa till mer minne.
Jag försöker att ha mina spel på skiva, det är bara när spelet inte finns på skiva som jag blir tvungen att välja digitalt.
Alla borde ha en extern hårddisk inkopplad eller stort USB-minne. 32 GB räcker inte direkt långt.
Sen kan man ju så klart ha spel på skiva, men det kommer ändå att lagras saker på disken så förr eller senare behöver man en extern disk i alla fall.
Sen är ju fördelen med att ha det helt på disk att man slipper hålla på och byta skivor.
2015-01-30, 11:34   #3428

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bejje Visa inlägg

Alla borde ha en extern hårddisk inkopplad eller stort USB-minne. 32 GB räcker inte direkt långt.
Sen kan man ju så klart ha spel på skiva, men det kommer ändå att lagras saker på disken så förr eller senare behöver man en extern disk i alla fall.
Sen är ju fördelen med att ha det helt på disk att man slipper hålla på och byta skivor.
Det är värdelöst att ha en extern hårddisk, det ska inte behövas. Det tar upp plast och blir extra kablage.
Dom kunde ju i alla fall ha en 2,5" plats ledig om de är för snåla för att skicka med hårddisk.
Men ett stort USB minne räcker hyffsat långt i alla fall om man inte köper massa stora spel digitalt. Jag har kört på ett billigt reklamminne på 8gb och inte märkt några prestanda förluster.
2015-01-30, 11:38   #3429

Pelleboj

Medlem

Pellebojs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2011

Någon som vet skillnaden mellan Normal och Veteran i Metroid Prime-serien?
Pelleboj är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:43   #3430

ozo64

Medlem

Veteran är typ normal nivån i originalspelen till Gamecube. Normal är "easy". De gjorde det lite lättare när de släppte spelen för Wii.
ozo64 är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:44   #3431

ozo64

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 9110 Visa inlägg
Kasta ngt annat sålänge. Det fick jag göra. Du kan alltid ladda ner spelen du köpt igen senare.
ozo64 är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:44   #3432

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn Visa inlägg
Det är värdelöst att ha en extern hårddisk, det ska inte behövas. Det tar upp plast och blir extra kablage.
Dom kunde ju i alla fall ha en 2,5" plats ledig om de är för snåla för att skicka med hårddisk.
Men ett stort USB minne räcker hyffsat långt i alla fall om man inte köper massa stora spel digitalt. Jag har kört på ett billigt reklamminne på 8gb och inte märkt några prestanda förluster.
Håller med. Tycker det är otroligt ogenomtänkt av Nintendo att den "största modellen" de har sålt bara har 32GB. Det räcker inte ens till mig och jag har inte köpt så många spel ändå. De som köper lite mer spel, vilket borde vara väldigt många, räcker det ju inte till. Att snåla med utrymme är bara snålt. De hade kunnat lagt in en disk på några hundra gigabyte i alla fall och det hade knappt blivit dyrare att köpa konsolen i alla fall.

Men 8GB minne räcker ju ingenstans. Köp ett minne på 64-128GB så räcker det ett tag.
2015-01-30, 11:45   #3433

ozo64

Medlem

Citat:
Vet du om man måste spela med "viftpinnen" eller om det går att köra med Wii U controllen?

Då det är Wii-versionerna av Metroid prime 1 och 2 så är det remote och nunchuck som gäller. Metroid Prime 3 släpptes bara med remote + nunchuck stöd.
Det ska man vara glad för då det är det överlägset bästa sättet att spela dessa spelen på.
ozo64 är inte uppkopplad
2015-01-30, 11:47   #3434

ozo64

Medlem

Citat:
Håller med. Tycker det är otroligt ogenomtänkt av Nintendo att den "största modellen" de har sålt bara har 32GB. Det räcker inte ens till mig och jag har inte köpt så många spel ändå. De som köper lite mer spel, vilket borde vara väldigt många, räcker det ju inte till. Att snåla med utrymme är bara snålt. De hade kunnat lagt in en disk på några hundra gigabyte i alla fall och det hade knappt blivit dyrare att köpa konsolen i alla fall.

Men 8GB minne räcker ju ingenstans. Köp ett minne på 64-128GB så räcker det ett tag.
Då hade konsollen blivit några hundra dyrare istället. Bättre man själv kan koppla in vilken disk som helst.
Går alltid att radera spelen efterhand som man klarat dem. Vill man spela dem senare igen så är det bara att ladda ner dem igen.
ozo64 är inte uppkopplad
2015-01-30, 12:01   #3435

Orisons

Medlem

Orisonss avatar

Plats: Piteå

Registrerad: sep 2009

Har inte spelat igenom något Metroid prime spel sedan Gamecube dagarna, testade Metroid lite snabbt nu här på morgonen och jag måste säga vilket lyft det är att styra med en wiimote framför gamecube dosan...inte många spel jag säger det om men i detta fall kommer det helt klart att bli ett jättelyft...

Ang minne till WiiU kör jag med en 2.5" Hdd tycker jag är smidigt inga strömkablar och massor med minne, har min tejpad på baksidan av TVn..
Orisons är inte uppkopplad
2015-01-30, 12:13   #3436

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Då hade konsollen blivit några hundra dyrare istället. Bättre man själv kan koppla in vilken disk som helst.
Går alltid att radera spelen efterhand som man klarat dem. Vill man spela dem senare igen så är det bara att ladda ner dem igen.
Håller inte med. De kanske hade behövt höja priset med 300kr vilket är småpengar. Istället måste nu säkert de flesta användare köpa till en extern disk som tar plats och ser ful ut, extra sladdar runt TVn, tar upp ett extra strömuttag och kommer kosta användaren mer än vad det hade kostat om de satt in en 250-500GB disk från början.
2015-01-30, 12:26   #3437

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Plats: Norrland

Registrerad: jan 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Orisons Visa inlägg
Har inte spelat igenom något Metroid prime spel sedan Gamecube dagarna, testade Metroid lite snabbt nu här på morgonen och jag måste säga vilket lyft det är att styra med en wiimote framför gamecube dosan...inte många spel jag säger det om men i detta fall kommer det helt klart att bli ett jättelyft...

Ang minne till WiiU kör jag med en 2.5" Hdd tycker jag är smidigt inga strömkablar och massor med minne, har min tejpad på baksidan av TVn..
Det enda som är "fel" på MPT i mitt tycke är ju att spelet bara kör i 480p. Jag hoppas fortfarande, trots digital lansering på Wii U, på en HD-utgåva av trilogin. Kontrollerna gör spelet så mycket bättre, Metroid Prime på Gamecube var långt ifrån lika smidig att styra.

Har du anslutit en eller två USB-kontakter för ström till din hårddisk? Jag har min ansluten med två så den får tillräckligt med ström. Hårddiskar utan separat strömtillförsel rekommenderas inte officiellt men det kan fortfarande gå bra.
Corsair Obsidian 350D, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB, Sapphire R9 290 Tri-X, U2713HM+2x ZR24w (PLP), Filco Majestouch-2, Logitech G500, Asus Xonar DX + AKG K242 HD, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro, Windows 8.1 Pro 64-bit
Nexus 4, Toshiba Encore, Wii U, 3DS, PS3, PS Vita
anders190 är uppkopplad nu
2015-01-30, 12:51   #3438

Pelleboj

Medlem

Pellebojs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2011

Citat:
Veteran är typ normal nivån i originalspelen till Gamecube. Normal är "easy". De gjorde det lite lättare när de släppte spelen för Wii.
Attans, jag som valde Normal. Trodde Veteran skulle vara något överjävligt de lagt till för alla som redan klarat spelen. Går det att ändra till Veteran i efterhand? Har spelat 1h30m, inte speciellt sugen på att börja om.
Pelleboj är inte uppkopplad
2015-01-30, 13:04   #3439

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pelleboj Visa inlägg
Attans, jag som valde Normal. Trodde Veteran skulle vara något överjävligt de lagt till för alla som redan klarat spelen. Går det att ändra till Veteran i efterhand? Har spelat 1h30m, inte speciellt sugen på att börja om.
Du kan ju fortsätta spela och passa på att lära dig spelet annars. Det är ju Metroid så spelet duger ju för mer än en genom spelning.
Corsair Obsidian 350D, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB, Sapphire R9 290 Tri-X, U2713HM+2x ZR24w (PLP), Filco Majestouch-2, Logitech G500, Asus Xonar DX + AKG K242 HD, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro, Windows 8.1 Pro 64-bit
2015-01-30, 13:11   #3440

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:

Jo gb är lite men fick det gratis. Planen är att skaffa ett 128 eller 256gb minne när behovet finns.
igår, 09:48   #3441

Orisons

Medlem

Orisonss avatar

Plats: Piteå

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av anders190 Visa inlägg
Det enda som är "fel" på MPT i mitt tycke är ju att spelet bara kör i 480p. Jag hoppas fortfarande, trots digital lansering på Wii U, på en HD-utgåva av trilogin. Kontrollerna gör spelet så mycket bättre, Metroid Prime på Gamecube var långt ifrån lika smidig att styra.

Har du anslutit en eller två USB-kontakter för ström till din hårddisk? Jag har min ansluten med två så den får tillräckligt med ström. Hårddiskar utan separat strömtillförsel rekommenderas inte officiellt men det kan fortfarande gå bra.
Jo det hade ju varit kul med en HD version men jag är ändå nöjd, jag är inte så upphängd på grafiken och skulle gärna se att Nintendo släppte fler av sina "guldkorn" från olika konsoler till virtual console, gärna lite uppdaterade men jag tar vad jag kan få.

Jo jag kör med två usb kontakter till en HDD. I mitt fall har det fungerat klockrent.

Senast redigerad av Orisons igår klockan 10:34.
Orisons är inte uppkopplad
igår, 17:05   #3442

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Orisons Visa inlägg
Jo det hade ju varit kul med en HD version men jag är ändå nöjd, jag är inte så upphängd på grafiken och skulle gärna se att Nintendo släppte fler av sina "guldkorn" från olika konsoler till virtual console, gärna lite uppdaterade men jag tar vad jag kan få.

Jo jag kör med två usb kontakter till en HDD. I mitt fall har det fungerat klockrent.
Jo, utgåvan till Wii var redan riktigt bra.
Att Nintendo aldrig verkar få ut Nintendo 64 VC när de fått ut Gameboy Advance, Nintendo DS (Brain Age) och Wii börjar bli rätt irriterande. Vi hinner nog se Gamecube med innan dess och, vem vet, Sega. Hade iofs inte tackat nej till lite Shenmue blandannat...

Bra, den lösningen bör fungera bra. Även om den nu inte officiellt rekommenderas.
Jag har kört min HDD så i 1,5 år eller så och har inte haft några problem själv.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker