Verktyg Visningsval
2013-01-02, 18:40   #1

Zeeper

Medlem

Plats: Huddinge

Registrerad: mar 2008

Playstation Media Server hjälp!

Tjena!

Har nyligen införskaffat mig en PS3 och jag skulle vilja få igång Playstation Media Server men jag verkar ha stött på några problem som jag inte riktigt lyckas fixa och det är att Playstation Media Server inte hittar min PS3a.

Vårt internet här är ifrån Bredbansdbolaget och som jag har förstått det är deras modem bryggat och fungerar som en switch, d.v.s inga routerfunktioner.

Jag har försökt att köra med att ha både PC(kabel) och PS3(wi-fi) direkt kopplat till modemet samt att ha en router mellan (modem <-> router <-> PC & PS3) men ingenting verkar fungera för mig. När jag försökte utan router gick det inte att pinga min PS3 från datorn men med router så svarade PS3:an utan problem dock gick det fortfarande inte att hitta den med PMS.

Det skumma är att när PS3an är kopplad till modemet så hittar den farsans laptop som också sitter på trådlöst till modemet (windows media player), men när både PS3an och min dator är ikopplade med kabel så hittar den fortfarande inte min dator men farsans laptop hittar den.

Har kollat igenom den här hemsidan http://www.ps3mediaserver.org/forum/...tart=90#p39334 och ingenting där verkar fungera heller.

Någon som har stött på liknande problem eller har några tips på vad jag kan göra? Windows brandväggen är avstängd f.ö.

Bärbar: Asus U36SD RX002V
Zeeper är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb