Permalänk
Medlem

Dark Souls II

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Undra hur många fps dom låser pc denna gång på

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas det blir riktigt bra, jag tycker nämligen Demon's Souls är bättre än Dark Souls även om båda spelen är bra så kände jag inte alls samma sug och körde endast igenom Dark Souls 1-2 gånger.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Fasen va gött Gillade även jag Demon's Souls lite mer än Dark Souls men båda är ändå otroligt bra och roliga spel. Hoppas verkligen att de fixar en bättre PC release denna gången nu när det, förhoppningsvis, byggs lite med PC i åtanke från början.

Hoppas de fixar riktigt stöd för höga upplösningar och texturer som matchar upplösningarna och sedan helt enkelt skalar ner det till en nivå som konsolerna kan hantera istället för att göra tvärtom där de skalar upp en 720p (om ens det) titel till 1440p på en PC men behåller till största del de lågupplösta texturerna och dessutom låste FPS till 30 Men men, moddare fixade detta precis som förväntades och det blev ändå trevligt till slut.

Skall definitivt hålla Dark Souls II inom sikte och följa utvecklingen på detta spel! Stora förväntningar nu

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Releasedatum ser ut att bli 11 dec 2013

Trailern igen i 720p.
http://www.youtube.com/watch?v=k-dcwB3qTMA

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Dec 11 2013 är baserat på vad?

Det är en onsdag, konsol spel släpps inte på onsdagar i USA, inte i Japan heller samt inte i Europa för den delen heller.

I USA släpps spel på Tisdagar, i Europat torsdag eller fredag (samma gäller USA). (Och i vissa fall nu även samma dag som i USA ) Nintendo släpper spel på måndagar ii USA.

Så en onsdag? Bara undrar vad du har fått denna information ifrån hittar inget om det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Dec 11 2013 är baserat på vad?

Det är en onsdag, konsol spel släpps inte på onsdagar i USA, inte i Japan heller samt inte i Europa för den delen heller.

I USA släpps spel på Tisdagar, i Europat torsdag eller fredag (samma gäller USA). (Och i vissa fall nu även samma dag som i USA ) Nintendo släpper spel på måndagar ii USA.

Så en onsdag? Bara undrar vad du har fått denna information ifrån hittar inget om det.

Releasedatumet är taget från komplett som också är den enda jag sett med ett datum, dom andra butikerna jag kikat på står det bara 2013.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Releasedatumet är taget från komplett som också är den enda jag sett med ett datum, dom andra butikerna jag kikat på står det bara 2013.

Deras datum är ett s.k. placeholder datum. Hade datumet för detta spelet annonserats hade det vart allmänt känt vid detta laget, speciellt bland fans.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Deras datum är ett s.k. placeholder datum. Hade datumet för detta spelet annonserats hade det vart allmänt känt vid detta laget, speciellt bland fans.

Jo jag förstod att man ska ta det med en stor nypa salt, men kunde inte hålla mig från att skriva det här ändå då ingen annan nämnt något. Jag hoppas verkligen att spelet hinner bli klart innan årsskiftet. Har själv bara kört Dark Souls sen 1½ månad tillbaka och är totalt förälskad i det och hoppas verkligen dom inte gör 2:an lättare för att locka fler spelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Jo jag förstod att man ska ta det med en stor nypa salt, men kunde inte hålla mig från att skriva det här ändå då ingen annan nämnt något. Jag hoppas verkligen att spelet hinner bli klart innan årsskiftet. Har själv bara kört Dark Souls sen 1½ månad tillbaka och är totalt förälskad i det och hoppas verkligen dom inte gör 2:an lättare för att locka fler spelare.

Känner likadant Precis samma fenomen som uppstod efter man spelat igenom Demon's Souls och väntade på Dark Souls

Tycker personligen att dessa två vart denna konsol generationens absolut bästa spel. Hoppas verkligen att de lyckas överträffa Dark Souls med uppföljaren och faktiskt hoppas jag de lyckas överträffa Demon's Souls med som jag faktiskt ansåg vara smått bättre än Dark Souls. Otroligt nöjd med denna spelserie än så länge och känner mig inte alls trött på den ännu iaf.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

12 min gameplay från Dark Souls 2, Orkar fan inte vänta! http://www.ign.com/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ny trailer från Namco Bandai. http://www.youtube.com/watch?v=VVtIb8lkAxc
Collector Edition är också utannonserad, finns än så länge att förboka på Webhallen för 899kr (PC) och 999kr (PS3 / XBOX360).

Redan förbokat mitt collector edition :>

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Jävlar vad sen release. Oh well. Gillar the "unforgiveness" i Dark Souls. Gör man fel så dör man. Blir man för kaxig så dör man.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de har lagt lite krut på PC versionen denna gången då så att det inte blir samma katastrof som för Dark Souls till PC. Hoppas också på att de gör om multiplayer delen då jag inte tycker om det alls. Att försöka spela spelet co-op med en vän är bland det värsta jag har varit med om. Sen om man vill spela PVP så bör man kunna göra något rättvist arena system istället för att folk invaderar andra runt ens soullevel. Systemet för PVP attraherar de absolut värsta spelarna som gillar att griefa nybörjare med sina karaktärer som är maxade till tänderna.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Får hoppas att de har lagt lite krut på PC versionen denna gången då så att det inte blir samma katastrof som för Dark Souls till PC. Hoppas också på att de gör om multiplayer delen då jag inte tycker om det alls. Att försöka spela spelet co-op med en vän är bland det värsta jag har varit med om. Sen om man vill spela PVP så bör man kunna göra något rättvist arena system istället för att folk invaderar andra runt ens soullevel. Systemet för PVP attraherar de absolut värsta spelarna som gillar att griefa nybörjare med sina karaktärer som är maxade till tänderna.

Finns arena i DS om du nu ville ha åtkomst till detta. Ligger i DLC arean.

Sedan när det gäller DS2, nu kan du bli invaderad när som helst, du är längre inte skyddad när du är hollow längre, så var beredd på mycket mycket mer PvP. Det finns convenants som summonar karaktärer som hjälper dig ifall du blir invaderad o.s.v. som skydd men det är allt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Finns arena i DS om du nu ville ha åtkomst till detta. Ligger i DLC arean.

Sedan när det gäller DS2, nu kan du bli invaderad när som helst, du är längre inte skyddad när du är hollow längre, så var beredd på mycket mycket mer PvP. Det finns convenants som summonar karaktärer som hjälper dig ifall du blir invaderad o.s.v. som skydd men det är allt.

Jo jag visste om arenan i DS men tyckte det kunde vara enda alternativet för PVP och utbyggt istället. Är inte alla som köper DLC och har tillgång till arenan. Får se hur det nya multiplayer systemet urartar sig då de verkar göra en del ändringar.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Inte länge kvar nu!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Sitter o spelar Dark Souls nu för jag kissar på mig av att vänta på tvåan.

Tror det kan dröjja innan det kommer ett spel som ger en så skön pungspark som Demon Souls gjorde. Det är ett av dom absolut bäste spel jag spelat - ever. Då har jag också lirat spel sen Intellivision på de flesta plattformar. (ok jag fick inte helt den samma brutala skräcken som i dungeons and dragons på just Intellivision, men å andra sidan är jag lugnare med allt i livet då man börjar få lite vita hår i skägget

Det enda som gör att jag inte orkar starta en till run på Demon Souls är för att man är lite låst i hur man spelar med t.ex crystal lizards vilket känns lite som ett ork.

Hoppas cdon skickar spelet så man har det på release?

Permalänk
Medlem

Tja inte riktigt för konsoller men Dark Souls 2 har fått ett datum till PC nu, 25 April. Dessutom denna gång låvar de att spelet körs i 60 FPS samt i rätt upplösningar o.s.v.

De har även sagt att de kommer fixa styrningen så det fungerar bättre med mus/tangentbord.

http://www.siliconera.com/2014/02/28/dark-souls-ii-coming-pc-...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Blir till att köra PS3 versionen tills den 25'te då Har beställt den digitala versionen så nu är det bara 12 dagar, 23 timmar, 17 minuter och 30 sek kvar tills man laddar ner det!

Får nog min PC Collector's Edition omkring den 30'nde då från Amazon

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Shit, imorn er veckan det kommer. Har förhandsbesällt från cdon och hoppas att dom levererar på release

Har kört upp en magiker till level 45 ca och tror jag ska spela lite Demos Souls i veckan också

Permalänk
Medlem

Tja runt 40 timmar till det släpps på US PSN, Kan knappt vänta själv funderat ett bra tag ifall man ska ta ledigt från jobbet på Tisdag.

Redan förbokat och allt, bara vänta på att de ska släppa nerladdningen. Ska tyliden ligga på ~7GB så tja 2 timmars nerladdning att förvänta sig dock.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Passar perfekt till konsol så det får bli till 360.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja runt 40 timmar till det släpps på US PSN, Kan knappt vänta själv funderat ett bra tag ifall man ska ta ledigt från jobbet på Tisdag.

Redan förbokat och allt, bara vänta på att de ska släppa nerladdningen. Ska tyliden ligga på ~7GB så tja 2 timmars nerladdning att förvänta sig dock.

Funderade på att köpa via DL. Men det kostar ju lika mycket som black armour edition och man får inte metallbox och ljud-cd. Får du koderna till black armour?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Funderade på att köpa via DL. Men det kostar ju lika mycket som black armour edition och man får inte metallbox och ljud-cd. Får du koderna till black armour?

Det kostade mig 390 kr själv så. Innehåller en del preorder bonusar men vem bryr sig om en drös svagare in game vapen från start. Inte jag i alla fall. Föredrar att spela utan att ha tillgång till något sådant.

Om du vill ha en box o.s.v för all del köp det på skiva, jag vill bara spela spelet så tidigt som möjligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Håller med om allt du säger och ja bonus items är BS, var mest nyfiken, men av princip betalar jag aldrig lika mycket för något som borde kosta mindre. Jag såg på priset förra veckan och då var det fortfarande samma pris, kanske dom har sänkt det nu. Tycker iofs att 390 är för dyrt också. 315,- (30% rabatt) skulle göra det lockande för mig.

Men jag har en fråga till: vet du om det går att installera DS2 från skivan på hårdisken, om inte så har ju du en otrolig fördel med kortare laddtider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Men jag har en fråga till: vet du om det går att installera DS2 från skivan på hårdisken, om inte så har ju du en otrolig fördel med kortare laddtider.

Nej ingen installation, samt har själv en SSHD i min PS3'a så laddningstiderna brukar vara ganska så bra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.