Produkter kopplade till tråden
Produkt (3 st) Bästa pris Betyg
Nintendo Wii U Basic (Stationära konsoler) 2289:- 8.3
Nintendo Wii U Premium (Stationära konsoler) 2353:- 8.18
Nintendo Wii U Premium - Mario... 2789:- 7
Relaterade trådar
Trådtitel (3 st) Svar
Sidan 79 av 79 « Första 2969767778 79

Verktyg Visningsval
2014-07-21, 20:58   #2341

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tahmady Visa inlägg
Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.
MÅSTE HA-spel:
  • Mario Kart 8
  • Super Mario 3D World
  • Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
  • Rayman Legends
  • Monster Hunter 3 Ultimate
  • New Super Mario Bros U
  • New Super Luigi U
  • ZombiU
  • Pikmin 3
  • Lego City Undercover
  • Wonderful 101

MÅSTE FÖRHANDSBOKA-spel:
  • Mario Maker
  • Kirby and the Rainbow Curse
  • Mario Party 10
  • Captain Toad: Treasure Tracker
  • Xenoblade Chronicles X
  • Bayonetta 2
  • Hyrule Warriors
  • Super Smash Bros Wii U
  • Yoshi´s Wolly World
  • The Legend of Zelda HD
  • Splatoon

Kan bara säga att Wii U är en helt underbar spel maskin. så många grymma spel som finns och kommer att komma!
Intel i5 2500k @ 4.5GHz | 2x Nvidia GTX 580 | Samsung SSD 840 PRO 256GB | Corsair SSD Force GT 120GB | ASRock P67 Extreme 6 | Cooler Master HAF X | BenQ XL2410T 120hz | Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | OCZ ZX 1000W | Asus Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 | Samson C03U Microphone| Ducky Premier Green & White PBT dyesub MX Red | Steelseries SENSEI |
tyvar1 är inte uppkopplad
2014-07-21, 20:59   #2342

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tyvar1 Visa inlägg
Vet inte riktigt om det har tagits upp redan. Men på webhallen kan man förhandsboka 3 olika gamecube kontroller
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bejje Visa inlägg
Vad är inte trådlöst? Alla kontroller till Wii U är väl trådlösa? Stora kontrollen än det, de vanliga Wii kontrollerna samt Wii U pro controllern är också det.
Han menar mitt inlägg, Om Gamecube kontrollerna
Intel i5 2500k @ 4.5GHz | 2x Nvidia GTX 580 | Samsung SSD 840 PRO 256GB | Corsair SSD Force GT 120GB | ASRock P67 Extreme 6 | Cooler Master HAF X | BenQ XL2410T 120hz | Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | OCZ ZX 1000W | Asus Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 | Samson C03U Microphone| Ducky Premier Green & White PBT dyesub MX Red | Steelseries SENSEI |
2014-07-21, 21:18   #2343

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Plats: Norrland

Registrerad: jan 2002

Citat:
Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.
Tack för påminnelsen, jag har ju helt glömt att skicka in vad jag vill ha för spel!

Förutom de spel du redan har så tycker jag personligen att Super Mario 3D World, Rayman Legends, Pikmin 3 och ZombiU är värda en titt. Sedan finns ju exempelvis New Super Mario Bros U och Luigi-DLC't om du fortfarande suktar efter mer plattformstitlar hehe.

Sedan är ju Wii U bakåtkompatibel med Wii så typ alla spel till den ska ju också fungera. Samt Virtual Console-titlar via eShop. Zelda 3 kanske inte är helt ointressant exempelvis?

EDIT: tyvar1 har gjort en bra listning ovan med.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sweede Visa inlägg
Är det inte lite konstigt att dom inte är trådlösa? Vad kan anledningen vara? Tekniken finns ju sen långt tillbaka så det kan väl inte vara jätte dyrt att implementera?

Jag hoppas på att lanseringen av dessa kontroller är ett tecken på att GC VC titlar är på g
Väldigt konstigt. Att de använder Gamecube-kontakter är samtidigt trevligt om man fortfarande har kontrollrar från Gamecube kvar. Men de nya borde ju rimligtvis använda samma/liknande teknik som Wii U Pro-kontrollern.

Citat:
Jag spelar inte ofta, men ibland kanske det blir lite mycket också. Ville bara lira lite Mariokart online med sambon, så vi började spela runt 18-tiden igårkväll, men kunde inte sluta förrän kl 03:15, så det blev lite extremt
Haha, skapligt ni fastnade.
Corsair Obsidian 350D, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB, Sapphire R9 290 Tri-X, U2713HM+2x ZR24w (PLP), Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Asus Xonar DX + AKG K242 HD, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro, Windows 8.1 Pro 64-bit
Nexus 4, Nexus 7, Toshiba Encore, Wii U, 3DS, PS3, PS Vita
anders190 är inte uppkopplad
2014-07-21, 21:34   #2344

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Citat:

Nintendoland , NES Remix 1 & 2
Diverse VC spel.
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
| Steam - Toivo | iPad 2 3G 32GB | -- Vikeskär - -
Toivo83 är inte uppkopplad Folding
2014-07-21, 21:36   #2345

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av anders190 Visa inlägg
Sedan är ju Wii U bakåtkompatibel med Wii så typ alla spel till den ska ju också fungera. Samt Virtual Console-titlar via eShop.
Det här glömmer jag alltid bort, Har inte haft wii, så har inte spelat ett endaste wii spel, och har heller inte köpt något virtual console spel ännu. har visst rätt mycket att se fram emot Några wii spel och Virtual console spel du kan rekommendera?
2014-07-21, 21:44   #2346

Toivo83

Medlem

Toivo83s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: feb 2005

Citat:
Det här glömmer jag alltid bort, Har inte haft wii, så har inte spelat ett endaste wii spel, och har heller inte köpt något virtual console spel ännu. har visst rätt mycket att se fram emot Några wii spel och Virtual console spel du kan rekommendera?
Mario Galaxy 1 & 2 t.ex , metroid prime trilogin
sen VC spel, klassiska zelda spelen.

Gameboy advance börjat rulla ut i eshoppen, så där finns t.ex metroid mfl.
|Lian Li PC-V358 | Maximus IV Gene | i7 4770K | A-Data 8gb DDR3 | S-830 128GB SSD + S-840 Pro 256GB + F3 500GB + x2 F3 1TB | EVGA GTX 780 | Nzxt Hale 90 1000w | Samsung P2450H | WD Elements 2.0 1TB| Creative -T40 |
| Steam - Toivo | iPad 2 3G 32GB | -- Vikeskär - -
Toivo83 är inte uppkopplad Folding
2014-07-21, 23:15   #2347

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Citat:
Instämmer med Toivo83, Mario Galaxy-titlarna, Metroid Prime Trilogy, Metroid: Mother M, Epic Kirby, Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword samt Xenoblade Chronicles är de Wii-titlar jag gillat mest av de jag har i min samling.

Vad gäller VC-titlar så är Earthbound ett bra köp om man gillar JRPG'n. Den är nere på 60kr nu då det är en tillfällig rabatt på den. Sedan tidigare nämnda Zelda 3 och Zelda Minish Cap är i mitt tycke värda en titt. Advance Wars gillar jag skarpt även om jag inte hunnit spela så mycket på VC-titeln. Turbaserat krigsspel från Game Boy Advance.

Harvest Moon, F-Zero, Super Metroid och speciellt Super Mario World kan nog vara värda en titt med.
Corsair Obsidian 350D, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB, Sapphire R9 290 Tri-X, U2713HM+2x ZR24w (PLP), Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Asus Xonar DX + AKG K242 HD, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro, Windows 8.1 Pro 64-bit
igår, 17:44   #2348

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Toivo83 Visa inlägg
Mario Galaxy 1 & 2 t.ex , metroid prime trilogin
sen VC spel, klassiska zelda spelen.

Gameboy advance börjat rulla ut i eshoppen, så där finns t.ex metroid mfl.
Citat:
Instämmer med Toivo83, Mario Galaxy-titlarna, Metroid Prime Trilogy, Metroid: Mother M, Epic Kirby, Zelda: Twilight Princess, Zelda: Skyward Sword samt Xenoblade Chronicles är de Wii-titlar jag gillat mest av de jag har i min samling.

Vad gäller VC-titlar så är Earthbound ett bra köp om man gillar JRPG'n. Den är nere på 60kr nu då det är en tillfällig rabatt på den. Sedan tidigare nämnda Zelda 3 och Zelda Minish Cap är i mitt tycke värda en titt. Advance Wars gillar jag skarpt även om jag inte hunnit spela så mycket på VC-titeln. Turbaserat krigsspel från Game Boy Advance.

Harvest Moon, F-Zero, Super Metroid och speciellt Super Mario World kan nog vara värda en titt med.
Perfekt! tack så mycket för tipsen
igår, 17:54   #2349

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:
New Features:

Wii U to Wii U System Transfer
Users can now transfer (move) all software and data from one Wii U to another
A “System Transfer” option has been added within System Settings
igår, 17:59   #2350

Pelleboj

Medlem

Pellebojs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2011

Citat:
Version 5.1.0 U, available via an Internet connection, includes the following improvements:
New Features:

Jaha.. enda anledningen jag ser till att flytta all data från en konsol till en annan är om den första går sönder.. men hur skall det gå till då?
Pelleboj är uppkopplad nu
igår, 18:04   #2351

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: apr 2007

Citat:
New Features:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pelleboj Visa inlägg
Jaha.. enda anledningen jag ser till att flytta all data från en konsol till en annan är om den första går sönder.. men hur skall det gå till då?
Håller med. Bättre då att dom inför något liknande som Googles sync på Android. Att alla data sparas i molnet och skulle den gå sönder så att man måste skaffa en ny, så loggar man bara in med sitt ID så syncas allt tillbaka igen.
igår, 18:08   #2352

anders190

Hedersmedlem

anders190s avatar

Citat:
Håller med. Bättre då att dom inför något liknande som Googles sync på Android. Att alla data sparas i molnet och skulle den gå sönder så att man måste skaffa en ny, så loggar man bara in med sitt ID så syncas allt tillbaka igen.
Det kommer troligen framöver. Denna funktion är nog mer lik den som kom för 3DS när 3DS XL lanserades och användes då för att underlätta uppgraderingen. Nu har iallafall inte jag sett något om någon ny Wii U modell vilket får det hela att se lite underligt ut.

Jag hade gillat om man kunde göra backup av eShop-titlar samt sparfiler på något smidigt sätt. Men det kommer nog kanske även det när Nintendo väl har fått till ett nytt kontosystem. Hoppas jag.
idag, 03:25   #2353

oqvist

Medlem

Registrerad: dec 2001

Någon som hört något om Endless Ocean 3? Mitt hopp börjar så smått tryta på att vi kommer få se något sådant.
Sparkle GTX580
oqvist är inte uppkopplad
idag, 09:16   #2354

solemn

Medlem

Plats: Vänersborg

Registrerad: jan 2011

Citat:
Jag hade gillat om man kunde göra backup av eShop-titlar samt sparfiler på något smidigt sätt. Men det kommer nog kanske även det när Nintendo väl har fått till ett nytt kontosystem. Hoppas jag.
Går det inte att göra back up av sparfilerna på SD-kort eller extern hårddisk?
solemn är inte uppkopplad
idag, 10:12   #2355

Pelleboj

Medlem

Pellebojs avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av solemn Visa inlägg
Går det inte att göra back up av sparfilerna på SD-kort eller extern hårddisk?
Sparfilerna går nog att spara men han menar nog spelen som helhet. I dagsläget verkar det rätt krångligt att få tillbaka sina spel som är installerade på konsolen om den t.ex. går sönder då spelen är kopplade till konsolen och inte till ett konto.
Pelleboj är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb